/spanien/barcelona/forum/13340.aspx/spanien/barcelona/forum/13340.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Delarocha
2011-01-14 01:28
The Special Club

"Zidane lämnade fotbollen genom att skämma ut sig"

Stämmer inte detta då?

Eller vad är det för skillnad på när han gör det och när någon annan slår ner någon på planen?

Sen, har inte ni ett eget forum ni kan sitta och klappa varandra på axeln på?
The Special Club
2011-01-14 01:27
Jag kan hålla med om att tv produktion i La Liga är fullständigt usel om man inte kollar via HD givetvis. Till och med Italien har bättre tv produktion trots att dem har löparbanor kring hälften av arenorna.

Tv bolagen som säljer matcjerna borde fan fixa detta, inte konstigt att folk utanför Spanien börjar tappa bort intresset.
The Special Club
2011-01-14 01:24
@Bengan

Haha, stämmer bra. Han slutar aldrig förvåna och jag vet inte hur fails per dag han ståtar med.

"Alonso är en överskattad sopa"
"Zidane lämnade fotbollen genom att skämma ut sig"
"Thiago(Alcantara) bättre än Özil"

Det är bara ett axplock av allt han har sagt. Jag kan kort och gott säga att han inte har dem vassaste knivarna i lådan.
Real Madrid Bengan
2011-01-14 01:24
Delarocha, jo, PL är en mycket bättre förpackad produkt. Jag har ju säkert som jag nämnt någon gång förut jobbat några veckor med TV på Camp Nou så jag har sett hur dom jobbar och jag förstår varför det ser ut som det gör =)
Barcelona Blaugrana91
2011-01-14 01:22
Ronnie 7

Handboll? Jaha ja Barcas "Handboll" körde ju över Real ganska enkelt, Real såg ut som Almeria i den matchen, eller nej vänta Almeria bjöd faktiskt upp till mer motstånd om jag ska vara ärlig! :)

En hel värld hyllade Barcas underhållande spel efter matchen mot Real och man har även fortsatt hylla Barcas spel under resten av säsongen!

Men detklart ni Realfans föredrar väl en en spännande Hollywood-film med filmstjärnorna Ronaldo och Angelina Di Marian i huvudrollerna framför underhållande fotboll? :)
Delarocha
2011-01-14 01:21
Gonzalez_Barca

Spelmässigt tycker jag dem matcherna är bättre, dock tycker jag otroligt mycket av hela upplevelsen kring matcherna försvinner på grund av den extremt dåliga bildkvaliten det alltid är i spanska ligan.

PL är fan sändningen och inramning perfekt. La Liga borde se över sina kablar och kameror.
Barcelona Gonzalez_Barca
2011-01-14 01:19
Jag ser mycket hellre på villarreal - valencia än man city - Arsenal. Bara för att Barca och real har blivit så överlägsna så betyder det inte att resten suger, men det ser inte de här i Sverige.
Real Madrid Bengan
2011-01-14 01:18
The Special Club, att du ens orkar argumentera med honom.

Real har å ena sidan köpt hela spanska ligans domare och 99% av alla domslut i Reals matcher är felaktiga men å andra sidan är Real för bra för spanska ligan? Känns som det inte riktigt går ihop
The Special Club
2011-01-14 01:15
@Barcelonistas

Har Real Madrid någonsin vunnit utan domaren enligt dig eller utan att ha tur?

Av dina inlägg att döma så är du knappast en jordnära människa, kanske borde ta efter resten av dina vänner på ramblan som faktiskt lyfter fram pateticos usla försvarsspel än domaren.
Delarocha
2011-01-14 01:12
Ronni 7

Se länktips
Real Madrid Ronnie 7
2011-01-14 01:05
Hur fan kan någon påstå att Barca spelar den mest underhållande fotbollen, jag ser ärligt talat inte skillnaden på ert spel till skillnad från handboll. Bollen går ju bara runt, runt, runt, det är ingen fotbollsmatch för fasiken! Jag har försökt kolla på några av era matcher men det är långtråkigt. Det är som att se en spoiler av en film man längtat av att se, man vet redan hur allt kommer gå till. Vi kanske också må vinna de flesta av våra matcher men det är mer drag, det svänger mer, det händer mer, det är helt enkelt roligare, det går snabbare när vi anfaller från backlinje till anfall. Vi använder oss av mindre passningar. Jag vill inte höra det där skitsnacket mer om att Barca spelar den bästa fotbollen, det mina vänner, är ren o skär bullshit!
Barcelonistas
2011-01-14 01:02
Bengan

Ligan som sjunkit elr barca och real som blivit för bra? jag tror det sist nämnda, kolla trupperna. jag tycker synd om vissa la liga lag dom får onödigt mycet kritik.
Real Madrid Bengan
2011-01-14 01:00
Gabriel, jag känner detsamma om barcelona. Även om jag kan vara bra jävla skadeglad vid en barcelona-förlust har spanska ligan sjunkit så lågt att det inte finns någon spänning kvar överhuvudtaget. Tom mot Sevilla när vi spelade med 10 man var jag ens orolig för att det inte skulle bli vinst.

Och barcelonas matcher är ju kul tills det blir 1 mål, sedan kan man stänga av. Undantaget var väl Athletics heroiska insats i cupen. Ser hellre en till Real - Barca match och åker på stryk än att se dessa patetiska 6,7,8-0 segrar som aldrig verkar ha någon ände.
Barcelonistas
2011-01-14 00:59
pep the king

samma sak hände ju på bernabeu, de var just ett tidigt mål atletico fick men va fuck hände sen jo utspelade resten av matchen och en domare som inte har alla hästar i huvudet.

vi är redan klara för semin men vi får inte underskatta almeria elr depo, elr betis för den delen. glömmer aldrig 06/07 där vi var klara för finalen vi hade 5-2 inför returen mot getafe oh den vann dom med 4-0. Men de kommer förstås inte häde då detta lag är ett helt annat lag och är bättre. franks lag vid den tid punkten var ett lag som sett sina bästa stunder.

Real Madrid Ronnie 7
2011-01-14 00:58
Oj vad ni klagar hela tiden, varför hakar ni upp er på våra matcher hela tiden, snälla nån det är mer kommentarer om Real Madrid härinne än vad det är om ert lag!?
Barcelona LaSagradaFamília
2011-01-14 00:58
Det finns faktiskt bra domare i Spanien, det är bara det att man inte märker dem (och att de är väldigt få)
Barcelona Gabriel
2011-01-14 00:55
Sluta nu. Jag vill att Real Madrid går till final. Roligt att vinna över dom igen, och i en final!
Barcelonistas
vet att jag har nämn straffsituationerna men ska man skratta elr gråta?

fille el pipita

"* Det finns bra domare i Spanien"

lol
Sami: Lika troligt som att Ramos utnämns till Spaniens smartaste man.
Bengan: Nja, domaren var för ojämn. Det blev gult kort när det drogs i Ronaldos tröja på väg ut mot sidlinjen, t.ex. Det hände inget när Alonso drog ner en spelare precis utanför straffområdet, trots att han inte hade bollen. Men jag håller med om kortet, det hade känts konstigt om det blivit rött
Barcelona Pep the King
2011-01-14 00:54
el Flaco
När det stog 2-1. Då tänkte jag Atletico kan fixa det här på hemmaplan. Men när 3-1 kom i slutet då var det Finito.
Men får Atletico ett tidigt mål så kan allt hända:)
Barcelona Hyder
2011-01-14 00:52
.Sami.

Nej.
Barcelona el Flaco
2011-01-14 00:51
Sami/

Det är större chans att Keanu Reeves kommer vinna en Oscar än att Atlético kommer besegra och slå ut Madrid i cupen.
Barcelona .Sami.
2011-01-14 00:48
Någon här inne som tror Atletico kan fixa returen?
Real Madrid Bengan
2011-01-14 00:42
Med tanke på att det ens är någon diskussion huruvida han ska gult eller rött så är det rätt uppenbart med tanke på nivån domare hade att han inte ska ha mer än ett gult.

Domaren tillät ju mer eller mindre slakt på plan, vilket jag personligen gärna skulle se mer av med tanke på hur mycket det blåses i övrigt. Men han tappade matchen lite i slutet tyvärr
2011-01-14 00:36
Klart Ronaldo inte ska ha rött, det var klumpigt snarare än fult. Att Alves inte fick kort är helt fel, även om han träffar bollen så kommer han in med så mycket fart. Det är rätt likt Ramos tackling bakifrån, även om Ramos lyckades bättre med sin satsning
The Special Club
2011-01-14 00:36
@Rambla~

Min vän enligt regelboken så är detta endast gult. Jag fattar mitt tycke av liknande tacklingar jag sett tidigare. Har aldrig sett en sådan tackling ge rött, inte ens den kortgladaste domaren skulle rött för den.

Men nu när det är Ronaldo så är det en "bedömningsfråga"..Kortet ska upp utan snack, men det röda? nej nej..
Barcelona Rambla~
2011-01-14 00:33
The Special Club

Du är bra okunnig om du tror att det krävs intention att skada en motspelare för att få ett rött kort. Är du sen i en tackling får du ta konsekvenserna av domarens bedöming. Det där kan mycket väl vara ett rött kort. Precis som Sempre Cule var inne på är det domaren som gör en bedömning. Denna gång valde han att ge gult kort.
The Special Club
2011-01-14 00:29
@Sempre Culé

Skärp dig, det är gult kort för alla spelare. Ronaldos intension var inte att skada utan att vinna boll snabbt och tyvärr var han något sen. Sådana tacklingar ser vi dagligen och dem ger inte ens gult kort i PL.

Se min länk, skulle du ge rött för detta?

Känsliga tittare varnas. Men spelaren som utsattes för detta fick inte ens frispark.
Real Madrid Mesut Özil "the next one"
2011-01-14 00:26
Nu lägger vi ner la liga och spelar 38 el classico i stället 18 hemma matcher och 18 bortamatcher så blir ligan kul igen ;)
Barcelona el Flaco
2011-01-14 00:20
Rambla/

De gångerna är mera undantag än regeln. Mestadels har man vant sig med ett lojt och ofokuserad försvarsspel från deras sida under många år nu. Mot madrid ska vi inte ens snacka om. Helt sjukt att det har gått mer än tio år sedan de lyckades besegra los blancos. Tror inte ens att jag gick i högstadiet då.
Annons: