/spanien/barcelona/forum/13362.aspx/spanien/barcelona/forum/13362.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Gonzalez_Barca
2011-01-13 00:24
B-Guden

Källa i länktips. De har dock inte med Messis supercup där han spelade 1 match + gjorde 3 mål. också har de inte uppdaterad dagens match.
Barcelonistas
2011-01-13 00:23
Messi gör bara spektakulära mål i stort sett. medans ronaldo gör såna enkla mål från 1 meter som min farmor tom kan göra mål ifrån.Mannen har tur helt enkelt står på rätt plats vid rätt tillfälle!

Messi är utan tvekan den bästa spelaren i världen!

visca barca y madrid y cabron y saluda y campeon y
Atlético addeh
2011-01-13 00:21
FC Barcelona en Mi Corazón

Glöm inte heller 5-0 mot Sevilla. ;)
Barcelona Okter
2011-01-13 00:20
5-0 igen. Vem gillar inte det resultatet?
Barcelona B-Guden
2011-01-13 00:20
Namn: Gonzalez_Barca
Sänt: 2011-01-12 23:30
Hmm då ska vi se

Messi 27 matcher, 30 mål, 15 assist - 1 titel, 1 clasico vinst, ligaetta
Cristiano 27 matcher, 30 mål, 9 assist - 0 titlar, 0 clasico vinst, ligatvåa

Hur har de mage att säga att Cristiano är bättre?

Källa ? Messi har spelat mindre matcher vad jag vet.

Namn: ElDuroDeFCB
Sänt: 2011-01-13 00:02 Ändra

innan el clasico hade Ronaldo avlossat 98 skott messi 47 båda hade gjort lika många mål messi hade också fler träffar på mål trots så mycket mindre skott.
Och då menar jag inte procent utan MER SKOTT.
Ronaldo satt liksom bollen i öppet mål, men fortsätt du att döma efter 1 match för visst missa messi en del lägen idag men ingen är fotbolls kunnig här verkar det som.
Sen vet jag inte vad dom syssla med i försvaret idag mittfältarna låg fel hela tiden. Varken position spel eller pressspel idag.
försvaret slarva, sen all cred till betis som ville spela offensiv fotboll, kunde lika gärna ha stått 3-0 i första till bettis och det hade också kunnat vart 3-3

Pinto var grym på linjen men precis som valdes för några år sen var han ute och flaxade lite rejält.
AndreD
2011-01-13 00:19
Vi alla är nog överens om att Pep gjorde rätt med att starka med den starkaste elvan. Hellre avgöra i första matchen så man slipper nervositet i avgörandet. Nu är det bara att lufta reserver och spelar talangerna i mötet nästa vecka. Perfekt!
Barcelonistas
2011-01-13 00:18
härligt med vinst, vilken match vi fick se.!

intressant match imon hoppas atletico tar det, men med det flytet som real har, och specielt med domarna så blir det tufft för atld madrid.
Barcelona FC Barcelona en Mi Corazón
2011-01-13 00:16
Gonzalez_Barca

Osvaldo riktig glädje dödare:( men om man ska vara petig så är espanyols riktiga namn REIAL espanyol alltså på katalanska ;)
Barcelona Ladinho
el diablo

Jag håller med dig och jag är säker på att han kommer att vinna med landslaget också. Tänk, han är bara 23 år gammal.
Canaletes
Barca-nist

Eller Hussfelt!!! Sjit va kilen ska gråta ut och skriva artiklar om Sneijder och sitt kära italien... hahahah!!!

Jag skrev en gång till han på facebook. Han svarade med: "Är du full?" och sen tog han bort så man inte kan söka han på facebook XD
adil,
2011-01-13 00:15
Iniesta var bäst idag. Vilken säsong han gör!
Real Betis Sobis
2011-01-13 00:15
Grattis till segern! Synd att inte ribbskottet av Castro gick in så kanske det hade blivit lite spännande. Man måste ta vara på sina chanser om man möter lag som Barcelona!
Barcelona Blaugrana91
2011-01-13 00:14
Gonzalez_Barca

Även mot Ceuta (tror jag dem hette) gjorde vi 5-1 ;)
Barcelona .Sami.
2011-01-13 00:13
Någon här inne som vet vart finalen spelas?
Barcelona Barcadinho.
2011-01-13 00:12
Det går inte att blunda för det slarviga spelet idag. Väldigt mycket slarv av samtliga, ja tom Xavi (som annars delade en mängd smör pass).
Det finns en gräns till hur mycket man ska riskera bara för att få behålla bollen genom laget. Det är klart att jag inte vill se blinda rensningar, men ibland är det nödvändigt. Jag gillar inte riktigt de här trianglarna i vårt straffområde av våra spelare.
Men nog nu med klagomål - vi är i stort sett klara till semin,vi fick se många och trevliga mål och massa med chanser. Dessutom mycket folk och bra stämning.
Jag är nöjd från kvällen och ska sova gott.
Barcelona Albiin
2011-01-13 00:12
Det är lite roligt att se hur vissa klagar när vi ändå VINNER med 5-0. Dani Alves kanske inte är 100% i sina avslut men va fan, killen löper som en tok, har lärt sig dribbla och skapar ett rent helvete för alla vänsterbackar i hela världen. Som högerback tycker jag att bristande avslutskompetens är överkomligt :)
Barcelona Smogen
2011-01-13 00:11
Bra att spela bästa laget idag, men i returmötet hoppas jag det vilas en hel del spelare.

Affelay-Bojan-Jeffren

Keita-Masch-Thiago

Abidal-Milito-Pique-Adriano

Sådär, bara för Pep att surfa in på svenskafans och kolla, så vet han hur han ska ställa laget nästa vecka. Vill han ha avbytarna också får han fan skicka mig en privat fråga...
Barcelona Barca-nist
Kan nån ringa Mourinho om att Messi gjorde 3 mål så som han bry sig om andras priser.
Barcelona Gonzalez_Barca
FC Barcelona en Mi Corazón

Fan ta Real Espanyol som vi bara gjorde 5-1 på :(
Barcelona FC Barcelona en Mi Corazón
2011-01-13 00:10
FC Barcelona 5 - 0 Real Madrid
FC Barcelona 5 - 0 Real Sociedad
FC Barcelona 5- 0 Real Betis

kusligt
Barcelona el diablo
jag undrar vem som egentligen är störst messi eller ronaldinho? så länge messi inte gör något stort i landslaget kommer han aldrig komma förbi ronaldinho.. det räcker inte att bara göra sanslöstmed mål i världens bästa liga och champions league, han måste också vinna något med landslaget också.. kolla med Alfredo Di Stefano som var kanon i klubblaget men vann inget med landslaget... Messi MÅSTE vinna något med Argentina annars kommer han bli som Di stefano. För att räknas som en av de största måste han vinna vm guld eller någon medalj-
The Special Five
Det är en smaksak, men okej för att vara helt ärlig så kanske Messi "nästan" är där då. Hade Fenomeno varit skadefri hela karriären skulle han nog varit överlägset genom tidernas bästa spelare

Den största tabben vi någonsin har gjort är att sälja R9, inga pengar i världen kunde ersätta honom. Tänk er om vi kunde haft Rivaldo,Ronaldo och F**o samtidigt på plan
Barcelona Pep the King
2011-01-13 00:09
Publiken gillade Afellay.
adil,
2011-01-13 00:08
Alves är så kladdig med bollen ibland. Ingen vidare förstatouch heller, får alltid bollen för långt ifrån sig.
Barcelona Gonzalez_Barca
2011-01-13 00:07
synd att Alves inte gör såna här mål i Barca..
Barcelona Pep the King
2011-01-13 00:07
Vilken match! 5-0.
Barcelona .Sami.
2011-01-13 00:06
Jag njuuuuter:)
Barcelona Blaugrana91
2011-01-13 00:06
Ja, Barca bjöd ju trots allt på en show tillslult! :D Hur många 5-0 vinster har vi haft hittils under säsongen egentligen? :D

Och ja Messi vad ska man säga om denna spelare, ett ord räcker väl FANTASTISK!!!
Sen måste man ju även hylla Iniesta, vilken pass i samband med 5-0 målet!!
Tycker hela laget spelade fantastiskt under 2a halvlek! Hoppas dem fortsätter så här, för då kan inget stoppa oss från att vinna trippeln i år!

Ser att någon gnällde på Afellay, tror inte man ska döma hans prestationer då han bara får spela typ 20 minuter. Tycker han gjorde en helt godkänd insats!
Tänk han gör sin andra match i världens bästa lag, klart man är lite nervös! ;)

Highfive på er alla! :D
Barcelona Rambla~
2011-01-13 00:05
Pep har tagit lärdom av sitt misstag förra säsongen när vi åkte ut mot Sevilla. I kväll vilade han inte stjärnorna.
Barcelona Gonzalez_Barca
2011-01-13 00:05
Afellay borde då spela hela returmötet nästa vecka med tanke på att han knappt spelat en hel halvlek hittils. Visst vi betalade bara 3m euro för honom men ändå..
Annons: