/spanien/barcelona/forum/13327.aspx/spanien/barcelona/forum/13327.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Hombre - Hala Raúl y Higuain
2011-04-21 22:09
Länkade detta i ett tidigare inlägg.

En rekommenderad läsning från mig.
2011-04-21 22:07
Rambla~

Min poäng är om lag lyckas stänga ytan som ni vill åt så har ni oftast inga andra lösningar att komma med. Jag har aldrig sett Xavi slå så många krossbollar som han gjort under dessa två matcher. Lång bollar och Barcelona rimmar verkligen inte.
Real Madrid MetallicA - Mourinho > Guardiola
2011-04-21 22:05
Haha, detta är så komiskt. När ett lag vinner och läser ert spel till 100 % är det de som ska ändra sitt spelsätt? Helt sjukt hur bortskämd man kan vara. Förväntar ni er verkligen att Real bara ska skita i det och ge bort segern till Barca?
2011-04-21 22:04
Casillas storspelande ska belysas samtidigt som Pinto av en olycklig anledning fick skotten på sig när han gjorde sina räddningar. Real Madrid var väldigt ineffektiva under matchens gång. Jag tyckte Barcelona var som bäst mellan 50-75 minuten, resten av matchen så var det jämnt eller klar fördel Real Madrid.
Valencia !nt3r
2011-04-21 22:03
Smaksak, jag gillar kontringar, du gillar possesion. Inte ska man klaga på Mourinho om han väljer att köra med snabba omställningar, det är hans taktik, det fungerar och ger titlar.
Barcelona Rambla~
2011-04-21 22:03
Hombre

"Men om Barcelonas passningspel är så magnifikt och så vägvinnande så borde ni väl åtminstone ta er till sista tredje delen oftare än ni gjorde och luckra upp vårt försvar?"

Snälla människa, det gör Barca i 98 matcher av 100. De gjorde det även igår under hela andra halvlek. Bara för att det inte funkar varenda gång ger dig inte rätt.
Barcelona Barcelona10Messi
2011-04-21 22:02
Hoppas på Rossi, en fantastisk striker som har framtiden framför sig!!!
Andres Iniesta Lujan#8
2011-04-21 22:02
Du där nere, taktik? du menar att spela som ett skitlag. Ditt inter förstörde fotbollen föra säsongen med sitt ultradefensiva spel.
Barcelona DM1982
2011-04-21 22:01
Rossi (24) would join on a 5-year deal worth 3M a year. Barcelona would pay Villarreal 30M. A youth player could be included. [gazzetta]

Det verkar som om Rossi är på väg till Barcelona. En mycket bra spelare som jag tror passar fint in i laget men är det en nödvändig värvning. Kommer han acceptera att bänkas eller vem ska bänkas i så fall?

Priset är helt ok för honom måste jag säga.
Barcelona Rambla~
Det värsta som kunde hända igår var Adrianos skada. Klarar ens Maxwell av 90 minuter flera matcher i följd? Jag tvivlar. Puyol på vänsterbacken mot Madrid i CL?

Jag förstår inte hur Pep resonerar när han startar säsongen med 19 spelare i truppen och går för alla 3 turneringar. Nu när Fontas är uppflyttad och efter värvningen av Afellay så är det 21 spelare. För tunn trupp fortfarande. Att i april vara med i alla 3 turneringar efter att ha varit ut Abidal och Puyol så länge är fan otroligt.
Men om Barcelonas passningspel är så magnifikt och så vägvinnande så borde ni väl åtminstone ta er till sista tredje delen oftare än ni gjorde och luckra upp vårt försvar?

Real Madrid spelade taktiskt och Barcelona hade inget motmedel.

Om Real Madrid spelade som stoke så spelade Barcelona som ett handbollslag, man spelade ju hela tiden runt och runt.

Om Barcelona nu agerade som ett topplag så borde dem väl skapa fler målchanser än dem skapade?

Det är snarare Barcelona som agerade som Almeria. Man hade inga idéer och lösningar på hur man skulle skapa målchanserna. Real Madrid hade åtminstone idéer och lösningar under hela matchen.

Real Madrid är vilket fotbollslag som helst, man försvarade som lag och man anföll som lag. Att Real Madrid försvarade som lag är en ovanlig syn för mig och jag kan med nöje ta emot era anklagelser.
Valencia !nt3r
2011-04-21 21:59
Blaugrana91

Typisk barcafan som klagar när Barcas spelstil inte fungerar, ni passar runt i varje match men när ni verkligen får en bra taktiker som Mou mot er och FÖRLORAR då ska ni fan klaga på hans taktik. Hans taktik krossade eran taktik, klart slut.
Blir så trött när man går på gatan och hör liknande saker.

(Ja, klart och tydligt Inter fan, gillar Valencia också)
Andres Iniesta Lujan#8
2011-04-21 21:58
Blaugrana91

Haha, juste miljarder va det!
Barcelona Dani Alves=The King
2011-04-21 21:56
Hombre - Hala Raúl y Higuain //

Ni kan börja med att sluta spela skitfotboll, fan ni såg ut som blackburn i båda matcherna spelar på gränsen till brutalt. Det värsta var att ni kom undan med det, men de gör ju iförsig blackburn också..

Vårat rullande går vägen de vet du mycket väl men Casiliias storspelade och Villa hade inte skärpan. Pedro nyligen från skada så de är väl de som räddar er..

För ni är ärligt talat mycket sämre än va jag trodde fast att ni vann över Barca.
Barcelona DM1982
2011-04-21 21:55
Matchen är över, Real vann och är spanska cupmästare. Det är allt som räknas, det spelar ingen roll hur många chanser ett lag utan det gäller att sätta chanserna.

Om Real har tjugo chanser men vi sätter ett skitmål när vi möter dem på onsdag så är jag lika glad för det. Ibland har lite för många chanser och för få mål, vi måste helt klart bli mer kliniska i avsluten.

Släpp cupfinalen och blicka framåt.
Barcelona Blaugrana91
2011-04-21 21:55
Andres Iniesta Lujan#8

"efter alla miljoner ni lagt på spelarköp så spelar ni lika bra som stoke city. "

Miljarder...;)

Andres Iniesta Lujan#8
2011-04-21 21:53
Hombre

Ja men det är inte så konstigt att det blir sidledsrull när ni har parkerat bussen inklusive flyget. Ni spelar exakt som ett bottenlag ala stoke, efter alla miljoner ni lagt på spelarköp så spelar ni lika bra som stoke city.
Barcelona Blaugrana91

Ni agerar inte som ett mittenlag, ni agerar som ett bottenlag...
Att spela med 11 försvarare och satsa på kontringar när man ska föreställa ett topplag är för mig ett mysterium.

Att Barca rullar bollen på egen planhalva under delar av matchen är för att ni ställt upp hela laget på egen planhalva och fegar...
Coach pep -
Marängerna kommer in likt indokrinerade trotjänare och försvarar Mourinhos cyniska fotboll.

Bravo Mourinho, du är lika bra som Hitler!
2011-04-21 21:49
Hur ska Real Madrid spela sin egen fotboll när Barcelona är så envisa med att rulla bolleni sidled och försöka hitta luckor som inte finns?

Ni förstår väl själva att sidledsrull varken skadar eller hotar Real Madrid. Ert bollinnehav är överskattat och det beror endast på att ni inte vågar riskera någon passning tills det är perfekt läge att slå den.

Vad ska Real göra, ge er ytor?

Barcelona spelarna är vana att behandlas som kattungar av La Liga lagen, nu när ni får smaka på en fysisk fotboll ska anklaga Real Madrid för att grisa.
Andres Iniesta Lujan#8
2011-04-21 21:48
Hombre

Ni hade inga chanser, förutom pepes nick i stolpen. Vi hade runt 3-4 solklara målschanser, där iker precis som vanligt räddade er.
2011-04-21 21:45
Ride_The_Big_One(6)

Det handlar om att anpassa sig efter motståndet och jag vet inte hur du får det till underlägsenhet. Real Madrid kan aldrig utmana Barcelona i bollinnehav, Barca kommer oavsett matchbild försöka vara det bollförande laget. Det är snarare Barca som spelar en riskminimerande fotboll när dem har bollen, med tanke på all deras sidledsrull.

Någon spelarbuss var det inte tal om, Real Madrid pressade väldigt högt och till och med in på Barcelonas planhalva. Att sätta hög press på ett spelskickligt Barcelona kallar jag inte för en riskminimerande fotboll. När man väl hade bollen så försökte man skapa ett eget spel och det lyckades man med mestadels.

"Ni är och agerar som ett mitten lag, er gris fotboll kommer ta slut nu när Mou visat hur han kommer agera i fortsättningen"

Agerar som ett mittenlag?

Bara för att vi är destruktiva och inte tillåter Barcelona spela sitt eget spel? Barcelona är ett spelskickligt lag och man stoppar dem genom att göra det svårt för dem vilket Real Madrid gjorde.

Real Madrid är ett offensivt spelande lag mot alla lag utan Barcelona. Man kunde varit ett offensivare lag mot Barcelona om dem försökte spela bollen framåt istället för att rulla den på egen planhalva.

Börja spela ett större risktagande i ert spel så får ni se ett bättre Madrid som har mer boll.

Casillas var långt ifrån skillnaden mellan lagen som du försökte få det till. Real Madrid hade även dem chanser att punktera matchen.
Andres Iniesta Lujan#8
2011-04-21 21:42
Rambla

Lägg därtill en annan situation där Arbeloa går in med dobbarna före på Adrianos lår ( tror jag det var). Att han inte får ett rött kort är mer elr mindre en skandal.
Barcelona Rambla~
2011-04-21 21:41
Sluta tjafsa om vem som är bäst eller inte. Svaret får ni efter 38 omgångar av ligan. Den är det yttersta beviset vilket av lagen som är det bättre över en lång period. Enstaka matcher som en CdR-final kan sluta hur som helst.
Barcelona Blaugrana91
2011-04-21 21:37

Att Barcelona är klasser bättre än Real grundar jag på en hel del faktorer, och självklart räknar jag in många av dem senaste matcherna, eftersom klassskillnaden kommit fram ganska väl där, t.ex. 5-0 matchen, ni var dåliga ja, och det var ni för att Barca var så bra.

Att dem senaste två matcherna varit så jämna rent resultatmässigt säger mig inte ett dugg, det säger inget om att ni är jämbördiga med oss, ni har spelat som ett bottenlag i dem senaste matcherna, därav har det blivit jämnare, Levante kan också spela fegt och därmed få ett jämnt resultat med oss, är dem då jämbördiga med Barca för det? Nej.

Vidare är Barcelona ett bättre lag än Real, anser att Barca är bättre på varje position, undantag målvaktspositionen, dessutom har Barca en klar spelidé som man håller sig till i vårt och torrt, det har inte Real.

Och kom inte med snacket om att Real inte är färdigbyggt, det har ni kört med dem senaste åren, ni kommer aldrig bli färdigbyggt eftersom ni har en president som köper massa nya spelare varje säsong och ni har en tränare som bara kommer stanna max 1 säsong till...Går inte att bygga något lag då förstår du?
Barcelona Ride_The_Big_One(6)
2011-04-21 21:37
Rambla

Gris fotboll när den är som bäst!
Barcelona Rambla~
2011-04-21 21:35
Sportslig han är Arbeloa. Sen hade han mage att anklaga Villa för att filma.
Barcelona Gabriel
2011-04-21 21:35
Och anledningen till varför alla ogillar Real Madrid är för att det är en rutten klubb, rakt igenom.
Andres Iniesta Lujan#8
2011-04-21 21:34
S.Bernabeu

Enligt mig är ni helt klart med i top 3 just nu.
Barcelona Ride_The_Big_One(6)
2011-04-21 21:32
S.berbabeu

rankad 3 på att ta hem bucklan?
Då var det jag som läste fel.
Annons: