/spanien/barcelona/forum/13342.aspx/spanien/barcelona/forum/13342.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Heywood Jablome - Xavi
2011-03-17 15:28
Om UEFA skulle vilja fiffla så vore väl det bästa att försäkra sig om att Barcelona får Schalke. Chelsea genererar inte lika mycket pengar till UEFA som Barcelona gör.
Barcelona Messidinho_10
2011-03-17 15:27
Hunting Bears

Du verkar ha missa de varma och kalla bollarna.. Slår vad att Chelsea kommer få Schalke
Hunting Bears
2011-03-17 15:21
Messidinho_10

Ehm, engelska lagen är tre olika lag. Och ja, land för land är det mest troligt att ett engelskt lag får Schalke då dom är tre stycken.

elbraco - Bojan Krkic FCB's nr. 9. iAnims Abidal!
2011-03-17 15:20
.Sami.

haha det stämmer säkert, Milan har ju en tradition av att köpa "used up" Barcaspelare. Dessutom så skulle det innebära att Maxwell återigen hamnar med Ibra, och det är ju också en tradition!

Abidals operation börjar om 40 minuter (kl 16). Hoppas man får höra nyheter om hur den gick tidigt!
Villarreal Platero
2011-03-17 15:18
dom två vanligaste godartade tumörerna i levern diagnostiseras via CT, ultraljud osv eftersom dom inte förändrar levervärdena på något sett. ( den ena kan göra det i vissa fall). Därför är det konstigt att dom upptäckte den på en "routine check".
För det andra så hade nog klubben direkt gått ut och sagt om tumören var godartad...jag menar, varför inte sprida goda nyheter?
för det tredje så är behandlingen av godartade levertumörer för det mesta inget som kräver kirurgiska ingrepp även om det förekommer. Att man då dessutom flyttar fram operationen en dag gör att den känns mer akut.

hoppas dock jag har fel

lycka till
Barcelona .Sami.
2011-03-17 15:17
Vad tycker ni?
Barcelona Myrran
2011-03-17 15:17
Messidinho_10

Är liksom 42 % chans att Schalke får ett engelskt lag så skulle heller inte bli förvånad.
2011-03-17 15:14
Med tanke på hur lottningarna blev i åttondelen har jag en äcklig känsla över att det blir Inter vi får möta.
Real-United hade jag gärna sett för att det vore en grym match, samtidigt som Ronaldo får en comeback.
Barcelona Messidinho_10
2011-03-17 15:02
Skulle inte förvåna mig om engelska lagen får lättaste motståndaren Schalke..
2011-03-17 15:00
Heywood

Det är det jag menar, Real är inget defensivt kotringslag. Men vad ska dom göra då? Försöka hålla boll och spela offensivt mot oss?
Jag tycker vi har bevisat i de tidigare matcherna att det inte funkar.
Om någon har något bevis för att de helt plötsligt kommer vara hundra gånger bättre bara för att det är CL för de gärna visa detta.
Sorry att jag låter lite som en besserwisser men jag är hungrig som fan :P
Barcelona El Kaiser de Michoacán
2011-03-17 15:00
Förutom att t.ex. Man Utd är ett otroligt bra lag som skulle kunna slå ut Barça så tar sådana stormatcher som snackas upp i all evighet extremt mycket fokus från ligan och öka risken för poäng-tapp. Därför ser jag gärna Real Madrid vs Man Utd i kvarten.
2011-03-17 14:56
Heywood Jablome - Xavi//

Agreed! Vill också absolut undvika Chelsea, Man Utd och Real Madrid. Schalke 04 vore, i alla fall, på förhand det mest överkommliga motståndet.
2011-03-17 14:53
Real Madrid känner jag rent spontant inte har kvalitén att försvara sig och satsa enbart på kontringar. Ligger inte i deras dna och Guardiola vet det här. Lag som Inter och Chelsea kunde Mourinho försvara sig med i två möten.
2011-03-17 14:52
Vi ska inte tro att nästa match mot Real Madrid kommer att bli en 5-0seger. Det finns ingen logik i det. Däremot räds jag inte Real Madrid.

Det är fler lag som är rädda för oss, men vi har inte råd att bli övermodiga. Då åker vi ut. Vi har blivit bättre på att låsa upp försvar, men vår borta statistik är urusel. Vi har inte vunnit en match i slutspelet med Guardiola som tränare på borta mark.

Jag tycker inte om jämförelserna med dagens Barcelona som ett oslagbart superlag. Vi måste faktiskt ta varje match som den kommer. Real Madrid kommer att utnyttja varenda läge nu.

Jag är lite orolig över landskamperna nästa vecka. Varenda spelare kommer säkert att få spela 90 minuter. Och efter landslagsmatcherna möter vi Villarreal på bortaplan.
2011-03-17 14:51
Varför det är mycket svårare att möta Chelsea och United bl.a. i CL
1. Real spelar vi mot minst 2 gånger per år annars och känner till deras spelstil.
Vad hade de tjänat på att ändra sin taktik dramatiskt för bara en match?

2. Spelarna vet vad det är som står på spel när man möter Real, och det sitter i huvudet att gå in 100% i den matchen.

3. De brittiska lagen (även Shaktar och Inter) är mycket mer fysiska och försöker hålla boll mer. Mot oss har Real varit ett kontringslag och inget mer.

Jag säger inte att det är en enkel match men knappast den jag rankar som svårast av motståndarna.

Messidinho

Nej, den här Mourinho... är det någon ny tränare?
Barcelona Figeta - Anims Abidal
2011-03-17 14:46
elbraco

Det är en helt annan grej och möta Real i CL. Dem har Mourinho som tränare som är kung på att vinna när det gäller två möten. Därför möter jag dem helst i CL final om vi måste möta dem. Sen som någon skrev tidigare så blir inte el classico speciell om man möts flera gånger.

Hoppas på Schalke så vi kan koncentrera oss på Ligan ett tag. Skulle inte vara "arg" om vi fick Shaktar,Inter,Spurs. De lagen jag verkligen inte vill ha är iallafall United,Chelsea,Real. Real av den orsaken jag skrev tidigare och United,Chelsea för att dem kan försvara med 10 man.

Inter gjorde så med Mourinho men med Leonardo vid rodret så har deras spelstil förändrats helt. Försvaret är Kaos! och känns inte som dem vet vart dem ska springa. Kolla Bayern som fick flera flera chanser mot dem.
Barcelona Messidinho_10
2011-03-17 14:44

Men snälla underskatta inte Real för helvete, det är INTE samma lag som sist vi mötes. Mou har höjt de flera nivår sen sist!! Vet du inte vem Mou så kan du ta en titt på hans CV!!
2011-03-17 14:44
Personligen vill jag möta Schalke. No offence mot de, men vi kan i samband med att möta de fokusera mer på ligan och cup-spelet. Vi kan säkerligen återhämta oss mycket lättare genom att vila spelare som är i behov av det.

Vi fick en tuff lottningen i åttondelen. Semin och finalen kommer att vara ännu tuffare. Åtminstone i kvarten bör vi hoppas på att vi vår möta Schalke.
2011-03-17 14:39
Andreas

Ser du Real som våra svåraste motståndare? Laget som vi har typ 16-2 mot i målskillnad senaste 4 matcherna eller vad det är? Fan, Shaktar känns jobbigare än dem. Chelsea och United ser jag som svårast. Hade vi mött Tottenham tror jag det hade blvit en riktigt bra match.
Hunting Bears
2011-03-17 14:31
Dragon Blood

tarrak, Bluered (om han är kvar) Klint är några av dom.
Atlético addeh - iAnims Abidal!
2011-03-17 14:21
Hänger på strömmen och hävdar också att Fontás borde få starta mot Getafe. Det jag är lite rädd för är att Pep ska ge Milito speltid enbart för att vara snäll. Nu är kanske inte Guardiola den typ av tränare, men risken finns ju alltid där. Skulle nog kännas ganska surt för Milito om även Fontás gick före honom.

Hur som helst har argentinaren förbrukat sina chanser och jag hoppas Pep insett detta och därmed spelar Fontás.
Barcelona Messidinho_10
2011-03-17 14:14
Happy St. Patrick's Day Cules
Barcelona Figeta - Anims Abidal
2011-03-17 14:04
Riktigt kul för Fontas och bara hoppas att tar vara på chansen. Om han visar att han är A-lags material så ser jag ingen anledning till att värva en ny mittbback/vänsterback i sommar.

Hoppas vår försvarsbesättning ser ut så här nästa säsong.

Alves,Puyol,Pique,Abidal,Caceres,Adriano,Fontas.

EDIT: el Flaco

Goda nyheter om Alves. Han är utan tvekan världens bästa högerback. Innan var det snack om vem som var bäst mellan Alves, Maicon men Douglas är helt slut nu. Sagna håller jag nog som den andra bästa högerbacken och sen Ramos som jag tycker är bättre som mittback.
Spanien Dragon Blood
2011-03-17 14:01
Någon som vet vilken i redaktionen här som har hand om forumet?
2011-03-17 14:01
el Flaco - "Leave the gun, take the cannoli"//

Tack för översättningen!

Gott att höra att kontraktsförhandlingarna med Alves verkar gå på rätt håll samtidigt som klubben inte behöver gå över de ekonomiska gränser man satt upp.

Barcelona c.mako
2011-03-17 13:59
Någon som kan uppdatera mig gällande puyols skada ? när är han tillbaka ? hinner han till cl kvarten ? el clasico ? copa del rey finalen ? ha de gött
Barcelona Abbe.
2011-03-17 13:49
tikitaka

Jag läste att dem aldrig pratade med UEFA angående tröjorna eftersom de visste att de skulle få ett nej. Stort!
Barcelona el Flaco - "Leave the gun, take the cannoli"
2011-03-17 13:49
En kort sammanfattning om Miguel Ricos kolumn från MD idag:

Bartomeu, Zubizarreta och Sanllehí ska ha haft ett möte för att diskutera Abidals kommande kontraktserbjudande. Fransmannens kontrakt går ut 2012 och det sägs att man kommer förlänga den till 2014, även om kontraktets sista år är beroende på hur många matcher han spelar i den näst sista säsongen.

Dessutom ska klubben ha hjälpt Dani Alves att hitta en ny sponsor; Big Cola, ett företag i Sydamerica. Brassen skrev på ett tvåårskontrakt som kommer ge honom 320 000 euro. Alves har också nått en överenskommelse med Adidas och kommer bära deras märke de fyra kommande åren.

Det har ju varit snack om att styrelsen inte tänkte erbjuda brassen mer pengar och försökte därför hitta andra vägar för att Alves skulle bli nöjd med den ekonomiska biten. En av dessa vägar var just att se till att hjälpa spelaren hitta sponsorer. Får hoppas att Dani Alves blir nöjd och därmed förlänger med FC Barcelona.
2011-03-17 13:48
En backlinje med Dani Alves - Fontas - Piqué - Maxwell och med Busquets på mittfältet kommer att klara sig galant mot Getafe på hemmaplan.

Det viktigaste för Barcelona är att rytmen är melodisk och står Busquets för på sin mittfältspositionen. Stora delar av andra halvlek spelade Busquets på mittfältet det hjälpte Barcelona.

Jag tror faktiskt att avsaknaden av Abidal kommer att stärka vårat lag. Barcelona har haft sina problem och media har skrivit vad de vill - men det är sällan som spelarna har vikit ner sig efter negativ kritik.
Barcelona el Flaco - "Leave the gun, take the cannoli"
2011-03-17 13:40
L.A.M Nr 10/

Jag skulle faktiskt inte heller ha något emot ifall Fontàs ¨slängs in i startelvan direkt nu på lördag. Det kanske finns n risk att göra det, men ynglingen har visat förr prov på sin mogenhet och är mycket bekväm med bollen vid fötterna. Han är inte så pass ung heller så visst bör han klara av det. Jag hoppas hur som helst att vi får se två renodlade mittbackar mot Getafe och inte att Busquets flyttas ner igen. Även om Busi har gjort helt OK ifrån sig föredrar jag honom på mittfältet.

tikitaka/

Har ingen aning, men UEFA's regler kanske endast gäller innan matchen och inte efteråt? Det vore hur som helst en ett grovt fel ifall de bägge lagen hade bötfällts för att visa sitt stöd till Abidal. Jag tror som sagt att med tanke på att de gjorde det efter slutsignalen så kommer det inte något, men å andra sidan så vet man aldrig med UEFA...
Annons: