/spanien/barcelona/forum/13367.aspx/spanien/barcelona/forum/13367.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Diar Iniesta Shekha
2011-01-10 22:56
Det är sjukt att man är 23 år och blir världens bästa spelare två gånger i rad och han har vunnit allt som en spelare kan vinna när det kommer till individuella priser. Ingen kan beskiva hur bra han egentligen är. Det här är kvällen då Messi bli större än Ronadinho enligt mig.

Det är så jävla skönt nu när vi slipper ronaldo aka Leonardo DiCaprio vs Messi disskussionen nu när Messi fick sitt andra guldboll framför Clownen Mou och ronaldo.
The Special Club
2011-01-10 22:54
Andreas-

Har du hört talas om klyschan, "det finns inga dumma frågor"?

Andreas-
2011-01-10 22:52
The Special Club

Just därför ska du ta o stänga igen, suck alltså. Måste man som madridista vara hjärndöd? Är det något som kommer på köpet...?
The Special Club
2011-01-10 22:50
Addeh

Jasså?

Trodde det var någon jury eller något.
Real Madrid Reptilhjärna
2011-01-10 22:44
Skrämmande stasi-fasoner att radera mitt inlägg för övrigt. En anledning via PM?
Barcelona NoGo™
2011-01-10 22:44
Lustigt att det står "invalid vote" på Van Marwijk Berts första val heh.
Atlético addeh
2011-01-10 22:43
Reptilhjärna

Du verkar inte ha förstått det inte är FIFA som delar ut priset, de anordnar bara galan. Utvalda journalister, förbundskaptener & lagkaptener är de som röstar fram vinnaren. Sluta gnäll på FIFA.
Barcelonistas
2011-01-10 22:42
Snejider och hans inters insatser i cl.... P********

grattis messi,grattis la masia!
Real Madrid Reptilhjärna
2011-01-10 22:41
Varför raderades mitt ytterst relevanta inlägg? Värt att ta debatten! Det finns världsmästare, i bland annat Barcelona, som förtjänar titeln betydligt mycket mer än Lionel Messi.

Här är inlägget ånyo:

"En makalöst svart dag för europeisk toppfotboll. Att den blyge Lionel Messi - efter ett uselt VM och, sett till förutsättningarna, medelmåttigt, på gränsen till generande titelfattigt, år - prisas som världens bäste fotbollsspelare 2010 framför spelare som Sneijder - som spelade samtliga möjliga finaler, europeiska såväl som internationella, vann alla utom en, och som grädde på moset blev delad skytteligavinnare i VM - som Iniesta - som avgjorde VM-finalen och bärgade Spaniens första guld i ett världsmästerskap i fotboll - eller som Lucio - som var rena klippan i ett Inter som sensationellt vann Champions League, där han i båda semifinalerna inte bara klädde av, utan dechiffrerade detta kortväxta fotbollsunder - är - åtminstone enligt mig - inte bara en skandal, utan ett skämt. Att FIFA dessutom strösslar denna omdömeslöshet med att inte ta med Diego Milito - mannen som med en legosoldats hänsynslöshet punkterade lungorna på van Gaals Bayern München med två mål i Champions League-finalen - i listan för de 22 bästa fotbollsspelarna 2010 vittnar enbart om att en omyndigförklaring av hela förbundet är ytterst nödvändig.

FIFA: Skäms på er!"
Barcelona Siempre Barça
2011-01-10 22:41
där kan man se vilka som röstade på mess,xavi, iniets aoch de andra
Barcelona DM1982
2011-01-10 22:39
"När Zlatan nu har slutat ta priset på allvar så säger det mycket om vilken prestige detta pris kommer tappa."

Vem bryr sig om vad Zlatan tycker om priset? Han är väl bara sur för att han aldrig kommer vinna det finaste priset som man kan vinna som fotbollspelare.
AndreD | Spain: 32,114 km2
2011-01-10 22:38
Här är rösterna.
Real Madrid Bengan
2011-01-10 22:37
addeh, nu ska jag väl inte höja Xabi till skyarna. Men du tror inte det kan vara så att Busquets har den positionen för att passar bättre med dom andra på mittfältet? Han spelar dag in och dag ut med Xavi och Iniesta.

Men om vi tar bort Real helt ur diskussionen och tittar på vilken betydelse Xabi hade i Liverpool (tycker för övrigt han var bättre där) så ser man ändå vilken otrolig spelare han kan vara. Att han rankas högre än Busquets är väl inte så konstigt?
Barcelonistas
2011-01-10 22:35
nån som vet vems profil de stog sanningen bakom real madrids 5 cl titlar som dom vann pågrund av franco?
Barcelona Rambla~
2011-01-10 22:30
Sen när sätter Zlatan normen för vad som ska tas på allvar? Helt ärligt, är det någon som tar statyn på allvar?

Pep vunnit priset? Nej, han vann det året innan. Tar man en trippel med klubblaget som Mourinho, så förtrjänar man priset helt klart. Den som utmanade var väl Del Bosque då.

Jisses, såg just på sporten. Hercules har 4-0 på Atlético. Vad är det som händer med colchoneros? Får Quique sittar kvar efter det här?
Barcelona Barcelomannen
2011-01-10 22:29
Reptilhjärna, var stolt över att Messi vann, spelare det någon större roll för dig som cule ifall Xavi, Andres eller Messi vinner? Det är en vinst för hela Barca och La Masia.
Barcelona Ravo
2011-01-10 22:25
The Speciel Club

Haha och Zlatan är vem? fotbollens grundare eller? Han är en helt vanlig spelare som är bara extra kaxig. Han slutade ta priset på allvar eftersom han insåg själv att han aldrig kommer att vinna den. Han kommer aldrig bli världens bästa utan han kommer bara vara en i mängden.
Andreas-
2011-01-10 22:25
Reptilhjärna

Vad du tycker o tänker är helt ointressant när fan inte har koll på hur saker och ting går till.
Andreas-
2011-01-10 22:22
The Special Club

Mourinho borde fått ett pris för sina insatser som tolk i FC Barcelona.
The Special Club
2011-01-10 22:19
Barcadinho.

Vem annan än Cannavaro skulle vinna priset om inte Zidane?

Tycker årets var ännu mer ett skämt. När Zlatan nu har slutat ta priset på allvar så säger det mycket om vilken prestige detta pris kommer tappa.

Hur som helst Grattis till Messi, Mourinho och Altintop för deras priser. Eller tycker ni Cules att Pep skulle vunnit priset?
Barcelona Barcadinho.
2011-01-10 22:19
Det nämns också i samma artikel om en vinnare som spelade i Barca, från 1960, Luis suarez.

Då kan jag passa på och kommentera att just den här äldremannen fick ta emot ett pris inför vår match mot Deportivp sist.
Ni kommer kanske ihåg en gubbe med sitt barnbarn (flicka) som fick stå i regnet för att få applåder och ett souvenir innan matchen. Det var Luis Suarz som fyllde 75 år och Deportivo delade till honom ett heder pris just då, eftersom han var en legend båda i Barca och Deportivo på 60-talet.
Puyol skakade också handen med honom

Bara en liten anekdot.

Ciao grabbar - bräka inte i en sådan dag. Ni ska vara stolta idag.
Vi hade våra tre musketörerna i Schweiz.
Atlético addeh
2011-01-10 22:17
Ballon d'Or, hela topp 10:

1. Lionel Messi (Barcelona)
2. Andrés Iniesta (Barcelona)
3. Xavi Hernández (Barcelona)
4. Wesley Sneijder (Internazionale)
5. Diego Forlán (Atlético Madrid)
6. Cristiano Ronaldo (Real Madrid)
7. Iker Casillas (Real Madrid)
8. David Villa (Barcelona)
9. Didier Drogba (Chelsea)
10. Xabi Alonso (Real Madrid)

Nej, jag ska inte vara för negativ och hatisk en sån här underbar afton, men jag kan ändå tycka det är lite komiskt att Xabi Alonso är framröstad som en av världens tio bästa spelare när Busquets går före honom i landslaget. :P
Barcelona Cataloniaboy
2011-01-10 22:12
Adiós på er! Som sagt. En fantastisk dag för FC Barcelonas spelare, styrelse, tränarstab och supportrar.
Visca Barca y visca Catalonya!!!
Barcelona Barcadinho.
2011-01-10 22:10
Det står i artikeln "Messi fick fem procent fler röster än tvåan Iniesta"

Det ska stå procentenheter.

(hehe, jag vågar rätta till, jag som skriver fel hela tiden.)
AndreD | Spain: 32,114 km2
2011-01-10 22:10
Förvånar mig inte om Atletico vinner med 5-4. De har ju gjort magiska vändningar innan ;)
Barcelona Barcadinho.
2011-01-10 22:05
MaraMessidona –

Jag vill bara klargöra några saker om Maradona som du nämnde nedan.

Maradona vann inte "Ballon dÓr", eftersom icke européer fick inte vara med fram till 1995, Pelé vann inte heller Ballon d’Or för samma anledning.

Maradona vann inte "Fifa world player of the year", eftersom priset startades 1991, alltså efter Maradonas tid. Pelé vann inte heller det här priset

Däremot finns det ett pris som heter "The Golden ball" som utses bara under VM och Maradona vann det 1986.

Annars -
Att det finns korruption inom Fifa kan jag väl hålla med dig.
Att Cannavaro vann Ballon dO'r 2006 var en tabbe. Men det har inget med fifa att göra.

Barcelona Khazal
2011-01-10 22:05
Detta är en historisk dag för Fc Barcelona! Njut mina vänner, detta är underbart. Alla tre är vinnare i mina ögon.
Barcelona Ravo
2011-01-10 22:02
addeh

Jag vet haha alltså de är helt sjukt, skulle kunna tänka mig 1-0, men 4 bara under första halvleken är sjukt!
Barcelona FC BARCELONA <3
2011-01-10 22:00
Har läst kommentarerna här inne och det är nästan pinsamt hur alla gnäller över att en och en annan skulle vunnit blablabla... Jag som Culé är väldigt tacksam och STOLT över att det tillslut blev 3 fantastiska barcelona spelare som blev kvar bland dom 3 sista kandidaterna. Spelar ingen roll vem som vann priset mellan dom enligt mig, min favorit är messi men jag skulle bli lika glad om andrés eller xavi tog hem priset. Se detta också som en pris till hela laget som har spelat en sån underbar fotboll och lyckats få fram dessa 3, och inte till en enskilld spelare eftersom att det tillslut va 3 spelare från FC Barcelona som någon skulle vinna priset.. Som sagt tillslut va det messi som tog hem priset och jag är över lycklig, men jag skulle vara lika lycklig om andrés eller xavi vann priset.. Min åskt!
Atlético addeh
2011-01-10 21:59
Ravo. Lol, såg nu att Hércules leder med 4-0 mot Atlético efter bara en halvlek. Vad är det som händer?
Annons: