/spanien/barcelona/forum/13357.aspx/spanien/barcelona/forum/13357.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
CescLovesArsenal
2011-02-15 17:14
elbraco //

Jaha, men jag trodde det gällde vänsterbacken? :P

Och det är ingen av oss som är glada över Eboue som högerback. Killen kan vara riktigt bra, men inte som Sagna.

Blaugrana91 //

Ja, det är nog snabbheten den hänger på. Om Walcott startar, vilket han troligtvis gör, så kanske snabbhet är att föredra på den kanten. Startelvan är väl inget jag drar på munnen åt... :P
Atlético addeh
2011-02-15 17:12
Kan inte annat än att skratta åt Arsenal-redaktionens löjliga införrapport. Avundsjukan lyser verkligen igenom personen som skrev den. Att mena på att Barcelona enbart jagar deras ikon som egentligen inte vill vara där samt ökar på "skuldberget" är bara horribelt och pinsamt.

Aja, man har vant sig att motståndarna är kaxiga inför match medan dem efteråt helst vill sjunka ner genom marken eller sätta sig i ett hörn. Blir väl samma visa även denna gång...

---

Underbara nyheter om Muniesa. Hoppas han får chansen lite mer med de stora grabbarna nästa säsong.
Barcelona Blaugrana91
2011-02-15 17:10
CescLovesArsenal

Just Adriano är snabbare än Maxwell, men samtidigt så har ju Maxwell lite mer rutin när det kommer till CL. Så vi får se. :)

Trolig startelva för oss:

Valdes
Alves-Abidal-Pique-Maxwell/Adriano
Xavi-Busquets-Iniesta
Messi-Villa-Pedro
elbraco
2011-02-15 17:07
Arsenalredaktionen...antar att du har läst artikeln? Jo jag vet, jag skrev Villa och Messi och Pedro känns generellt sett ganska underskattad så jag det är därför jag tror han kommer göra bra ifrån sig. Han är hänsynslös mot alla slags motståndare så två mål är vad jag tippar! (sen är jag skit på att tippa men ändå).
Adriano brukar mest spela högerback om han är i försvaret men det är inte helt omöjligt, men jag tror nog det blir Maxwell ändå.
Och jag håller med, att ställa Eboue mot Villa hade inte jag tyckt om som Arsenalsupporter iaf! :)
CescLovesArsenal
2011-02-15 17:02
elbraco //

Vem är "Arsenal"? Diaby (som tyvärr inte kan spela) har gått ut och sagt precis raka motsatsen. Det är farligt att fokusera på endast Messi. Vår svagaste punkt kommer att vara högerbacken, alltså er vänsterkant.

CescLovesArsenal
2011-02-15 16:58
Har hört att Adriano troligtvis ska spela på vänsterbacken istället för Maxwell. Jag vet att det är omöjligt att veta just nu, men låter det troligt? Skulle vara kul att se några av era troliga startelvor. =)
elbraco
2011-02-15 16:57
Arsenal skriver att mannen man ska hålla ögonen på är Messi, själv tror jag det blir Pedro som kommer vara avgörande i matchen. Konstant underskattad, och många fokuserar nog extra på Villa och Messi. Det blir väl Villa mot Eboue och Pedro mot Clichy? Känns rätt säkert från vårat håll.

Tippar 3-0, 2 av Pedro och ett av Villa. Fan vad skönt med CL!!!
Barcelona Rambla~
2011-02-15 16:35
Rivaldo!

Precis, och det finns en förklaring till varför de tog ett lån och varför de själva såg till att klubbens skuld ökade drastikt efter ett nytt och väldigt konservativt sätt att göra bokslutet på. Ett konservativt sätt som skulle placera klubbar som Real Madrid, Man United, Liverpool (innan uppköptet) och även Arsenal i ett helt annat perspektiv när det gäller deras skulder. Ett exempel:

As an example of how absurd the total liabilities definition is, just look at how high other clubs’ gross debt would be using this measure: Real Madrid €683 million, Liverpool €578 million and Manchester United €1.1 billion. Even Arsenal, which is regarded as the template for financial sustainability, would have “debt” of €767 million (though it’s come down a lot since the last annual accounts). This places Barcelona’s €552 million firmly into context. To use an old adage, you have to compare apples with apples.
Spanien Rivaldo!
2011-02-15 16:28
Det folk måste förstå är att det inte är några apor som har hand om ekonomin i Barca, visst är det inte ett bra tecken att behöva ta ett lån för att betala löner m.m. men en av världens mest populära klubbar kommer inte att gå in i någon ekonomisk kris bara så där.
Barcelona Blaugrana91
2011-02-15 16:20
Rambla~

Tänkte precis skriva samma sak...
Pinsamt som sagt...
Barcelona Rambla~
2011-02-15 16:19
B-Guden

Du förstår, klubbar som Arsenal skiter ut sina pengar, de har inga lån.
Barcelona B-Guden
2011-02-15 16:18
Vad spelar det för roll om Barca har 1 miljard men behöver 2.
vad spelar det för roll om dom då lånar 1 miljard när man ändå betalar tillbaka.

Jag tror knappast dom inte följer avbetalningarna -.-
Barcelona Rambla~
2011-02-15 16:16
"När klubben inte ägnar sig åt att lägga skambud på Cesc Fabregas och att låna miljarder till skuldberget så dominerar klubben La Liga där laget toppar tabellen!

SF mest pinsamma redaktion gör det igen.
Barcelona Pep the King
2011-02-15 16:15
Undra hur Pep kommer ställa upp. Så jävla spännande!
Barcelona .Sami.
2011-02-15 16:13
Roligt när Valdes och Mascherano försöker förklara för han. Afellay ser ut som att inte fatta ett skit.
PedroRodriguez
2011-02-15 16:09
Synd att vår underbara kapten inte kan spela. En sådan rutinerad spelare behövs verkligen i dessa matcher. Jag är dock inte så JÄTTEorolig, då mittlåset består av Pique och Abidal som har visat sig vara ett oerhört starkt ett. Grymt skönt med CL match igen imorgon.
Barcelona Gonzalez_Barca
2011-02-15 16:09
Tikitaka

Hahahah fyfan va roligt klipp!

Har ingen översatt den tills jag är hemma så lägger jag upp översättningen här;)

Sitter på tåget nu är inne genom mobilen så de lite svårt :p
Barcelona Rambla~
2011-02-15 16:07
Muniesa har förlängt till 2012 och fått en utköpsklausul på €30m. Hans kontrakt förlängs automatiskt till 2013 om han flyttas upp till a-laget.

Härligt!
Barcelona el diablo
2011-02-15 16:07
Messi måste bli bättre på att lyckas i landslaget och han kommer inte bli bättre om han inte lyckas i landslaget, risken är att han blir den nye Alfredo Di Stefano, ni vet mannen som inte lyckades i landslaget och som inte ens spelade i landslaget men i klubblaget lyckades han..

För att bli den störste måste han vinna med landslaget, det räcker inte med att han vinner ligan varje år med klubblaget och vinner massa utmärkelser.. för att bli en av de största som Maradona med flera måste han vinna Vm guld eller Copa America med Argentina, Förövrigt tycker jag att Copa America är den mest intressanta och BÄSTA turneringen efter VM slutspelet och roligare än Em. Em är överskattat och det är synd att Ronaldo har lämnat skorna på hyllan.. synd bara att hans karriär förstördes av skador och elände i Serie A i det där hemska landet som förstör brasilianska cracks att utvecklas och lyckas i. Ronaldo,Rivaldo, Ronaldinho är exempel på spelare som fått ett helvete i den där hemska ligan. Och för att inte nämna ondskan själv Capello som vägrade spela Ronaldo. Det är som Ronaldo sa en gång i tiden i slutet av tiden i Real Madrid; "Real Madrid är helvetet och Fabio Capello djävulen". Man kan inget annat förstå el gordito.
Barcelona Rambla~
2011-02-15 16:04
Sorry haeger, det var inte riktat till dig specifikt.

Lite konstigt drag av Pep, det blir ingen träning på matcharenan i kväll. Istället så tränade laget idag på Ciutat Esportiva innan de tog flyget till London. Pep och Don Andrés håller presskonferens i kväll.
Barcelona haeger
2011-02-15 16:00
Rambla~

Jag hade inte tänkt att starta en ny diskussion som handlar om Cesc är en Barcelona produkt eller Arsenal produkt. Jag ville se om folk tyckte Pedro är en egen produkt och då jämförde jag hans situation med Cesc.

Ashburton

Det håller jag definitivt med om. Jag argumenterar absolut inte emot folk som säger 50-50 :)
Spanien Ashburton
2011-02-15 15:57
haeger //

Håller med dig. Dock, i fallet Cesc, om han inte hade fått spela a-lagsfotboll så tidigt så kanske han inte hade blivit så bra som han är nu? På det sättet har han lärt sig extremt mycket och utvecklats hos oss, så jag säger 50:50 :)
Barcelona Andreas - V.V [Barney S]
2011-02-15 15:56
tikitaka

Hahahahaha, jag förstår dock inte allt så jag låter en Spanien expert översätta, borde komma någon när som helst.
Barcelona kompol
Bekräftat sammansättning Arsenal - FC Barcelona
Barcelona Rambla~
Ingen kan väl ifrågasätta att det är Arsenal som har utvecklat Cesc till en seniorspelare. Speciellt med tanke på att han var junior när han lämnade Barcelona.

Det är ingen idé att älta det här mer. Vi vet alla hur det spårar ur förr eller senare.
Barcelona haeger
2011-02-15 15:54
Ashburton, B-guden

Det är det som definierar en egenprodukt eller inte, hur många år spelaren har gjort i ungdomslagen.

Och eftersom Fabregas endast spelade en säsong i Arsenals B-lag och har en spelstil som man ser att han fått från sin tid i Barcelona gör att jag tycker han är mer en Barcelona produkt än en Arsenal produkt.

Rambla~

Det stämmer, det glömde jag nämna.
Barcelona Rambla~
2011-02-15 15:53
Pedro spelade faktiskt först i Juvenil och sedemera i Barcelona C innan han flyttades upp till Barcelona B av Pep.

Självklart är han fostrad på Tenerifa i någon småklubb men han har samtidigt även genomgått La Masia.
Barcelona Cataloniaboy
2011-02-15 15:50
Pep the King
Ja, jag är säker. Sök på Nolito, så kommer hans fanpage upp.
Barcelona el diablo
2011-02-15 15:50
Ronaldo kommer att bli saknad av en hel värld... kom tillbaka nu!
Spanien Rivaldo!
2011-02-15 15:49
Vad är definitionen av en egen produkt?
Annons: