/spanien/barcelona/forum/1333.aspx/spanien/barcelona/forum/1333.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Blaugrana91
2016-08-27 18:49
[QUOTE=El Pistolero #9]Koscielny är gammal o Roberto är the goat, så varför värva Bellerin som kommer bli dyr? [/QUOTE] Nästa sommar behövs dock inte någon storsatsning på hela truppen, alltså kan vi utan problem erbjuda €40M för Bellerin. Med det sagt bör vi utvärdera Roberto noggrant denna säsong. Kanske vi inte behöver Bellerin, återstår att se.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona El Pistolero #9
2016-08-27 18:35
[QUOTE=Cule4life]Bellerin och koschenly? Rensa arsenal. Nästa sommar perfekt. [/QUOTE] Koscielny är gammal o Roberto är the goat, så varför värva Bellerin som kommer bli dyr?
Barcelona Cule4life
2016-08-27 18:32
Bellerin och koschenly? Rensa arsenal. Nästa sommar perfekt.
2016-08-27 18:30
[QUOTE=Reymar]Jag hoppas att du skämtar. Bellerin som blev vald till PLs bästa högerback är alltså sämre än Roberto som inte ens är en renodlad högerback.. Snabbhet är en av dom viktigaste egenskaperna för en ytterback, att kunna överlappa och samtidigt springa snabbt tillbaks för att förhindra en kontring och där brister Roberto. Att påstå att Roberto är en bättre HB än Bellerin är inget annat än skrattretande. Mot blåbärslag som Betis kan vem som helst se bra ut. Vänta tills han får möta spelare som Douglas Costa, Hazard, Bale etc för att bedöma honom. [/QUOTE] HAHA, du måste spela för mycket FIFA. Jag antar att du tycker Bellerin o Walker är bättre än Lahm för dom är snabbare? Dessutom är Roberto rätt snabb.
Barcelona Blaugrana91
2016-08-27 18:28
Note: Paco Alcacer is not in Valencia squad against Eibar, the player is expected to be announced soon. Kanske blir klart efter Valenicas match då som jag trodde? :)
Barcelona Blaugrana91
2016-08-27 18:27
[QUOTE=Mr Culé]Varför ska vi värva en mittback? Vi har ju Marlon som jag tycker har sett väldigt lovande ut, ge killen chansen tycker jag. [/QUOTE] Ja vi får se hur han utvecklas, men tänk dessutom på att Mascherano knappast är ung så vi kanske tappar både Mascherano och Mathieu nästa sommar. Då kan vi ta in en mittback samtidigt som vi flyttar upp Marlon.
Barcelona Skurhink
2016-08-27 18:21
Eto'o: Min gissning är att det finns ett förhandskontrakt på tex Mustafi/Paco. Alt att han kunde registreras med förbehåll på att båda säljs innan 31aug? Men det är som sagt vad jag tror :)
Barcelona enkos
2016-08-27 18:20
Paco finns inte ens med på bänken i matchen som spelas nu och det är väl stor tecken att han är på väg till oss. ps. Nani är med från start.
Barcelona Reymar
2016-08-27 18:12
@El Pistolero #9:

Jag hoppas att du skämtar. Bellerin som blev vald till PLs bästa högerback är alltså sämre än Roberto som inte ens är en renodlad högerback.. Snabbhet är en av dom viktigaste egenskaperna för en ytterback, att kunna överlappa och samtidigt springa snabbt tillbaks för att förhindra en kontring och där brister Roberto.

Att påstå att Roberto är en bättre HB än Bellerin är inget annat än skrattretande. Mot blåbärslag som Betis kan vem som helst se bra ut. Vänta tills han får möta spelare som Douglas Costa, Hazard, Bale etc för att bedöma honom.
Barcelona Mr Culé
2016-08-27 18:08
@Blaugrana91:

Varför ska vi värva en mittback? Vi har ju Marlon som jag tycker har sett väldigt lovande ut, ge killen chansen tycker jag.
Barcelona Blaugrana91
2016-08-27 17:59
Hehe har nu värvat dem spelare vi köpt i sommar på Fifa. ;) Var dock tvungen att betala €26,5M för Cillessen... Tänk på det när ni klagar på priset. ;) Har nu senast värvat Paco, men Valencia var tuffa, dem ville ha €30M samt Munir, ironiskt? ;)
Barcelona Blaugrana91
2016-08-27 17:53
[QUOTE=S.Eto'o]Någon som kan förklara varför Valencia sport direktör sa häromdagen att Valencia inte kan registrera Nani och dem andra nyförvärven pga FIFA fair play och att han måste sälja innan han kan registrera men Nani startar nu mot Eibar? Mustafi och Paco affärerna är inte väll officiella? [/QUOTE] Bra fråga, transaktionerna kanske är gjorda? €40M från Arsenal och €30M från oss?
Barcelona ElRaval
2016-08-27 17:52
Adama som inte ens fanns med på bänken i dagens match önskar lämna Aston Villa.

"Amazing talent but the football brain of a sea cow" kommenterar någon… Ja det är väl kanske passande, tyvärr.. Men tillräckligt bra för att spela i Championship måste han vara.. Inte en enda start i ligan har det blivit. Tragiskt att han inte har fått visa vad han går för, ordentligt.
Barcelona S.Eto'o
2016-08-27 17:51
Någon som kan förklara varför Valencia sport direktör sa häromdagen att Valencia inte kan registrera Nani och dem andra nyförvärven pga FIFA fair play och att han måste sälja innan han kan registrera men Nani startar nu mot Eibar?

Mustafi och Paco affärerna är inte väll officiella?
Barcelona Blaugrana91
2016-08-27 17:51
[QUOTE=Barca - Puyol]Bellerin är sjukt bra, killen har allt som vi vill ha utav en högerback. Han hade varit perfekt att ersätta D.Alves. [/QUOTE] Jo fast Roberto gör det riktigt bra, men något säger mig att Bellerin är vårt mål nästa sommar. Egentligen med den truppen vi har nu behöver vi knappt ens värva något nästa sommar, men isåfall skulle det vara Bellerin och en mittback då jag antar att Mathieu lämnar.
2016-08-27 17:50
[QUOTE=Vlom]Bellerins snabbhet är den enda egenskapen som Roberto är sämre på. [/QUOTE] Vilket inte är den viktigaste egenskapen som en högerback. Allt handlar om tajming, stå rätt o läsa av spelaren bra. Roberto är snabb, men inte snabbare än Bellerin, ändå erbjuder han mer såväl defensivt som offensivt.
2016-08-27 17:47
[QUOTE=Mr Culé]Håller med till 100%. Varför ska vi överhuvudtaget köpa in en ny högerback när Roberto spelat som han gjort på den senaste tiden, vilket har gjort att han belönats med en landslagplats nu. Framförallt älskar jag hans inläggsfot, en avsevärd förbättring gentemot Alves dem senaste åren. [/QUOTE] Ja eller hur. Säger ju rätt mycket om hur bra Roberto spelat/spelar när han går före Juanfran som inte blev uttagen till landslaget.
Barcelona Blaugrana91
2016-08-27 17:45
[QUOTE=Vlom]Paco sitter på läktaren tydligen. [/QUOTE] Då är det klart! Härligt! Jag antar att vi bekräftar värvningen efter Valenicas match och sedan bekräftats Munir till Valencia imorgon efter vår match! :)
Vlom
2016-08-27 17:44
@El Pistolero #9:

Bellerins snabbhet är den enda egenskapen som Roberto är sämre på.
Vlom
2016-08-27 17:42
Paco sitter på läktaren tydligen.
Barcelona Mr Culé
2016-08-27 17:41
@El Pistolero #9:

Håller med till 100%. Varför ska vi överhuvudtaget köpa in en ny högerback när Roberto spelat som han gjort på den senaste tiden, vilket har gjort att han belönats med en landslagplats nu. Framförallt älskar jag hans inläggsfot, en avsevärd förbättring gentemot Alves dem senaste åren.
Barcelona Barca - Puyol
2016-08-27 17:40
Bellerin är sjukt bra, killen har allt som vi vill ha utav en högerback. Han hade varit perfekt att ersätta D.Alves.
Barcelona DM1982
2016-08-27 17:37
Kommer Paco (viket lär hända) så har nog Barcelona bland de bästa trupperna som jag kan minnas.

Anfall = världens bästa.

Mittfält = ett av världens bästa.

Backlinje = mycket, mycket bra.

Målvakter = en försämring från förra säsongen men fortfarande väldigt bra.

Kul för Messi att till slut få spela med en bra trupp och inte bara en bra förstaelva.
2016-08-27 17:32
Sergi Roberto är bättre än Bellerin. Framförallt tekniskt.
2016-08-27 17:24
Alcacer har tagits bort från matchtruppen. Han är varken i startelvan eller på bänken. Welcome!
Vlom
2016-08-27 17:17
Paco Alcacers namn syns inte i startelvan eller ens på bänken inför matchen mellan Eibar vs. Valencia inom 1 timme.
Barcelona Ribohn Fan
2016-08-27 15:44
Smogen

Förlåt! Mattekunskapen är sämre än fotbollskunskapen!
Barcelona Smogen
2016-08-27 15:20
[QUOTE=Ribohn Fan]För Barcas del spelar det inte någon roll om det blir Paco eller Munir. En av dem kommer att få spela 10 -15% av säsongens matcher. Måste säga att efter den speltid Munir har fått har han gjort väldigt mycket mål. Paco som inhoppare har jag ingen aning. Munir 4 år yngre! Men saken är väl den att Munir vill utvecklas ännu mer och därför söker speltid. Bästa klubben för Munir måste vara Celta. En klubb som låter unga spelare få speltid. En klubb som Valencia kräver alltid framgång och har inte den tålamoden som Celta har. Om vi värvar Paco kommer han att efter en säsong komma på att det här var inte så kul att sitta på bänken. 22 år då får man lätt panik och vill lämna! [/QUOTE] 4a år? Det skiljer nästan exakt 2 år mellan Paco och Munir.
Barcelona neymar JR
2016-08-27 15:14
Läktarkulturen har dött ut den med, man hör spelarna och tränarna.
Barcelona neymar JR
2016-08-27 15:10
Satan vilken skit "fotboll" det spelas i England, speciellt under s k topmatcher. Den tekniska kvalitén är ju helt obefintlig..
Annons: