/spanien/barcelona/forum/13316.aspx/spanien/barcelona/forum/13316.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Decinho
2011-04-23 17:53
Iniesta Lujan#8

Ja men nu är det ju varken Benquerenca eller Bleeckere som ska döma matchen, så du kan sluta länka de där obskyra klippen. Det är bara loosers som skyller på domaren. :)
Barcelona Hetfield
2011-04-23 17:51
Äh, de vann Kalle Anka cupen, låt de få njuta av det.

CdR är som CL och ligatitelns inavlade kusin.
Barcelona Figeta - Anims Abidal
2011-04-23 17:49
Någon här på forumet skrev att Messi måste flyttas ut på kanten för att Mourinho har kommit på ett sätt att stoppa honom när han spelar centralt. Kan bara hålla med.

På Onsdag vill jag se Messi och Alves spela på högerkanten där Messi utmanar viker in och Alves som slickar kanten. Detta såg vi mycket under Peps första säsong då vi vann trippeln.

Villa ska spela Centralt och pressa och försöka göra mål precis som han gör i landslaget. Gör han mål idag tror jag det kan släppa.
Barcelona Blaugrana91
2011-04-23 17:48
Jag loggar in, ser att jag fått ett PM, ser att det är från en idiotisk Maräng...

"Er era är visst slut. Kompis José Mourinho är här, ingen López Caro, Juande Ramos, Luxemburgo eller liknande. Detta är José Mourinho!! :) CAMPEONES! Ses i semin."

Tänk så mycket luft man kan få genom att vinna cupen genom ett turmål i förlängning. Nästan lite tragiskt...
Iniesta Lujan#8
2011-04-23 17:45
Decinho

Lugn? skojar du, efter föra säsongens skandal så är man knappast lugn..
Barcelona Decinho
2011-04-23 17:40
H.Alavi - Magico!

Du kan vara lugn, det är Proenca som ska döma matchen. :)
De bara tar upp Benquerenca som exempel på hur det gick senast Barca hade en portugisisk domare mot Mourinho...
Iniesta Lujan#8
2011-04-23 17:39
Hörde jag rätt? Oligario Benquerenca!? Och returen då vem ska dömma den, Bleekere?
Barcelona 1.70-ligan - Anims Abidal!
2011-04-23 17:29
Jag har en känsla av att Madrid kommer vinna ikväll på Mestalla. De har vind i seglen, vilket förvisso även Valencia har. Men det är min känsla. Hoppas jag har fel :) Isåfall kan vi väl med lite flyt säkra ligatiteln hemma mot Espanyol nästa vecka?
AndreD - Anims Abidal!
2011-04-23 17:29
Vem kommer inte ihåg honom? Coincidence? I don't think so.
Barcelona H.Alavi - Magico!
2011-04-23 17:26
Än så länge är det obekräftade uppgifter, men det lutar sig åt att portugisen kommer att döma matchen på Bernabué.

Edit: Nu får någon som kan spanska bättre än vad jag kan korrigera mig, nu har jag läst artikeln igen och hittar ytterligare en portugisisk domare i röran, Pedro Proença.

Det kan vara så att jag har missuppfattat artikeln och att det är Pedro Proença som dömer och inte Benquerença som dömde fjolårets semifinal.
Barcelona Siempre Barça
2011-04-23 17:23
President Sandra Rosell har skrivet ett brev till ÄKTA FC BARCELONA FANS.

Älskade fans och medlemmar av FC Barcelona.

Genom dessa rader vill jag nå äkta fans av FC Barcelona och klubbmedlemmar över hela världen. Jag vill tacka alla som var med till Valencia ni var helt makalöst underbara. Jag gratulerar oss till att han så underbara fans. Vi fick ingen titel men vi visade ett strålande uppförande i bittert nederlag.

Tack alla som stärkt och styrker vår moral och visar civilkurage långt över vad som tyvärr ofta inte är helt vanligt. Vi visar att vi är även mästare i motgång.

Den stolthet som det är att vara ett äkta FC Barcelona fans och tillhöra vår familj övergår mycket. Vi som är äkta fans ser med stor tillförsikt fram i mot en rafflande säsongsavslutning. Vi ska alla veta att vår tränare och våra spelare gör fantastiska insatser för vårt lag. De är oerhört taggade inför vad som nu ska hända i säsongens döende matcher. Under några få dagar spelar vi nu om de två största titlar vi kan vinna La Liga & Champions League. Jag förväntar mig att äkta supporter över hela världen kommer att ge oss allt stöd som finns.

Visca el Barca Visca el Catalunya.!

Med vänlig hälsning,

Sandro Rosell FC Barcelonas president. OFFICIELLA
Barcelona Messidinho_10
2011-04-23 17:21
H.Alavi - Magico!

Nej fyfan min värsta mardröm...!!!!
2011-04-23 17:20
H.Alavi - Magico!

Orka...kan vi inte få en bra domaren nån gång?!
Barcelona Hetfield
2011-04-23 17:18
Neymar får jättegärna komma, men han måste klippa håret först. Han ser ut som en tupp.
Barcelona H.Alavi - Magico!
2011-04-23 17:17
Gissa vem som kommer att döma den första semifinalen i el Clásico på onsdag? Samma domare som dömde Inter-Barcelona på Giuseppe Meazza förra säsongen. Olegario Benquerença. Minns ni honom? Portugisen? Som sägs vara god vän med José Mourinho?

Äckliga vibbar.
Barcelona Messidinho_10
2011-04-23 17:16
Jag hoppas fan att han kommer, en jävla talang alltså. Han dribblar sönder motståndarna!
2011-04-23 17:14
På tal om Neymar. Undrar dock om han verkligen hamnar här.. men med "brasse-Rosell" som president vet man aldrig
Barcelona Messidinho_10
2011-04-23 17:10
Rossi i all ära, men jag tror Nyemar hade passat oss mycket bättre. Vi behöver mer artesteri på camp nou, vilket vi får i form av Nymar!
Barcelona Hetfield
2011-04-23 16:28
Frågan är inte om vi ska ha Rossi OCH Lavezzi, frågan är om det är Rossi ELLER Lavezzi.

Om det kommer mellan de två så väljer jag Lavezzi alla dagar i veckan. Hans samspel med Messi är bra, han kan utmana, han springer alltid arslet av sig och jag vågar påstå att det är världens kvickaste spelare i dagsläget.
Rossi känns om en extremt medioker värvning.
2011-04-23 16:24
LAM nr 10

"Själv tycker jag han håller som back-up, han kommer nog få ännu mindre speltid nästa år då Adriano nu definitivt har gått om honom i rangordningen. "

Det är lite det som är grejen också. Maxwell är nästan för bra för att vara tredjeval på sin position. Jag gillar honom, men vi kan behöva förstärka andra postioner istället
Barcelona L.A.M Nr 10
2011-04-23 16:12
Manita-Barcelona > Real Madrid

Ja, fast det blir för mycket värvningar offensivt. Nu tycker jag vi koncentrerar oss på defnsiven och där borde man köpa Thiago Silva, Bale så vi får offensiv vänsterback, Pepe så vi får en krigare, och sen borde vi sälja Puyol som är för gammal, Piqué för långsam och Abidal då han är för bra.
Barcelona Hetfield
2011-04-23 16:10
Inter 2-1 Eto'o

Vi gav bort Eto'o för den där långa skithögen och nu har vi "jag ska fixa frillan " Villa. :(
Barcelona L.A.M Nr 10
2011-04-23 16:09
1.70-ligan

Håller inte med tyvärr. Om Jeffren lämnar skulle jag inte gråta floder över en anfallsförstärkning, men jag skulle anse det vara ganska onödigt fortfarande. Tycker som sagt vi har en bra trupp, speciellt på mittfältet och i anfallet och det skulle vi ha även om Jeffren lämnade. Nästa säsong måste ju också Thiago få mycket mer speltid och kanske kan ta ett yttreliggare steg i utvecklingen, han kanske också kan spela anfallare?

Och vad säger att Maxwell ska lämna? Det är bara några i forumet som vill det och det har så vitt jag vet aldrig spekulerats någonting i median om den frågan. Själv tycker jag han håller som back-up, han kommer nog få ännu mindre speltid nästa år då Adriano nu definitivt har gått om honom i rangordningen.
Barcelona Manita-Barcelona > Real Madrid
2011-04-23 16:08
Siempre Barça

Varför inte Cesc, Torres, Drogba och Rooney när du ändå är igång?
Barcelona Siempre Barça
2011-04-23 16:02
vad tycker ni om Lavezzi och rossi till nästa säsong???????
2011-04-23 15:53
L.A.M nr 10

Jag tycker inte heller man ska ha alltför många stjärnor på bänken, men jag skulle vilja ha en till. Antingen en forward eller offensiv mittfältare. Jag anser också att det är viktigt med en harmonisk trupp, men jag tror vi har "råd" att förbättra bredden litegrann ändå, utan att skada stämningen i laget minsta lilla.
Säg att Maxwell, Milito och Jeffren lämnar... då anser jag att vi åtminstone behöver göra två "klassvärvningar". En offensiv och en defensiv. Utöver detta flyttas Fontas och Thiago upp - och vi får en kanontrupp på alla sätt och vis

Barcelona L.A.M Nr 10
2011-04-23 15:31
1.70-ligan

Det är väl upp till var och en vad de tycker, jag anser dock inte att man ska ha en för bra spelare på bänken som Real har då han ändå inte kommer spela så mycket. Hade vi haft en spelare att slänga in när det går dåligt för att ändra en matchbild hade väl han behövts kanske två gånger om året, tycker det skulle vara helt onödigt att köpa en sådan. För mig räcker Bojan och Afellay.

Jag tror Jeffren är halvt från Venezuela och halv spanjor, men han spelar för spanska U-21 landslaget och är väl född på kanarieöarna så jag kan tänka mig att han själv kallar sig spansk.
2011-04-23 15:17
addeh

Neymar verkar absolut intressant. Men jag undrar om han inte är lite för klen ännu? Han väger väl typ 54kg eller nåt i den stilen? Jag har dock inte sett honom tillräckligt mycket för att säga att han inte skulle klara av spelat i Europa ännu,du kanske vet bättre?

L.A.M

"Kanariern har väl knappt spelat mer än fem matcher i ligan och mest fått sitta på läktaren den här säsongen,"

Men det är lite just det som är grejen. Vi skulle må bra av ytterligare en forward av hög klass som Pep vågar att använda. Som bidrar till en ökad konkurrens i anfallstruppen, som kan ändra matchbilden när han slängs in.

För övrigt är Jeffren från Venezuela ;)
Barcelona B-Guden
2011-04-23 15:09
Fan åh va ju intressant och prata silly så nu stuntar jag i att vi bör koncentrera oss på matchen och pratar silly.

Vi behöver en ny back, inte enligt mig.
vi har nästa säsong.
Pique Puyol Abidal, 3 riktigt bra mittbackar, och inte har Masken gjort oss besviken på den positionen, sen räknar jag med att Fontas flyttas upp och att Milito skickas iväg. Det som fattas är väl en Reserv till Alves, Adriano men hans naturliga är ju att va på vänster kanten.
Mittfältare skulle också kunna behövas men jag tycker vi satsar på Thiago.

Anfallare, Neymar i all ära men vi har 2 såna spelare, Messi och Pedro, vi behöver en målskytt som gör mål från alla olika vinklar, en liten Raul typ kanske.
Men skulle Neymar komma skulle jag inte grina alls.
Barcelona B-Guden
2011-04-23 14:49
Barca behöver klart en Anfallare av klass, Vi har ingen vi kan slänga in om det går trögt. Affelay är bra men jag tror inte han har en framtid i Barca.
Iallafall inte på kanten skulle vilja se han på Iniestas eller Xavis plats nån match.

Men jag tycker vi slutar prata Silly och koncentrerar oss på matchen idag

Hur bör vi starta ?

Valdes
Alves Pique Masken Maxwell
Thaigo Busquet Keita.
Pedro Messi Affelay

Det blir förmodligen masken som bildar mittlås med pique i semin, därför bör masken forsätta och få ännu mer "mittbacksrutin"
Thaigo bör starta, samt Keita skulle va förjävligt om vi fick en skada på Iniesta eller Xavi.
Pedro behöver lite matcher, Messi vill spela och kommer förmodligen få det.
Villa behöver villas.
Annons: