/spanien/barcelona/forum/13321.aspx/spanien/barcelona/forum/13321.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Canaletes
2011-01-18 16:32
Barca4eva

ingen anning...
Barcelona Abbe.
2011-01-18 16:30
Because of his promotion to the first team in the summer, Thiago's expiring contract will automatically be extended until 2012. [via efe].

Låter rimligt. Däremot borde klubben förhandla fram ett längre kontrakt med ynglingen redan i sommar.
Barcelona Barca4eva
2011-01-18 16:28
"En match utan mål nu för la pulga, han måste få psykbryt..."

Hahahaha så sant
Atlético addeh
2011-01-18 16:26
Frodo

Co-signar hela ditt inlägg. Det är lika patetiskt från Peps sida att inte låta spelare som Piqué, Iniesta & Villa få lite välförtjänt vila som att lämna Thiago hemma. Puyol och Xavi brukar ju åka med bara för de är lagets pappor, det säger jag ingenting om. Även om Thiago ska flyttas ned till B-laget är det oerhört korkat att inte låta ynglingen få visa upp sina kvalitéer i en match som vi redan gått segrande ur totalt sett. Ser inte logiken i det hela.

Sedan tror jag inte Pep skulle våga lämna Messi hemma då han alltid vill spela. En match utan mål nu för la pulga, han måste få psykbryt...
Barcelona Barca4eva
2011-01-18 16:25
Canaletes

Pokalen Villa höll i var väl en av de falska VM-pokalerna?
Canaletes
2011-01-18 16:21
Video från Mundo Deportivo galan från igår

Barcelona Abbe.
2011-01-18 16:20
"Är det inte konstigt att Los Rojiblancos får spela sena måndagsmatcher precis nu när de ska möta Real Madrid två gånger om mitt i veckan? Ska det inte vara tvärtom? Att man ska spela helgmatcher om man har cupmatcher mitt i veckan för att få ladda om och inte vara trött och seg som ett lamadjur?"

Håller med om att det är aningen konstigt, men samtidigt så är jag inte förvånad.
Barcelona 1.70-ligan.
2011-01-18 16:13
Frodo,

Samtidigt håller jag med dig precis lika mycket som jag håller med Abbe... det går inte att låta bli att bli lite orolig för Thiagos framtid i Barca. För som du säger - hela behandligen av Thiago har kännts långt ifrån optimal en längre tid nu.
Barcelona Karlsson
2011-01-18 16:12
Busquets sa att copa-matcherna är viktiga för laget för att få vänja sig vid tempot av flera matcher i veckan, något som kan komma att vara väldigt viktigt när champions drar igång igen.
Kanske är det därför man tar med det ordinarie gänget till största delen, eftersom det är dem som ska vara 100% när slutspelet drar igång.
The Special Five
2011-01-18 16:10
Varför inte bara låna ut Thiago till t.ex. något mittenlag i Laliga i ett halvår? Real Sociedad hade inte varit helt fel, platsar Griezmann så platsar Thiago
Barcelona 1.70-ligan.
2011-01-18 16:08
Abbe,

Håller med dig. Egentligen är det nog den bästa lösningen. Men bara det inte innebär att Thiago inte kommer få chansen alls i A-laget under våren. Det känns inte så efterom han inte ens kom med imorgon. Eller så var det bara en markering. Hoppas han får lite strö-inhopp likt Bartra och Fontas under våren...

Sen tror jag inte Thiago kommer lämna. Det vore ett sjukt korkad beslut av honom isåfall. Sen undrar man ju hur mycket Pep och co tror på honom efter detta beslutet. Tyder det på mer förtroende eller mindre? Svårt att svara på. Men lita på att nya rykten lär ta fart under våren. "Thiago går som delbetalning till Fabregas" är väl en lågoddsare på en kommande rubrik.

Fast kan inte beslutet att flytta ned Thiago igen lika gärna tyda på raka motsatsen? Att man vill att han ska utvecklas och få så mycket speltid det bara går tills han i sommar kommer bli en del av A-laget. Vilket i sin tur skulle kunna innebära att Cesc blir lite överflödig. Jag har inget emot att se honom i Barca, men aldrig på bekostnad av varken Thiago eller Afellay..
Barcelona Frodo
2011-01-18 16:05
Behandlingen av Thiago har gjort mig less. Att han inte tas ut till truppen som ska möta Betis gör mig trött trots att jag normalt sett brukar vara tålmodig. Det känns inte riktigt som att Pep och ledningen har en plan utan bara gör saker och ting instinktivt när det gäller Thiago.

Hade vi gjort honom till en a-lagsspelare för en månad sedan hade hans kontrakt automatiskt förlängts till 2013. Istället väntar man en månad extra och riskerar att förlora honom som bosman i sommar.

Att han mer eller mindre inte spelar matcher under ett helt år i varken a- eller b-lag hjälper ju inte hans utveckling som fotbollsspelare. Jag vet att det är värdefullt för honom att träna med världsklasspelare varje dag men det hade inte skadat att låta honom matchas då och då i Segundan när han ändå bara ska sitta på läktaren.

Dessutom förstår jag inte varför alla ordinarie spelare ska följa med till Sevilla när vi har match i helgen. Kan vi inte hålla en 5-0 ledning i cupen utan att lämna några viktiga kuggar så förtjänar vi inte att gå vidare. Iniesta, Xavi och Messi hade kunnat få lite välförtjänt vila men nu lär säkert alla spela.

Jag gillar Afellay som verkar duktig och har rätt inställning men att Pep motiverar att Thiago inte följer med mot Betis pga Afellay gör mig jävligt konfunderad över huruvida de ens har någon klar plan. Thiago är 19 år gammal och lyser som en framtida megastjärna. Varför leka med elden?
Delarocha
2011-01-18 16:01
Abbe

Vi får ju hoppas det blir så till sommaren. Hoppas förövrigt Keita säljs i sommar.
Barcelona Abbe.
2011-01-18 16:00
Delarocha

Precis, och till sommaren flyttas han upp och konkurrerar om en plats på samma grunder och villkor som alla andra i truppen, vilket jag kan tycka att han inte har gjort under den här perioden.
Delarocha
2011-01-18 15:59
TJa, vad ska Thiago göra i a-laget om han inte ens får spela en match mot ett Segunda lag som vi redan har 5-0 på sedan första mötet. Bättre att låta honom vara i B-laget och vara ordinare då antar jag.
Barcelona Abbe.
2011-01-18 15:56
Jag tycker det är sunt att Thiago återvänder till B-laget. Precis som Pep själv sa på presskonferensen så får han spela alldeles för lite med tanke på hans ålder. Ska han utvecklas så behöver han speltid, och jag tror att Segundan är en bra liga för han att mogna i. Sedan till sommaren så bör han vara redo för större uppgifter i Primeran. Jag är inte orolig att han lämnar, jag tror han själv ser det här som en bra lösning.
barca#1
2011-01-18 15:56
Sorry för off-topic, men: Har Betis gått i konkurs? Fan va tråkigt i sånna fall.
Barcelona Barca4eva
2011-01-18 15:54
Canaletes

Förstår tyvärr inte vad de säger :/ Synd att de inte textar klippet.
Canaletes
2011-01-18 15:44
Roncero vs Carme.... -_-
Barcelona 1.70-ligan.
2011-01-18 15:32
kom precis hem...

Vänta lite nu! Ska inte Thiago lira ett dugg mer med A-laget i vår? Eller ens träna med dom?
Jag förstår att han kan behövas i B-laget, men han bidrar faktiskt med något för A-laget också. Om han spelar regelbundet med B-laget är jag nöjd, men jag hoppas fortfarande att han får tränings och matchtid med A-laget också emellanåt
Atlético addeh
2011-01-18 14:36
Rambla

Det är väl ingen förklaring till varför han inte får hänga med till Sevilla? Att han flyttas ned till B-laget resten av säsongen förstår jag helt med tanke på alla skadebekymmer som hägrar i laget. Men att han inte blev uttagen i truppen mot Betis är fortfarande ganska obegripligt för mig.

Lägg förresten till att både Carmona och Víctor Vázquez saknas, vilket gör att B-laget behöver all hjälp de kan få.
Barcelona Rambla~
2011-01-18 14:29
addeh

Oriol Romeu borta resten av säsongen, Sergi Roberto borta 4-5 veckor. Marti Riverola utlånad till Vitesse resten av säsongen. Där har du nog en stor bidragande orsak. Det och att man redan bestämt sig för att flytta upp Thiago till a-truppen nästa säsong. Jag tror att han kan sova lugnare nu.
Atlético addeh
2011-01-18 14:28
Guardiola: "With the signing of Afellay, Thiago wouldn't play while he should at his age. So he returns to the B-team until end of season."
Atlético addeh
2011-01-18 14:17
Pep håller presskonferens inför matchen nu, vi får se om det nämns något om Thiago. Jag skulle i alla fall vilja ha en riktig förklaring varför han utelämnades. Att han ska börja träna med B-laget i vår är ingen riktig förklaring.
Barcelona Heywood Jablome - Barça si, Rosell no
2011-01-18 14:17
el Flaco.

Jag har också läst det. Men då sätter man medlemmarna in en dålig position.

Det är typ som att säga: "Ni bestämmer, men om ni bestämmer er för att bryta kontraktet kanske vi måste sälja Messi"

Och hur kan man bryta ett kontrakt? Vi kommer ju att få betala skadestånd till Qatar foundation.

Jag har egentligen inget jättestort problem med sponsoravtalet efter att ha studerat siffrorna. Men det kunde ha skötts bättre tycker jag.
Barcelona Hetfield- Megan Fox is a dude
2011-01-18 14:16
Heywood Jablome

Som sagt, världen är inte i svart och vitt, det finns gråzoner. Man kan inte kalla Rosell för en hycklare när det är två helt olika saker. Laporta gjorde en dum sak och Rosell rättade honom, var det en personlig vendetta? Ja visst.
Var det fel? Nej

Ja, om medlemmarna röster nej så ska man givetvis riva kontraktet med Qatar foundation, annars så är Rosell en diktator.
Men återigen, det är löjligt att man ska behöva skära ner på saker och löner bara för att ett par culés är rädda för deras image, who cares right?
Nej fan, behåll sponsorn, ta oss bort från det här hålet istället.

Barcelona el Flaco
2011-01-18 14:09
Heywood Jablome/

"Och hur blir det om nu medlemmarna säger nej vid nästa röstning om sponsoravtalet fortfarande ska existera? Ska Barcelona bryta kontraktet?"

Rosell har sagt att om medlemmarna röstar för att bryta samarbetat med Qatar Foundation så kommer man göra det. men han har samtidigt antytt att om medlemmarna röstar emot sponsordealen kommer klubben vara tvungen att skära ner på andra ställen, som t.ex. investera mindre pengar i de olika sektionerna, sälja mark, eller kanske t.o.m. sälja spelare. Inför dessa alternativen tror jag medlemmarna föredrar att ha reklam på tröjorna.
Barcelona Heywood Jablome - Barça si, Rosell no
2011-01-18 14:05
Hederstiteln existerade inte. Jag håller med Rosell i att medlemmarna borde få rösta och att det kanske finns fler som också förtjänar att hyllas bland alla de forna legenderna. Men Cruyff är den som ska ha titeln enligt mig. Till och med Guardiola kritiserade ju beslutet när Cruyff skamligt fick lämna tillbaka emblemet.

Det går att dra paralleller mellan de båda beslutet. Jag drar paralleller mellan de båda för att det var det Rosell sade. Medlemmarna ska få rösta i beslut som tas av styrelsen.

Hederstiteln är en fis i rymden jämfört med de mest lukrativa sponsoravtalet, men principerna som Rosell fastställde när han fråntog Cruyffs hederstitel verkade ju inte existera när kontraktet med Qatar skrevs.

Jag förstår att Barcelona är i behov av pengar och om styrelsen ansåg att det var det bästa sättet för oss så accepterar jag det utan att blunda. Men anser inte du, Hetfield, att medlemmarna borde ha fått rösta?

Och hur blir det om nu medlemmarna säger nej vid nästa röstning om sponsoravtalet fortfarande ska existera? Ska Barcelona bryta kontraktet?
Barcelona Rambla~
2011-01-18 13:59
El Kaiser

Du har helt rätt. Jag gillar heller inte att man inför tröjreklam men samtidigt är jag helt enig med Delarocha och hans förklaring. Jag har full förståelse att det görs och tänker heller inte sitta här och klanka ner på det.
Barcelona el Flaco
2011-01-18 13:58
Grattis förresten till Pep Guardiola som idag fyller 40 år. Som spelare blev han en legend inom klubben och som tränare har han än så länge vunnit 8 av 10 turneringar som laget har deltagit i. Får hoppas att han förnyar sitt kontrakt snart.
Annons: