/spanien/barcelona/forum/13347.aspx/spanien/barcelona/forum/13347.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona el Maestro!
2011-01-15 14:00
"... Mourinho har inte förlorat en enda hemmamatch på över 8-9(?) år vilket gör kampen ännu hetare".

Det är i ligan Mourinho inte har förlorat på hemmaplan. När det gäller cupmatcher har han förlorat.

Frågan är om han någonsin har förlorat en final? Jag vet inte, men det har i alla fall Pep inte gjort än.
Barcelona H.Alavi - Magico!
2011-01-15 13:56
addeh

Jo, så är det faktiskt. Men det är fortfarande Santiago Bernabue. ;)

----

Antingen Almeria eller Depor. Almeria sitter i förarsätet genom 1-0 vinst i första mötet.
Barcelona L.A.M Nr 10
2011-01-15 13:52
H.Alavi - Magico!

Cupen känns helt klart väldigt spännande i år. Men vilka är det vi möter i semifinalen?

På tal om cupen så hoppas jag verkligen Pep inte matchar ordinarie lag i returen i Sevilla. Det skulle vra onödigt för spelarna att bli utmattade och åtminstonde jag skulle vilja se mer av Thiago, Fontás, Bartra med flera.
Atlético addeh
2011-01-15 13:51
Även om finalmatchen är planerad att spelas på Bernabéu spelas den alltid på neutral mark, så ifall Madrid skulle ta sig till final spelas den alltså inte på deras hemmaborg.
2011-01-15 13:43
Robert Johanssons artikel om CDR sätter pricken över i:et. Det är klart mer spännande i år än vad det har varit tidigare, den enda matchen som är avgjord inför returen är våran mot Betis.

Jag räknar inte med att Atletico tar sig vidare i returen, men en liten chans har de iaf. Real Madrid mot Barcelona i finalen? Inte omöjligt. Mourinho har inte förlorat en enda hemmamatch på över 8-9(?) år vilket gör kampen ännu hetare. Sedan finns ju ligamatchen kvar den också, även den i Madrid.

Men vi är inte i final ännu, många matcher kvar att spela.
Barcelona L.A.M Nr 10
2011-01-15 13:41
Co-signar båda addehs inlägg. Fontás är helt klart redo att flyttas upp och jag hoppas Pep tänker likadant och tar upp honom till A-laget i sommar. Vi behöver definitivt ingen ny mittback, speciellt ingen ung sådan som t.ex David Luiz. Om man skulle köpa Benficaspelaren så skulle han direkt kräva speltid, medan Fontás skulle nöja sig med att långsamt slussas in i startelvan.

Om nu ens Milito lämnar i detta transferfönster så räcker det med att ha Abidal som förstareserv, och om det skulle krisa sig så har man Fontás att ta upp från B-laget. Efter sommaren tar man upp Fontás och låter han agera tredjeval, samtidigt som man ger mer speltid åt Muniesa och Bartra.
Atlético addeh
2011-01-15 13:34
Både Puyol och Piqué började slussas in i startelvan när de var strax över 20 år, samma ålder som Fontás är i nu. Han har varit dominant i Segundan och även fått chansen i U21-landslaget. Mot Almería då han lirade från start gjorde han en prickfri insats och assisterade även till Pedros 4-0 mål. Mot Rubin Kazan var han planens gigant och gjorde sitt första A-lagsmål. Ni hör själva, killen är redo att få mer speltid med de stora grabbarna. Han är trygg med bollen och känner till systemet lika väl som Maradona känner till heroin.

Att värva en erfaren mittback vore en sak, vart man skulle få tag på en sådan har jag dessvärre inget bra svar på. Men en ung mittback, etc David Luiz, Sakho eller Botía skulle inte sända alls bra signaler till våra ungdomar i B-laget.
Barcelona Messidona
2011-01-15 13:25
någon som kan länka videon där del bosque och hierro m.m. pratar om hur viktigt la masia är för spanien osv

tack på förhand
Barcelona 1.70-ligan.
2011-01-15 13:23
addeh,

Det var en annan artikel det stod i. Här har du den!

Jag vet att han är såld, men med köpoption de två första åren. Vi får se, troligen stannar han i Sporting. Men det spekuleras åtminstone om honom.
Sen tror jag precis som du, att Fontas/Bartra kan göra det lika bra, så man undar ju hur mycket sanning det ligger i det ryktet. Det skulle vara för att Botia har mer rutin då.

Jo, jag vet att du och många här inne inte tycker vi behöver en back till. Fast som sagt, jag håller inte riktigt med er. Men hittar man ingen back som passar tycker jag inte man ska göra ett "panikköp".
Då är det bättre att vänta till sommaren... för då lär vi nog köpa en back, om ingen kommer nu. Och det lär behövas då både Puyol och Abidal börjar bli gamla. Det är bättre att vara ute i god tid.
2011-01-15 13:17
addeh

"Vi har så vi klarar oss."

Agree. Om Milito lämnar FCB redan nu så är det onödigt om vi köper in en ny mittback som kommer ta över hans position på bänken. Pep kan lika gärna flytta upp antingen Fontas eller Bartra.

Det var ett tag sedan vi fick se Muniesa spela i A-laget, känns som att det är dags att börja få speltid för honom med. Annars tar dessa spelare bakdörren till PL eller Serie A.
Atlético addeh
2011-01-15 12:56
1.70

Vart i artikeln står det något om Botía? Sporting har för övrigt köpt loss honom så skulle vi vilja ha tillbaka Botía är det bara öppna plånboken. Både i klubblaget och U21-landslaget har mittbacken imponerat under hösten. Fast vi ska ändå komma ihåg att både Fontás och Bartra är två klasspelare, de hade garanterat tagit en ordinarie plats i flera La Liga-lag. Att de blir uttagna till ungdomslandslagen före många andra spelare med rutin från högsta divisionen är bara ett bevis på deras klass.

Jag tycker fortfarande det vore onödigt att värva en ny mittback i januari, även om Milito försvinner. Vi har så vi klarar oss.
Barcelona Diar Iniesta Shekha
2011-01-15 11:19
1.70 ligan
Jag håller med dig. Men en spelare som Casceres tycker jag ska få chansen i Barca, han var inte så illa första säsongen. Han var mycket bättre än Chyg tex i sin debut och så har han utvecklats mycket de senaste två åren. Han är kanske något att ha av de som vi har lånat ut men resten förtjänar inte att sitta på bänken i Barca då de inte är tillräckligt bra för det tycker jag.
2011-01-15 11:14
Det är dags att berömma Pedro lite. Han blir bara bättre och bättre för varje match som går och det har inte bara med målen att göra. Han skjuter lika bra med bägge fötterna , han dribblar lika bra med bägge fötterna och han är jävligt snabb också. Jag har bara sett Messi i Barca som har bättre avslut i 23 års åldern än Pedro. Han missar nästan aldrig ett läge där det ska vara mål 9 av 10 gånger och han gör många mål från dåliga vinklar också. Jag tror inte att det finns någon spelare i truppen som är lika komplett som honom , det verkar ju som han är både höger och vänsterfotad på en och samma gång. Förra året gjorde han 23 mål och 4 assister på 52 matcher. Iår har han gjort 15 mål och 7 assister på 29 matcher och nu har det bara gått halva säsongen ungefär.
Barcelona 1.70-ligan.
2011-01-15 11:10
Diar Iniesta Shekha,

Det sägs att Rosell hellre ser en permanent försäljning av Milito än en utlåning. Men om han kommer gå gratis eller inte vet nog ingen än, utan det är bara spekulationer. Jag kan också tycka att alla dessa free transfers är lite irriterande, men samtidigt så är det ju rätt typiskt barca att vara snälla och tillmötesgående. Man unnar alla sina spelare det bästa. Och det är väl både på gott och ont, antar jag... men det skapar harmoni i truppen och det är värt mycket.
PedroRodriguez
2011-01-15 11:01
Android

Nja, i förnedringen mot Real var han ju magisk men inte har du väl glömt hans målorgie mot Arsenal? Inte nog med hans 4 mål men han löpte konstant förbi Arsenals spelare som om de var dagisbarn och var fullständigt dominant, fick göra exakt vad han ville. Han slog lika många passningar som Muhammed Ali fick smällar i sin boxningskarriär. Total Domination !
2011-01-15 10:56
Någon som vet något nytt om Milito? Sist så skrev någon här inne att han kommer gå på Free Transfer. Om det nu stämmer måste Rosell vara korkad, han är ju så desperat för pengar och nu kanske släpper han Milito gratis...
Sedan förstår jag inte vad som är meningen med att låna ut spelare när de inte har någon framtid i Barca och när Pep endå inte vill ha de. Där kan du tjäna lite cash Rosell..
Barcelona 1.70-ligan.
2011-01-15 10:42
EMD skriver att Barca redan jobbar på en ny back, som antingen kommer i sommar eller redan nu i januari.

Man vill tydligen köpa en back för framtiden och inte en "paniklösning", vilket jag tycker låter bra. Av de namn tidningen nämner tycker jag David Luis låter mest lockande, men just vilka spelare som tas upp är nog bara rena spekulationer. Men frågan är om man hittar en mitttback som uppfyller alla "Barcakriterier" redan nu i kallaste januari? Rent spontant känns det som att ett sommarköp ligger bäst till... men man håller marknaden öppen igen, tills den 31 jan.

Man skriver också att man funderar på att låna hem den barca-bekanta Sportingspelaren Botia. Det skulle kunna vara en bra lösning fram tills i sommar om inte annat.
Det kanske även ska tilläggas att Fontas och Bartra fortfarande i allra högsta grad är med i Peps planer, men att han vill slussa in dem gradvis.
Barcelona Frodo
2011-01-15 09:49
Thiago med Messis guldboll. Bli inte förvånade om killen får sin egen i framtiden.;)
Barcelona Sempre Culé
2011-01-15 06:56
@Joan Gamper 1899
Sänt: 2011-01-14 23:18

Helt rätt. Man skall aldrig underskatta en motståndare. Det är just då man får problem. Jag har dock fullt förtroende för Pep och är övertygad om att han "förbjuder" seplarna från att slappna av.
Barcelona Android
2011-01-15 04:04
Bästa matchen jag har sett med Messi, spelmässigt måste nog ha varit 5-0 förnedringen på Camp Nou den 29e November.
Real Madrid Steven
2011-01-15 02:39
Måste erkänna att det här är den bästa matchen jag sett med messi, SPELMÄSSIGT.
Vet inte om ni kommer ihåg den.
Barcelonistas
2011-01-15 02:04
Imon hoppas jag att villarreal vinner sin match viktigt att dom inte hamnar efter för myket inte bra för ligans topp.

Vi kommer vinna mot malaga även man inte ska underskatta så bör vi bara vinna mot malaga. och real kommer även vinna sin match, har svårt att se almeria göra något överhuvudtaget.
AndreD
2011-01-15 01:21
addeh

Har för mig att du sa att någon borde skriva ner alla oneliners och göra det till en bok. Jag minns säkert fel. Minnet sviker mig antagligen.
Atlético addeh
2011-01-15 00:25
AndreD

Bok om Hetfiels one-liners? Nja, det har jag aldrig sagt, du har nog blandat ihop mig med någon annan. Jag har dock sagt att jag tror Hetfield sitter med en bok vid datorn där alla hans one-liners står, mannen måste i annat fall ha en helt otrolig fantasi & väldigt mycket humor i sig, vilket jag inte tvivlar på.
elbraco
2011-01-15 00:02
Äh, sluta med eran moralpredikan. Om inte Barca vinner över Malaga är det enbart dåligt. Titta bara på de individuella spelarna + lagkänsla.
Malaga är ett gäng medelmåttor (om man ser internationellt sett) som inte är 100% ihopspelade ännu. Vi är världens bästa lag just nu, så jo - Barca ska vinna.
AndreD
2011-01-14 23:59
addeh, hur går det med den där boken du skulle skriva om Hetfields klockrena oneliners :P
Barcelona .Sami.
2011-01-14 23:32
Kan Barca förlora mot Hercules kan allt hända. Underskatta aldrig ett lag.
Barcelona 1.70-ligan.
2011-01-14 23:30
Nej, Dimenchelis ska nog inte vara några problem för Leo att runda. Däremot är jag lite rädd för Baptista, som sagt. Det är en kille som man aldrig kan släppa lös för han har enorma kvalitéer och kan närsomhelst blixtra till.

Men som Hetfield säger så har han inte spelat så mycket i Roma, så man undrar i vilket skick besten är i för tillfället.
Atlético addeh
2011-01-14 23:26
Dagens Hetfield: "Demichelis? Please brother..jag tror att Stalins skelett skulle kunna försvara bättre."

Kan inte annat än att hålla med, Demichelis är en riktigt överskattad back och jag är inte alls orolig att han på egen hand ska stänga igen försvarsluckorna i Málaga. Måste dock säga att jag tyckte han gjorde en bra match mot Athletic förra helgen, men det har absolut ingen betydelse.
Barcelona Hetfield- Megan Fox is a dude
2011-01-14 23:20
Demichelis? Please brother..jag tror att Stalins skelett skulle kunna försvara bättre.

Sen har ju Baptista spenderat mesta av tiden på bänken i Roma, så jag undrar hur bra killen är numera.
Annons: