/spanien/barcelona/forum/13300.aspx/spanien/barcelona/forum/13300.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Spanien Marc Overmars#11
2011-01-20 12:52
Blaugrana91 //

Nu överdriver du lite om MVP bara Messi är untouchable men Tevez lär peta Pedro, Torres kan mycket väl peta Villa bara spana in hans matcher mot chelsea och man u innan skade eländet började för han.
Barcelona L.A.M Nr 10
2011-01-20 12:47
Håller med er alla om att Fontás bör flyttas upp så snart som möjligt. Efter sommaren ska han agera 3/4-val som mittback, punkt slut. Jag känner att Milito börjar gå mot slutet av sin karriär trots att han bara är 30, om han ska bli bra igen kommer han att bli det i en annan klubb.

Sedan tycker jag man verkligen kan se i en sådan här typ av match att motivation slår klass, när Barca går runt och tänker på vad de ska äta till frukost i morgon medan Betis tänker på vilka ben de ska bryta så kan det bara sluta på ett sätt. Annars så är jag inte speciellt orolig, trots att man förlorade med två mål mot ett Segunda-lag. Hoppas man i helgen får se ett mer taggat Barcelona som slaktar Racing.
Barcelona El Kaiser de Michoacán
2011-01-20 12:37
Hetfield- Megan Fox is a dude//

Jag ställer mig mycket tveksam till att någon vill betala €6m för Milito. €2-3m kanske. Hur långt är hans kontrakt med Barça förresten?
Barcelona Hetfield- Megan Fox is a dude
2011-01-20 12:29
Jävlar, 4 miljoner i lön för Milito. Om man kan sälja honom för 6 miljoner euro (låter väl rimligt) då sparar man alltså 10 miljoner euro redan där.

Man kunde lika gärna ha skeppat iväg honom redan nu och flyttat upp Fontas, jag ser verkligen inte hur Fontas skulle vara sämre.
2011-01-20 12:24
Rambla~//

€4m netto alltså till Gaby varje säsong. Det avgör saken för mig i alla fall, till sommaren bör han lämna. Håller med dig om din beskrivning om Milito. Han ska vara ordinarie för att kunna prestera och ordinarie kommer han inte att bli i Barça.

Jag tycker att det börjar bli dags att verkligen börja överväga att flytta upp Fontás till sommaren som Militos ersättare (om man nu inte går efter en klass-spelare utifrån). Han fyller 22 i november och har rutin från både Segundan, de olika spanska ungdomslandslagen samt lite A-lagsrutin. Känns väl längesedan man hade en mer "rutinerad" B-lagsspelare än Fontás. Jämför med t.ex. Busquets och Pedro som lirade i division 4 och kom upp i A-laget. Just nu känns det inte i min värld som om han skulle vara sämre än Milito.
Barcelona Boixos Nois 81
2011-01-20 11:58
Barca måste låna ut Bojan... Han har blivit mycket sämre jämfört med några år sen.

Abilda har vuxit som fan de senaste månaderna.

Milito.... Pep, varför övertalade du honom att stanna? Det var för jävligt igår..

Affie spelade bra för att vara första matchen från start.

Jeffren borde spela mer än Bojan!
Barcelona Rambla~
2011-01-20 11:49
El Kaiser

Militos lön är på ca 4m netto. Problemete med Gaby är att han respresenterar en spelartyp som inte fungerar som backup på bänken. Han måste spela regelbundet och vara lite av ledaren i backlinjen. Sitter han på bänken och bara får hoppa in lite då och då så lyser ringrostigheten igenom. I grund och botten så är han en bra försvarare men han kräver regelbunden speltid. Eftersom han inte kan få det i Barca är det nog lika bra att lämna.
Barcelona basaric
2011-01-20 11:35
Jag hoppas verkligen att man gör av sig Keita så fort som möjligt..
Barcelona StefanBalazsi
2011-01-20 11:28
Stark insats av Betis igår...
2011-01-20 11:10
Rambla~ //

Så kan det naturligtvis vara. Dock tror jag just Milito inte direkt stärkte sin position efter gårdagen. Går t.ex. Puyi i sönder så kommer Abidal spela mittback och Max till vänster, det vågar jag nästan sätta pengar på. Märk väl att jag skrev "nästan" mycket pga att vår míster råkar vara Pep Guardiola =)

Men till sommaren måste Milito lämna. Jag ser inte att det skulle gynna varken han själv eller Barça att han stannar kvar. Sen måste jag fråga, är det någon som vet ungefär vad Militos lön ligger på? Själv kan jag tänka mig att den ändå är hyfsad hög då han hade en hög status när han kom från Zaragoza.

Canaletes
2011-01-20 10:58
KUNG MESSI

Oleguer är bättre än Ronaldo (den riktiga) för att han har vunnit Champions League.

Belletti är bättre målskytt än Henry. Belletti var inne 25 min och gjorde 1 mål mannen!!! Henry har spelat 2 CL finaler och aldrig gjort mål!!!
Barcelona Rambla~
2011-01-20 10:43
El Kaiser

Jag håller med dig om tex Piqué men jag tror att Pep vill försöka ha så ordinarie backlinje som det bara är möjligt. Om tex Puyi blir skadad eller avstängd i ligan/cl så måste ju tex Milito och Piqué ha lite samspel sen tidigare. Pep spelar då ändå Piqué trots att man efter minut 1 redan ser att han inte här 100% fokuserad.
2011-01-20 10:30
Igår visade verkligen Betis för Barça att är man inte med i matchen till 100% så får man spö på denna nivån trots klassskillnaden mellan lagen på pappret. Världen tråkigaste klyscha "ta en match i taget" är kanske den mest rättvisande också. Barcelona var inte i Sevilla igår utan det kändes som om man redan hade tankarna på Racing till helgen.

Det man verkligen kan diskutera efter gårdagens match är Peps uttagningar. Som ett exempel kan man ta Bartra som med 100% motivation att visa upp sig och som förmodligen hade försvarat straffområdet med sitt liv hade varit att föredra framför en halv-motiverad Piqué som går runt och lullar och detta trots att Piqué är bättre på i princip allt (förutom snabbhet). I en sådan här match när man redan har 5-0 känns det som det bästa laget på pappret inte alls är det bästa laget på planen.

Det som dock är positivt är man förhoppningsvis blir lite omskakade och kommer ur bekvämlighetszonen (shit, jag låter som Zoran Lukic) och inser att man kan inte bara ställa ut skorna. Och om nu förlusten ska komma är jag oehört tacksam att den kom i just denna matchen.
Barcelonistas
2011-01-20 09:52
Kung Messi

Mannen du är ett troll, hur tänker du???

Affelay är mycket bättre än jeffren. Du får det att låta som jeffren har dominerat varje match den här säsongen. Ok han gör 1 mål mot real men de betyder knappast att han e bättre spelare.

kort och gott kan ja säga att du inte har någon vidare koll på fotboll, så ett tips till dig är att spela pacman istället...
Barcelonistas
2011-01-20 09:44
Kung Messi

Du kan inte varit seriöst med det där inläget...
Canaletes
2011-01-20 08:11
Trippeln
+1
Barcelona Trippeln
2011-01-20 03:31
Jag har aldrig varit så här lugn efter en förlust, NI IDIOTER SOM INTE HAR FÖRSTÅTT DET SÅ ÄR DET MENTALT SVÅRT ATT KOPPLA OM TILL EN MATCH EFTER EN 5-0 SEGER!

VI ÄR VIDARE,SÅ HÅLL KÄFTEN OCH VAR GLADA!
Delarocha
2011-01-20 01:44
Kung Messi

10/10

Blaugrana91

Visst går det att diskutera vikten av matchen. Dessutom är det ju svårt för spelare att prestera när i stort sett hela startelvan är reserver eller spelare som saknar form. Men likväl, vissa spelare gjorde mig verkligen besviken.

Barcelona Blaugrana91
2011-01-20 01:37
Delarocha

Jo självklart förstår jag att många är besvika och det är givetvis jag också, men som sagt man kan ju fundera lite över hur mycket en sån här match egentligen bevisar? Som sagt vi var i stort sett redan vidare innan matchen och det är väl inte så lätt att vara 100% motiverad då.

Gällande spelarna du räknar upp där så visst samtliga gjorde en dålig match ikväll men det är ju inte direkt så att dem är dåliga i alla matcher.
Milito har varit skadad under en lång period klart han inte kan komma in och plötsligt vara skitbra.
Pinto må väl inte vara säkerheten själv, men har har visat att han kan vara en bra målvakt också, i första matchen mot Betis t.ex. så spelade han riktigt bra.
Keita gjorde inget speciellt ikväll nej, men han har i många andra matcher varit viktig för oss.
Gällande Bojan så har jag redan skrivit vad jag tycker.
Adrinao var dålig idag men det har han verkligen inte varit i alla matcher han spelat.
Barcelona KUNG MESSI
2011-01-20 01:28
Delarocha

kan du inte läsa eller ?? Nej just det du kan varken läsa eller stava rätt. Det är dags att sova för dig. gå lär dig skriva och ta reda på mer fakta innan du pratar . Jeffren var inne i 2 min i el classico och satte en balja . Men affelay var inne 75 min mot div 2 lag och du säger han var bäst på plan men gjorde han mål ? Nej
Tyvärr Jeffren är en riktig Cule inte affelay
Delarocha
2011-01-20 01:23
Okej du är ett troll. Det stod 5-0 när Jeffren gjorde mål. I 92:a minuten. Och snälla, stava och skriv ordentligt om du vill bli tagen på allvar.
Barcelona KUNG MESSI
2011-01-20 01:22
Delarocha

aaa ja e seriös .aa va roligt att affelay var bäst idag mor div 2 lag .men jeffren är mycket bättre tyvärr vem sänkte real ? var det affelay eller jeffren
Delarocha
2011-01-20 01:19
Kung Messi

Vet inte om du är seriös eller inte

1: Afellay är betydligt bättre än Jeffren
2: Jeffren är skadad jämt och verkligen inte visat upp så mycket för att få typ alla på forumet att tro han kommer bli en världsspelare
3: Afellay kostade 3m euro och var bäst på plan idag
4: Lär dig skriva ordentliga inlägg. Stor bokstav, punkter och kommatecken är en bra stats. Som det ser ut nu så är hela ditt inlägg en enda mening som ska läsas i ett svep.

Blaugrana91

Tror de flesta mer är grymt besvikan på våra bänkspelares agerande idag spelare som borde försöka ta chansen och visa Pep och ledningen att de är spelare att tro på i framtiden gör totala jävla bottenmatcher.
Milito visar återigen att han gjort sitt i Barcelona

Pinto visar att han inte är en målvakt utan en go gubbe med rolig frisyr och ett gott humör som råkat hamna mellan stolparna

Keita visar exakt ingenting. Han gör ingenting på plan förutom att han tar lite alibilöpningar och lite sidledsspel

Bojan visar att hans formsvacka håller i sig.

Adriano vet jag inte ens vad hans styrkor påstås vara men han gör verkligen inte en bra match idag.
Barcelona Lillakortamessi
2011-01-20 01:18
Messi äger Wesley. http://www.youtube.com/watch?v=kty5RVnf3Ss
Barcelona cheung91
2011-01-20 01:17
KUNG MESSI

Troll?
Barcelona Blaugrana91
2011-01-20 01:17
Visst Barca gör en usel match, men jag tycker ändå många här överdriver starkt.
Jag menar vi är ju ändå vidare till semifinal och det var ju trots allt det viktigaste. Herregud verkar som vissa blir helt galna bara för att Barcelona förlorar en match. Spelarna är ju trots allt mänskliga. (Tro det eller ej)
Har dem inte rätt att få göra en dålig match ibland?
Dessutom var det ju ganska uppenbart att i stort sett hela laget spelade på typ 20% av sin normala kapacitet.

Sen anser jag att det är ganska onödigt att skriva "Sälj honom" om alla som gör en dålig match, visst man kan tycka att vissa borde visat framfötterna lite mer när dem väl hade chansen, men som sagt tänk på att vi innan matchen i stort sett redan var vidare, kanske är svårt att gå ut och vara 100% motiverad då.

Sen är återigen alla på Bojan och klagar och visst jag håller med om att han för tillfället står och trampar på samma ställe, men jag anser inte att man ska sälja honom. Vem ska vi isåfall ta in som ersättare hade ni tänkt? Någon storstjärna som Torres ,Tevez mfl.?
Tror ni dessa hade nöjt sig med att vara bänkspelare? för det hade dem varit, finns ingen chans att dem skulle petat MVP.
Barcelona har ju som klubb alltid visat tålamod för sina egna produkter, ska man nu alltså enligt många här gå ifrån det och sälja honom likt Real gör med många av sina egna produkter eller ska man istället fortsätta tro på honom?

Aja ska man försöka hitta något positivt med denna match så måste man ju helt klart nämna Afellay, tyckte han var riktigt bra, även om han har lite kvar att lära gällande Barcas spel. Men han verkar anpassa sig fort.
Dessutom håller jag med många om att Jeffren trots sin korta speltid visade fin kämparvilja. han förtjänar helt klart mer speltid.
Ska även passa på att hylla Betis, dem gör en kanon match!

Men nu tycker jag vi lämnar denna match bakom oss och ser framemot matchen mot Racing på lördag, då får vi förhoppningsvis se ett motiverat Barca som i vanlig ordning bjuder på show.

Godnatt på er!
Barcelona KUNG MESSI
2011-01-20 01:16
fannn va dåligt av klubbledningen att köpa in affelay när vi redan har en grymmare spelare som jeffren o egen talang produkt som redan känner till spelet o allt inom barca ..... onödigt med affelay slöseri med kostnader ...affelay förstör ju bara för barcas egna produkter ,han tar ju speltid från jeffren som jeffren väldigt mycket skulle behöva
Atlético addeh
2011-01-20 01:04
lellefs

För det första kan jag meddela att han som skrev kvällens awards inte är redaktör, och för det andra tror jag inte någon bryr sig om vad Pinto gjorde under trippelsäsongen. Vi lever i nuet, inte i det förflutna. Det spelar ingen roll om mannen med frisyren gjorde en bra match för ett år sedan, spelar han så ostabilt som mot Betis har han inte att göra i en klubb som FC Barcelona. Min åsikt, du har din, och den respekterar jag.
Delarocha
2011-01-20 00:59
lellefs

Pinto är en pajas. End of story.
Barcelona lellefs
2011-01-20 00:58
Du som skrev kvällen awards borde skämmas.. Sluta som redaktör för fan. PINSAMT att du kallar våra kära spelare för bland annat pajas, efter att vi har förlorat en match.. GLÖM ALDRIG vad Pinto gjorde på Mallorca våran trippelsäsong. Du är en pajas.

http://www.youtube.com/watch?v=S_jFSGYqwLM
Annons: