/spanien/barcelona/forum/133.aspx/spanien/barcelona/forum/133.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Gabriel
2016-10-29 14:21
OT:

Sevilla fullständigt dominerar borta mot Sporting Gijon, ett under att det fortfarande bara står 1-1 i matchen. Sevilla ser väldigt starka ut i år!
Barcelona Blaugrana91
2016-10-29 14:21
Medlemmarna har röstat för ettårskontraktet med Qatar Airways.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona LennyRomario
2016-10-29 14:17
Okej. Och nu säger styrelsen alltså att det inte finns några alternativ. De har pratat med flera företag, men det blev nada. Företagen försökte bara utnyttja valet för att förknippas med klubben, men när de kom till kritan så var ingen villig att lägga ut de nödvändiga pengarna för att få vara på vår tröja.

Och därmed så "vet" de som ska rösta att det inte finns några alternativ och tvingas välja mellan Qatars pengar och inga pengar.

Demokrati när den är som allra äckligast.

Men samtidigt så är det bara för ett år vi ska förlänga, säger Barto. Och även om styrelsen inte hittat några som vill sponsra oss nu, så har en del dörrar öppnats och om ett år kan det finnas alternativ.

Ja, det verkar ju troligt

Barcelona Blaugrana91
2016-10-29 13:52
LennyRomario Medlemmarna ska rösta hurvida man går med på det här ettårskontraktet som ledningen har tagit fram med Qatar Airways. Sedan är tanken att det ska hållas ett extrainsatt möte med medlemmarna längre fram där dem ska presentera ett nytt förslag, med Qatar eller något annat det är frågan?
Barcelona LennyRomario
2016-10-29 13:47
Blaugrana, Förstår jag det rätt (jag kollar på sändningen) att det nu inte längre finns några alternativ till Qatar, som det pratades om tidigare? Är det bara i min värld styrelsen skulle kunna ta fram flera förslag och medlemmarna röstar på det de vill ha? Så att resonemanget skulle kunna gå; "Okej, vi får XX miljoner mindre av Samsung/McDonalds/Whaveter, det är det fan värt för att slippa Qatar". Nu blir det ju mer som att det framställs som "Vi behöver de 350 miljonerna om året, annars halkar vi efter". Men sanningen är ju att det MÅSTE finnas andra sponsorer som beredda att betala minst 300 miljoner? Det bara måste det. Sen är det ju fortfarande så att jag gärna skiter i 350 miljoner också, slänger på UNICEF stort på framsidan och ändå vinner ligan, för jag tror det går.
Barcelona Blaugrana91
2016-10-29 13:31
Nu får medlemmarna säga sitt ang. tröjsponsorn och Qatar Airways i synnerhet.
Flavia
2016-10-29 13:31
Visserligen lite sent, men La Liga anordnade en gala där man skulle dela ut priser till spelare för deras prestationer under 2015-16 säsongen. Och eftersom att detta inte har varit särskilt omtalat på forumet, så kan jag väl nämna vinnarna från just den galan.

Årets nykomling: Marco Asensio (Real Madrid)
Årets målvakt: Jan Oblak (Atlético de Madrid)
Årets back: Diego Godin (Atlético de Madrid)
Årets mittfältare: Luka Modric (Real Madrid)
Årets anfallare: Lionel Messi (Barcelona)
Årets tränare: Diego Simeone (Atlético de Madrid)
Årets sydamrikan/afrikan: Luis Suarez (Barcelona)

Årets spelare: Antoine Griezmann (Atlético de Madrid)
Flavia
2016-10-29 13:25
Sevilla leder med 1-0 mot Sporting Gijon tydligen... Edit: Gijon har kvitterat till 1-1
Barcelona Blaugrana91
2016-10-29 13:24
Där är på engelska.
Barcelona Blaugrana91
2016-10-29 13:22
För den som är intresserad så sänds nu den årliga generalförsamlingen.

Just nu diskuteras sponsorer, bland annat Qatar Airways.

Notera att det är på katalanska, ska se om jag hittar en stream på engelska.
Barcelona Blaugrana91
2016-10-29 12:58
[QUOTE=A good coach is everything!]Jag håller med om ganska mycket det som sägs som Ney!! Snubben känns alldeles för mycket PR. Ni får ursäkta mig men Ney är inte en spelare Barca hade skaffa med Laporta Ney är typ den spelaren som Perez vill ha.. Snubben gör så konstiga saker på plan bara för show istället för att höja sitt spel i att spela enkelt. Att vilja showa istället för att vara en målmaskin. Ja jag tror att Ney skulle kunnat ha vart en målmaskin redan nu om han bara hade satsat rätt. Känns som han ibland just nu iallafall bara kastar bort sin talang på att göra konstiga grejer!! [/QUOTE] Så Neymar är ingen spelare Laporta hade velat värva?? Är det därför han gick till kampanj med att värva Pogba, en spelare som är på samma nivå vad gäller kommersiell status.... Sen säger du att Neymar inte är en målmaskin, trots det öser han in mål för sitt landslag och har även gjort mycket mål för oss. Samtidigt har vi både Suarez och Messi som målmaskiner, behöver verkligen Neymar också vara det? Neymar bidrar med mycket annat bland annat kreativitet, saknar vi honom blir spelet direkt låst. Sen ja han showar en hel del, men det är hans spelstil och det verkar oftast uppskattas av publiken dessutom. Personligen tycker jag det kan vara kul och bidrar till underhållningsvärdet. Neymars kommersiella status är dessutom bara bra för klubbens ekonomi.
Barcelona Ribohn Fan
2016-10-29 12:00
För femtioelfte gånger ska man behöva försvara Neymar, känns märkligt. Självklar 2:a i världen och den som under hösten har gjort att vi fortfarande har häng på ligan och klara för CL slutspel. Men som jag har förstått är det attityden, som folk irriterar sig på och som sedan gör att han sedan blir en dålig fotbollsspelare i era ögon. Om vi ska jämföra honom med världens bästa Messi. Båda två är dem som bär laget just nu när mittfältet inte fungerar. Enda spelarna som kan hota en backlinje(kolla bara vecko matchen inte ett skott på mål). I en match, så pågår det massor av interna matcher. T ex Neymar mot motståndarnas ytterback. Båda gör allt för få övertaget och vinna sin match i matchen. Neymar gör det genom hota sin back genom att utmana honom. Om han får övertaget mot backen genom att gjort honom gång på gång. Då börjar han bli osäker backar, då finns lägen att för Neymar lägga smör passning till Suarez och Messi. Om backen känner att Neymar har övertaget i matchen i matchen. Då går ju hans funderingar hur ska jag stoppa detta. Första är ju att snacka ihop laget om understöd, andra att ta honom med fysik och tjuvknep, för att få honom ur balans. Och det är här jämförelsen med Messi kommer in. Neymar personlighet är att när det inträffar, är att han fortsätter att utmana, blir förbannad högljutt när han blir fälld. Smäller också på själv i närkamperna. Detta för att fortfarande ha övertaget i matchen i matchen, det är attityd. Messi däremot är mer lågmäld som person och när det här händer honom har han ju fortfarande självförtroende att fortsätta utmana. Men ta matcherna t ex mot Real när Mourhino var tränare då satt dem i system att spela fult på Messi(Pepe, Albiol, Ramos). På så sätt få honom ur balans och dem lyckades oftast. Messi blir mer tjurig håller det inom sig och slutar att spela, blir stillastående. En annan sak som jag har tagit upp tidigare är jämförelsen med Diego Costa. Costas spelstil är att spela fult, filma och som fotbollsspelare bedrövlig. Viker ofta ned sig när det gäller. Som person på plan helt enkelt ett svin. Ändå tror jag att alla här inne som skriver ned Neymar ser Costa, som en kille som får bete sig som ett svin. Märkligt tycker jag. Jag tror att det beror på att vi män har problem när allt är för perfekt(svenska Jante-lagen). Neymar spelar fotboll som en Gud, han har självförtroende, han tänker mycket på utseende och hur han är klädd, gör det också bra. Tjänar mycket pengar. Han gillar att synas. Fan vilken jobbig människa.
Barcelona Bollinnehavet
2016-10-29 10:32
Barcelonito

Tack för dina inlägg. Jag hat inte hållit med dig i exakt allt men ändå varit "en av dem" på "din" sida i debatten om Neymar. Jag har läst alla inlägg de senaste sidorna och har flera gånger velat svara men så har du kommit och gett ett svar som har fått mina egna ord överflödiga, ifall jag skrivit dem. Jag väljer att lyfta främst dig eftersom du varit tillsynes "ensam" på "pro-Neymar sidan (slarvigt uttryck). Men som sagt, du fick med såpass mycket i dina inlägg att jag själv kände att jag inte hade något att tillföra då mina argument och synpunkter liknade dina som du redan på ett väldigt välformulerat sätt redan fått fram. Jag blir väldigt nyfiken på vad det är du jobbar men väljer att ta den frågan i ett PM till dig.

Jag vill också lyfta Lion24 och LennyRomario som, även om jag inte höll med i åsikterna lika mycket, ändå höll diskussionen levande och på en hög nivå.

Fin läsning!

Det är gött att kunna läsa om folks olika åsikter och syn på saker och ting utan att behöva bli påmind om just flashback eller något annat. Det jag läste, förutom i just inlägget som nämnde flashback, var människor som håller på samma lag som tycker olika om vissa grejer i klubben. Och det är sådant som utvecklar iaf mitt supporterskap. En fråga ställs, man får tänka till, skaffa sig en åsikt, nya argument presenteras, man tänker till igen, nyanserar, tycker lite, håller inte med, reflekterar, skriver kanske något eget, räknar tummarna upp och fortsätter sedan att älska Barcelona. Helt underbart!
Barcelona Katalano
2016-10-29 10:25
Jag har inte gett mig in på diskussionen kring Neymar tidigare då jag har funderat över vad jag själv tycker i frågan först.

Med tanke på att han har så bra kemi med Messi och Suarez så är det egentligen nog för mig att vilja ha honom kvar så länge vi har möjligheten, speciellt då Messi fått tillbaka sin spelglädje. Nu tror jag att Neymar kommer att lämna inom något/några år ändå och dra dit pengarna lockar ännu mer. Men jag kan ha fel.

Jag ser värdet i att särbehandla vissa spelare om det får dem att spela bättre och trivas mer i klubben. Jag är således inte lika hård i mitt bedömande som skribenten Neymar Jr. Jag ser framförallt värdet i denna typ av behandling för individer som kommer från andra kontinenter eftersom det ibland kan vara svårt att anpassa sig till den europeiska livsstilen.

Jag tycker att man kan låta Neymar åka över till Brasilien under säsongen om man ser att det kan gynna honom som person och få honom att må bra, eftersom det får honom att spela bättre för vår klubb. Jag väger alltså inte alls in hur övriga spelare i laget ser på den särbehandlingen, utan jag tycker att de ska acceptera det. Vad jag inte gillar är dock sättet han fick ledigheten när han skulle fira sin syster. Att han medvetet tog ett kort för att vara avstängd matchen som spelades samtidigt som systerns födelsedag. Jag vill inte såga detta då vi inte vet hela bakgrunden i historien. Det är möjligt att Lucho gav Neymar godkännande till detta redan innan matchen och tyckte det var en bra idé att ta avstängningen i det läget. Tveksamt, visst, men än dock en möjlighet.

Vissa nämner att köpet av Neymar skadat klubben då ledningen gjordes kriminell och detta instämmer jag med. Jag fördömer detta totalt, men å andra sidan så är skadan redan skedd nu. jag ser inte att det skadar klubben ytterligare att behålla Neymar.

I övrigt ogillar jag lika mycket som många andra Neymars filmningar och provokationer mot motståndarna och jag tycker även att han inte har spelat så bra som jag förväntat mig på slutet. Han var helt fantastisk de 3 månader då Messi var skadad förra säsongen men har inte kommit upp i den nivån sedan dess, inte senast Messi var skadad heller, utan då var han till och med sämre än när Messi spelat. Detta bedömer jag utifrån hans spel under matcherna och inte med statistik och gjorda mål. Målen tycker jag är ovässentligt i detta fall.

Jag vill knyta samman med att jag står ut med det beteendet som jag ogillar med Neymar så länge han ändå spelar bra och så länge som kemin mellan honom Messi och Suarez är så bra som den är. Just detta ser jag som det viktigaste för mig när jag funderar på om jag vill behålla eller sälja Neymar och det gör beslutet enkelt för mig. Jag vill ha honom kvar.

Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2016-10-29 09:56
Kröjff

Jag vägrar svara dig, Neymar JR och nån till här inne. Vet du varför? För att du i princip har läst flera sidor som jag och andra skrivit och fortfarande inte kan diskutera sakligt och är egenrligen inte ute efter en sansad diskussion. Du bara svamlar.

Jag tror alla är förmögna att läsa allt vi har skrivit, det blev bra nivå här till slut när andra kom in i diskussionen.

Du däremot lovade att ta dig tid och höja nivån. Det enda du tagit dig tid för är att vända på dygnet och skriva en uppsats till mig med dåliga argument.

Jag låter diskussionen stanna där den slutade igår, då många är nöjda med nivån. Åtminstone efter att vissa slutade skriva och lovade att ta sig tid att förbättra sin nivå.

Barcelona zigazaga
2016-10-29 08:48
Kan någon hjälpa mig att fixa biljetter till El Clasico? Någon som är medlem kanske? Jag betalar gärna extra för den som kan ordna via sitt medlemskap. Tack på förhand
Barcelona Kröjff
2016-10-29 07:21
God Morgon Barcelonito / Lucho Enrique 21 Först som sist vill jag klargöra att jag för egen del inte känt någon som helst anledning att se Neymars ätande av en hamburgare som något problem, värt att ta upp till en diskussion i så mycket som en enda mening . Så när du vänder dig till "ni" och "er" i dina inlägg, kan du inte fortsättningsvis inkludera mig i den "kritik" du framför. I ett inlägg för länge sedan som kanske Lion24 kommer ihåg, kritiserade jag tvärtom kraven på kadaverdisciplin och menade bl a att spelare som George Best skulle slutat med fotbollen långt tidigare än han gjorde, om han hade underordnat sig exempelvis en sådan oerhört sträng diet, levnadsvanor och strikt disciplin som puritanen Gunde Svan. Så säkerligen också självaste Johan Cruyff. Ja, jag gick till och med så långt att jag sammanfattningsvis illustrerade min ståndpunkt att det finns anledning att ibland ta individuella hänsyn när man jobbar med personligheter, för att få ut mesta möjliga av deras kapacitet genom arbetsglädje, med en mening i vilken jag faktiskt skrev "bättre en spelsugen än röksugen Mattieu". Det borde väl räcka som bevis för att jag inte ingår i vare sig i kategorin "ni" eller "er" i dina inlägg när du ondgör dig över dem du återkommande påstår förespråkar piska och hårdhandskar. Nu tror jag mig veta att du kommer att invända på samma sätt som du gjorde igår, genom att upprepa vad som då stod i en av de två repliker du riktad direkt till mig: "Herregud alltså. Kan det möjligtvis vara så att du/ni inte har förmågan att se "hamburgaren" i mitt inlägg som metafor för att göra ett ytterst litet misstag som spelare och människa? Hade inte behövt vara en hamburgare, kunde vart vilket annat litet misstag som helst också". Eller kanske det är den här efterföljande invändningen dyker upp i ditt huvud åter igen: "Tonläget blir så när ni bortser från innehållet i ett långt inlägg om något helt annat (ledarskap i laget osv) och börjar hänga upp er på en metafor som ni själva använde för att kritisera en spelare. Så när du helt och hållet bortser från innehållet i ett inlägg och försöker ta bort hela meningen med det genom att hänga dig på "hamburgare" och förlöjliga osv..." (Slut på citat). Följande var således med nyss nämnda invändningar endast menat som en metafor som jag/vi, medvetet missförstår och vantolkar: "Lägg fram fakta och var saklig. Jag vet att det inte är bra att äta onyttigt som fotbollsspelare, thats a fact, jag håller med där. Men när ni kritiserar och föreslår försäljning utifrån en bild på Neymar och en hamburgare så börjar man ju undra om ni bör ta några stora beslut alls i er egen vardag". Här kan du påstå att citatet är taget ur sitt sammanhang, varför jag för säkerhets skull tar ett exempel till: "Kan ni garantera att nästa unga spelare inte kommer att göra misstag? Inte äta en enda hamburgare i sitt 24-åriga liv? Tror ni att piska är bästa sättet att leda unga människor". Låt oss för saklighetens skull titta närmare på ovanstående stycket i ditt inlägg som stod att läsa på Les Rambles när det fortfarande var cirka en halvtimme kvar till klockan slog 24:00. Vi kan ju börja med den värdegrundsfärgade inledningen, i vilken du efterlyser fakta och saklighet. Samt förflyttar oss sen fram till den tidpunkt under tidig gårdagskväll, när du vände dig direkt till mig och då vare sig var saklig eller höll dig till fakta: "Att en 31-åring skriver en sida här på natten beror inte på att han jagar "likes", utan jag bryr mig om det här forumet där jag varit aktiv 12 år, jag bryr mig också om ledarskapsfrågor, jag bryr mig om hur unga människor resonerar och vill ge dem bredare perspektiv i tänkandet, speciellt med tanke på att nivån är ganska låg i perioder och det kan sprida sig till resten av vår underbara klubbs yngre supportrar". Jag lovar dig att omgående avregistrera mig från forumet, om du kan underbygga ditt påstående att jag beskyllt dig för att jaga likes, med "fakta". Gör som jag, citera. Och att du skrev ditt inlägg nattetid måste väl vara en sanning med viss modifikation, eftersom du knappast satt och skrev din självuppoffrande "predikan" om att bidra till att ge unga människor ett bredare perspektiv, EFTER det att man kunde läsa talet på forumet halv tolv sen kvällstid.
Barcelona Kröjff
2016-10-29 07:06
forts Men kanske har du också har ett bredare perspektiv än jag/vi, både vad gäller saklighet och s k fakta. Mycket talar onekligen i en sådan riktning. Jag skulle nog kunna rada upp exempel på hur du far med mer eller mindre halvsanningar och ofta slarvar med fakta, men låter mig nöjas med ett talande exempel till: "Det ska vara trippel varje år, men bara om vi spelar som vi gjorde 2008, han ska samtidigt sälja 3-4 oönskade spelare och flytta upp 4 juniorer, tränaren ska få fotbollsvärldens 3 största stjärnor att spela harmoniskt ihop samtidigt som han ska "sätta ner foten" så fort de äter en hamburgare, spelarna får inte göra något alls, om de gör det så ska det helst vara liggandes med syrgas på. Sen till match plockar vi ut dem från sina förpackningar och ställer dem på plan". "Klockrent" tyckte visserligen någon härinne. Men kan du nämna en enda medlem på forumet, som ens varit i närheten av att en enda gång givit uttryck för sådana tokiga förväntningar och krav? Nej, tänkte väl det. Nu säger mig något att du tycker jag tolkar dig bokstavligt och vinklar tillika förvränger vad du skrivit och att det mer var menat som en metafor för vilka sjukt orimliga krav som ställs av såna som "oss", i ett tillspetsat koncentrat. Bra i så fall, för då har du fått känna på din egen tendentiösa argumentationsteknik. Som visat sig vara allt annat än saklig eftersom du ofta låter det du kallar fakta stryka på foten, i enlighet med det urgamla skamgreppet att ändamålet helgar medlen. Låt mig för saklighetens skull också passa på att påtala att dom som de facto tagit upp Neymars hamburgertuggande till diskussion, faktiskt efterlyst eller åtminstone inte motsatt sig en försäljning alternativt velat ha honom bänkad långt innan fotot i fråga, av samma skäl som du nu själv i eftertankens kranka blekhet säger dig kunna acceptera som skäl nog till att förhålla sig kritisk till den av alltfler fans ifrågasatta brassestjärnan. Du förvarar honom emellertid med att räkna upp hur många mål han gjort plus alla assists. Men sådana argument biter inte på mig lika lite som jag skulle bespotta dom som buar åt Christiano Ronaldo bara för att han varit Neymar helt överlägsen vad gäller konsten att göra mål i parti och minut ("tap ins" eller inte kvittar lika i statistiken). Så vad har jag då själv egentligen emot den dyrköpte och brassen och hans divalater? LennyRomario beskrev på ett bra sätt vad jag känner när jag ser honom. Neymars filmande står från skillnad till hans målgörande, inte Ronaldos långt efter. Och han och hans pappa har satt vår klubb i knipa med krav som en korrupt ledning gav vika för och som den senare sedan inte tar sitt ansvar för utan överlåtit åt klubben att tackla. Men framförallt säger mig min magkänsla att pappas pojke brås på farsgubben och är en genomfalsk girigbuk. En "magkänsla" som förvisso inte kan kallas för fakta. En sak torde dock stå klar. Om pingstpastorn krävde att Neymar lever som den kyrka han tillhör lär, så skulle det säkert finnas en hel uppsjö skäl att porta honom. Men eftersom jag ju tror mig veta att församlingsmedlemmar i densamma är ålagda att betala tionde (d v s hela 10 procent av sin lön till verksamheten) så lär det dansas samba runt guldkalven istället. Money talks. Så också i predikstolen. Nu ska jag sova, efter att ha vänt på dygnet bara för din skull och för att bredda ditt perspektiv. God "natt"!
Barcelona Gio Style
2016-10-29 04:21
Vill bara flika in och säga att jag finner diskussionen som pågått ett par dagar oerhörd intressant, till skillnad från vad andra sagt.
Det hålls, oftast, en god ton och detaljer och åsikterna som läggs fram är av hög klass.

Helt ärligt så har jag också skrivit ett antal gånger att vi borde "casha in på Neymar och värva in bl.a. Verratti".
Det har jag iofs inte skrivit på länge nu och när jag väl har gjort det så har det varit i affekt. Med det sagt så anser jag att Neymar verkligen behöver skärpa sig. Det är självklart att folk reagerar mer när en spelare som som tjafsar med lagkamraterna, uppvisar ett dåligt kroppspråk, provocerar motståndarfans och har en förkärlek till filmningar tar en spontan semester mitt under pågående säsong. Stubinen har ju av förståeliga skäl brunnit bra mkt längre när det kommer till honom än om t.ex. Iniesta skulle få en extra ledighet.

Det är för många faktorer som drar åt ett icke önskvärt håll när det kommer till Neymar och mina och många andras varningsklockor har gått igång.
Han har varit i klubben i över 3 år nu, det är i hög tid att skärpa sig. Mitt tålamod är inte oändligt i vart fall och jag vill se en förändring snarast, ja helst igår egentligen!

Det har också pratat om lagets spel. Jag har många gånger varit hård när jag kommenterar Luis Enrique, men jag står fast vid det jag sagt.
"Vi spelar som vi gör för att vi har MSN och för att Iniesta inte klarar av att agera Xavi, blablabla". Ja till viss del. Men VARFÖR har det blivit så?
Jo, LE har valt den vägen. Hans värvningar och hans tanke från första början har lett till den fotbollen vi ser idag. Jag minns att Xavi fick verkligen för lite speltid sin sista säsong, för att han helt enkelt inte passade bra in i Luis Enriques spelfilosofi. Visst började han bli gammal men han gjorde alltid bra ifrån sig när han fick starta och gjorde en impact dem gångerna han hoppade in. Det om något är ett tydligt tecken på åt vilket håll LE drar.

Jag har i varje fall accepterat att vårt spel ser ut som det gör och jag är väldigt glad över det Luis Enrique åstadkommit som tränare. Om det framstår som att jag vill skicka ut Luis Enrique så vill jag klargöra att det så inte är fallet.

@Reymar:

Det är stor skillnad på att bli uttagen av landslaget och på att åka iväg för att festa. Hade Messis skada ansetts vara för allvarlig hade klubben aldrig låtit honom åka iväg. Det är lätt att påstå annat med facit i hand.
Barcelona A good coach is everything!
2016-10-29 00:12
Jag håller med om ganska mycket det som sägs som Ney!! Snubben känns alldeles för mycket PR. Ni får ursäkta mig men Ney är inte en spelare Barca hade skaffa med Laporta Ney är typ den spelaren som Perez vill ha.. Snubben gör så konstiga saker på plan bara för show istället för att höja sitt spel i att spela enkelt. Att vilja showa istället för att vara en målmaskin. Ja jag tror att Ney skulle kunnat ha vart en målmaskin redan nu om han bara hade satsat rätt. Känns som han ibland just nu iallafall bara kastar bort sin talang på att göra konstiga grejer!!
Barcelona Reymar
2016-10-29 00:08
Messi åkte nyligen till Argentina för att spela en tuff match mot Urugauy när han var skadad och blev klart och tydligt tillsagd av klubben att inte spela. Vad händer när han kommer tillbaka? Jo han förvärrar skadan och blir borta i en månad. Men ingen nämner det härinne... men så fort Neymar åker ner till Brasilien på sin fritid så tappar folk allt vett, väldigt skumt beteende.

El Pistolero

Visst tycker jag att vi ska rotera mot La ligas sämsta lag men jag vill helst inte rotera allt för mycket annars kan det bli som mot Alaves. Paco har varit iskall och det är dags för honom att näta. Annars kan man byta ut nyckelspelare tidigt under matchen om den redan är vunnen.
Barcelona Blaugrana91
2016-10-28 22:48
Lion24 Det var inte enbart pga. din kommentar som jag blev irriterad, men jag tycker det har varit överdrivet mycket gnäll mot Neymar dem senaste dagarna och droppen för mig blev när man läser kommentarer som att man kan tänka sig att sälja. Neymar är alltså topp 3 i världen och är en viktig del i världens bästa trio, varför sälja för något som säkerligen går att arbeta bort med tiden?
Barcelona Iniesta70
2016-10-28 22:35
El Pistolero Håller med , nästan helt men hade hellre vilat Umtiti och låtit Masherano spela. Annars finns det nog stor risk att Lucho kopierar din laguttagning. Nån gång så måste ju Marlon testas och läget blir ju inte bättre än så här. Inget att tveka om...kör Marlon! Och Paco och D Suarez ....
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2016-10-28 22:34
@Lion24:
Messi åkte också titt som tätt till Argentina innan han bildade familj, inte kallades han oprofessionell. Du drar i alla växlar verkligen. Att resa till Brasilien för 2-3 dagar och ha tillåtelse att göra det är tydligen "stort och oprofessionellt fel", som om du aldrig tar ledigt från jobbet. Ja, han tjänar mycket pengar, han är ingen människa, jag vet... Hans ambitioner har gjort honom till en av världens 3 bästa spelare som 24-åring och hans utvecklingspotential är större än alla andra i fotbollsvärlden just nu. Jag längtar tills han är 27-28 och har mognat rejält på alla nivåer. Hur vet du att hans fokus ligger på något annat än fotboll? Är du alltid fokuserad på ditt jobb på din fritid? Därför återkommer jag till ledarskapsfrågan om och om igen, hur vet du att ledningen och Lucho inte tycker att Neymar utvecklas bäst i en miljö där han mår bäst av att kunna åka till Brasilien någon gång? Det funkade när Messi gjorde det och Pep var tränare. Tror vissa verkligen att en ledning med så mycket ledarskapskompetens som bör finnas i ett företag som omsätter 7 miljarder, bara styr laget som hönsgård där alla kommer och går? Nej! alla ledare har sin strategi med sina spelare och ger dem friheter som de vill. Mourinho styr med järnhand, Lucho har fått MSN att gå ihop genom att ge dem frihet, både på personlig plan och sportslig. Innan vi förlängde var jag för en försäljning av de anledningar jag nämnt lite längre ner, men nu behöver Neymar klubben och ledarna på sin sida, bara på det sättet blir han långvarig i klubben och gör sitt yttersta för att bli bäst. Allt annat tycker jag är destruktivt. Försäljning nu är inte ens en fråga värd att diskutera. Det vore oerhört korkat att splittra MSN. "I believe you have to have a philosophy and an idea and to stick with that to the end. There is no mathematical rule for success." Så säger Lucho själv iaf :) Lucho har varit min bror sen jag var 10, idag är jag 31. Även när han kommer att sparkas kommer jag att slåss med varenda en här inne om att han inte ska sparkas. haha. I mitt tycke hade det inte spelat någon roll vem av Pep eller Lucho som tog över laget efter Rijkaard. Jag var säker på att båda skulle inom kort leda laget och att båda skulle lyckas. Jag vet också att även Pep hade kunnat börja med Roma och likaväl hade kunnat misslyckas till en början. Hur bra tränare Lucho är ser jag i detta nu, Han har gjort ett utomordentligt jobb hittills och inte gått för kortsiktighet. Men för många kommer Lucho få möjligheten att bevisa det i framtiden, han kommer ha toppjobb i Europa lång tid framöver nu.
Barcelona Iniesta70
2016-10-28 22:17
Ribohn Fan

Ja, ibland så kan det tyckas att vi är som ett gäng politiker här inne.
Vi argumenterar passionerat för våra åsikter och strider hårt för våra agendor.
Allt för att kunna övertyga en osäker väljare , att just jag har rätt.

Så ibland ....så dyker det upp en Donald Trump på scenen....

Gissa vem som är Trump på det här forumet...?
Barcelona Lion24
2016-10-28 22:11
Barcelonito / Lucho Enrique 21

Du skriver: ''Jag tycker inte man kan kritisera en spelare som frågar och får ledighet för att åka till Brasilien.''

Jag vet att det inte är Neymar som direkt bestämmer. Har han en önskan så går han säkert via ''sitt folk'' som har inflytande på höga poster. Men Ney måste veta bättre själv utan att nån ska berätta för honom. Han är inget barn längre, alla håller på och säger att han ''bara'' är 24 år. Om Ney vill bli ihågkommen som en stor spelare då måste han börja prestera redan nu. För att prestera optimalt så måste man dedikera sig fullständigt till fotbollen. Allt handlar om spelarens ambitioner, jag vet inte vilka ambitioner Neymar har men om han vill bli en större spelare då måste man ha fokus på enbart fotbollen. Det är så top fotbollen funkar idag, vare sig du, jag eller någon annan gillar det eller inte. Idag krävs maximal professionalism och fokusering på fotboll om man vill bli en stor spelare. Det handlar om allt ifrån sömn, mat till vilka aktiviteter man har/gör när man har lediga dagar från träningarna.

För mig, det här är en personlig åsikt, du behöver inte logga ur i irritation, men jag vill att Neymar säljs. Straffa honom? Hur ska man straffa honom? Sånt är lite pinsamt på den här nivån, för spelaren och för klubben. Egentligen så ska inte ens det här komma upp. Neymar ska inte ens vilja åka tusentals kilometer för en födelsedags fest, det spelar ingen roll vem det är. Jag är den som verkar kritisera Neymar allra mest men ändå känns det som att jag är den som har mest förväntningar på honom. Ney är en makalös spelare, en helt otrolig spelare men när jag känner att andra saker börjar ta över Neymar, då är det bättre att låta det gå. Den enda förklarning till varför Ney börjar tjaffsa med sina lagkamrater är att han inte är stabil (fotbollsmässigt). Det är nåt som är ett problem, nånting hindrar han. Annars är Ney en go, blyg och trevlig människa (utifrån de bilder jag ser).

Jag har inte sett någon reklam från Neymar som indikerar på att han var i Brasilien för just reklam. Man behöver inte hitta och leta ursäkter efter ett fel. Fel är fel. Jag har aldrig läst eller hört om någon spelare som fått avstå en match för att göra reklam, som sagt, fel är fel. Det här var ett stort och oprofessionellt fel. Likadant med alla uttalanden hans agent gjorde i somras, likadant med de konstiga utspel han har fått på sina lagkamrater. Det är inte den riktiga Neymar. Innan problemen blir större, innan spelare visar missnöje och innan Neys entourage bestämmer mer över Ney än klubben så är det bäst att låta han gå.
Barcelona El Pistolero #9
2016-10-28 22:06
Min elva mot Granada; ter Stegen Roberto-Marlon-Umtiti-Digne Rakitic-Busquets-Denis Messi-Paco-Neymar Mascherano får vila o chansen får den superintressante Marlon bredvid Umtiti. Denis tycker jag ska få ersätta Iniesta. En megatalang som bara behöver förtroende så ska ni se :) Suarez är ett gult ifrån en avstängning så han får inte spela imorn (vi alla vet hur Suarez är). Paco hoppas vi kommer igång med sitt målskytte imorn om han startar.
Barcelona El Pistolero #9
2016-10-28 22:00
ElRaval Vi ska vara glada om vi lyckas knipa en poäng borta mot Sevilla? Ja Sevilla är ett av världens starkaste hemmalag men vi är futbol club Barcelona för tusan! Bara vinst som räknas för världens största klubb :)
Barcelona ElRaval
2016-10-28 21:48
Vi skall vara glada om vi lyckas knipa en (!) poäng mot ett av världens absolut bästa hemmalag Sevilla. Någon som har något nytt om våra utlånade spelare/våra nyligen sålda spelare? Hörde att Traore presterade riktigt bra mot Arsenal t ex. Hoppas han kan smälla Aston Villas tränare på käften efter att ha blivit totalratad där.
Barcelona Ribohn Fan
2016-10-28 21:20
Jag spyr när jag läser allt skit här inne! Jag skäms nästan att jag är en Barca fan! Sen hoppas jag innerligt att Rakitic gör hattrick
Annons: