/spanien/barcelona/forum/13369.aspx/spanien/barcelona/forum/13369.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Cataloniaboy
2011-01-11 15:34
Man har knappt hört talas om det där juvenil. Vilka är dom? Vilken serie spelar de i? Är dom barcas 3:e lag? Vilka är stjärnorna utöver, Rafa?
Barcelona tikitaka
2011-01-11 15:33
Är det möjligt för Juvenil A o komma upp till segundan eller divisionen under i och med att barca b redan spelar i segundan?
PedroRodriguez
2011-01-11 15:33
Ivey

Även ifall man dominerar bollinnehavet och skapar chanser hela tiden men har aningen oflyt? Låt mig ge dig ett exempel:

Arsenal - CSKA Moskva spelade för ett par år sen i CL - Arsenal totalt dominerade matchen och skapade chans efter chans och spelade en så offensiv fotboll man kan....Vad blev resultatet? = 0 - 0

Även 0 - 0 eller 1 - 0 matcher kan vara intressanta.
Barcelona Hetfield- Megan Fox is a dude
2011-01-11 15:32
Jag kommer inte förlåta Del Bosque för att han har gjort Spanien till en lite mer teknisk version av Italien. Charmen med Spanien under EM var deras fantastiska spel där varje individuell spelare var en del av pusslet och att man vågade och vill spela underhållande.

Del Bosques upplaga av Spanien lever på motståndarens misstag och på enstaka individuella prestationer (läs Iniesta och Villa). Om de andra storlagen hade varit någorlunda bättre så hade Spanien inte dansat igenom hela turneringen.
Ta bort Villa och Iniesta från Spanien så har vi Frankrike....
Barcelona el Flaco
2011-01-11 15:29
Rambla/

Tack för info. Misstänkte att det var så det hade gått till.

På tal om Juvenil A så vann de med 5-0 hätomdan mot Gramenent och Gerard Deulofeu gjorde tre mål. Barças Juvenil A leder sin serie.
Barcelona Barca4eva
2011-01-11 15:28
Ivey

Kan hålla med en del...att Spaniens fotboll under VM inte var så värst underhållande som i EM t.ex men äh så tråkigt var det inte. Men att de stängde matchen tror jag inte de gjorde...kanske bara ineffektiva?

Sedan tycker jag att matcherna då Torres, i dålig form, spelade hade inte så hög tempo som när Pedro spelade. Och att man använde sig av två defensiva mittar gjorde det hela lite "värre".
Spanien Ivey
2011-01-11 15:27
Nej, men att i varje match vinna med 1-0 är lite väl förutsägbart och ointressant.
The Special Five
2011-01-11 15:25
Så om ett lag gör fler mål än ett annat så är de laget automatiskt mer underhållande? Intressant..
Barcelona Rambla~
2011-01-11 15:22
Fan vad lättirriterade vissa är. Låt honom tycka vad han vill om Spaniens Vm, det är som El Kaiser är inne på upp till var och en. Finns ingen anledning att kalla någon för korkad. Tanken har inte slagit er att han kanske försöker reta upp er?
Spanien Ivey
2011-01-11 15:20
El Kaiser

Det säger väl sig självt att ett lag som vinner med 4-1 och 4-0 och spelar med högt tempo och fart matchen igenom är roligare att se än ett lag som trillar runt i sidled, gör sitt 1-0 mål och sen stänger matchen.
Barcelona Rambla~
2011-01-11 15:20
El Kaiser & el Flaco

Det verkar lite som om hans utveckling har stannat upp. Inte så ovanligt när det gäller så unga spelare. I knattelagen så öste han ju in mål. Det verkar vara en annan femma nu när han är junior och lite äldre. De flesta spelarna har nog växt ifatt honom nu, han var ju rätt så storväxt när han var yngre. När både klubben och han själv är överens så förstår man ju att klubben inte riktigt har samma tro på hans utveckling som de tex hade när han var lite yngre. Precis som ni nämner så går nog både Etock och Rafa före honom i rangordningen.

Dessutom, när en spelare i Juvenil A får ett erbjudande från en Serie A klubb att få ingå i deras a-trupp är det nog inte mycket att fundera på kan jag tänka mig.
Barcelona El Kaiser de Michoacán
2011-01-11 15:16
Ivey//

"Men särskilt underhållande var de då rakt inte."

Känns väl lite magstarkt att du bestämmer vad som är underhållande och vad som inte är det.

Vissa tycker Barças fotboll är den mest underhållande, andra tycker Tysklands fotboll i VM, någon tycker Inters fotboll är mest underhållande osv. Det är upp till var och en.
Barcelona Blaugrana91
2011-01-11 15:15
Ivey

Är du korkad eller? Han menade att Spanien spelade ut Tyskland spelmässigt!

Sen är det väl inte så konstigt att Spanien oftast bara vann med 1-0 eftersom alla deras mtoståndare ställde upp med en stor köttmur framför mål, inte så lätt att göra massa mål då...
Spanien Ivey
2011-01-11 15:15
Hyder//

Folk i Spanien kommer givetvis komma ihåg det, men jag menar ifrån övriga världen.
Barcelona Hyder
2011-01-11 15:14
Ivey

Bara det faktum att Spanien vann sitt första VM-guld någonsin räcker för människor att komma ihåg sommarens mästerskap. Du är naiv som säger att Spanien inte spelade underhållande när dem rent utsagt förstörde hela Tyskland. Matcherna mot Chile och Honduras gjorde man fler mål. Paraguay-matchen var även den av högt underhållningsvärde, spciellt andra halvlek. Men som sagt, det räcker med att Spanien vann sitt första världsmästerskap för att folk ska lägga detta på minnet.
Spanien Ivey
2011-01-11 15:14
Jo jag såg de flesta matcherna ,men jag får väl erkänna att det inte var helt lätt att hålla sig vaken när Spanien spelade så jag kan mycket väl ha slumrat till under någon av deras matcher.
The Special Five
2011-01-11 15:11
Jag skrev utspelade, inte utklassade. Jag refererade till hur matchen spelades på plan, inte resultatet. Rent spelmässigt så blev Tyskarna förnedrade, tror Xavi ensam slog fler passningar den matchen än vad hela Tyskland gjorde, det säger ju lite om hur överlägsna Spanien var. Hahah vann tack vare försvaret? Kollade du ens på VM?
Spanien Ivey
2011-01-11 15:07
Utspelade? 1-0 där precis som i alla Spaniens andra matcher. Säger inte att arrangemanget kommer bli bortglömt men däremot tycker jag att Spanien spelade tråkig och målsnål fotboll turneringen igenom. De vann tack vare sitt försvar, inget fel med det förvisso. Men särskilt underhållande var de då rakt inte.
2011-01-11 15:07
Rambla//

Om jag har förstått det rätt har väl Mauro Icardis utveckling gått ganska knackigt på sistone och han har inte fått spela speciellt mycket. Istället är Etock och även Rafa som har spelat center istället för honom i Juvenil A.
Real Madrid Sherko
2011-01-11 15:05
Barca-nist

Mycket fint av Messi!
The Special Five
2011-01-11 15:05
Var inte Icardi "den nya Messi"? Va har hänt med honom?
Barcelona el Flaco
2011-01-11 15:04
Rambla/

Nu när du ändå nämnde honom ville jag fråga dig hur det går med Icardi. Vad jag har sett på matchrapporterna från matcherna med Juvenil A får han knappt spela. Knappt ens några inhopp. Hur går det med hans utveckling?
Barcelona Rambla~
2011-01-11 14:59
The Special Five

Naj naj, Tyskland hade en dålig dag heter det.

Mauro Icardi från Juvenil A på väg till Sampdorga. Ruben Rochina kan vara på väg till Blackburn. Allvarligt, hur väljer vissa ungdomar klubb, eller rättare sagt deras agenter? Jag syftar så klart på Rochina i det här fallet. Icardi har tydligen i samråd med klubben valt att flytta på sig. Han kommer inte längre i Barcelona.

Napoli vill låna Gaby Milito.
2011-01-11 14:56
Ivey//

Nä, just det finns ju inte så många anledningar att komma ihåg VM 2010 för...

*Spanien första VM-guld någonsin

*Iniestas guld-mål och hyllningen till vännen Dani Jarque.

*Första gången ett afrikanskt land fick arrangera VM.

*Ghanas imponerande turnering på "hemmaplan".

*Slutdramatiken i matchen mellan Ghana och Uruguay med Suarez handsräddning.

*Bafana Bafana.

*Lampards bortdömda mål mot Tyskland.

*De Jongs spark mot Xabi Alonso i finalen.

Och även några anledningar utanför planen:

*Vuvuzelan.

*Bläckfisken Paul blev världskändis.

*Maradonas show.

Vet inte hur speciellt detta VMet var jämfört med andra VM men varför det skulle vara lättare att glömma just detta VM förstår jag inte alls.
The Special Five
2011-01-11 14:52
Fast ändå så blev Tyskarna totalt utspelade av Spanien...hmmm
Spanien Ivey
2011-01-11 14:49
Nej men det gjorde definitivt inte Spanien heller, Tyskland spelade den mest underhållande fotbollen och deras matcher mot England och Argentina var de mest imponerande insatserna under VM.
Barcelona Rambla~
2011-01-11 14:45
Nej, alla kommer nog att komma ihåg Hollands Vm. De bjöd ju verkligen på propagandafotboll, speciellt i finalen.
Spanien Ivey
2011-01-11 14:35
Finns ingen anledning att folk skulle minnas ett lag som inte kan göra mål. Så nej, Spaniens VM kommer glömmas bort snabbt. De bjöd inte på en enda rolig match.
The Special Five
2011-01-11 14:32
Väldigt konstigt att vissa nationer utesluts? Kunde blivit ett par till röster för Xavi, Iniesta och Messi:P
Barcelona Gonzalez_Barca
2011-01-11 14:29
"Ingen kommer komma ihåg Spaniens VM"

Grattis till 2011 års "fail d'or"
Annons: