/spanien/barcelona/forum/13293.aspx/spanien/barcelona/forum/13293.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Real Madrid Bengan
2011-01-22 10:29
el flaco, tror du verkligen Pep ställer Pinto i mål om finalen spelas mot Real?

Visst att det var klassskillnad sist, men det är ändå någon slags prestige över mötena och även om Pep visar en lugn fasad utåt tror jag han retar sig på Mourinho (mest pga det han gjorde i Inter) och det kändes nog otroligt bra att vinna sist för att ge Mourinho en smäll.

Jag är väldigt tveksam att han medvetet skulle ställa upp med reserver överhuvudtaget. Visst, förra el classico segern var nog viktigare rent psykologiskt, men jag tror rent medialt etc skulle en förlust inte vara helt smärtfri och jag tror inte Pep vill ge Mourinho det tillfället
Barcelona FCB_armin
2011-01-22 09:15
Tänk hur det går nu för B-laget när Thiago återvänder säsongen ut.
Barcelona Hyder
2011-01-22 03:13
The Castilla Generation

Perez filosofi har ju en stor svaghet. Han vill att canteranos ska bidra med hjärta och kämparglöd för att sedan kombinera med fotbollskonst från galacticos. Det han istället bör satsa på är att dessa canteranos ska bidra med fotbollskonsten. Det är då han får lite resultat. Precis som vi har Xavi, Iniesta, Messí och Pedro som bidrar med diverse konst.

Real Madrid har en väldigt bra cantera, det kan ingen ta ifrån er. Saken är bara att ni inte utnyttjar den på bästa sätt. Spelare som Granero och Arbeloa är inga man gärna hänger i julgranen. Hade man satsat helhjärtat på spelare som Mata, Borja Valero och andra spelare hade man fått ett mycket bättre resultat.

Personligen hoppas jag att ni fortsätter som ni har gjort. Jag menar "Zidanes y Pavones" var ju bland det löjligaste ett fotbollsfan kan ha skådat. Att ens nämna Pavón i sammanhang med Zidane är förudmjukande. Det är som om vi hade lagt Oleguer i samma kontext. Det går bara inte. Perez är ingen smart president och han har och kommer aldrig att ha den där känslan för ett långsiktigt och stabilt projekt likt det vi har skapat as we speak.

Droppen är väll dessutom att Mourinho inte är ett långsiktigt alternativ som tränare. Han vill vinna direkt, utan att satsa helhärtat på canteranos.

Pellegrini hade varit perfekt för att satsa långsiktigt, men ett poängrekord i ligan räckte inte för att fortsätta jobba med laget som han ville vara med att bygga upp. Synd för er men jag klagar inte.
Barcelona Rybbe
2011-01-22 02:26
"Jag hoppas pep lämna för han favoriserar spelare"

Zlatanibrahimovic, större zlatanfan får man leta efter, som barcafan är det ju helt omöjligt att tycka att pep ska lämna....
Barcelona el Flaco
2011-01-22 01:18
The Castilla Genration/

Vet inte jag håller med dig angående ditt senaste inlägg. Mourinho har visserligen bevisat i sina tidigare klubbar att han är väldigt bra på att snabbt bygga ihop lag som kan tävla om och vinna titlar, men med tanke på att han inte stannar kvar så länge har han aldrig lyckas förnya ett lag och gå igenom den komplicerade generationsväxlingen.

Eftersom hans huvudprioritering är att vinna troféer får de unga spelarna stryka på foten och nästan hela ansvaret läggs på de redan etablerade spelarna och 13-14 spelare i hela truppen.

Misstänker att den nye tränaren i Madid kommer få ett stort lass att dra när det gäller att återuppbygga akademin och försöka slussa in talanger.
The Castilla Generation
2011-01-22 01:10
Barca4eva

Perez har Benzema som en av sina favorit spelare och han ser honom få chansen än att värva en annan anfallare. Men nu när Higuain är borta fram till Maj och Benzema konstant underpresterar så att det har gått så långt att Mourinho bänkar honom och spelar utan centerforward. Ruud är på väg in nu och blir klar imorn och Mourinho har fått sin önskan uppfylld.

Angående Mourinho så lämnar han när han har gjort sitt, jag förväntar mig inte att han stannar här tio år. Han kommer lägga plattformen för kommande tränare att utveckla och det ser jag som positivt. Se på chelsea som har varit ett fruktat lag även när Mourinho lämnat dem. Som sagt han är här för att hitta den identitet klubben förlorat alternativt skapa en ny identitet.

Ja det är skönt att diskutera sansat, har inga problem att diskutera med Cules så länge jag bemöts på ett trevligt vis.
Barcelona el Flaco
2011-01-22 01:05
På tal om egna produkter så har trion Muniesa, Tello och Víctor Vázquez fått el alta medica och kommer kunna spela mot Rayo Vallecano på lördag.

Luchos assisterande tränare, Joan Barbarà, sade även följande om Thiago: "Han verkar inte alls vara negativt påverkad över att inte få träna tillsammans med A-laget längre. För honom var det skönt att få bekräftat att han kommer få en A-lagsplats nästa säsong och nu är han motiverad för att hjälpa oss".
Barcelona Barca4eva
2011-01-22 00:57
The Castilla Generation

Vet inte direkt hur Perez tänker men Mourinho vet nog själv att oprövade kort kan leda till dåliga resultat...dessa resultat kan påverka Perez förtroende för honom. Men sen är Mourinho en nomad, England är väl nästa stopp snart, så man förstår även där att det inte blir så mycket långsiktigt med honom.

Känns det inte skönt att kunna diskutera sansat?
The Castilla Generation
2011-01-22 00:50
Barca4eva

Perez utopi är ju att laget ska bestå utav Galacticos och Canteros, canteros ska stå för hjärtat och galacticos för fotbollskonsten. Men han är idag tack och lov medveten om att den teorin inte fungerar i praktiken. Perez vill se egna produkter i laget och det är därför han insisterar att Mourinho ska använda Alvaro Morata som en temporär ersättare för El pipita.

Mourinho är givetvis medveten om varför han är i klubben och det är för att vinna titlar. I slutändan utvärderas han efter titlarna och inte hur många canteros han har gett chansen att visa upp sig. Det är därför det kommer dröja ett tag innan Mourinho vågar lita på canteros.

Men först måste Real Madrid som klubb må bra, sedan kan man slussa in fler egna ungdomar.
Barcelona el Flaco
2011-01-22 00:50
The Castilla Generation/

Nu är det så att jag var blott ett spädbarn när La Quinta del Buitre dominerade, men jag tycker ändå att man måste pay homage till de som har varit med förr, även om det nu råkar vara Real Madrid. ;)

När det gäller Barça är det givetvis en fröjd att få bevittna detta laget som innehåller så många canteranos. Dessutom har vi turen att vi har en ny lovande generation på spelare som är födda i början av 90-talet som är på väg, förhoppningsvis, att slå igenom de kommande åren.
The Castilla Generation
2011-01-22 00:46
el Flaco

Hmm, imponerad utav dig att du minns det. Säsongen 89/90 hade Real Madrid en trupp bestående utav 14 egna produkter. Det är även det laget som än idag innehar målrekordet i La Liga.
Barcelona Barca4eva
2011-01-22 00:43
The Castilla Generation

När ni får en tränare som satsar långsiktigt, då menar jag verkligen långsiktigt, tror jag att det kan vända...alltså när Mourinho och förmodligen Perez lämnar.

Nu är jag seriös också.
Barcelona Blaugrana91
2011-01-22 00:41
el Flaco och Barca4eva

Jo detklart, ni båda har rätt, vore givetvis orättvist mot Pinto om han plötsligt blev bänkad i en ev. final.
The Castilla Generation
2011-01-22 00:41
Om jag inte minns fel så snittade Real Madrid 5 egna produkter i många matcher. Casillas, Arbeloa, Guti, Granero och Raul startade många matcher tillsammans. Finns inte många andra lag än Barca som kunde rubba det.

Men satsningen på canteran för Real Madrids räkning är närmast obefintlig idag. Men det kommer en ny kommande generation som kommer knacka på dörren i A-laget inom en snart framtid.
Barcelona el Flaco
2011-01-22 00:40
Real Madrid (L) "riktiga" Ronaldo/

Jag som har varit culé ett bra tag är väl medveten om att vi har inte alltid haft en mängd med egna produkter i startelvan och truppen. Vi ska inte heller glömma bort att en av Real Madrids bästa lag genom tiderna, och en av de bästa inom spansk fotboll för den delen, är La Quinta del Buitre, vars kärna bestod av fem egna produkter och fyra av de var födda i Madrid. Det laget vann fem ligatitlar i rad.

Nu har Real Madrid under merparten av detta seklet haft Florentino som president och han har visserligen inte valt att satsa lika hårt på canteran. Mycket pga att han byter tränare hela tiden vilket inte ger vare sig stabilitet eller kontinuitet. Som sagt, att få fram talangfulla spelare underifrån är inte något som sker över en natt, eller ens under en säsong. Det kan dröja flera år innan man får se resultatet.
Barcelona el Flaco
2011-01-22 00:35
Blaugrana91/

Med tanke på att cupen är Pintos turnering och han har stått alla matcher hittills anser jag att det är logiskt att han även får spela en eventuell final. Vore grymt orättvisst ifall han står alla matcher på vägen till finalen och sen plötsligt bänkas.
Barcelona Barca4eva
2011-01-22 00:35
Blaugrana91

Det gick väl bra i första mötet mot Betis? När allting rullar på spelar det inte så stor roll ifall det är Vicki eller Pinto som står.
Real Madrid Real Madrid (L) "riktiga" Ronaldo
2011-01-22 00:33
el Flaco

Meningen med det jag skrev var att många Barcafans tror att Barcelona har producerat såhär bra spelare under alla år och att Real Madrid knappt har fått upp någon bra. Bara för att Barca har fått upp riktigt bra spelare som passar perfekt in i taktiken just nu (vilket är grymt) så betyder inte det att man alltid har gjort så:)

Om 10 år kanske det är Reals tur att få upp så många bra spelare, vem vet?
Barcelona Blaugrana91
2011-01-22 00:33
Pep kommenterade lite om Alves kontraktsituation på presskonferensen idag, han sa bland annat att han var övertygad om att man skulle nå en lösning och att han är säker på att Alves kommer vara i Barca i många år till.
Om han är lugn så bör vi nog inte vara oroliga. :)

Dock så han en sak som gjorde mig lite smått orolig inför en ev. Cup final :P

"As for Pinto, the boss reiterated his confidence in his keeper and announced: “he’ll be in goal for the Cup Final if we get there and he’ll definitely start the two semi-final games, because he deserves it and he’s a fantastic keeper. He’s always performed at a high level and he did against Betis too”. "

Visst han kan starta i semifinalerna, men i självaste finalen? Njaa säger jag.
Barcelona el Flaco
2011-01-22 00:26
Real Madrid (L) "riktiga" Ronaldo/

Madrid hade visserligen många fler canteranos när Del Bosque var tränare, men vi får inte heller glömma att många av de var i bästa fall mediokra spelare som Mejia, Pavón, Portillo, Raúl Bravo, etc. Och idag finns de inte kvar, mycket pga att de inte höll måttet som sagt.

Den enda som de senaste åren har slagit igenom på allvar och knipit en plats i startelvan är Iker och för att poängtera hur pass längesen det var kan man dra upp att det var samma säsong som Atlético senast besegrade Madrid.

Sen är det självklart att det här går i perioder. Det beror också på hur pass mycket klubben/klubbarna satsar på ungdomsakademin och hur bra spelarna är från varje generationskull. I grund och botten är denna satsningen något som ger frukt efter först flera års av konsekvent arbete. Tänk dig, La Masia invigdes 1979 och det är först nu, 30 år senare, som vi får se 7-8 egna produkter i startelvan i nästan varje match.
Barcelona Barcelona!!
2011-01-22 00:23
blaugrana91
Ja, han vill ju det verkar det som :)
Real Madrid Real Madrid (L) "riktiga" Ronaldo
2011-01-22 00:16
Vill inte komma in och tjafsa eller något men måste bara säga att bara för att ni producerar bra spelare från akedemin just nu så betyder det inte att ni alltid har gjort det. För 5-10 år sedan, vilka hade mest spelare från ungdomslagen, Real eller Barca? Det var Real som producerade mest. Det går i perioder.
AndreD
2011-01-22 00:11
Förlåt för one-liner, men:

The Castilla Generation

Gissa en gång.
The Castilla Generation
2011-01-22 00:00
Delarocha

Varför finner du mitt namn otroligt roligt?

Barcelona Blaugrana91
2011-01-21 23:54
Till Barcelona!!

Messi kommer inte vilja vila imorgon, han vill spela hela tiden! ;)

För övrigt hoppas jag på följande elva imorgon

Valdes
Adriano-Puyol-Pique-Abidal
Xavi-Busquets-Iniesta
Messi-Villa-Pedro

Möjligt att kanske Xavi får vila och att Afellay startar istället, eller vad tycker ni?
Barcelona B-Guden
2011-01-21 23:43
Namn: Barcelonistas
Sänt: 2011-01-21 23:20 Ändra
Vore lite komsikt om vi får milan typ i en kvartsfinal och slår ut dom. undra hur ibra tänker då hehe

Rätt säker på att zlatan kommer göra ett överfall på någon av våra backar som skadar dom.
Barcelona Barcelona!!
2011-01-21 23:41
Tycker inte Barca ska vila för många spelare imorgon, kanske en eller två, men inte fler för då finns det risk att vi tappar 4-poängsförsprånget. Det känns som att Messi kanske behöver vila en match, inte för att han har varit dålig utan för att det är så mycket matcher och för att han ska orka, men Pep har nog koll på det skulle jag tippa, haha.

Valdés i mål iallafall, Adriano, Pique, Puyol och Abidal i backlinjen, skulle kunnat vila någon av mittbackarna, men Milito var inte bra mot Betis så han måste nog komma i form innan han börjar spela från start. Kanske att Maxwell starar istället för Abidal.
På mittfältet tycker jag Xavi, Iniesta och Sergio ska spela som vanligt och sen kanske att Messi vilar då, eller Villa.
Barcelona De Goda
2011-01-21 23:34
The Castilla Generation!!!

Det där klippet är fan det roligaste på länge :D
Barcelonistas
2011-01-21 23:32
Blaugrana91

sant tror inte heller dom går vidare då jag tycker deras försvar inte håller i cl.
Barcelona Frodo
2011-01-21 23:31
Hetfield

Pep gjorde det subtilt en gång när Zlatan lämnat. Han sa något i stil med att "jag hoppas att han får spela ytterligare en semifinal i champions league i framtiden". Jag vet inte om han gjorde det med meningen men kul var det.
Annons: