/spanien/barcelona/forum/13313.aspx/spanien/barcelona/forum/13313.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Diar Iniesta Shekha
2011-02-20 10:04
Ikväll hoppas att Messi gör minst två mål så han går ordentligt om skådespelaren i skytteligan. Jag ska ta sönder min dator om det där äcklet får vinna på Pepes mål när skytteligan ser ut som nu i Maj. Hur fucking tröga får La Liga vara, hur kan man låta Marca dela ut priset när de är så enögda? Spansk fotboll sjunker för varje dag som går.
Barcelona L.A.M Nr 10
2011-02-20 04:58
comprende

Vadå, ska vi sen försöka köpa tillbaka Thiago för 40 miljoner också? Nej, satsa på honom som framtida startmittfältare och skit i Cesc.
Hunting Bears
2011-02-20 03:04
comprende

Hellre Wilshere. Cesc underpresterar ju i alla matcher av dignitet.
Barcelona comprende
2011-02-20 03:00
En rolig tanke som jag precis fick för mig, vad sägs om en bytes affär med Fabregas mot Thiago + 25 miljoner, sen att vi har en köpoption på 15 miljoner euro inom 3 år. Vi får Fabregas, Thiago får speltid och slår han igenom så haffar vi honom till camp nou
Hunting Bears
2011-02-20 02:56
Det går inte att hålla en 5-0 form genom en hel säsong. Förutom när jag lirar FM då. Det är bara logiskt. Alla lag dippar, när Barcelona dippar får vi dock oftast med oss rätt bra resultat ändå. Andra lag kan dippa och få spö med 4-0, det sker dock inte med Barcelona.

Våran dipp brukar bestå av kryss eller förluster på bortaplan som vi senast vänder på, på Camp Nou i CL. Är relativt övertygad om att vi vänder mot Arsenal på Camp Nou. Allt annat vore en katastrof och även högst otroligt. 1-2 borta generellt är ett bra resultat och skulle man titta på statistik så klarar sig de flesta lag sig vidare som torskar med 1-2 i första matchen av två.

Barcelona Blaugrana91
2011-02-20 02:00
IlTriplete

Mycket av det du skriver stämmer, februari är helt enkelt inte Barcelonas favoritmånad. (Som tur var är den slut snart).
Dock så tycker jag inte att vi på något sätt ska förneka hur pass bra laget är bara för att laget inte presterar på max, alla vet att Barcelona är "världens bästa lag" med sagt ska vi ju självklart inte skryta om det eller något men som sagt det finns ingen anledning att förneka det.

Sen så måste jag säga att trots att vi nu är inne i en liten formsvacka så tycker jag spelet har varit ganska ok, jag menar bara det att vi kan spela ut Arsenal på Emirates när vi är inne i en formsvacka är väl ganska imponerande? :P

Det som är viktigt nu är att vi vinner våra matcher och fortsätter hålla en klar ledning i ligan samt ta oss vidare i CL, spelar ingen roll hur vi vinner bara vi vinner, sen kommer den fantastiska formen succesivt tillbaka och då kan vi vinna med stil igen.
Barcelona IlTriplete
2011-02-20 01:21
1 Februari 2009 - 1 Mars 2009

Racing Santander 1 - 2 Barcelona
Barcelona ligger under 1-0 tills man byter in Messi som gör två mål under slutskedet av matchen och räddar Barcelona från poängtapp.

Real Betis 2 - 2 Barcelona
Betis gör två mål under första halvlek och leder, chockande nog, 2-0 tills Eto'o räddar oss ifrån poängtapp och gör två mål.

Barcelona 1 - 2 Espanyol
Behövs det någon närmare förklaring? Vi förlorar på hemmaplan mot ett Espanyol som är involverat i bottenstriden.

Lyon 1 - 1 Barcelona
Franska mästarna tar ledningen genom Juninho och Barcelonas spel stämmer inte tills andra halvlek då vi sakta börjar komma igång. Henry kvitterar och vi får med oss 1-1 till Camp Nou.

Atletico Madrid 4 - 3 Barcelona
I en match med mycket mål blir det Atletico som till sist går ur matchen med de tre poängen intakta. Atletico gör två mål i de sista tio minuterna.

14 Februari 2010 - 7 Mars 2010

Atletico Madrid 2 - 1 Barcelona
Barcelona får sin första förlust i ligan på bortaplan mot ett övermäktigt Atletico Madrid. Spelet stämmer inte och många höjer sin röst, bland annat Cruyff.

Barcelona 4 - 0 Racing Santander
Låt inte resultatet luras, visst vinner man 4-0 men det gör man verkligen inte med övertygande spel. Cruyff kritiserar Barcelona och Pep efter matchen och påstår att de inte spelar lika bländande. Två av målen i matchen kommer på frispark.

Stuttgart 1 - 1 Barcelona
Ibland är fotbollen orättvis, Barcelona gör en av sina sämsta halvlekar någonsin och Stuttgart förtjänar helt klart att leda med 3-0. Zlatan gör 1-1 och Barcelona får med sig ett viktigt bortamål. I övrigt är spelet verkligen inte bra.

Barcelona 2 - 1 Malaga
Katalanerna har svårt att göra mål och är helt klart väldigt ineffektiva under matchen. Pedro gör 1-0 under andra och efter dåligt försvarsspel av Barcelona gör Malaga 1-1 med cirka sex minuter kvar av matchen. Barcelona vinner dock 2-1 efter ett sent mål av Messi.

Almeria 2 - 2 Barcelona
Ett lag som vi slog 8-0 under denna säsong orsakade oss poängtapp förra säsongen, de tog ledningen två gånger och Barcelona spelade väldigt dåligt. Folk höjde sina röster och Barcelona blev väldigt ifrågasatta.

Vad är det jag vill komma fram till? Jo, att vi alltid har en liten formsvacka i februari/mars. Pep och tränarstaben har en utvecklad plan för hur spelarna ska hålla sig i form under säsongen och inte bli utbrända. Vi nådde våran formtopp under november lagom till El Utclasico, det är just det som är meningen nu nästa gång också. Förvänta er inte alldeles för mycket, spelarna är inga maskiner. Det kommer förmodligen fler poängtapp och möjligtvis en eventuell knock-out i Champions League.

Ha tålamod, Pep och hela staben vet säkert vad de sysslar med. Om allt går som det ska så når vi våran maximala form under mars/april. Var inte oroliga, det här kan endast påverka oss positivt. Vi måste komma ner på jorden, vi är inte världens bästa lag och det finns inget som heter "favoriter" i någon match alls. Bollen är rund, tänk om Crawley hade satt sitt läge tidigare idag mot United på bortaplan? De var en centimeter ifrån 1-1 och omspel. Allt är möjligt och vi är inte oövervinneliga. Vi är inte bäst.
Barcelona Siempre Barça
2011-02-20 00:54
rätt svar är FC Barcelona!! heheh :)
Barcelona Currison
2011-02-20 00:50
FC Barcelona
FC Barcelona
FC Barcelona
FC Barcelona
FC Barcelona
FC Barcelona
FC Barcelona
FC Barcelona
FC Barcelona
FC Barcelona
FC Barcelona
FC Barcelona
FC Barcelona!!!!!!!
Barcelona Siempre Barça
2011-02-20 00:47
Vilket lag hade topp 3 i kampen om guldbollen.
Vilket lag spelar med den minst runda bollen.
Vilket lag möter flest defensivt spelande lag.
Vilket lag har bäst ungdomsakademi.
Vilket lag håller sig alltid till sin spelideé,även på bortaplan.
Vilket lag har det häftigaste namnet på sin hemmaarena.
Vilket lag har den vackraste hymnen.
Vilket lag spelar aldrig defensiv och destruktiv fotboll.
Vilket lag har de häftigaste färgerna på sina dräkter.
Vilket lag har slagit flest ligarekord denna säsong.
Vilket lag spelar förtrollande och fantastisk fotboll
Vilket lag får ta mest skit enbart för att de är bäst.
Vilket lag hade flest världsmästare i startuppställningen senast.
Barcelona 1.70-ligan.
2011-02-20 00:21
"Athletic kommer från fyra raka segrar innan sviten tog slut på Mallorca i måndags och har tagit sig upp till femte plats i tabellen och siktar på Champions League-placeringar och kan man hålla tätt bakåt och lyckas sätta de få chanser de får så finns det en chans till poäng."

Taget ifrån Bilbaos "inför-rapport"... ja, lyckas man hålla tätt bakåt och sätta de chanser man får framåt så finns det onekligen en väldigt stor chans till poäng ;)
elbraco
2011-02-19 23:26
Bojan skrev just på ett nytt kontrakt om jag inte minns fel, själv hade jag velat att han hade lånats ut till en mindre klubb men absolut inte sälja honom!
Han får bli våran Guti så att säga, finns ingen med så mycket Barcelona i som Bojan.
Jag tycker kritiken mot Bojan är alldeles för hård, han är bara 20 år. Pedro var 22-23 när han kom fram, och det finns mååånga stjärnor som har blommat ut senare.
Higuain, The Next Raul - "Hombre"
2011-02-19 23:21
Gunner - Kanouté

Hehe, ser man på. Med polacken så menade jag Szczesny, märkte i efterhand att Fabiansku också är från Polen.
Gunner - Kanouté
2011-02-19 23:16
Higuain, The Next Raul - "Hombre" //

(Nope, du stavade inte rätt men man fattar!)
Yes, så resonerar alla gooners skulle jag säga. Skillnaden mellan Fabianski och Szczesny är att Chesney har större självförtroende och en "attityd". Men man ska komma ihåg att Fabianski har höjt sig rejält!

Andreas - V.V [Barney S]/

Jag är en hon :) (om du syftade på mig)

Jag har en fråga som jag har tänkt på, tycker ni inte att det vore bäst om Bojan lånades ut? Nu är det för sent, men nästa säsong kanske. Han är (var?) en stor talang men kan så klart inte starta för Barca just nu så visst vore ett lån bra för honom?
Barcelona Andreas - V.V [Barney S]
2011-02-19 23:04
Koeman_4

Ajfan, tråkigt!
Inte ofta det händer =/

Hombre //

Om jag läste av hans post rätt så ska det vara:

Szczesny :)
Higuain, The Next Raul - "Hombre"
2011-02-19 23:03
Gunner - Kanouté

I och med Sczczesny(stava jag rätt?) så har ni hittat en förste målvakt i många år framöver. Fabianski är ingen att hänga i granen, polacken har jag aldrig sett göra ett misstag.
Gunner - Kanouté
2011-02-19 22:55
AndreD //

Han är på bänken nu ja eftersom Fabianski är skadad fast egentligen är han tredje-valet! Men han kan mycket väl få spela imorrn (FA-Cupen). Haha nej då, ingen saknar hans tavlor! :P

Han fick chansen att lämna i januari (Wenger sa att han fick gå om han ville) men han valde att stanna. Men mycket talar för att han snart är i La Liga..
AndreD
2011-02-19 22:46
Gunner - Kanouté

Hur går det förresten för Almunia? Har inte hört något om honom på väldigt länge. Har han blivit bänkad för gott? Man saknar ju hans fina tavlor :P
Gunner - Kanouté
2011-02-19 22:28
"Namn: L.A.M Nr 10
Sänt: 2011-02-19 19:25
Hade det inte varit lättare att bara stava honom Shesny eller något sånt. Istället för ett z, ett c, och sen ett till z.
Komplicerat."

Faktiskt stavar vi hans namn 'Chesney' när det blir för jobbigt att skriva hela hans komplicerade namn. Fast sedan han har tagit platsen som 1 mellan stolparna har det blivit lättare att memorera hans namn (i.a.f för mig). S-Z-C-Z och sen -esny :)
Barcelona Diar Iniesta Shekha
2011-02-19 22:10
Jag såg en jävligt bra match förra året på Camp Nou. Det var när Barca krossa Patetico med 5-2 och som tur var det bara stora målskyttar som gjorde mål (Augero, Zlatan , MESSI , Forlan) och Alves gjorde ett mål på FRISPARK:P
Barcelona Blaugrana91
2011-02-19 22:06
1.70-ligan.

Jag tror att vi Barcafans är så vana vid att laget bara vinner och vinner och kör över allt motstånd som finns, och sen när vi drabbas av små motgångar som det faktiskt är, 1-1 på bortaplan mot ett kämpande Sporting är inte så farligt och 2-1 från Emirates är också ett ok resultat trots allt, även om vi borde vunnit sett till vårt spel, det är inte så farligt ändå.
Som sagt eftersom vi är så vana med vinster hela tiden gör det att även dem minsta motgångarna känns skitjobbiga. Som du sa i din tidigare kommentar, vi är nog lite bortskämda. ;)
Barcelona Koeman_4
2011-02-19 22:06
Andreas - V.V [Barney S].
Är väl en jäkla tur jag inte befinner mig på Nou camp då.
Har ALDRIG sett Barca vinna på hemmaplan :P
Enda vinsten jag sett live med dom var matchen mot Vålerenga.
Senaste besöket på Nou Camp var matchen mot Hércules.
2011-02-19 22:00
Det är lungt grabbar, jag har varit på Camp Nou några gånger och Barcelona har ALDRIG förlorat när bästa truppen har spelat =)
Har aldrig sett A-truppen släppa in ett mål ens på 7 matcher :O
(Endast en förlust i CL men pga att vi redan var vidare)

Barcelona - Valencia 4-0
Barcelona - Real Madrid 5-0
Barcelona - Real Sociedad 5-0
som sticker ut mest, sen lite 1-0 och 2-0 resultat!

Satan vad jag längtar till matchen, hoppas INTE Arsenal får några skador så dom kommer skylla på det ifall vi vinner....

Barcelona 1.70-ligan.
2011-02-19 21:47
Blaugrana91,

Jo det håller jag med om. Vi spelade inte så värst dåligt på Emirates en fick lik förbannat inte med oss ett bra resultat hem. Och mot Sporting var vi som sagt inte bra och tappade ju som bekannt poäng även där. Det är inte särskilt ofta Barca gör det två matcher i rad. Än så länge är det ingen fara, men det känns inte direkt bra heller... därför hoppas jag trenden bryts imorgon och vi får se ett Barca som är precis så bra som vi vet att de kan vara. Då skulle både vi fans och spelarna själva må mycket bättre på måndag morgon :)
Barcelona Blaugrana91
2011-02-19 21:32
1.70-ligan.

Äsch du hade väl inte förväntat dig att Levante skulle vinna mot Real? ;)

Sen tycker jag inte Barca har spelat så dåligt, visst matchen mot Sporting var inte vår bästa, men på Emirates spelade vi ut Arsenal under stora delar av matchen och borde ha vunnit, enda problemet var att vi hade sån otur framför mål samt att spelarna blev lite slarviga där på slutet. Skulle absolut inte säga att vi är illa ute, jag menar vi behöver göra minst 1-0 för att ta oss vidare.

Gällande ligan så leder vi den fortfarande och utökar vår ledning om vi vinner imorgon. Tror att spelarna är otroligt taggade efter dem 2 senaste matcherna.
Barcelona Messinho
2011-02-19 21:16
inge som har en bra stream prövade nyss atdeh.net men det fungera inte någon som har en live strem liknande den??? eller så kan man kanske kolla så att det är rätt dag också....=S
Barcelona 1.70-ligan.
2011-02-19 21:05
Det känns inte bra alls just nu. Barca spelar under sin förmåga och Madrid vinner tämligen enkelt för tillfället. Ligan känns just nu långt ifrån avgjord och nu är vi även illa ute i CL. Jag behöver en manita imorgon..

Haha, fan vad bortskämt man kan låta som cule, men jag tror ni flesta förstår vad jag menar.
The Special Five
2011-02-19 20:37
Ja tror att om en Real spelare låg ner, vred och vände på sig medans motståndarlaget fortsätter spela och är nära att göra mål så skulle de bli kalabalik. Samma sak i vårat fall
Barcelona LaSagradaFamília
2011-02-19 20:36
The Special Five:

Jag tror, ärligt talat, att de flesta spelare hade spelat vidare. Barcaspelarna också.
2011-02-19 20:31
test
Annons: