/spanien/barcelona/forum/1335.aspx/spanien/barcelona/forum/1335.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona LegendenN10
2016-01-21 22:55
Vi sätter på madrid i alla sport verkar det som. Härligt!!!
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona FCB_Messi
2016-01-21 22:38
Alltid gött att trycka till Madrid . Spelar ingen roll vilken sport det är . Cricket eller vattenpolo skiter jag fullständigt i . Den äckliga publiken tror gång på gång att deras klubb är bäst . Men i slutändan ser vi vem som står som segrare !!!
Barcelona Lion24
2016-01-21 22:38
En sak som jag stör mig kraftigt på här inne är när folk citerar en viss El Pasillo och skriver:'' El Pasillo skrev si, El Pasillo skrev så''. Som om El Pasillo är en viktig person. Vem är ''El Pasillo''? Är El Pasillo en expertkommentator på TV? Är El Pasillo en före detta fotbollsspelare på den högsta nivån? Jag älskar att lyssna på duktiga experter, som dom på Sky Sport, är El Pasillo en av dom som man lämnar hela världen för och lyssnar noggrant på?

Skribenten El Pasillo är en skribent som älskar att stå i centrum. Han vill att man ska diskutera honom. Tror ni El Pasillo tar illa upp när någon säger ''du är dum i huvet''? Han älskar när han är ett huvudämne, vare sig det är på gott eller ont. Han säger kontroversiella saker som han inte ens själv tror på, men gör det för att som sagt, stå i centrum, för att folk ska prata om honom. Jag vet helt ärligt talat inte vad det beror på, om det har och göra med ålder eller sen utveckling för sånt beteende är enligt mig problematiskt, men snälla, låt El Pasillo vara kvar i Puertan. Han är inte ditt problem, inte mitt, utan Puertans problem. Gör han inte en tjänst genom att prata om honom här inne, för det är det han vill. Tro inte att du ''knäcker'' honom för att du skriver något negativt om honom, du har då gått i hans fälla, genom att tala OM honom. Så kan vi lämna han åt Puertan? :)
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2016-01-21 22:35
00.00 står klockan på med 86-85 på resultattavlan. Men Barca vann på sista skottet borta mot Madrid haha. 86-87. Nemesis10 Kanske inte, kanske kan vi ta tillbaka Unicef eller UNHCR. Kan tänka mig köpa tröjan bara det inte står för något företag vars finansiärer står bakom människors död. För att bygga anläggningar för VM har det hittills dött ca 1400 flyktingar i Qatar. Det är siffror som anses ligga en bit lägre än den riktiga. När fan blev Foundation, Airways? Vem kunde ens föreställa sig att förhandla först med PSG:s ägares företag/stiftelse och sen med qatars regering om våra tröjkontrakt? Helt orimligt.
Barcelona BlackCop
2016-01-21 22:33
Basketlaget vann el classico! Med en buzzerbeater! Vilken sjuk match!
Barcelona Nemesis 10
2016-01-21 22:33
@Barcelonito / Lucho Enrique 21:

Sorry men jag tror aldrig vi kommer gå tillbaka till reklam fria tröjor igen. Om man inte vill att vi ska bli en klubb som säljer våra bästa spelare till konkurrenter så får man nog acceptera hur fotbollen ser ut idag.
Barcelona Barca3# BIGPUN
2016-01-21 22:25
Nice att det lossnar för Munir nu, förhoppningsvis. Vi behöver en bra back upp till Suarez
2016-01-21 22:11
Från 14 under i tredje kvarten till 4 över i sista, basketlaget i el Clasico.
Barcelona Stright outa Barca
2016-01-21 22:04
[QUOTE=Liunil Masse]Luchos reaktion efter Bilbaos reducering (länktips). Not happy at all. [/QUOTE] förstår honom med 0-2 ledning till den andra matchen hade vi kunnat vila många start spelare men nu kan han inte ändra allt för mycket från början
Barcelona Liunil Masse
2016-01-21 21:56
Luchos reaktion efter Bilbaos reducering (länktips). Not happy at all.
Barcelona Stright outa Barca
2016-01-21 21:53
Neymar Sr (father): "We have a deal at Barça until 2019, Neymar is happy and we want to renew his contract at the end of the season." [md] Neymar Sr (father): "Meeting with Madrid at Ballon d'Or? Nonsense. All Barça and Madrid people were in same hotel, just greeted each other."
Barcelona Andresito
2016-01-21 21:18
Neymar finns äntligen på Snapchat!

ene_jota
Barcelona Barca3# BIGPUN
2016-01-21 21:18
vart är Michael Owen skämten när dem behövs som mest?
Barcelona Barcelonistas
2016-01-21 20:37
Papillon- man ska aldrig vara tyst när det gäller korruption. Korruptionen ska vi inte låta tysta oss. Det är bra att man tar upp det hela tiden.
2016-01-21 20:26
Klassiska och snygga tröjor nästa säsong, det verkar som att de försöker kompensera för årets tröjor. Bara den jäkla reklamen som förstör allt, längtar tills dagen den är borta så man kan börja köpa sin favorittröja igen.
Barcelona papillon
2016-01-21 20:21
Barcelonistas Seriöst, hur många gånger har du skrivit samma skit? Tröttnar du inte på dig själv?
2016-01-21 20:04
LennyRomario

Menar du att folk här tar på sig offerkoftan ibland och konspirerar som SD-folk?

Det kan ligga något i det, jag tror absolut att det finns favorisering gentemot Madrid från förbundet och myndigheter. Det har Barca som förening kommit över, de resonerade någon gång under Cruyff att vi måste vinna matcherna på plan för att slippa konspirera, det var enda möjliga lösningen dessutom. Vi måste ta alla poäng.

Barca lägger inte tid på att anlita folk som sätter dit Madrid, Barca lägger inte ens tid på domstolar när en domare säger rakt ut att de tvingat honom att döma till Madrids fördel under clasico. De lägger inte bud på spelare Madrid är överens med. De ger det minsta möjliga energi vilket jag tror provocerar Perez till vansinne i o m att det resulterar i titlar. Det bästa vi kan göra är att fortsätta på det viset, det är en fälla Perez och Madrid skapat och hamnat i själv helt på egen hand.

Och Barto ska inte ha någon ära i detta, han är Perez själv. Men inte ens han har övergivit den policyn i klubben.
Barcelona Busquets
2016-01-21 19:40
Det här är spanjorernas sätt att ge pik åt katalanerna för deras självständighet. När Katalonien blir självständiga får vi se hut mkt av deras propaganda och stämningar håller.

Fast la liga fusket och domarna mot oss kommer bli 10 gånger klarare. Bundes liga here we come.
Barcelona LennyRomario
2016-01-21 18:55
Ibland är det som ett SD-forum här: Gammelmedia döljer verkligheten och skriver bara skit om oss, de vill inte se verkligheten. Real Madrid gör saker men straffas aldrig, men så fort en av oss gör nåt så straffas vi.
Barcelona Barcelonistas
2016-01-21 18:48
Att korruption härjar det visste vi redan. James kan köra i 200km, samt köra undan polisen utan att straffas. Pepe kan göra lite som han vill utan att straffas. Hade det varit Ney som kört 200km och undan polisen så hade man gjort världens sak av det hela.
Barcelona Amo.38
2016-01-21 17:39
Spanien och ekonomi brukar inte gå hand i hand. Känns som att landet i princip styrs av amatörer, även om det förbättrats senaste åren....
Barcelona enkos
2016-01-21 17:36
Att Mascherano fick slippa fängelse bara för att han betalat 815 000 euro visar bara hur korrupta staten är som bara var ute efter pengar och genom att hota med fängelse pressa spelarna på pengar.. Samma scenario väntas med Messi och Neymar. . staten är bara ute efter pengar..
Barcelona Zibarca ~ MESMARizing
2016-01-21 17:12
[QUOTE=B-Guden]varför går det inte hitta en jävla svenska artikel om när detta hände Casillas och Alonso blev dömda, nu är det förstasidan nyheter överallt. Snacka om att vår klubb drar till sig läsare, hata dom bästa,. [/QUOTE] för att så fort något sådant händer real spelare, så betalar dem böter och även det staten anser att dem är skyldig och sen case closed. Men när en Barca spelare gör detta så fortsätter häxjakten. Man behöver inte vara Einstein för att förstå att real får fördelar både från spanskafotbollsförbundet och staten. Jag tar hellre spelare som inte har hand om sin egen ekonomi än en spelare som utpressar sin egen lagkamrat och även köper sex av en minderårig flicka, som en viss real spelare gjort. Eller som en annan real spelare som kör 200/t och riskerar livet på andra trafikanter. Säger såhär, Barca är det bästa laget i världen och historien. De blåser hårt på toppen...speciellt om laget är Barca och spelar i Real Ma...eller förlåt, menar Spanien!
Barcelona B-Guden
2016-01-21 16:49
varför går det inte hitta en jävla svenska artikel om när detta hände Casillas och Alonso blev dömda, nu är det förstasidan nyheter överallt.

Snacka om att vår klubb drar till sig läsare, hata dom bästa,.
Barcelona Rambla~
2016-01-21 16:42
Det är ju ganska så uppenbart att den firman Mascherano anlitade har skatteplanerat helt åt helvete för honom. För jävligt rent ut sagt då det är han som får skiten och ta straffet. Ja jag vet, du är personligen ansvarig för din ekonomi och dina handlingar. Fast vad tror ni för ekonomisk utbildning en snubbe som Mascherano har? Han har ju på sin höjd gått ut grundskolan gissar jag där fotbollen sen nog tog all tid. Med tanke på de inkomster spelarna har måste de anlita "experter" som planerar deras ekonomi. Det är inte alltid de får tag i bra folk.
Barcelona Davids3
2016-01-21 16:16
Javier Mascherano has been sentenced to 'one year in prison' for tax evasion.

Mascherano's lawyer has requested the automatic suspension of the one-year prison sentence and wants it to be replaced by a fine

Mascherano has also been fined €815,000. A further fine of around €21,000 likely to be issued as replacement for the prison sentence (SPORT)

Barcelona Barca4life98
2016-01-21 16:13
Jag vill bara passa på att hylla Iniesta! Herre jävlar säger jag bara. Han är den gamla Iniesta fast uppdaterad till det bättre tycker jag. Sen tror jag, angående Munir, att han måste få regelbunden speltid och självförtroendet tillbaka. Potentialen har han, men allt har gått lite för snabbt för honom. Ha tålamod med Munir, man vet aldrig det kan bli samma utveckling som med Roberto. Sen måste jag säga, rätt eller fel, det här laget (Barca 15/16) är mer komplett än Peps Barca. Det här laget kan spela utan Suarez, Messi, Alba och vinna ändå. Det här laget kan spela utan Messi i två månader och under den tiden återta ledningen i ligan. Spela ut Real etc. Det är en svår fråga, jag kan ha fel som sagt :)
Barcelona Vampíro
2016-01-21 16:08
Kan inte Barça göra en deal så Mathieu avtjänar hans straff istället? Cigg är ju värt mycket på kåken.
Barcelona B-Guden
2016-01-21 16:01
@koeman92:
Ja men det förvandlas till höga böter istället precis som med Casilliias och Alonso, konstigt att Spansk media inte förstorade upp det,
Barcelona koeman92
2016-01-21 16:00
Stämmer det verkligen att Mascherano döms till fängelse?
Annons: