/spanien/barcelona/forum/13292.aspx/spanien/barcelona/forum/13292.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Port Olímpic.
2011-01-21 10:47
Canaletes.
När någon påstår att fotbollsspelare är överbetalda så får det mig att se rött. Fotbollsspelare får bra betalt eftersom folk betalar för att få se matcher, köpa halsdukar, matchtröjor osv. Det är en industri och spelarna får betalt därefter; marknaden sätter spelarnas löner! Man ska helst ha läst lite ekonomi innan man kommer med sådana påstående. Det finns inget sådant som överbetalda fotbollsspelare utan det finns endast anledningar till varför spelare tjänar som de gör.
Canaletes
2011-01-21 10:44
Jag vet att det säkert inte skiljer så mycket av de Alves vill ha från klubben men det jag mest tänker på är hur spelarna reagerar på Alves.

Det lär ju bli några sad faces i laget. Puyol lär ju tänka: Du ska ha mer än mig? Du älskar pengar mer än laget?

Ni förstår min poäng?
2011-01-21 10:40
Ni har fel som påstår att om inte Alves får vad han vill så drar han. Han säger själv att han inte har några problem med att stanna kvar i Barcelona med nuvarande kontrakt.

Jag är lite kluven här det måste jag erkänna. Jag tycker nog att han borde nöja sig med det erbjudande han nu fått. Samtidigt förstår jag honom när det gäller hans karriärs viktigaste kontrakt. Det ska gälla i 5 säsonger och det är väl klart att han försöker få till ett så bra kontrakt som möjligt. Det går liksom inte att bara kalla honom för pengakåt. Han har alltid varit professionell, ger alltid allt på planen. Han sköter sig exemplariskt vid sidan om planen, är aldrig ute och slarvar på nätterna osv.

Vi får heller inte glömma bort, vad händer om Alves placeras i samma lönenivå som Iniesta och Xavi? Eh jo, då lär det inte dröja länge innan agenterna för Puyi, Piqué och Valdes knackar på Zubis dörr och undrar varför deras klienter ska ha lägre lön än Alves. Jag förstår också klubbens inställning att inte vilja ge efter. Det är som sagt en besvärlig situation. Enligt både Alves och klubben så ser de inga problem med att han stannar kontraktstiden ut. Det är kanske lika bra? Låt han sitta av sitt kontrakt och strunta i att han lämnar gratis. Äh jag vet inte, jobbigt läge.
Barcelona L.A.M Nr 10
2011-01-21 10:25
Canaletes

Man tycker ju Dani borde nöja sig med det han har, fotbollsspelare i allmänhet tenderar ju att vara allt för mycket beroende av pengar. Trots det så borde klubben tänka lite på vad som händer om brassen verkligen skulle lämna, man skulle sportsligt försämras rejält och det kan man lätt förhindra genom att betala honom mer.

Slutsats: Jag tycker det är riktigt dåligt av Dani Alves att försöka mjölka klubben på pengar så mycket det går, då det innan har verkat som att han trivs jättebra. Men jag tycker ändå Rosell borde ge honom det han vill ha, då laget skulle försämras avsevärt annars, och det vill ingen.
Canaletes
2011-01-21 10:17
Jag förstår inte hur Alves tänker. Han vill ha högre lön än självaste Puyol?!alltså wtf?!

Vafan gör han med pengarna? Försöjer en hel by i Brasilien eller? Vafan nöj dig med alla miljonerna du får, fotbollsspelare är ju så jävla överbetalda så det inte sant. herregud...

Quim från Punto Pelota med de senaste om affären.
Barcelona L.A.M Nr 10
2011-01-21 10:13
Gonzalez_Barca

Den enda som skulle kunna ersätta Alves ganska bra är Maicon, men inte heller han anser jag har samma kvalité som Alves. Dani är bättre i offensiven medan den andra brassen är starkare i defensiven, men om Dani Alves drar behöver vi i så fall en lika offensiv högerback och det finns det inte ute i fotbollsvärlden just nu. Det går inte att komma i från att det bara blir sämre om Alves sticker. Vi har inte heller någon jättetalang från La Masia på den positionen, så mycket som jag vet.
Barcelona Gonzalez_Barca
2011-01-21 10:01
Sticker han till sommaren så finns det nästan inga högerbacksalternativ där ute i fotbollseuropa. Top 5 är ju väldigt begränsad där Alves, Maicon, Lahm, Ramos och Sagna är de bästa. Sen finns det inga högerbackar med samma status som dem. Vore väl Srna som är närmast de fast han är snart 30.. Vore annars Santon som stoppade Cristiano i CL för ett par år sedan som är på väg upp..
Drar Alves så kommer det nog vara Barcas sämsta sportliga beslut sedan Guardiola tog över..
Barcelona L.A.M Nr 10
2011-01-21 09:55
Jag tycker att Dani Alves är så pass viktig för vårt spel att man borde ge honom vad han vill. Va fan ska vi göra om han nu lämnar, han är världens bästa högerback och då skulle vårat lag bli så mycket sämre.

Dock blir jag lite irriterad på honom, jag trodde verkligen inte på att brassen var en sådan person att han absolut måste ha sina pengar, annars sticker han. Hade jag varit honom hade jag skrivit på kontraktet illa kvickt, för han själv skulle det bara bli sämre om han flyttar. Men om han nu är så pengakåt bör Rosell ge han vad han vill ha.

PS: Vet att jag låter som värsta hycklaren, men hoppas ni förstår vad jag menar.
Barcelona Hyder
2011-01-21 09:34
Jag älskar Alves, han är ovärdelig på kanten. Inte för att han är bra på att passa, skjuta eller slå inlägg utan för att han alltid finns där. Han breddar som en riktig högerytter och löper ständigt för att öppna upp försvar. Frågan är om man skulle kunna hitta någon som kan göra ett liknande jobb.

Oavsett vad, så tycker jag att Alves bör ha accepterat det senaste kontraktsförslaget som tydligen skulle betyda att han tjänar lite mindre än Iniesta och Xavi och att han skulle befinna sig i den tredje löneklassen.

Om han älskar klubben lika mycket som han springer för densamma bör han bara skriva under det där jävla kontraktet. Varför ska han försöka punga ut mer pengar? Han har ju redan en chans att tjäna lika mycket eller mer pengar än kaptenen själv.Han har själv sagt att han vill bli uppskattad och det tycker jag att han skulle bli (i pengaväg) med det senaste kontraktet.

Jag tänker så här: vi har aldrig varit bra på att behålla stora spelare. Vore väldigt kul om man kunde behålla en världsback som Alves. Men enligt mig bör man inte göra det till vilket pris som helst. Vill han ha pengar, då går han till City. Vill han ha titlar, skriver han på ett nytt kontrakt. Att höja Alves lön igen genom ett nytt kontraktförslag vore kanske en lösning, det vore inte "till vilket pris som helst" så att säga. Jag hoppas att Pep trycker på för att förnya hans kontrakt och jag hoppas även att Alves själv skulle bli nöjd om han får tillhöra den andra löneklassen.

Om man tänker efter: Spelare borde nästan betala klubben för att få spela här med tanke på värdet på det prisskåp man får hos oss.
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2011-01-21 09:17
Den här gången känns det som att Dani Alves verkligen kan lämna Barca. Det vore tjänstefel och Pep bör agera. Vore en värvning billigare? Alves kommer inte kosta så mycket att köpa nu när det återstår 1 år av hans kontrakt. Vill Barca har en ny världsklass spelare så lär han kräva lika mycket som Alves gör nu och man behöver också betala en stor summa för att köpa spelaren.

Jag förstår inte hur Barca kan spara pengar på den här affären. Rent logiskt så kräver Alves en summa som speglar hans status i laget. Han är lika bra på sin position som Xavi och Messi är på sina positioner. Dessutom är detta hans sista stora kontrakt och nästa gång han skriver på ett nytt kontrakt så lär det vara en sänkning i lön.

Sportsligt förlorar Barca mycket på att sälja Alves.
Barcelona Blaugrana91
2011-01-21 02:25
Bengan

Och du missar min poäng...
Jag skrev att det är konstigt att vissa Realfans går från att vara totalt nere efter 1-1 mot Almeria och snacka om att ligan är över för deras del osv, till att efter en 1-0 vinst mot ett Atletico som knappt kämpar vara kaxiga och komma in här och skriva massa skit som vanligt... Det är märkligt som sagt...

Sen börjar du snacka om vår match mot Betis och ja självklart var många av oss besvikna på att laget spelade omotiverat och nonchalant men vi har knappast efter den matchen som trots allt inte betydde ett dugg ändrat inställning eller nåt. Barca är världens bästa lag och vi alla här inne vet hur bra dem är och vad dem kan göra!
Real Madrid El-Blanco10
2011-01-21 02:23
Wow Barcelonistas, du är verklgen så full av skit, du säger att lag lägger sig mot oss och ger oss segern, ASSÅ WTF!?

Vi vann med 1-0- ETT-NOLL kallar du det att ge bort en seger, vi skapade knappt några målchanser, så typiskt att det alltid ska skyllas på allt möjligt från er sida när det gäller real, face it, i spanien finns 2 lag och det är Real och Barca, de andra är inte tillräckligt starka att stå emot knappt i ett möte hur fan kan ni förvänta er att det ska lyckas i TVÅ möten.

Tröttnar ni inte på att varje match klaga och skylla på Real?? allvarligt talat....
Barcelona Trippeln
2011-01-21 01:47
Sou_Ronaldo

Dra åt helvete.
elbraco
2011-01-21 01:32
cred till el Flaco för att ha startat dagens följetong; "senast atletico vann"...
För övrigt var Napster en av de första (eller den första?) peer to peer fildelningsmjukvaran, typ som uTorrent eller DC++ tror jag. Helt OT men ändå :P
Real Madrid Bengan
2011-01-21 01:21
Blaugrana91, du missar min poäng. Orka ens argumentera om det, om du scrollar bak tills under matchen mot Betis så kan du läsa betydligt mycket mer dramatiska kommentarer än att laget spelade lite omotiverat.

Det är så supportrar fungerar, under hettan när det går dåligt skriver de flesta fans liknande saker. Det är inget som är unikt för Real madrid supportrar... eller barca för den delen
Barcelona Blaugrana91
2011-01-21 01:12
Bengan

Nja många här inne var bara besvikna på att Barca spelade så omotiverat och att man tyckte vissa spelare borde tagit lite mer plats när dem väl fick chansen..
Men vi var ändå vidare, så den förlusten betydde trots allt inte så mycket.
Kan ju även vara svårt att vara 100% motiverad om man har en 5-0 ledning inför matchen.

Men när ni hade fått 1-1 mot Almeria så började ni ju gapa om att ligan var helt körd för er del, att det var lika bra att ge upp och att ni aldrig kommer ha någon chans mot Barca (stämmer iof) osv...
Real Madrid Bengan
2011-01-21 00:54
Bluegrana91, du menar att det är skillnad mot hur det lät här inne före och efter matchen mot Betis?
Barcelona true_barca_fan
2011-01-21 00:45

Sou_Ronaldo

How old are you? Väx upp.
Barcelona Blaugrana91
2011-01-21 00:38
Haha man märker att vissa saker vänder fort, nu är plötsligt alla Realfans kaxiga igen, varför? För att dem vann med 1-0 mot ett Atletico som hade gett upp från minut 1...
I söndags var det ju lite andra tongångar från dem om man säger så, då lät det som alla skulle hoppa från första bästa klippa...
Men som sagt det vänder fort...
Barcelona Hetfield- Megan Fox is a dude
2011-01-21 00:29
el Flaco

Jag citerar Robin Williams (apropå Bill Clinton och Monica Lewinsky)

"She's the only jewish girl that couldn't get a stain out"
Barcelona Messidinho_10
2011-01-21 00:28
Senaste Atlectio vann över Real

... så existerade inte Svenskafans tragiskt men sant!
Barcelona el Flaco
2011-01-21 00:25
Hetfield & addeh/

Eminem är ingenting idag jämfört med vad han var 1999. Det är som att jämföra dagens Ronaldinho med när han var på topp för 5-6 år sen.

Men för att gå tillbaks till temat...

...blev det känt att Clinton brukade bli avsugen i Vita Huset,
Real Madrid Sou_Ronaldo
2011-01-21 00:23
Senaste gången Atletico besegrade Real

Hade Puyol hundkoppel och var kopplad i en hundkoja där Luis Enrique var hans ägare.

Eto´O hade fyrkantig belair Will Smith frilla

Oleguer gjorde en bensax på träningen när van Gaal gav instruktioner till övriga Hollänska landslaget och Oleguer ville försvara dem katalanska färgerna.

Iniesta jobbade på grönalunds spökhus

Messi var en gris innan Laporta förvandla honom till en av dem sju små dvärgarna tillsamamns med Xavi och Iniesta.

Mycket hände då
Barcelona Hetfield- Megan Fox is a dude
2011-01-21 00:21
el Flaco

OT, även om Eminem är väldigt kommersiell nuförtiden så har killen onekligen en gigantisk talang, strax bakom Tupac så kommer Eminem.

Bevis? There you go.
RIP Proof.
Atlético addeh
2011-01-21 00:20
Flaco: "Eminem var grym som rappare"

Hey dude, Eminem är fortfarande överlägset världens bästa rappare.

Hetfield: "Justin Bieber var inte född"

Det värsta är att detta omöjligt kunde stått i din one-liner bok, därför undrar jag hur i hela världen du kom på det? Du borde få nobelpriset i klockrena kommentarer.
Barcelonistas
2011-01-21 00:19
Kan bara instämma, ett utav tidernas bästa lag!
Atlético addeh
2011-01-21 00:15
Vet inte om någon nämnt det här tidigare, men Barça B har drabbats av ännu mer skadeproblem då Carmona opererat sitt knä och blir borta från spel i upp mot två månader. Rafinha kommer garanterat få mer speltid i B-laget nu, det vore även kul att se Deulofeu i några matcher.

På tal om Deulofeu så medverkade han på A-lagets träning idag, även en annan Juvenil A-spelare i form av Javier Espinosa deltog.
Barcelona Messidinho_10
2011-01-21 00:14
Napster HAHAHHA vilket skit program det var, det tog flera dagar att ladda ner nåt!!
Barcelona el Flaco
2011-01-21 00:14
Senaste gången Atlético besegrade Madrid så

...gjorde en då nobody vid namn Carles Puyol sin debutsäsong.

...var Guardiola, Luis Enrique och Sergi, idag tränare inom FC Barcelona, fortfarande aktiva spelare

...var Eminem grym som rappare.
Barcelona true_barca_fan
2011-01-21 00:12
Marcus grande Perez

Hur vet du det?
Annons: