/spanien/barcelona/forum/13326.aspx/spanien/barcelona/forum/13326.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Frodo
2011-01-16 19:44
Hetfield

Jag skulle inte betala 40 miljoner euro för varken Cesc eller Torres. Svaret på din fråga är naturligtvis Cesc. Egentligen är jag inte för ett köp av Torres utan jag spekulerade bara i att vi lättare skulle kunna få hit honom med tanke på hans och Liverpools situation samt att Rosell verkar gilla honom. Skulle vi kunna blåsa Liverpool genom att få honom billigt så skulle han kunna vara ett bra alternativ som bänknötare. Men med tanke på hur vi agerar vid förhandlingsbordet är risken större att vi blir blåsta så det är nog bäst att låta bli att leka med elden. Dessutom tror jag inte att han kommer att finna sig i att vara bänknötare men vill han bli räddad från sin misär får han göra prioriteringar.

Dessutom har vi en Torres look a like i Deulofeu som förhoppningsvis slår igenom om några år.:P

Håller med dig om att Interfansen är patetiska. Vad ska man annars förvänta sig av några som får smutsiga ligatitlar?

Jag struntar i att kolla på Almeria-Real. Blir det jämnt så kommer domaren göra sitt och vi kommer bara att bli besvikna som vanligt.
AndreD
2011-01-16 19:41
Hehe, det går inte ens att jämföra Messis och fake-Ronaldos spelförståelse. Mr. Fake har hittat Osynlige Orvar några gånger nu.
Barcelonistas
2011-01-16 19:36
Barca4eva

bussresan och bleekere samt benquerenca.

Imponerande försvarspel av almeria hittils måste jag säga. Kanske får man hoppas på kryss.
Barcelona Barca4eva
2011-01-16 19:34
Barcelonistas

Ja, bussresan var det....*cough*

Är det någon spelare som missar matchen ikväll?
Barcelonistas
2011-01-16 19:32
Vi kommer krossa inter om vi möter dom igen, dom hade flyt föra säsongen, en fuking bussresa på 24 h kostade oss matchen...

Hetfield

jag hoppas ochså att vi möter dom men jag tror inte ens dom tar sig förbi åttondelen mot bayern.
Barcelona Barca4eva
2011-01-16 19:30
Vill inte säga nåt då målet förmodligen kommer när som helst men det ser jämnt ut.
Ett helt annat Almeria nu.
Barcelona 1.70-ligan.
2011-01-16 19:30
Rätt intressant diskussion om Torres i eftermiddag. Många olika åsikter. Jag är i alla fall övertygad om att han kan komma tillbaka till den absoluta världseliten. Men då måste han nog lämna Liverpool. Jag tror han har insett det själv och det faktum att han troligen vill byta klubb i sommar, plus att han inte i dagsläget är lika högt värderat, talar för att Barca med Rosell som älskar Torres i spetsen skulle kunna få honom för ett fyndpris. Isåfall hade det i mina ögon varit en kanonaffär - förutsatt att han till skillnad från Zlatan förstår att han inte är störst bäst och vackrast. Såklart.

Nog om det nu. Snart en halvtimme spelad mellan Almeria-Madrid. Jag kommer inte ens slå på TV:en. Jag känner på mig att Madrid gör ännu en tafatt insats, men är ändå övertygad om att de tar med sig alla tre poängen tillslut. Ingen vore gladare än jag om jag har fel.
Barcelona Thiago Alcantara^^
2011-01-16 19:24
Får ju hoppas att El Plomero presterar idag :)
Barcelona Hetfield- Megan Fox is a dude
2011-01-16 19:24
Men kom igen nu, det verkar som att vartannan artikel som Inter redaktionen skiter ut måste vara en liten känga mot oss.

"Tack Leonardo för bytet i 85:e då publiken och Curva Nord fick hylla denna spelande legend med stående ovationer, det tyder på klass och ödmjukhet, något som inte luktar spanskt…"

Snälla, låt oss få möta Inter igen i CL.
Barcelona Barca4eva
2011-01-16 19:20
Kan inte fatta att Almeria faktiskt spelar småbra
AndreD
2011-01-16 19:18
DM1982

Glöm inte att Levante nollade R*al. Almeria kan förhoppningsvis också göra det ;) En högoddsare, men man får iallafall hoppas på en skräll.
Barcelonistas
2011-01-16 19:12
real har vunnit hälften av sina matcher pågrund av domarna.

mot valencia utvisningen som gav dom segern elr offside målet mot villarreal, elr dom missade 3 straffarna för atletico....

bara nåra matcher jag nämner, perez har ettt finger med i spelet, trust me.
Barcelona DM1982
2011-01-16 19:11
Real slår Almeria, alla dagar i veckan utan straffar och utvisningar. När det gäller Barcelona och Real så finns det inga skrällar längre, båda vinner sina matcher. Det kanske inte blir 8-0 mot Almeria men vinst blir det, garanterat.
Barcelona Barca4eva
2011-01-16 19:09
Barcelonistas

De behöver inte ens få allt det där för att vinna mot Almeria.
Barcelonistas
2011-01-16 19:08
domaren kommer ge real en straff, en utvisning titll almeria, och missa 3 straffar för almeria precis som mot atletico madrid....
AndreD
2011-01-16 19:02
Dags för smutslaget att spela nu. Mina pengar är på en straff för dem och en röding för Almeria
Barcelona DM1982
2011-01-16 19:01
"Om Torres skulle spela i ett stabilt lag med bra medspelare så skulle han bli hur bra som helst."

Ja, det håller jag med om. Nu har han slösat bort sina bästa år i Liverpool och kommer aldrig (det är jag säker på) ens komma i närheten av när han var som bäst. Mycket synd men så är det.
2011-01-16 18:53
DM1982

Som sagt, Liverpool är rätt så usla och Torres får bara jobba med tjongbollar som slängs upp utan syfte och tanke. Du kan lägga Messi i Liverpool, men inte ens han skulle vara särskilt bra.

Om Torres skulle spela i ett stabilt lag med bra medspelare så skulle han bli hur bra som helst.
Barcelona DM1982
2011-01-16 18:51
Barcelonistas

En rörlig tiger? Knappats nu, för några år sedan visst.

Hetfield- Megan Fox is a dude

Nej, det är inte enkelt men Torres har inte visat något som skulle ge honom en plats i dagens Barcelona. Många skador och grymt orörlig där framme, inget för Barcelona. Hade han kommit direkt till Barcelona från Atletico Madrid så skulle han ha kunnat bli otroligt bra, nu är han en blek kopia av den Torres vi var vana vid.

2011-01-16 18:46
DM1982

Men kom igen nu, hur lätt är det att vara ensam anfallare i ett lag som har rena stolpskott till mittfältare? Du kan lägga vem som helst i Liverpool, han kommer fortfarande att vara usel i Liverpool.

Frodo

Nog för att du är "anti" Fabregas, men kom igen nu, om Cesc och Torres kostar 40 miljoner (som exempel), vem i hela världen skulle välja Torres före Cesc?
Barcelonistas
2011-01-16 18:43
DM1982

Är du go elr? torres och ibra har långt ifrån samma spelstil. Torres är en rörlig tiger, medans ibra är en pinocchio staty, en värdelös trädocka! de va han iallafall i barca!.

Rafael blir utvisad .........
Barcelona DM1982
2011-01-16 18:41
Jag menar att de har lika lite att tillföra Barcelona. De är båda tröga där framme (jo, Torres är det nu) är står bara och väntar på bollen. Det funkar självklart inte i dagens Barcelona, det såg vi med Zlatan.
elbraco
2011-01-16 18:39
Du menar alltså att Torres och Ibra har samma spelstil eller vadå?
Barcelona DM1982
2011-01-16 18:23
Torres i Barcelona? Men snälla, lärde ni er inget av Zlatan-affären?

Visst, en Torres för fem år sedan hade varit klockren, nu finns det inte en chans att han kan tillföra något.

Kvällens match kommer bli tuff, helt klart. Malaga har värvat klokt och vi har lite tur att de inte är inspelade ännu. Tror dock att vi kommer vinna.

Min tippning är lite i överkant.
Atlético addeh
2011-01-16 17:58
Det är väldigt stora skillnader mellan Torres och Fábregas. Den sistnämnda är fostrad i klubben, känner till spelsystemet väl, känner till staden, kulturen och har sina bästa vänner och familj där. Ja, sådant spelar också väldigt stor roll. Dessutom är Cesc bara 23 år, vilket betyder att han har betydligt fler år kvar på den absolut toppnivån än vad Torres har.

Torres kanske skulle ta en ordinarie plats efter ett par år i klubben då Villa börjar trappa av, men då närmar sig även han 30.
elbraco
2011-01-16 17:57
Jag gillar Torres personlighet dubbelt så mycket som Fabregas, enbart pga. Fabs tystnad i somras.
Barcelona L.A.M Nr 10
2011-01-16 17:42
1.70-ligan

Naturligtvis skulle rotering kunna vara en lösning, men då har vi ju ett till problem. För Torres fyller 27 det här året, jämför det med Villa som fyller 30. Det betyder att han kanske håller 4-5 säsonger till på toppnivå, och vad händer då med Bojan?

Torres känns lika onödig som attn köpa Fabregas, skillnaden är bara att man nästan vet att Cesc kommer att komma, dessutom är han en egen produkt och kan Barca-spelet som sin egen ficka.
PedroRodriguez
2011-01-16 17:33
Dubbelpost.
2011-01-16 17:32
Serie A är väl också mer eller mindre uteslutet för Torres då Milan och Inter har fullpackat med anfallare. Då återstår bara Juventus som har råd med Torres, och jag undrar om Torres är så sugen på att spela för Juventus som är i samma skick som Liverpool (nåja, nästan). Då återstår bara Barcelona och möjligen Atletico.

Gonzalez_Barca

Jag skojade förstås, jag tycker att han är världens bästa anfallare när han är på bra humör, men hans attityd passar inte in i Barcelona.
Atlético addeh
2011-01-16 17:30
Anledningen till varför jag tror klubben värvade Villa istället för Torres var att han inte har så många år kvar i toppen, vilket då öppnar för Bojan att ta över permanent. Om man ville tänka ännu mer långsiktigt och ha en spelare för många säsonger framåt kunde man lika gärna satsat alla korten på Torres direkt.

Jag gillar Torres på alla sätt och vis, men jag tycker han bara skulle bli överflödig. Vad skulle en värvning av spanjoren sända för signaler till Bojan? Dessutom har vi som jag tidigare nämnde flera intressanta namn i ungdomslagen som säkerligen kommer bli något i framtiden. Tänker allra främst på Rafa och Deulofeu
Annons: