/spanien/barcelona/forum/13341.aspx/spanien/barcelona/forum/13341.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
The Special Club
2011-01-14 00:29
@Sempre Culé

Skärp dig, det är gult kort för alla spelare. Ronaldos intension var inte att skada utan att vinna boll snabbt och tyvärr var han något sen. Sådana tacklingar ser vi dagligen och dem ger inte ens gult kort i PL.

Se min länk, skulle du ge rött för detta?

Känsliga tittare varnas. Men spelaren som utsattes för detta fick inte ens frispark.
Real Madrid Mesut Özil "the next one"
2011-01-14 00:26
Nu lägger vi ner la liga och spelar 38 el classico i stället 18 hemma matcher och 18 bortamatcher så blir ligan kul igen ;)
Barcelona el Flaco
2011-01-14 00:20
Rambla/

De gångerna är mera undantag än regeln. Mestadels har man vant sig med ett lojt och ofokuserad försvarsspel från deras sida under många år nu. Mot madrid ska vi inte ens snacka om. Helt sjukt att det har gått mer än tio år sedan de lyckades besegra los blancos. Tror inte ens att jag gick i högstadiet då.
Barcelona Hetfield- Megan Fox is a dude
2011-01-14 00:14
Barcadinho

Det är rätt så enkelt egentligen, lagen som möter Real Madrid vågar inte spela tufft för att de vet att domaren kommer att ta fram korten. När en spelare väl får kortet så kan han inte gå in med 100 %, han måste avvakta och värdera olika lägen.

Det är tydligen en regel att "rör du C.Ronaldo/Di Maria så får du gult kort, oavsett vad som händer", vad ska försvararna gör i motståndarlaget? Det är därför Real Madrid åker ut ur CL, där tillåts tufft spel eftersom att domarna är från olika länder.
Barcelona Sempre Culé
2011-01-14 00:12
@Barcadinho.
Sänt: 2011-01-14 00:08

Ramos och Ronaldo uppfyllde den kvoten ikväll...
Barcelona Rambla~
2011-01-14 00:12
el Flaco

Eh, jag syftade på vissa möten mot oss på Vicente Calderon. Då var de taggade till tänderna och pressade som galningar. Det är sådan inställning jag vill se i en sådan här match. Nu får istället en långsam Xabi Alonso lulla runt utan någon som helst press på sig.
Barcelona LaSagradaFamília
2011-01-14 00:11
Alonso var ju helt fantastisk i dag, förstörde helt Atleticos anfallsspel genom att dra ner folk som inte hade bollen och dylikt. Ramos var inte mycket sämre han heller med en väldigt riskabel tackling och en idiotisk markering mot ansiktet på atleticospelare
Barcelona Barcadinho.
2011-01-14 00:08
Jag är rätt trött på de övriga 18 lag i ligan som inte vill spela tufft längre. Inga närkamper, bara lite smått zon försvar och vänta på slutsignalen.
De förtjänar inte heller och få poäng eller bra resultat de här 18 lagen - de saknar båda viljan och kämpe inställning.
Man saknar nästan ett lag som Sevilla som var helvete att möta i Ramon Sanchez - som hade jädra taggade elva på plan med en hysterisk publik. Man saknar ett lag som Espanyol som kunde köra jäkla tufft på gränsen till fullt för att visa hjärtat. Eller Bilbao som dricker blod för att visa upp sig mot sina fans.

De har blivit för snälla alla dessa lag- de ser kanske inte nån vits med att ta så mycket energi mot oss och Real. Lite gula och röda kort är ibland ett tecken på en kämpaglöd och vilja. Man ska alltid vara en vinnarskalle när man stiger på gräsmattan, oavsett klubben man spelar i.

Jag uppmuntrar inte för vulgärt spel, men jag vill se betydligt tuffare närkamper och aggressivare inställning. Sånt händer mer och mer sällan i ligan, tycker jag.
Barcelona 1.70-ligan.
Var Sergio Canales utanför truppen idag igen?
Varför säljer de inte bara honom till en annan klubb och ger honom ett gratis säsongskort till Madrids hemmamatcher istället?

Jag menar, låter inte det som de bästa för båda parter? Ingenting skulle ju behöva förändras mer än att Canales får speltid och Madrid slipper betala hans årslön.I övrigt kan han ju sitta på sin vanliga plats på läktaren när Madrid lirar..
Barcelona el Flaco
Rambla/

Så som du beskrev Atléticos (obefintliga) presspel har man ju nu vant sig vid de senaste tio åren, och framförallt när de ställs mot Madrid. Inget nytt där egentligen.
Barcelona Sempre Culé
2011-01-14 00:06
Namn: The Special Club
Sänt: 2011-01-14 00:02

Kort ges inte utifrån om han har chans att nå bollen eller ej. Det ges utifrån intentionen, oavsett vad resultatet av tacklingen är. I detta fallet tycker jag också att det var våldsamt spel och att ett rött vore på sin plats. Men det är domaren som bedömer situationerna.
Barcelona Barca-nist
2011-01-14 00:05
Reals flipper spels ger resultat ! spelar de flipper under träningspass??
Canaletes
2011-01-14 00:05
lite uppiggande för att glömma hur dåliga patético är... :)
Barcelona Rambla~
2011-01-14 00:04
Vad har hänt med Atlétis presspel? Det går ju inte och spela som de gjorde i kväll. Backa ner i knäet på De Gea och låta Madrid dra upp hela laget på sista tredjedelan av planen. Det går inte att låta ytterbackarna Marcelo och Arbeloa stå så högt upp. För då kommer man aldrig ur pressen och upp i planen. De måste störa Madrid högre upp, i deras uppspel.

Jag skulle vilja se Madrid spela med den elvan de hade på slutet med så många offensiva spelare på planen samtidigt. Det hade blivit en större slakt än 5-0 senast det kan jag nästan lova.
Barcelona ¡Barca! - Crèma Catalana
2011-01-14 00:03
Nej, för att han gick med dobbarna före int ei närheten av bollen. Om han hade brutit hans ben, borde han fått rött kort då?
Barcelonistas
2011-01-14 00:03
Rambla

man blir frustrerad, lag som villarreal,valencia,atletico blir straffade på detta viss.

Valencia som spelade riktigt bra på bernabeu får en utvisning som inte finns och helt plötsligt vänder real. elr villarreal cr ronaldos offside mål som blev agörande, och nu detta.

jag kanske har skrivt för mycket angående straffarna men de är frustration
The Special Club
2011-01-14 00:02
@¡Barca! - Crèma Catalana

Rött ska han inte ha. Vi ser såna tacklingar varje match och dem ger endast gult. Ronaldo var bara sen med tackklingen och inget annat för han hade chans att nå bollen. Endast otur att den träffade så fult då det inte var någon aggression.

Men bara för att han är Ronaldo ska han syna det röda, eller?
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2011-01-14 00:02
4 nya försvarare så kan man Atletico på allvar.
Barcelona Sempre Culé
2011-01-14 00:01
Atletico är så jävla kassa på Bernabéu. De har inte gjort en bra match där sedan Raúl blev blöjfri! Nu väntar jag bara på "nyheten" att Quique Flores får foten.
Och Ramos är ett tragiskt kapitel. En riktig provokatör!
Barcelona Gonzalez_Barca
2011-01-14 00:01
The Special Club

"långtidskada på Ujfalusi och en 10 matchers avstägning på Cristiano" :D

Nej men tänkte inte på Messi skada för att vara ärlig..
2011-01-13 23:59
Gissa 2 gånger.. En stämpling är svinig oavsett var den kommer ifrån, och Ronaldo borde fått det röda kortet där.
The Special Club
2011-01-13 23:58
Får man fråga vad er första tanke var som slog er när Ronaldo fult stämplade Ujfalushi?

"Däär fick han tillbaks det han gjorde mot Messi"

"Ronaldo vilket ärkesviin!!"

Just asking;)
Barcelona Rambla~
Barcelonistas

Allvarligt, lägg ner med dina teorier om domare, straffar Atlético skulle ha haft mm. Det börjar bli lite överdrivet. :)
Barcelonistas
blaugrana91

3-1 till real, och domaren missade 3 straffar, sen att ramos inte blir utvisad är ett under omfg...
Barcelona Blaugrana91
2011-01-13 23:57
Vad slutade matchen? Valde att inte kolla för att inte bli på dåligt humör... :P
Barcelonistas
2011-01-13 23:56
varje topplag som spelat på bernabeu har straffats av perez dommar arme.

Valencia,Villarreal och nu Atletico.
Atlético addeh
2011-01-13 23:55
Även om Atlético-försvaret i princip ger bort semifinalplatsen är det ändå påtagligt vilken extrem jävla tur detta vita lag har jämt och ständigt. Jag blir bara äcklad av att se laget spela, för mina prylars bästa är det nog bra om jag skippar att se några Real matcher framöver...

Men, man börjar ju bli van efter ett antal år av sånt här.
Barcelona haeger
2011-01-13 23:54
En vanlig Real Madrid match helt enkelt.
2011-01-13 23:54
IlTriplete

Vet du ens vad en hycklare är?
Barcelona IlTriplete
2011-01-13 23:53
Hela Madrids startelva är hycklare, alla förutom Khedira och Casillas.
Annons: