/spanien/barcelona/forum/13294.aspx/spanien/barcelona/forum/13294.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Blaugrana91
2011-01-21 23:01
The Castilla Generation

Bojan är 20, Zlatan snart 30, vem ska få flest chanser? Svårt val...
Barcelona Frodo
2011-01-21 22:59
Barcelonistas

Zlatan var aldrig spelmässigt bra. Det finns inte mycket att diskutera om det. Man kan inte ha en spelare som väljer att röra på sig då och då. Att han sprang mindre än Valdes en match säger mycket om hur lite han jobbade för laget.

Och vem är filosofen? Mannen som vann CL både som spelare och tränare för FC Barcelona? Bra jobbat! Fortsätt vara nedlåtande mot en Barca-legend samtidigt som du försvarar en lyktstolpe som inte presterade på plan.
Barcelonistas
2011-01-21 22:54
Delarocha

ja men kolla henry var han bra första säsongen spelmässigt? Medans han andra säsongen var riktigt bra.

sen hur lätt tror ni det är att vara bra spelmässigt när man kommit från en helt annat liga där det spelas en annan typ av fotboll? allt tar tid och filosofen kanske borde haft tålamod, men jaag är glad att vi slipper tjockisen som kan baka sina pizzor i italien nu.
The Castilla Generation
2011-01-21 22:52
Delarocha

Med tanke på att Bojans liv i Barcelona verkar vara oändlig så kunde man åtminstone ge Barcelonas dyraste nyförvärv i historien en chans till?

Så här kan man illustrera det;

Zlatan bra- Messi sämre
Zlatan dålig - Messi bra

Zlatan bra - Barcelona bra
Messi bra - Barcelona bäst

Zlatan såld - Messi + Barcelona bäst

Kanske därför man sålde Zlatan?

Eller så konfronterade filosofen på detta sätt, se länk!
Delarocha
2011-01-21 22:46
En säsong till varför? Spelmässigt var det aldrig bra. Inte under hösten heller. Och det funkade ju uppenbarligen inte socialt med Zlatan i laget.
Barcelonistas
2011-01-21 22:45
Delarocha

låt oss inte överdriva zlatan var bra under hösten han var faktiskt suverän. Men något fel hände sen, den enda match man igentligen kan komma på som han var bra under våren är mot arsenal.

ja han kanske borde fått en chans till, om man kollar statistik gjorde han en godkänd säsong i barca, och enligt mig var värd en säsong till men filosofen som sakt ville annat.
Delarocha
2011-01-21 22:33
En chans till? Vad menar du med det? Han fick en hel säsong men var mer orörlig under våren än under hösten. Hur många chanser ska han få? Han fungerade inte spelmässigt.
Barcelonistas
2011-01-21 22:26
Frodo

ibra passade inte in i barca, men han är ingen sopa kolla han bär milan på sina axlar. Finns en enda anledning till att milan leder ligan och det är ibracadabraibramagicovich.

Men i Barca var han en trädocka, borde dock fått en chans till kan tyckas men filosofen som bestämer.
Barcelona L.A.M Nr 10
2011-01-21 20:13
Angående artikeln om David Villa så har man mest bara tänkt på att han spelmässigt anpassat sig grymt snabbt till Barcelona. Men han har även gjort en målmässigt bra säsong, då han efter endast halva ligan spelad gjort 14 mål, imponerande. Enligt mig har det varit en perfekt värvning då han bidragit med passninsspel, spelförståelse, bredd, djupledsspel samt mål och assister. Hoppas han kan fortsätta på samma sätt andra halvan av säsongen samt nästa.
Barcelona Frodo
2011-01-21 20:11
Blaugrana91

Klubben har säkert försökt fixa ett sponsoravtal som löper över fem år men med tanke på att Alves fyller 28 i år vill nog inte företagen (tror att det är Nike och Herbalife i Brasilien) binda sig till ett så långt kontrakt med någon som snart närmar sig 30-strecket.

Förhoppningsvis hittar man sponsorer som betalar mellanskillnaden så slipper klubben göra det. Det är inte omöjligt men chanserna är små då det verkar röra sig om ca 1 miljon euro per år under en femårsperiod. Det är summor som inte lockar sponsorerna kan jag tänka mig. Nu är inte mina siffror exakta då jag går på spekulationerna men jag tror inte att det blir så mycket mer cash från sponsorerna.
Barcelona Blaugrana91
2011-01-21 19:43
Frodo

Skulle inte en lösning då kunna vara att förlänga Alves sponsoravtal till fem år? Bör väl inte vara omöjligt?
Barcelona Frodo
2011-01-21 19:29
Hetfield

"Jag är så glad att den överbetalda divan försvann, jag skulle inte ens pissa i hans mun om hans hals brann."

Haha! Så sant, så sant. Skönt att sopan är borta.
Barcelona Hetfield- Megan Fox is a dude
2011-01-21 19:19
Ursäkta, men sen när blev Messi katalan? Sen när blev Iniesta katalan? Sen när blev Pedro katalan?

Lägg av, Guardiola spelar med den som är bäst. Zlatan var lika bra som en förlamad åsna, till och med Bojan var bättre. Han tog upp Busquets när alla gapade efter Toure, och nu är Busquets given 1:a i Barcelona och given i spanska landslaget.

Jag är så glad att den överbetalda divan försvann, jag skulle inte ens pissa i hans mun om hans hals brann.
Barcelona Gonzalez_Barca
2011-01-21 19:18
ZlatanIbrahimovic#11

Du får självklart ha en åsikt här, sen om vi anser att din åsikt är helt idiotisk är en annan femma.

Visst kan Messi vara självisk ibland, men gör han såna här dribblingsräder (se länktips) varje helg så får han vara hur självisk som helst. Sen att han leder assistligan är en bonus.
Spelaren man kunde lita på? Laget gjorde 16 mål på de fem första matcherna, Ibra gjorde 5 av dem, lika många som Messi.

Sen som sagt, vad spelar det för roll om han favoritiserar X eller Y? Han är tränaren och får ta ut vem fan han vill. Som jag nämnde i tidigare inlägget så har det bara gått bättre år för år, trots Guardiolas kontroversiella beslut. De spelare han väljer är spelare som har ett stort hjärta för laget (Villa undantaget, fast han är rörligare = bättre för laget). Kom inte med snacket om Busquets igen, han har bevisat gång på gång att han förtjänar starta i världens bästa klubblag samt landslag.
Sen vad spelar det för roll om Messi får alla bollar? Han gör otroligt många mål samt att han assisterar till flera än vad Xavi och Iniesta gör tillsammans, presterar han på det viset så får han göra vad han vill.

Snacka om att Svensk media har hjärntvättat alla Zlatanister.. sorligt, värre än Illuminati..
Barcelona Frodo
2011-01-21 19:16
Blaugrana91

Sponsoravtalet är endast på två år men Alves vill ha det lika långt som sitt kontrakt som är på fem år.

Kan ingen spärra trollet här nedan?
Real Madrid C Ronaldo #7
2011-01-21 19:16
Troligen kan inte Guardiola trolla och säga något så att det går bättre för Messi och uselt för Zlatan (även om han nog ville det).
Dock så håller jag helt klart med om att Guardiola favoriserar Katalaner...
ZlatanIbrahimovic#11
2011-01-21 19:06
Man får alltså inte ha en egen åsikt här?
Så ingen här tycker att Messiär föööör själviskt och att Guardiola helt enkelt favoriserar honom. I början av säsongen gick det helt felfritt för Zlatan då han hade blivit spelaren laget lita på (alltså den som avgör deras matcher)
och sen helt plötsligt börjar det gå bra för Messi och dåligt för Zlatan??
Tror ni inte Guardiola gjorde eller sa nått som gjorde att det blev så att de gick bra för Messi och dåligt för Zlatan ?
Efter det fick Zlatan helt plötsligt inga bra bollar som han fick innan och det blev istället Messi som fick ALLA bollar.
Guardiola favoriserar först och främst Messi och sen Katalaner framför utländska spelare.
Om det inte hade varit så hade inte Messi fått varenda boll eller så hade inte Sergio Busquets startad.
Barcelona Blaugrana91
2011-01-21 18:59
Gällande Alves kontrakt, var det inte snack om något sponsoravtal till honom som skulle göra att han fick det han ville ha?
2011-01-21 18:55
ZlatanIbrahimovic#11

Du har blandat ihop Barcelona forumet med Milans forum. Om du vill prata skit om Guardiola och hylla Zlatan så kan du dra till Milan forumet.

Tack och hej.
Barcelona Gonzalez_Barca
2011-01-21 18:49
ZlatanIbrahimovic#11

Favoritiserar? Han tar de beslut som han tycker är bäst för laget, och varför ska vi gnälla, det har ju gått helt utmärkt. Poängmässigt så har vi förbättrat oss för varje år. Vårt spel flyter på bättre än förra året, samt vår målskörd är större än under trippelsäsongen.
Barcelona L.A.M Nr 10
2011-01-21 18:46
ZlatanIbrahimovic#11

Den enda som ska lämna är du från det här forumet.
ZlatanIbrahimovic#11
2011-01-21 18:43
Cataloniaboy
Vad är det för svar ??
Får man inte ha en egen åsikt eller måste jag tycka som er ??
Du har ingen rätt och spärra mig bara för jag inte tycker som dig så jag bryr mig inte alls jag håller fast vid min åsikt.
Jag hoppas Guardiola lämnar för han favoriserar vissa spelare bättre än andra och sån tränare vill jag inte ha .
Barcelona L.A.M Nr 10
2011-01-21 18:32
Hetfield- Megan Fox is a dude

Samma här, har tappat så mycket respekt mot Dani Alves de senaste dagarna så det inte är sant. Du säger att han inte är oersättlig, det är klart att man kan skaffa en ersättare men den ersättaren kommer inte att vara lika bra. Men att en brasse som spelat i klubben i två år tror att han ska ha mer lön än kaptenen, som gått igenom den värsta perioden i klubbens historia, är katalan och man ser brinner för klubben. Ja, det är helt sjukt.

Enda anledningen att man ska ge honom en monsterlön är för att han just är så bra, och sportsligt skulle laget bli mycket sämre vilket ingen vill.
Delarocha
2011-01-21 18:24
Bat

två nickmål, ett straffmål.

Sen är det ju knappast en bugg att slå en hörna på den borte stolpen på en spelare som är nära 2 meter. Men visst, det funkar bättre på FM än irl.
Barcelona Zamboza
2011-01-21 18:21
Ivey

Inte för att låta arrogant, men barca är inte united. Rooney är typ enda storstjärnan dem har. Barca har en hel drös. Etoo ville också ha högre lön i nivå med Messi? samt 4 årskontrakt och han skeppades iväg till Inter. Jag tror inte personligen barca kommer höja budet för Alves. Båda parterna skulle förlora på det om Alves blir såld, men situationen är som den är. Barca kanske redan ska börja leta efter en ersättare om dem inte redan gjort det.
Valencia Bat
2011-01-21 18:21
Delarocha//

Det är en bugg på FM11 som gör att en av mittbackarna gör mål hela tiden på fasta situationer.
Delarocha
2011-01-21 18:12
Haha mötte Real på FM precis och Pique gör hattrick. Kungen.
Jag vet inte hur det är med er, men jag har tappat så mycket respekt för Alves, som jag skrev tidigare, det handlar inte längre om att få vad han förtjänar, nu handlar det om ren och skär girighet.

I vilken värld ska Alves tjäna mer än Puyol? I min värld så finns det inte ens, Alves må vara en underbar högerback om han är inte oersättlig.
Barcelona Blaugrana91
Bat

Grejen är väl att Barca säkert har råd att ge Alves det han vill ha, men saken är att han vill ha lika mycket som Xavi och Iniesta och att man skulle ge honom det kanske skulle ge dåliga singnaler till resten av laget...
Real Madrid Alex.K
2011-01-21 18:09
Sam

Kul men ändå inte. Självklart gillar man inte att klubbar köps upp av personer som kanske inte vet vad fotboll är men det är ändå kul för Spansk fotboll då det kan bli mer lag som konkurrerar. Kan det här vara en ny trend månntro? Att utländska miljardärer riktar blickarna mot Spanien istället för England där majoriteten av klubbarna redan är uppköpta.
Annons: