/spanien/barcelona/forum/13349.aspx/spanien/barcelona/forum/13349.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Spanien Rivaldo!
2011-03-05 02:18
Alltså jag förstår inte att Barca släppte Zlatan för att han inte var "seny" och inte pressade och jobbade hårt. Vad fan trodde de att de skulle få?
Det är väl uppenbart för ALLA att Zlatan är en lat egoist på fotbollsplan, varför förväntade de sig något annat?
Barcelona Trippeln
2011-03-05 01:57
"Granero Y Higuain" - Dani Parejo

För en gång skull kan jag hålla med en madrista, jag har hållt tyst varje gång någon har förolämpat den store Ibra men nu får det vara nog.

Zlatan är en fantastisk spelare på alla sätt och vis. Han är unik och bör inte behandlas på det sätt som ni har behandlat han på ,det finns 2 parter i det hela, Pep och Zlatan.
Ni kan inte skylla allt på Zlatan, var objektiva runt hela situationen då vi vet att Pep ibland kan vara ett grinigt kontroll freak. Samma sak gällde Eto'o.. han och sina jävla feelings..

Vill bara säga att jag älskar Pep från hela mitt hjärta ifall jag fick er på andra tankar!
Barcelona Trippeln
2011-03-05 01:53

Vissa här inne är helt jävla patetiska som inte såg vilken jävla stor mästare Zlatan var och fortfarande ÄR.

Jag som älskar Villa kan fortfarande säga att Zlatan är bättre på många aspekter dock inte aspekten som krävs för att spela för Barca, alltså att springa som en idiot match in och match ut.

Zlatan är en mästare.
Barcelona Hyder
2011-03-05 01:52
comprende

Jag begärde aldrig att Zlatan skulle vara med i presspelet men han kunde väll göra en eller två offensiva löpningar under våren åtminstone..
Barcelona Hyder
2011-03-05 01:51
Hade Zlatan bara visat en bättre attityd under matcherna och sprungit lite så hade situationen kanske sett annorlunda ut. Ingen kan säga att Bojan är en bättre fotbollsspelare än vad Zlatan är. Att Bojan gick in i startelvan och presterade på ett sätt som Zlatan inte ens var nära att göra under våren säger mer om svensken än om Bojan eller Pep. Allt fanns där till Zlatans förfogande men han utnyttjade ingenting. Folk säger att Pedro bara är bra för att han har högklassiga spelare runt omkring sig, bör inte samma sak appliceras på Zlatan då? Nu är Pedro en av de bättre i världen i mitt tycke och det ligger ingen som helst sanning i påståendet eller frågan men det var bara en tanke värd att ta upp.

Nu i efterhand kan man väll även konstatera att det är Zlatan som letar efter bekräftelse och inte Pep. Det är Zlatan som förlorade i att dra, Pep och Barça vann på det hela rent sportsligt. Vi fick Villa. En spelare som har presterat hundra gånger bättre än svensken. Vi byggde aldrig upp ett riktigt tiki-taka spel med Zlatan som centralanfallare, nu är det en standard för varje match. Det är så mycket lättare att spela med en anfallare som löper, både offensivt och defensivt, när man spelar en sådan högpressfotboll som vi gör. Zlatan hörde aldrig hemma i Barça (notera: aldrig), Villa gör det. Svensken må ha gjort mål under hösten men spelmässigt var han inget att hänga i julgranen.
Barcelona comprende
2011-03-05 01:11
Men herregud inte fan köptes Zlatan in för att han skulle springa och pressa motståndarna? Och alla visste redan innan han anlände att han inte kommer göra det heller. Inget mer med det

Vad som hände mellan Pep och Zlatan kan ingen här inne yttra sig då ingen vet vad felet var.

Hur det hela har sköts är + från Peps sida och - från Zlatans sida. Men den som skötte detta bäst var Rosell,

Barca funkar inte med Zlatan, och Zlatan funkar inte i barca så enkelt är det.

Vi gick minus i investeringen, sånt som sker när det inte finns några garantier i fotbollsvärlden
Barcelona Barcadinho.
2011-03-05 01:09
Granero Y Higuain" - Dani Parejo -

Återigen, jag tror att det ligger på en personlig plan. Kemin mellan herrarna.
Jag tycker inte att man behöver klargöra sådan saker via media.

Zlatan är besviken att inte få en förklaring. Det kan jag förstå. Jag skulle också vilja få veta orsakerna, om min chef skulle sparka mig från jobbet.
Men jag tror att Pep själv hade svårt att sätta ord på det hela. vad skulle han säga - jag gillar inte kaxiga typer med tatueringar. det låter B.
Pep kallar sånt för "feelings".

Zlatan borde förstå det för länge sen. Det fattades kemi, även om Inte Pep har sagt det till honom direkt ansikte mot ansikte.
AndreD
2011-03-05 00:57
Granero.......

Du kanske inte ljuger, men din kunnighet om ämnet är lika med noll. Det märks långa vägar att den enda orsaken till att du försvarar Zlatan är för att du "gillar" honom, som alla andra svenssons. Du anar inte hur rolig du låter när du lägger hela skulden på Pep. Det är ju spelaren som spelar och inte tränaren, eller?

Messi var bättre, Xavi var bättre, Pedro var bättre, Puyol, Pique, Alves. Ja, halva laget.
Barcelona Myrran
2011-03-05 00:56
Granero

Pep inte kan svälja sin stolhet och erkänna felet?

Han värvar en spelare för ett par hundra miljoner kronor, låter killen spela runt en halv säsong, bänkar spelaren sen säljer spelaren för en brakförlust och värva in en annan spelare på samma position (som va klar väldigt tidigt också). Är inte det att visa att man gjorde fel i aktioner vet jag inte vad det är. Måste han gå ut och säga, "Se här, jag gjorde fel. Mitt fel. Bara mitt fel. Ingen annans" för att du ska vara nöjd?

Hela laget försvara Zlatan hela hösten när det gick sämre för honom. Man försökte spela in honom så bra man kunde och få igång honom snabbt. Som den "mästaren" som han är borde han ju klara av det. Att Zlatan och alla Zlatan anhängare inte kan säga att Zlatan är en lika stor del av felet gör mig minst lika pissed off...
Real Madrid "Granero Y Higuain" - Dani Parejo
2011-03-05 00:55
Blaugrana91
Ok, enjoy life som en trångsynt person. Zlatan är ett kräk eller?

Ska rulla vidare mot sängen nu, då man har match tidigt imorgon. Aja, en dag lär ni väl inse vem Zlatan är, hör av er den dagen och tacka mig;-).

Over and Out!
Barcelona Blaugrana91
2011-03-05 00:52

Zlatan, mästare?....

På vilket sätt har Pep behandlat Zlatan dåligt...?

2011-03-05 00:50
Myrran
Man behöver inte vara en raketforskare för att lista ut att Zlatan inte var gjord för er klubb, det jag stör mig mest är sättet Pep verkar ha behandlat honom på. Man behandlar inte en mästare på det sättet, sen att Pep inte kan svälja sin stolthet och erkänna felet gör mig mer pissed off.

AndreD
Hmm, vad har jag ljugit om. Om att han var bäst? det är väl mer utav en smaksak, men du får gärna säga vem som var bättre?
Barcelona Barcadinho.
2011-03-05 00:48
Jag tror att det var med kemin att göra. Pep hade svårt att hitta klick till Zlatan. Jag säger inte att det beror på att Zlatan är en svår människa eller att det är zlatans fel. Inte heller att det är Peps fel. Det är ödets situation. De två var tvungna att jobba ihop och den ena kunde inte hantera den andras personlighet.
Guardiola hade också svårt att hitta klicken i relationen med Eto’o. Vissa säger att det är Peps svaghet att inte kunna hantera stora ego. Det stämmer kanske, men han är som han är på gott och ont. Han kan inte ändra på sin personlighet. Varje tränare har svaga sidor och ingen människa är perfekt.

Det viktigaste för oss fansen är att laget presterar, även om det innebär att en del duktiga spelare försvinner till andra klubbar.

Härligt annars med Valdes - tavlan mot Arsenal smakade surt, men han är bättre än Pinto.
Barcelona Frodo
2011-03-05 00:47

När du skriver att han var bäst i Barcelona så märker man att du inte följde laget förra året. Enligt Aftonbladet kanske han var bäst i varje match och varje passning var sagolik men enligt de flesta Barcafans så var han inte det. Han applicerade presspelet de första 5-6 matcherna i klubben för att ge ett gott intryck innan han slutade bry sig om det.

Han var alltid den svaga länken och både Pep och hans lagkamrater var ständigt tvungna att försvara honom i media och säga grejer som "det tar tid att anpassa sig". Till slut så funkade det inte längre när han spelade som en zombie och Pep var tvungen att bänka honom med tanke på att ni var oss hack i hälarna i ligan.

Peps fel i det hela var att byta Samu och pengar mot en orörlig och egocentrisk staty. Däremot tog Pep sitt förnuft till fånga och rättade till sitt eget misstag genom att sälja divan. Det var kostsamt men jag är väldigt nöjd över att vi inte längre har en bugg i systemet.
Barcelona barcafan86
2011-03-05 00:42
Hela cirkusen runt Pep och Zlatan är en Raiola taktitk som Zlatan godkände. Det var hans kommentarer i media inte peps gjorde en given petning till en dödsynd . Han är som CR7 spelar för sig själv och ingen annan, clublojalitet = noll. Dom hamnar nog båda i City till slut och vem vet kanske lyckas vinna nått
Barcelona Myrran
2011-03-05 00:40
Granero ...

Målmässigt ja, han prestera i den aspekten. MEN och ett stort MEN så kändes tiki taka spelet väldigt kramaktigt när Zlatan va på plan. Att han inte tog sitt defensiva ansvar va också en stor del. Vet inte hur många gånger jag svor åt killen för att han inte jobbade utan boll. Detta även under sin period där han va bra. Sen gick det bara utför.

Att hitta en anfallare som leverar målmässigt i Barca är världens svåraste uppgift, att hitta en som passar in i spelet och pressar som den ska hela tiden i det defensiva är dessto svårare och det va just därför Zlatan failade i Barca och blev utskickad.

Ja, som Zlatan själv säger. Hans personlighet gick verkligen inte hem i Barca. Struntar ärlig talat va Zlatan säger enligt svenskmedia då de är grymt färgade. Skulle Zlatan dra bort sitt skosnöre och lägga det på plan så att bollen studsade på det fram till någon som gör mål skulle självklart Zlatan assisterat enligt svenskmedia.
Barcelona Hetfield- Megan Fox is a dude
2011-03-05 00:40
Troll much?
AndreD
2011-03-05 00:38
Ta av din Zlatan-glasögon. Han var VERKLIGEN inte bäst i Barca de första sex månaderna. LÅNGT IFRÅN. Vad är ditt problem? Du kommer med lögner till argument och förväntar dig att vi ska tro på dem.
2011-03-05 00:37
AndreD

Herregud, så länge man har koll vad man skriver, är konstruktiv så ser jag inga problem med varför jag inte ska kunna vara här.

Gaddafi hade fan erkänt ett sådan fel, Zlatan gjorde absolut inget fel under sin tid med Barca. Sen tycker jag inte "alla" hans uttal efter sin sejour i Barca vara bra, han ska inte snacka så mycket .
2011-03-05 00:33
Myrran
Grejen var ju den att Zlatan presterade., han avgjorde el classico och även slaget om Barcelona, lägg där till de två viktigt målen mot Arsenal.. Zlatan säger ju själv att det inte var några spelmässiga problem Pep hade mot honom, han menar på att filosofen hade invändningar på hans personlighet.

Frodo
Ja, jag älskar Zlatan. Kan vara aningen färgad i frågan, men det är även ni. Zlatan var bättre än Messi de första 6 månaderna, han var Barcas bästa spelare. Klart spelet kommer att se annorlunda ut när du har en tränare som inte tror på dig, en tränare som inte vågar säga dig något, en tränare som inte vill hade dig där, en tränare som med andra fryser ut en. Zlatan är väl heller som vi fått erfara inte den som står tillbaka med sanningen, han säger som det är. Han säger att Pep inte gett honom någon riktigt förklaring, det bara skedde.
AndreD
2011-03-05 00:31
Granero Y Higuain

Mitt sista svar till en med vit tröja.
Ztatyn hade nog behövt prestera bättre än en förlamad giraff för att peta Bojan, har du tänkt på det? Varje gång näzan spelade var det som att vi hade en man mindre på plan.

Dudes, snälla svara inte på vad de stackars marängerna kommer in och skriver. Det är så uppenbart att de saknar verklighetsuppfattning och avundsjukan lyser rakt igenom.
Barcelona Blaugrana91
2011-03-05 00:30
Granero Y Higuain" - Dani Parejo

Du är ett Zlatanfan eller?
Jaså så Zlatan ändrade sin personlighet för att passa in i Barcelona? Jag frågar dig är du på riktigt eller? Såg du överhuvdtaget någon av Barcelonas matcher?

Sen varför är det så konstigt att Zlatan blev bänkad? Under den perioden var han fullkommligt usel och Bojan var riktigt bra, självklart spelar Pep med Bojan då istället.
Du har samma äckliga argumment som Zlatan, att bara för att man kostade ett antal miljoner ska man vara garanterad speltid även fast man presterar dåligt, det är väl självklart att Pep väljer att bänka Zlatan om han presterar dåligt och inte vill jobba för laget. Som sagt har man den diviga inställningen att man ska få spela bara för att man var klubbens dyraste värvning har man inget i Barcelona att göra!

Om Zlatan sen börjar klaga och gnälla på Pep för att han bänkar en usel Zlatan så förstår jag om Pep blir irriterad på honom.
Barcelona Myrran
2011-03-05 00:26
"...men klanka inte ner på Zlatan som gjorde allt annat än att inte sköta sig. Han borde istället hyllas för att ha försökt smälta in och inte låta hans ego ta över."

Smälta in? Jo tjena, visst kanske första 2 månaderna men hans press spel fanns inte på kartan. Va inte direkt rörlig och jobbade inte för laget som alla va vana med som Eto'o gjorde och som Villa är (inte i samma utsträckning, men nära) gör. Hela Barcas spel kändes krampaktigt med Zlatan på plan. När han blev petad av Bojan va det för Bojan gjorde så att laget spelade bätter. Allt flöt på mer, helt enkelt bättre än med Zlatan på plan.

Killen är van att vara numero uno och han va inte det. Han va bakom Messi. I mina ögon även bakom Xavi, Iniesta och Puyol i betydelse för laget. Han är van att va störst och få sitt spelrum. Han fick inte det och blev missnöjd och alla svenskar vet hur Zlatan är när han inte på humör.

Sen spelar det väl ingen roll vad du blir värvad för? Presterar du inte som tränaren vill och det finns alternativ på bänken så hamnar du förr eller senare på bänken. Tyvärr för Zlatan så tog Bojan chansen.
Barcelona Frodo
2011-03-05 00:25

Zlatanist?

Zlatan har ingen annan än sig själv att skylla på. Det enda felet Pep gjorde var att köpa honom. Att bänka och sälja honom var det rätta.
2011-03-05 00:19
Blaugrana91
Är du på riktigt eller, han ändrade fan sin personlighet för att försöka smälta in i Barca, han gjorde allt för att verkligen bli vital. Zlatan är väldigt disciplinerad, han fortsatte att vara proffsig trots filosofens arroganta stil gentemot honom.

Bojan i all ära, men inte fan ska Zlatan tåla att bli petad av honom när han precis värvats för sammanlagt 800 miljoner.
Fortsätt leva i förnekelse, och forsätt tro att Zlatan är boven i dramat. Pep, kan ju om han nu har rätt berätta varför han inte vågade fronta Ibra på 6 månader, samma spelare han värvat för 800 miljoner några månader innan.

Kan förstå att hans agent är en idiot, men klanka inte ner på Zlatan som gjorde allt annat än att inte sköta sig. Han borde istället hyllas för att ha försökt smälta in och inte låta hans ego ta över.
Ryo Miyaichi
2011-03-05 00:18
Ber om ursäkt för uppbrusningen men är verkligen frustrerande att skriva inlägg från iphonen. God natt, lycka till mot zaragoza & vi syns på tisdag :-)
Barcelona Blaugrana91
2011-03-05 00:18
Sou_Ronaldo

Ronaldo skulle aldrig kunna spela i Barcelona (som tur var), han passar inte in här. Så nej han skulle absolut inte kunna göra det Messi gör.

Seså ut hårifrån nu!
Barcelona Hyder
2011-03-05 00:15
Hetfield- Megan Fox is a dude

Du får gärna länka till Villas uttalanden.

Sedan tycker jag att Villa är en blandning av både en snabb och teknisk spelare och en så kallad "fox-in-the-box"-spelare. De flesta stora fotbollsspelare som märker att åldern börjar ta ut sin rätt anpassar sitt spel utifrån vad dem är kapabla till. Jag vill tro att Villa kan komma att bli en likanande dagen Raúl eller Pippo när han börjar dala i prestationskurvan.
Barcelona Barca4eva
2011-03-05 00:12
Sou_Ronaldo

Utan att svara på ditt innehåll(?) säger jag, skutta tillbaka till Puertan.

Ryo

Du snackade om kontakt, jag nämnde kontakt.

Tänker inte försvara Busquets då hans skådespeleri sker alltför ofta, så ofta att jag började ogilla han. Tur att han har minskat det i alla fall.
Ryo Miyaichi
2011-03-05 00:12
Är du efterbliven eller bara skitfull? Om chamakh får en spark p benet och lägger sig och får straff och jämför det mot det bus gjorde, förstår du inte vart jag ville komma ?! Kontakten var ju helt annan på bus än vad han simulerade sin otroliga smärta. Get the point? Det var så jag menade med kontakt och simulering....
Annons: