/spanien/barcelona/forum/13361.aspx/spanien/barcelona/forum/13361.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Ravo
2011-01-10 21:04
Xavi kämpade och jag vet att han är motorn. Men få det här in i skallen, vem sticker ut av xavi eller messi? en som gör mål efter mål eller den som slår assist? Jag vet vem som är motorn men vem står ut och vem är det världen ser som gör målet?
MaraMessidona
2011-01-10 21:00
RAVO herregud så du menar att Xavi inte har kämpat i 30 matcher, Xavi har dessutom spelat mer matcher än Messi och det vet alla här inne
MaraMessidona
2011-01-10 20:58
För mig är Xavi absolut en värdig vinnare.
Messi med all ära men inte denna gång.
Barcelona Frodo
2011-01-10 20:55
Man borde kunna spärra folk för tröghet och idioti...
MaraMessidona
2011-01-10 20:53
Läs mtt inlägg om Maradona...

Jag har svaret till varför Maradona inte vann....

Jo, för att han vågade stå emot dem och säga antal saker om dem som handlade om att FIFA borde ändra vissa regler för att kunna underlätta för spelarna....

Vad hände sen ? Maradona Bojkottad av FIFA....

Vad har det med Maradonas prestationer på plan och göra...
Barcelona Gonzalez_Barca
2011-01-10 20:48
MaraMessidona

Jaha du menar så, haha skippa metaforerna och var tydlig då :D

Men ja håller med, det var inte rättvist mot Xavi eller Iniesta efter deras slit i VM, men tyvärr kan inte allt i världen vara rättvist, låter klicheaktigt, men det är sanningen..
Barcelona Ravo
2011-01-10 20:47
Världens bästa spelare: är inte det ett pris som går till en spelare som har varit bäst oavsett vad han har vunnit? Visst Snjieder "tog" sitt lag till cl final o vm final men oavsett vad han tog laget till så va han inte bättre än Messi år 2010 och det är det priset går ut på! Priset går till den som har varit bäst få in det i huvudet nånstans till de som börjar anklaga fifa.

Vi säger så här också, om du skulle dela ut ett pris skulle du ge den till en person som va skit bra i dem 5 sista matcherna i VM och vinner hela turneringen eller en som har kämpat och dominerat i över 30 matcher? Detta är ett exempel bara.
Barcelona Essienesque
2011-01-10 20:45
Messi, välförtjänt vinnare. Vinst i La-Liga, samt skyttekung i La-Liga och CL. 47 mål totalt.
Canaletes
2011-01-10 20:43
Hittade ett klipp på argentinska fansen som följde galan LIVE.
Kolla deras reaktion!!!!! XD

hahahhaa!!!
MaraMessidona
2011-01-10 20:42
Men det är inte rättvist och maffiametoder är inte heller rättvist,,,,

ser du kopplingen varför jag relaterar dessa 2 benämningar till varandra Gonzalez, en metafor Gonzalez, du behöver inte tro på det utan det jag menar är RÄTTVISA för i helvete ursäkta ordsspråket
Barcelona Ravo
2011-01-10 20:41
Hur kan fifa avgöra när det är många som röstar? vi säger att de är 10 jurymeldemar från fifa, väger deras röst mer än alla andras eller?
Barcelona B-Guden
2011-01-10 20:41
: Madridista 4 Ever
va fan gjorde messi i Vm elr i Cl. det där priset tror jag inte på längre.

Han vann skytteligan i CL. i vm var han bra, men alla räkna ju med att han skulle göra mål han var helt enkelt en släpande forward.
Han låg bakom nästan alla anfall Argentina hade. Sen var han inte bäst i VM.

Sen skiter väl förfan folk i vem som vann vad med VM och klubb lag det här är ett inviduellt pris lär er.
Atlético addeh
2011-01-10 20:40
Kim/

Jag har inte hittat något, men intressant är att vår ende lagkapten i Barcelona, Mascherano, uppgav att han röstade på Iniesta, Xavi & Forlán. Eftersom han är argentinare fick han inte rösta på Messi.
Barcelona Gonzalez_Barca
2011-01-10 20:39
MaraMessidona

Vilka maffiametoder?

Vad tjänar de på att Messi vinner guldbollen? Vad tjänar de på att få ett helt fotbollsvärld emot sig genom att inte ta med Sneijder bland top 3? De anser att Messi är världens bästa, bra det är de som delar ut priset, låt de tro det. Sen hur mycket värde det har baseras mest efter ens känslor, vi alla vet att det är det största man kan vinna individuellt.
Barcelona feder
2011-01-10 20:39
Kan man redan se listan på vilka förbundskaptenerna och lagkapternerna har rörstat på?
MaraMessidona
2011-01-10 20:36
lagkaptener, förbundskaptener och utvalda journalister + jurymedlemmar i FIFA din pantade idiot där medlemmarna avgör utifrån alla kaptener journalister osv...

Så i slutändan är det fifa som avgör, med det menar jag att det är nåt skumt med fifa, de kör med maffiametoder
Barcelona Kim ★
Kan man redan nu hitta listan över hur de olika förbunds- och lagkaptenerna har röstat?
AndreD | Spain: 32,114 km2
Så här sa Cesc innan priset delades ut :P

Cesc: "Messi will win the next 8 so let's see if this one can stay with us... hehe!"
Atlético addeh
2011-01-10 20:34
Okej, för att förtydliga för folk som inte verkar förstå så är det inte FIFA som utser vinnaren, de anordnar bara galan. Utvalda journalister världen över, förbundskaptener och lagkaptener är de som röstar fram vinnaren. Punkt.
Atlético addeh
2011-01-10 20:32
Votes Ballon d'Or: Messi 22.65% - Iniesta 17.36% - Xavi 16.48%

Det var visst Andrés som tog andraplatsen, inte Xavi.
Barcelona Hetfield- Megan Fox is a dude
2011-01-10 20:31
Madridista 4 Ever

Nej, du är inte den skarpaste personen i världen. FIFA har INGENTING att göra med vem som vinner priset, så hela det med korruption och bla bla. är så dumt att jag får huvudvärk.
Giggs #11
2011-01-10 20:31
Grattis Messi! Värd vinnare, 47 mål ... r u kidding me?:) Dom som klagar på att en spelare som gör så många mål på en säsong vinner Ballon door (Ronaldo gjorde 42 på sin Ballon door-säsong) har inte många rätt. Vinnare av La liga OCH Champions Leagues skytteliga, congrats från Manchester United-supporter!
Real Madrid Madridista 4 Ever
2011-01-10 20:29
Hetfield- Megan Fox is a dude
Din vän MaraMessidona förklarade exkat vad jag menar nu det är fan du som är efter Hetfield- Megan Fox is a dude
Real Madrid Madridista 4 Ever
Hetfield- Megan Fox is a dude
Din vän MaraMessidona förklarade exkat vad jag menar nu det är fan du som är efter Hetfield- Megan Fox is a dude
Barcelona Diar Iniesta Shekha
Att folk från Puertan säger att Messi är värd priset säger ju det en hel del.
Barcelona Gonzalez_Barca
MaraMessidona

Fifa bestämde inte ett jack shit, få det i era skallen (Ni som också tror det).

Det var 400 förbundskaptener och lagkaptener samt europas journalister som bestämde vinnaren, Fifa presenterade honom bara.
Barcelona Frodo
2011-01-10 20:28
MaraMessidona

Är du helt pantad? FIFA anordnar bara galan. Läs mitt inlägg lite längre ner.
Atlético addeh
2011-01-10 20:28
MaraMessidona

Det är lagkaptener, förbundskaptener och utvalda journalister som har röstat fram vinnaren, inte FIFA.
Barcelona el Maestro!
2011-01-10 20:27
B-Guden:
Var inte så säker på det. Ronaldo kommer att ta priset igen innan han lägger av. Han har alla förutsättningarna att bli nummer 1 igen. Det är bara en tidsfråga när han blir det.
Jag är mycket tveksamt dock till att Sniejder aldrig någonsin kommer att bli nummer 1 i världen. Det förblir en dröm för honom, tror jag.
Barcelona L.Messi10
2011-01-10 20:26
messi är så grym han e han har gjort så andra argentinare kan tro på att bli världens bästa spelare utan att heta maradona!
Annons: