/spanien/barcelona/forum/13307.aspx/spanien/barcelona/forum/13307.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Marcelo Viera
2011-01-19 13:51
Nä nu lämnar jag forumet för en stund, svarar endast om jag är TVUNGEN att svara.
Marcelo Viera
2011-01-19 13:49
L.A.M Nr 10

Kanske svårt att spela när man har varit skadad i 6 månader. Gago är i princip bofast sedan länge i argentinska landslaget, att han petades från Vm truppen är för Maradona inte lagt drogerna åt sidan ännu.

Gago har spelförståelse av överflöd samtidigt besitter han ett passningspel som få har. Styrka kanske han inte har så mycket utav, men han har byggt på sig en del muskler på senare tid så han har förbättrar den aspekten.
Marcelo Viera
2011-01-19 13:45
Så här sa Mourinho om Gago innan matchen mot Levante. Mourinho en nybliven trippel mästare och utsedd till världens bästa spelare säger så om Gago.

"Gago will be a starter. It will be the first time he plays this season, but we need him. I've liked him since the day I arrived."

L.A.M Nr 10

Med tanke på hur många som har fått gå ut från bakvägen av Santiago Bernabeu så är det närmast omöjligt eller ett under att överleva så många somrar om man är USEL som ni beskriver Gago.

Hetfield- Megan Fox is a dude

Det är bara ovårdad som stämmer in lite grann, men resten stämmer inte alls. Han är hyfsad snabb för att vara DM, funktionell teknik har han. Han saknar bara rutin och lite kyla för att spela på den positionen. Han har förbättrar positionspelet som har varit uselt så även passningspelet.

Barcelona el Flaco
2011-01-19 13:45
Marcelo Viera/

Och vad exakt är syftet med att länka till den kommunikén från Madrids hemsida? Det är ju Mourinhos eget fel då han hela tiden hoppar på domarna. Ni maränger borde sluta gråta och lägga ner alla dessa konspirationsteorier.
Barcelona L.A.M Nr 10
2011-01-19 13:41
Marcelo Viera

Jo, har han ens någonsin gjort en bra match? Fattar inte heller vad han är bra på, har ingen spelförståelse, passningsspel eller styrka. Och väldigt långsam dessutom. Är han bra på att tacklas? Inte vad jag har sätt i alla fall.

På samma sätt som ni gillar att skämta om Busquets så gillar vi att skämta om Gago. Skillnaden är bara att den ene är en av de bästa defensiva mittfältarna i världen och ordinarie i världens bästa klubblag och världens bästa landslag medan den andre glatt sitter på bänken/läktaren och aldrig uträttar någonting när han spelar samt aldrig spelar i landslaget.
Marcelo Viera
2011-01-19 13:38
El Flaco

Läs!

Barcelona .Sami.
Gago....
Barcelona Hetfield- Megan Fox is a dude
Marcelo Viera

Oh, vart ska jag börja? Det är som att försöka beskriva världen för en blind person. Klumpig, teknisk som en potatissäck, vilsen, seg, trög, ovårdad osv.
Behöver du fler adjektiv?
Jag tror att fler här inne kan upplysa dig varför Gago är en usel spelare och att han är i Real Madrid är tragiskt.
Barcelona L.A.M Nr 10
2011-01-19 13:36
Haha, att Gago har "överlevt" fyra somrar säger väl inte så mycket. Om en spelare är bra behöver man inte prata om att han har överlevt utan då tar han en plats i laget och då är det inget tal om att han ska lämna.
Marcelo Viera
2011-01-19 13:35

Jag ser inte humorn i mitt inlägg.

Får man fråga vad är det som gör Gago så dålig i era ögon?

Skippa det ni har sett under El classicos, där har alla varit fantastisk usla.
Marcelo Viera
2011-01-19 13:33
Android

Ett år innan var det Gago som förnedrade Xavi i El Pasillo. Sedan dess har Xavi varit skoningslös mot Real Madrid och frågan är om han inte har den matchen som tändväska då han fick rött kort i den matchen.
Barcelona Vampíro
2011-01-19 13:31
"Hans passninspel är fröjd för ögat och så även hans glidtacklingar"

Ja speciellt om man är culé.
Barcelona L.A.M Nr 10
2011-01-19 13:30
När det gäller Reals defensiva mittfältare så håller startduon(Alonso-Khedira) hög klass. Åtminstonde jag tyckte tysken imponerade i somras och var en av Tysklands nyckelspelare, i RM tycker jag också att han hittils lyckats ganska bra.

Bakom de här två finns det dock några frågetecken. Diarra spelar ju aldrig, så han räknar vi inte. Lass är för mig en gåta hur han kan spela i ett sådant stort lag som Real(tar i mot att säga) och Gago är bara allmänt usel, spelar ingen roll hur enorm potential han har...
"Gago har spelat 4 år i madrid och har överlev 4 somrar och 5 tränare så han är långt ifrån usel. Därmed är han knappast någon färdig spelare ännu då han har en del att lära, men han är vad jag kallar en oslipad diamant. Får han ihop verktygen så lär han bli en av dem bästa DM. Hans passninspel är fröjd för ögat och så även hans glidtacklingar."

Hahahaha! *Tar fram popcorn och ler*.
Tack, vem du än är, tack så mycket att du förgyllde min dag. Jag tänkte kolla på Eddie Murphys "Raw", men jag fick gott om skratt för dagen.
Marcelo Viera
L.A.M Nr 10

Jag har fått se en annan sida utav Macherano sedan han kom till Barca som jag inte visste att han hade tidigare. Men som sagt man gjorde en bedömning då efter hur han spelade i PL och då var han långt ifrån den myspellen han är idag. Jag förstår inte varför han inte får spela för Barca för han kan omöjligt göra det sämre än Busquets och tvärtom så utklassar han katalanen när det kommer till individuellt försvarspel. Tror i det långa loppet att han kommer förpassa Busquets till bänken.
Barcelona el Flaco
2011-01-19 13:27
Marängen här nedan har stått för ett par komiska inlägg. Jag väljer att njuta och skratta åt de innan diskussionen spårar iväg och leder till avstängningar. :P
Marcelo Viera
2011-01-19 13:27

Gago har spelat 4 år i madrid och har överlevt 4 somrar och 5 tränare, så han är långt ifrån usel. Därmed är han knappast någon färdig spelare ännu då han har en del att lära, men han är vad jag kallar en oslipad diamant. Får han ihop verktygen så lär han bli en av dem bästa DM. Hans passninspel är fröjd för ögat och så även hans glidtacklingar.

Det kan man aldrig veta om dem vinner CL med dem eller inte, helt klart har dem kvalitéer. Khedira spelade ju nästan VM final.

Emerson var bra innan han kom till Real, men i Real och i Spanien så passade han inte riktigt in då han var seg och klumpig. Han buades ut utav hemma publiken flera gånger av olika anledningar. Dels för att det gick dåligt för laget och Capello ansågs vara roten till det. För att visa missnöje mot Capello när det gick som sämst buades brassen ut. Det gick till och med så långt att Capello inte spelade med Emeson när det vankades hemma match då han spelade med färskingen Gago istället.

Ja tror Macherano hade kunnat passa bra ihop med Alonso även i Real, men det har aldrig funnits ett intresse för argentinaren.
Barcelona NoGo™
2011-01-19 13:26
Sami.

Aa just fan :p

"Att Ronaldo inte fick straff var endast för att han heter Ronaldo och en gång i tiden varit en stor filmare."

OKej?!
Barcelona L.A.M Nr 10
2011-01-19 13:25
Två andra roliga citat från Marcelo Viera:

" Att Ronaldo inte fick straff var endast för att han heter Ronaldo och en gång i tiden varit en stor filmare."

"Gago har en enorm potential inom fotboll, vad annars?"

Väljer att inte kommentera dessa utan bara låta alla andra njuta av komiken.
Barcelona Android
2011-01-19 13:24
Marcelo Viera

"och Gago har en oändlig potential"

Lol, säger som Rambla, oändlig potential inom vadå? Har nog aldrig sett en mer överskattad spelare än Gago. Han är redan 25 år och har inte sett honom spela fotboll sen han förnedrades av Xavi & Iniesta i 2-6 slakten 2009.

Khedira är nog den enda som duger av de DM Madrid har. Men kan man vinna titlar med Khedira som DM?
Barcelona .Sami.
2011-01-19 13:23
NoGo™
Snacka inte skit om Gago. Han är juh den nya Redondo:)
Barcelona L.A.M Nr 10
2011-01-19 13:21
Marcelo Viero//

"Macherano tror jag aldrig man såg som det ultimata med tanke på hans ovårdade spelstil."

Om du med det menar att han dra på sig alldeles för många kort så är faktum att han verkligen blivit bättre och har inte alls fått så många gula kort, och inte något rött alls om jag inte misstar mig. Han har även visat upp ett passningsspel jag absolut inte trodde att han hade och har därför bidragit till att vi fått nyttig bredd till det defensiva mittfältet.

Marcelo Viera
2011-01-19 13:18
Rambla~

Benzema drogs solklart ner, men det är oklart om det var innanför eller utanför och det kan jag förlåta att han missade. Men handsen innanför straffområdet och Ronaldos som drogs ner. Att Ronaldo inte fick straff var endast för att han heter Ronaldo och en gång i tiden varit en stor filmare.

EMD är ju den mest subjektiva tidningen i Spanien, och de vet du själv. Att läsa om en Real Madrid nyhet där är som att läsa nyheter om AIK på bajenfans.se.

Gago har en enorm potential inom fotboll, vad annars?
Barcelona Rambla~
2011-01-19 13:17
Hehe, Crackovia alltså. :D
2011-01-19 13:16
Marcelo Viero

Om du med "oändlig potential" menar att Gago är bra på att knyta skor eller klippa gräsmattan så håller jag med dig. Maken till usel DM har jag inte sett på ett tag, och då pratar jag även om jag vore en neutral supporter.

Som sagt, Lass är bra och Khedira är bra, men de är knappast spelare som man vinner CL med. Rätt så korkat att Real gör av sig med Cambiasso och Makelele för att ersätta de med rad av mediokra DM.
Emerson var ju aldrig dålig, han var helt magisk i Roma och bredvid Viera i Juventus, han gick ner i Real Madrid (tyvärr), han kallades ju för puman.
Om Real hade köpt Mascherano och haft honom bredvid Xabi Alons a la Liverpool så hade de blivit ruskigt bra.
Barcelona NoGo™
2011-01-19 13:15
Gago oändlig potential? Dagens skratt!
Barcelona Frodo
2011-01-19 13:14
När man hör saker som att Gago har oändlig potential så vet man att världen är på väg utför...
Barcelona Rambla~
2011-01-19 13:09
Gago oändllig potential? Inom vadå?
Marcelo Viera
2011-01-19 13:08

For your information så är innermittfältet Real Madrids starkaste position med Khedira, Alonso, Gago, Granero, Lass och Diarra. Som du ser hårt konkurrens. Lass ha tyvärr gått ner sig avsevärt sedan han kom till klubben men har ändå en hög högsta nivå, Diarra är nästan borträknad, Granero ingen renodlad def mittfältare, Khedir har varit bra men fortfarande jobbar han med anpassningen och Gago har en oändlig potential

Nej du har rätt man har jagat den där makelele i evigheter, tyvärr så finns han bara i orginal. Ja man har testat riktiga stolpskott så som Gravesen, Pablo Garcia och Emerson för att nämna några stolpskott så att säga. Man misslyckades med att värva Patrick Viera 2004 och i somras Schweinstiger(om man verklige var ute efter han). Macherano tror jag aldrig man såg som det ultimata med tanke på hans ovårdade spelstil.

Man ska även tillägga att De La Red som var lysande innan hans hjärta stannade.

Man har en mängd talangfulla och unga spelare runt 23-25 på den positionen och med kontinuitet och tålamod så lär man hitta det perfekta innermittfältsparet som kommer att vara samspelta under en lång tid.
Barcelona Rambla~
2011-01-19 13:03
Marcelo Viera

Så länge inte EMD manipulerar bilder, drar ut dem, som AS och Marca gör ska vi nog ligga lågt med kritiken.

Oavsett om Benzema var inne i straffområdet eller inte så var det knappast någon att blåsa för.

Den enda möjliga straff jag såg var den där Ronaldo föll/drogs ner i straffområdet. Fast där föll han nog på eget grepp när han så tydligt drog i (Ortiz?) byxor under hela situationen.
Annons: