/spanien/barcelona/forum/13287.aspx/spanien/barcelona/forum/13287.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Port Olímpic.
2011-01-20 00:38
Vilka kan med handen på hjärtat säga att de tror att Bojan inom fem år kommer vara en given startspelare i Barca?
Delarocha
2011-01-20 00:31
petersays

Håller helt och hållet med om det med laguttagningen. Jag föredrar att man fokuserar på ett par ungdomar i taget, säg t.ex förra matchen kunde man låtit Thiago och kanske Bartra spela med ordinare lag. Och idag låtit antingen samma om de gjorde det bra eller t.ex Afellay eller Jeffren eller Fontas eller Bojan spela med ordinare lag. Men att spela med 7/11 matchotränade spelare och en förkyld Messi ger ju inte direkt någon möjlighet får de enskilda spelarna att imponera så där väldigt mycket då spelsystemet är ett maskineri snarare än ett enskilt soloprojekt.

Börjar bli trött på en del av Peps uttagningar trots alla hans titlar.

addeh

Året när Eto'o var långtidsskadad var Bojan ordinare en hel del. MInns bland annat hans mål mot Villarreal, han spelade väldigt mycket från start och gjorde nära på 30 matcher totalt den säsongen varav typ 15 mål och 4-5 assist.

Pep säger att Betis har grymma anfallare. Han glömde nämna att vi har en usel back och andrakeps i målet som är konfunderande dålig
Atlético addeh
2011-01-20 00:31
Ganska komiskt att Barça B spelade 2-2 mot Betis ordinarie lag, men A-lagsreserverna + några ordinarie spelare får byxorna nerdragna fullständigt. How wierd?

Hetfield

"Bojan fick aldrig växa ut , istället så slängde man in honom i laget och sa "Här, du är nästa Raul, visa vad du går för". Det är inte sunt eller rätt att göra så mot en 17 åring"

Du får det att låta som om Bojan gick rakt in i startelvan och fick enorm press på sig, vilket inte var fallet. Även om han har spelat över 150 A-lagsmatcher har han aldrig varit riktigt ordinarie, frånsett förra våren, men alltid fått hyfsat med speltid. Jag personligen tror det är bättre för framtiden att Bojan redan nu är bekväm i A-laget, han känner spelarna och är en i gänget. Men jag vet inte, kanske är det min desperation att jag vill se han lyckas som gör att jag säger som jag gör.
Barcelonistas
2011-01-20 00:29
självklart tråkigt att bojan inte får till det men han har fått chanser. Men ska sägas att han var 1 domslut från att skicka oss till cl final föra säsongen om det inte vore för en jävla korupt skit domare.

han lyckades även bänka trädockan ibra, och gjorde ett par bra matcher mot bra motstånd som sevilla och villarreal. där trodde jag då att bojan skulle ta flera kliv men det blev bara sämre.

jag hoppas bojan blir en världstjärna men just nu är han långt ifrån och chanser har han fått.
Barcelona petersays
2011-01-20 00:28
Tjaa...det mesta är redan sagt. Missade första halvlek så jag slapp se det värsta. Men andra halvlek var väl av liknande måt. Ostabilt försvar och allmänt ointresserade spelare.

Som många andra också säger så förstår jag inte varför Keita och Milito får spela hela matchen för. Dom är ju bedrövliga.

Sedan tycker jag det är lite dåligt när Pep kör så uppenbart b-betonade uppställningar. Hur lätt är det för spelare att "visa vad de går för" när man placeras ihop med ett helt lag där alla är osamspelta, matchotränade och vill visa vad de går för. Hade hellre sett en lite mer ordinarie elva men med 3-4 osäkra kort (typ Pinto-Adriano-Pique-Bartra-Abidal-Mascherano-Xavi-Thiago-Jeffren-Villa-Afellay) där man sedan kan byta in 3 spelare till (Maxwell-Keita-Bojan) mot slutet. Nä men ni fattar, inte starta med så många ovana spelare på samma gång. Det blir bara pannkaka.
Sedan säger jag en sak jag nämnt tidigare. En spelare som Keita..nä. Han tillför ingenting. Jag hade 100,000 ggr hellre haft kvar en Deco på dekis som kan komma in nån gång då och och trolla med bollen. En spelare som har det där extra och kan få publiken att dra efter andan. Just sayin'!
Delarocha
2011-01-20 00:26
Så vitt jag minns var det väl hans föräldrar som sade nej. Undrar hur Bojans karriär sett ut om han varit med i den EM-truppen. Kanske hade gett honom positiv energi.

Kan se en Niva-artikel i framtiden om fenomenet Bojan och hans karriär som aldrig blev av.

Hetfield

Nej, det är ju sant. Men i Bojans kropp sitter exceptionell talang som antagligen gått förlorad på grund av klubbens överbelastning av honom vid unga år.

Han sades ju vara Spaniens nya stora stjärna och Barcelonas största anfallstalang sedan jag vet inte var. Så kraven på honom var ju från början helt löjliga.
Barcelona Hetfield- Megan Fox is a dude
2011-01-20 00:26
Delarocha

Man kan inte leva på potential, då hade Cassano varit en av världens bästa spelare nu. Potential är kryddan till hela grytan, men man kan inte leva med bara krydda.
Barcelona Rambla~
2011-01-20 00:25
Delarocha

Ja, det handlar dessvärre nog mycket om hans psyke. Han lider ju lite av ångest. Ungefär som Jesus Navas gjorde tidigare, även om det på långa vägar inte är på samma nivå. Minns när Aragones ville ha med honom till Em 2008. Han hade precis som du var inne på nära på gjort succé i sin debutsäsong. Det verkar ha blivit lite för mycket lite för tidigt i hans karriär. Att han tackade nej till Em var inte bara att han var för ung utan att han mentalt nog var rätt så slutkörd efter säsongen. Det var nog mycket som skulle smälta in i en så ung kropp.
Delarocha
2011-01-20 00:24
Jag tror tyvärr näst intill alla hans problem sitter i det mentala och det verkar ju som att 1: han inte får den psykologiska hjälp han bör få 2: att han inte har psyke nog för att bli en världsstjärna. För potential har han, eller hade åtminstone

Gör ont att se honom nu för han man ser ju på honom att han själv är medveten om hur illa det är.
Barcelona Port Olímpic.
2011-01-20 00:22
Det finns inget som gör så ont som bortslösad talang och visst gör det lite ont i hjärtat i fallet Bojan Krkic. Men sådan är fotbollen. Tränare bestämmer och du får dina chanser när du får dem. Sådant går inte att beklaga i efterhand utan det är bara att ta nya tag och kämpa vidare. Man har hoppats länge på Bojan nu men snart räcker inte tålamodet till längre. Han måste ta sig själv i kragen och verkligen rannsaka sig själv, hitta nya krafter och försöka hitta tillbaks till sin talang. I annat fall bör han försvinna ganska snabbt.
Barcelonistas
2011-01-20 00:21
Många var riktigt usla idag, men måste även nämna domaren som jag tycker gav betis många billiga frisparkar. han fuka flowet i vårat spel.

+ Afellay

- Bojan,Pinto,Milito,

Men det viktiga var att vi tar oss till semifinal.
Delarocha
2011-01-20 00:19
Rambla

Nej exakt. Ronaldinho var på dekis, likaså Deco, Samu blev skadad länge och Rijkaard var redan ifrågasatt, då fick Bojan helt plötsligt bli galleonsfigur för FC Barcelona. Han gjorde det ju bra men när sedan säsongen var slut fanns det inget "talang-stadie" för Bojan att återgå till och återigen ställa sig i skuggan av de stora spelarna. Ronaldinho skärpte sig inte och Bojan hade tagit chansen. Antagligen slog Bojan igenom för mycket och för tidigt. Tyvärr.

En av spaniens största anfallstalanger på många många år må mycket väl redan ha peakat och verkar inte ha psyket att vända trenden.

Hetfield¨

Jag hade inte tackat nej till en Bojan i den form och klass han var i när han var 16-17. Då var han ju faktiskt riktigt riktigt bra. Han spelade så otroligt moget och lugnt.
Barcelona comprende
2011-01-20 00:18
Aja tiden är inne för att avrunda denna kväll.

+ Till Affelay och att vi gick vidare
- Allt annat
Barcelona Port Olímpic.
2011-01-20 00:16
comprende.
Du ska nog se att han är med i truppen till nästa säsong. Jag är ganska säker på att ledningen har stora planer för Thiago. Han är den enda naturliga ersättaren till Xavi.
Barcelona Rambla~
2011-01-20 00:15
Delarocha

Glöm inte heller bort att då Bojan kom upp blev också Samu långtidsskadad och fick mycket speltid på grund av det.
Barcelona Hetfield- Megan Fox is a dude
Delarocha

Klockrent. Det är nästan som när ett barn blir tvungen att ta över "mamma/pappa" rollen i en familj för att föräldrarna är idioter.
Bojan fick aldrig växa ut , istället så slängde man in honom i laget och sa "Här, du är nästa Raul, visa vad du går för". Det är inte sunt eller rätt att göra så mot en 17 åring

Om klubben hade skött det där lite bättre så hade Bojan spelat betydligt bättre, tänk hur bra han hade varit om han hade fått spela ordentligt i B-laget istället?
Äh, man blir bara ledsen för Bojans skull.
Barcelona comprende
Port Olímpic. ;

Det var bestämt att han skulle flyttas upp efter nyår med, men det vet ju vi alla hur det gick
Delarocha
Bojan är inte spelartypen som lyfter ett lag. Speciellt inte i det mentala skick han är i nu. Han är beroende av ett välfungerade lag runt om sig, hans spelstil är inte så involverad i spelet, än mindre än Villa och önskar väl egentligen spela som han har gjort i u-17 och u-15 lagen. Gå runt där uppe, sedan när bollen närmar sig antingen möta och vända upp eller gå på djupet och avsluta kliniskt. JUst nu funkar dock ingenting av någon anledning.
Barcelona Port Olímpic.
2011-01-20 00:14
comprende.
Du är medveten om att det är bestämt att han blir uppflyttad till nästa säsong?
Barcelona Rambla~
2011-01-20 00:13
Pep är lite konstig. Han låter spelare som Keite och Miltio spela för han gillar deras personligheter. De är bra och välidgt sympatiska människor. Det är mycket hans "feeling" som får styra. Till en början funkar detta alldeles utmärkt men i slutändan verkar det som om dessa spelare som åtnjuter detta förtroende blir alldeles för bekväma och för säkra på sin plats.
Atlético addeh
2011-01-20 00:12
Alltså, hur fan kan ni sitta och smutskasta Bojan av alla människor? I första halvleken var han den enda, förutom Afellay förstås, som verkligen försökte. Pinto, Milito, Mascherano & Keita gjorde betydligt sämre matcher.

Nej, jag menar inte att Bojan gjorde en bra match, han får inte ens godkänt. Men har var långt ifrån den som var sämst idag.
Barcelona comprende
Port Olímpic.;

Är ganska osäker nu, blev lovad kontrakt till vintern fick inget, nu ser man han aldrig på plan, eller ens med i truppen. Det är en talang som man ska ta vara på, som kan bli hur stor som helst.
Barcelona 1.70-ligan.
Fan vad jag tycker synd om Jeffren. Och jag förstår mig inte på den sidan hos Pep. Varför favorisera vissa spelare, och fullständigt frysa ut andra? För det är uppfattningen man får. Bojan och även Keita till viss del favoriseras och just nu mobbas Jeffren ut. Hans kommer snart tillhöra samma kategori som Caceres och Henrique - spelare som har kvalitéer för att spela som truppspelare i Barca, men som aldrig får en ärlig chans.

Jag hoppas vid gud att jag har fel, men det känns så. Varför, Pep?

Nu ska jag sova. Godnatt
Barcelona .Sami.
2011-01-20 00:11
Någon här inne som kan hitta information vem som sprang mest? Har försökt leta men hittar inget.
Delarocha
2011-01-20 00:11
Hetfield

Man gjorde vad man var tvungen med Bojan när han var ung. Allt för mycket lades på honom när Ronaldinho istället ville vara ute och festa. Rijkaard ska ha både en eloge och kritik. Bojan var riktigt vass den säsongen men känns som att han brann ut mentalt efter den säsongen. Helt plötsligt var han inte en talang, utan han var en världsstjärna, sen kom u21-Em något år senare och han var helt usel och sedan har det bara fortsatt med bottennapp.

Psykolog + utlåning känns som medicin för Bojan. För jag ser inte att det lossnar för Bojan i Barcelona inom en snar framtid.
Barcelonistas
2011-01-20 00:10
att keita gör en dålig insats och maxwell de händer alla. tycker dom gjort bra matcher under säsongen. Så tycker inte man ska dra allt för stora slutsatser av den här matchen.

Men bojan har fått hur många chanser som helst. bästa för båda parter vore att sälja han, har inget i barca att göra.

In med jeffren hungrig spelare som vill mycket!
Barcelona Port Olímpic.
2011-01-20 00:09
Ja, frågan är hur länge man ska ha tålamod med Bojan? Jag är mycket medveten om hans ålder och vad han uträttade i sina yngre dagar men det är skillnad nu. Idag får han nästan 90 minuter och uträttar ingenting och så har det sett ut väldigt många matcher nu. Jeffren förtjänar den speltiden som Bojan upptar mycket mer.
Barcelona Pep the King
2011-01-20 00:09
Har en stark känsla att Bojan känner flåset i nacken av Afellay.
Barcelona Barcadinho.
2011-01-20 00:08
Rambla -

Ja, jag håller med att han inte smälte in så bra i det välkända passningsspelet, men han var taggad och gjort en del kreativa saker. Bojan gjorde inget och Messi var totalt nonchalant. Så klart att han missade straffen men den här inställningen.

Nu ska jag lägga mig. :)
Atlético addeh
2011-01-20 00:08
Heywood Jablome

Måste säga att det var riktigt skönt att skriva awards ikväll, det är bättre att ta ut sina aggressioner i skrift istället för att något ska gå sönder i hemmet...
Annons: