/spanien/barcelona/forum/13289.aspx/spanien/barcelona/forum/13289.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona FC Barcelona en Mi Corazón
2011-01-21 15:23
Delarocha

Vad hade jag gjort? Du det är Rosells jobb att komma på det inte mitt, Som många påpekar att Piqué, Puyol & Valdés har hjärta för klubben, så är det samma hjärta som ska hindra dem från att vilja ha samma lön.

Jag säger inte man ska ge Alves allt han vill ha men Rosell måste lösa denna situation, annars kan han ta sina ekonomi examen och slänga den i skogen för han har vissat sig för en (for lack of a better word) idiot
Barcelona Barcadinho.
2011-01-21 15:23
Tråkigt att man inte kunde komma överens igår. Verkar som att förhandlingarna har kört fast nu på ett tag.

Men jag har haft lite fonderingar kring honom innan beskedet idag och det handlar om motivation. Han har redan vunnit mycket med klubben och kommer kanske att vinna flera titlar den här säsongen.

Guardiola kommer att hamna i ett allmänt motivations problem nästa säsong, oavsett vad som händer. Vinner klubben ligan och/eller Cl så finns det en stor risk för mättnad hos spelarna. Vinner klubben inget så är det lika stor risk, eftersom det kommer att vara svårt för Pep att tagga återigen alla spelare. Jag menar motivation hos nästan samtliga spelare i truppen.

Vissa unga spelare som är också culés i hjärtat eller som identifierar sig starkt med klubben ligger i en mindre riskzon. I den här kategorin finns Pedro, Busqi och Pique. Jag lägger till här också Valdes och Iniesta även om de är lite äldre. De har många år på sig. Messi är ung och är en culé, men jag har ett litet frågetecken kring honom, eftersom han visar tendenser att vara nonchalant, när lusten inte är på topp.

Nu tänker jag inte analysera alla spelare i truppen, men jag återkommer till min första fundering.
Kan Alves fortsätta ha sin motivation på topp i flera säsonger framöver, om han får ett bra kontrakt? Jag vet inte, men jag kan inte svara direkt Ja.
Jag misstänker att han kan hamna i en motivations svacka redan nästa säsong, oavsett om vi vinner titlar nu eller inte.

Om klubben inte kommer lösa hans kontrakt fram till sommaren, så tycker jag att man kan sälja honom. Det finns ingen orsak att behålla honom till 2012 och förlora honom som Bosman. Att få några slantar är bättre än inget. Och risken är att hans sista säsong kommer bli bara surt hela vägen.
Barcelona Gabriel
2011-01-21 15:20
Delarocha

Du borde seriöst lära dig att argumentera utan att vara nedlåtande, även om du irriterar dig på åsikter som inte stämmer in med dina egna. Vill du försöka övertyga någon om att dem har fel så väljer du helt fel taktik. Om du inte bryr dig om att övertyga dem så bör du inte heller svara. Hur som helst så bör du genast sluta upp med din nedstämmande stil du uttrycker dig själv i via text, för det blir oerhört tråkigt.
Barcelona Messidinho_10
2011-01-21 15:19
Alvest mot Fabregas hade nog inte varit helt fel om man kunde få igenom det bytet!
Delarocha
2011-01-21 15:16
FC Barcelona en Mi Corazón

Vad hade du velat göra då? Sälja Messi och Xavi eller? Eller ser du någon annan lösning? Vi kanske borde sälja spelare och annat istället så vi kan ha kvar våra reklamfria tröjor. Det vore något det, även om vi inte vinner något och blir av med typ halva vårt lag kan vi iallafall skryta med att vi inte har reklam på tröjorna. Det önskar jag!

Suck på alla som säger att man ska ge Dani Alves exakt det han vill ha. Ni har ingen koll på ekonomi alls eller så bryr ni er bara inte om ekonomin. Känns som att det är lite mycket FM-tänk på er. SOm Rambla och typ 10 andra sagt, om Alves hamnar i samma lönefack som Xavi, Iniesta etc, vad är det då som hindrar att Pique, Puyol, Valdes etc vill ha samma lön (snarare deras agenter).

Och ni tror vår ekonomi håller för att höja en hel trupps
lön eller?

"ledningen suger så enormt mycket". Ni är medvetna om att det är ert helgon Laporta som satt klubben i en här sitsen va? Eller får man kritisera honom. Det kanske är samma som emd Ronaldinho på det här forumet, kritiserar man honom är man inte en äkta cule.

Det är iallafall tydligt vem är ond och vem som är god av Laporta och Rosell.

Barcelona Gabriel
2011-01-21 15:16

Alla får tycka vad dem vill och stå för det dem tycker och jag håller med dig. Jag anser precis som dig att Rosell har förstört mycket av det som gjorde klubben speciell. Om folk blir irriterade på att man tycker så, då får dem väl bli det men vad som gör mig irriterad är att folk inte kan respektera andras åsikter, utan istället kaxar upp sig och talar nedlåtande gentemot en bara för att de tror sig veta bättre.
Barcelonistas
2011-01-21 15:15
El Flaco

Valdes,Pique,Puyol är spelare som är blåröd i själen, alves har säkert även han känslor för barca men inte riktigt på samma sätt.

vi är världens bästa klubb och den mest unika i fotbollsvärlden, men ledningen suger så enormt myket.
Barcelona Rambla~
2011-01-21 15:14
Barcelonistas

Du skrev tidigare att klubben inte ville förbättra hans kontrakt. Jag påpekade bara att det var ett felaktigt påstående.
Barcelonistas
2011-01-21 15:11
Rambla

Tycker det bara o bjuska upp det alves vill ha. dags att alla vaknar här inne det är inte vilken spelare som hest vi pratar om det är Dani Alves, som är en stor del i Barcas vinnande koncept. Han har varit och är en stor bidrag till våra framgångar dom senaste åren!

ja de är ledningens fel tycker dom ska gå med på vad alves vill ha för lön,( om vi förlorar alves va fuck ska vi göra då? spela med milito ute på vänsterkanten?
Atlético addeh
2011-01-21 15:11
El Kaiser de Michoacán

Vore riktigt korkat att låna/sälja Jonathan dos Santos i det här läget. Dels för att han verkligen behövs just nu då skador hägrar i B-laget, och dels för att han spelat bättre under 2011. Tror Jonathan kommer bli ännu bättre om han får lira med bästa vännen Thiago under våren.

Jag vet att jag varit skeptisk till dos Santos vara i Barcelona, men i nuläget vill jag behålla honom. Ett Barça B utan Jonathan, Sergi Roberto, Romeu, Riverola, Vázquez & Carmona innebär problem, vilka ska då göra Thiago sällskap på mittfältet? Nyförvärv? Knappast.

Angående Rochina så är det ett par engelska klubbar som rycker i honom, främst Blackburn. Anfallaren har väl inte lyckats så speciellt bra i Barça B och jag ser inte Rochina som en framtida A-lagspelare, därför känns det inte som jag bryr mig vart han hamnar. Rafinha har ju bevisat på två ynka B-lagsmatcher att han håller klass så ersättare är inga problem.

Vore intressant att se Deulofeu i B-laget inom en snar framtid också. Fem mål på de två senaste matcherna i Juvenil A och igår även träning med A-laget. Grabbens form är maxad för tillfället.
2011-01-21 15:10
Delarocha

Vem fan är du som ska säga vem jag ska hålla o inte hålla på?

Ja jag tycker han sålde klubbens själ till dom rika araberna. han sålde en av sakerna som gjorde denna klubb speciell.

Ekonomin är dåligt ja, men hallå det är inte bara klubbens ekonomi utan hela j*vla världens ekonomi som är upp och ner
Barcelona el Flaco
2011-01-21 15:09
Jag håler med det som Rambla och Heywood är inne på. Om styrelsen viker sig ner och går med på Alves krav, vad skulle hindra Valdés, Piqué och Puyol att ringa upp sina agenter och begära samma sak? Eller någon annan i laget? Om man nu har satt upp ramar för hur budgeten ska se ut och hur mycket pengar man ska är beredda att ge till spelarna så får man fan stå fast vid det. Detta säger jag trots att jag gillar Dani Alves.
Barcelona Rambla~
2011-01-21 15:06
Det är lätt att tro det bara skiljer 1m och att det skulle räcka med det vilket ger en väldigt felaktig bild av läget. Vad jag vet så ligger Xavis och Iniestas lön på ca 8m. Vad Alves nu tjänar i dagsläget vet jag inte men om vi antar att det rör sig om ca 4-5m, så vill han ju ha nära på en fördubbling av sin lön. Sprid ut det över 5 säsonger och lägg även på skattesatsen som klubben ska betala så lär nog alla snabbt inse att det handlar om bra mycket mer pengar än någon miljon hit eller dit.
Delarocha
2011-01-21 15:04

Sålt själen? Allvarligt talat. Lägg av med det här skitsnacket. Sluta håll på Barcelona då om vi sålt själen. Blir så trött på detta.

Och varför inte vara sur på allas gullegris Laporta istället för Rosell? Eller vill du hellre att vi ska sälja Messi och Xavi för att kunna ha kvar din narcisstistka tanke om att du håller på ett lag utan reklam? Kom in i matchen för fan.

Ekonomin går skit och du sitter på ett svenskt forum och tycker att Rosell sålt själen. Hyckleri och spysmak.
Barcelona L.A.M Nr 10
2011-01-21 15:01
Är det någon som vet ungefär vad skillnaden är mellan vad ledningen erbjuder och det Alves kräver? Om det inte är så speciellt mycket kan man ju bara ge honom det han vill ha, enda problemet då är ju att fler spelare vill ha samma lön.

En annan sak också är att Alves verkligen förlorar på att inte skriva på ett nytt kontrakt. Sportsligt kan han inte få det bättre på något annat ställe. Frågan är då om han verkligen bryr sig om det sportsliga? Man börjar ju tro att han bara vill få till en jättelön på hans sista långa kontrakt.

Men jag frågar igen, vad är skillnaden på vad Alves vill ha och det Rosell och co erbjuder?`

Edit: Såg nu att det skiljer €1 miljon, det känns inte så där jättemycket i lönesammanhang, snälla Rosell erbjud bara honom lite till så att vi får slut på den här soppan.
Barcelona Messidinho_10
2011-01-21 15:00

Haha det ör fan sant.
Barcelona Rambla~
2011-01-21 14:58
Messi överst, därefter Xavi och Iniesta. Villa befinner sig någonstans mellan Xavi/Iniesta och Valdes, Puyi och Piqué.

I somras uppdagades ett enormt skuldberg och ledningen var även tvugna att ta ett lån för löpande utgifter. Den nya ledningen har också tagit fram ett helt nytt lönesystem som skulle gälla alla nya konrakt. Ska man helt plötsligt ge avkall på detta så fort en spelare vägrar ställa sig in i ledet och göra lite uppoffringar? Visst, ledningen kan ju så klart vika ner sig för att Alves är en sådan viktig spelare och ge honom vad han begär. Vad händer sen tror ni? Det lär ju inte dröja läng innan tex Valdes och Piqué känner sig orättvist behandlade och också kommer att kräva förbättringar.

Man kan inte ena stunden gå ut med att uppoffringar krävs, att det gäller att strama åt ekonomin för att i nästa stund vika ner sig vid första kontraktsförhandling. Det säner liksom ut fel signaler. Speciellt med tanke på hur den ekomomiska situationen ser ut som den gör i världen.
2011-01-21 14:58
Enligt Marca så är det 1M€ som skiljer Alves och en ny kontrakt. Rosell har ju sålt FCB's själ till qatar foundation och kommer casha in jag vet inte hur många miljoner, han kan lika gärna ta 1 av de miljornerna och lägga dem på Alves kontrakt
Barcelona El Kaiser de Michoacán
2011-01-21 14:54
Verkar som Jonathan dos Santos, Armando och Rochina har fått beskedet att dom kan söka efter nya klubbar. Just dos Santos verkar Barça dock vilja ha en återköpsklausul på.
Delarocha
2011-01-21 14:51
Vadå vänta? Dani Alves är vår ordinare högerback och om han har sagt att han inte kräver att bli såld utan kan vara här till 2012 har jag hellre honom tills dess. Vi kommer inte få så otroligt mycket pengar för Dani Alves och finns absolut ingen högerback vi kan ersätta honom med om vi inte vill gå med förlust och då kan vi lika gärna förnya kontraktet med Dani.
Barcelona Messidinho_10
2011-01-21 14:50
Marcelo Viera

Aa Messi cashar inte ca 100, sen är Xavi, Villa och Iniesta som ligger på ca 80-85 och sen har vi tredje kategorin med Puyol och några till som ligger på ca 50!
Marcelo Viera
2011-01-21 14:47
Hur ser lönelistan ut i Barcelona?

Kan inte tänka mig något annat än att Messi lyfter högst lön, det med marginal till den som kommer efter.
Delarocha
2011-01-21 14:47
Inte köpa nåt? Adriano litar jag inte på för fem öre att kunna fylla Dani Alves plats.
Barcelona Messidinho_10
2011-01-21 14:45
Delarocha

Jag har inte sagt vi ska köpa nåt nu! Vi har ju Adriano ge killen chansen han har fan tusen ggr bättre inlägg än Alves om jag ska vara helt ärligt.

Som sagt det är riktgit dumt och vänta om man nu vet att dem inte är överens. Tid är pengar grabben!!!
Barcelona Heywood Jablome - Barça si, Rosell no
2011-01-21 14:45
el Flaco.

Det löser väl Guardiolas feeling när han skeppar bort honom från klubben ;-)

Allvar. Om klubben skulle bjuda in Alves till samma kontrakt som de ger Xavi och Iniesta. Vad händer då med resterande av spelarna nästa gång de förhandlas om kontrakt?

Alves passar in bland Piqué, Puyol och Valdés. Gör otroligt mycket på plan, spelar otroligt många matcher. Han kan ju inte tacka nej till nästa kontrakt som de lägger upp på bordet.
Barcelona el Flaco
2011-01-21 14:43
Förra hösten antydde jag att det kanske fanns en risk att Dani Alves skulle bli ofokuserad pga av alla förhandlingar, att han inte skulle ge 100% på träningarna och att det skulle i sin tur påverka hans prestationer på planen.

Nu blev det inte alls så då Alves visade sig vara lika professionell som alltid och presterade på topp varje gång han spelade. Skillnad idag är att det säkerligen inte kommer bli många fler förhandlingar då klubben inte verkar vara villiga att ge honom en högre lön. Frågan är då, kommer det här påverka honom under resterande säsongen på ett negativt sätt? Kommer han sprida dåliga vibbar i omklädningsrummet?
Barcelona Heywood Jablome - Barça si, Rosell no
2011-01-21 14:40
Jag ser det så här:

Ledningen har sin ståndpunkt. De erbjuder honom ett kontrakt i kategori 3 (Puyol, Piqué och Victor Valdés befinner sig där) Vill han inte och vill ha kategori 2 med Xavi och Iniesta och inte tänker försöka möta klubben halvvägs än.

Då kan han lika gärna lämna.

Även fall han blir svår att ersätta. Men i slutänden vet vi att ett kontraktet kommer att vara påskrivet. I vilken annan klubb hade Alves presterat så bra?
Delarocha
2011-01-21 14:40
Messidinho_10

Nu? Och panikvärva en högerback för dyra pengar? Det låter som det absolut sämsta alternativet. För att sälja Dani Alves och köpa in en ny lär ju gå + - noll mer eller mindre i pengar.

Vem ska vi köpa istället? Och om du säger Van Der Wiel får du gärna ha sett honom spela matcher mer än 2 matcher i VM och på youtube. Orkar inte med folk som hypar spelare de aldrig sett.
Barcelona Rambla~
2011-01-21 14:37

Nej, jag känner inte Pep personligen och har heller inte påstått det men det borde vid det här laget vara uppenbart vad för slags värderingar, moral han har och hur han är som person. Det går liksom inte att ta miste på efter alla hans presskonferenser och intervjuer.

Nej, jag skrev inte att ingen tar Barcelonistas seriöst, utan undrade snarare hur seriöst han uppfattades efter den kommentaren. Ledningen suger för att de inte anser Alves vara värd ett bättre kontrakt? Det stämmer ju inte ens! De är ju med och förhandlar, det är bara att de ännu inte kommit överens. Två parter som vill olika saker.
Barcelona Messidinho_10
2011-01-21 14:36
L.A.M Nr 10

Jag hade sätt upp han på transfern redan nu och fått grymt betalt och inte väntat till sommaren, för nu är ju loppet körd, om vi ska tro medierna..
Annons: