/spanien/barcelona/forum/13284.aspx/spanien/barcelona/forum/13284.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelonistas
2011-01-20 22:05
Meddelandet
Marcelo Viera
2011-01-20 22:03
Barcelonistas

Behöver ingen synoptik, det är ingen krönika utan en vanlig artikel.
Barcelona Blaugrana91
2011-01-20 22:01
Gällande Alves nya kontrakt så kommer han om han accepterar det placeras i samma lönefack som Villa, Puyol och Valdes och kommer om jag förstod det hela rätt bara ha lite mindre än Xavi och Iniesta.

Det tycker jag han ska vara nöjd med.

Såg nu att addeh hann före ;)
Atlético addeh
2011-01-20 21:53
Dani Alves kommer om han accepterar budet alltså hamna i samma lönekategori som Valdés, Piqué, Puyol & Villa. Helt ärligt, han borde bara tacka och ta emot.
Barcelonistas
2011-01-20 21:44
Marcelo Viera

dra till synoptik och köp glasögon.

" Real madrid på väg mot undergång"

hur fan kan man inte se det?
Barcelonistas
2011-01-20 21:43
Pedrorodriquez

ja klart dom har chans att slå oss, men tycker bara det är roligt att folk drar allt för stora slutsatser av förlusten igår. gick in och kollade i arsenalsforum och där hade vissa fått ordenkligt med luft.

Det enda som kan stoppas oss från la liga och champions league iår är om vi åker på ett helvetes skador. annars kan jag inte se vem som ska stoppa oss.
Barcelona petersays
2011-01-20 21:36
Hoppet är det sista som överger människan. De Gea storspelar, Reyes filmar till sig ett gult på Ramos som sedan åker på en tidig utvisning efter en handssituation som dessutom leder till 1-0 på straff genom Forlan, Real protesterar och klagar vilket leder till dålig stämning i laget som tappar fokus. Matchen slutar 3-0, Real åker i vanlig ordning ur Copan och Atletico tar sin första vinst på Real på tjugo matcher.

Nu kör vi!
Barcelona Gonzalez_Barca
2011-01-20 21:31
Jag diggar denna Adidas reklam med Messi, tecknad ifs men ändå :)
Marcelo Viera
2011-01-20 21:20
Ser ingen krönika som har skrivits.
Barcelona el Flaco
2011-01-20 21:17
SPORT skriver nu att mötet mellan klubbens representanter och Alves agenter är avslutade och att bägge parterna gick därifrån utan att säga ett ord till medierna. Man ska ha erbjudit en förbättrad kontrakt till brassen, där man bl.a. har höjt andelen fast lön och variablerna, men samtidigt inte gått med på högerbackens krav på att ställas på samma lönenivå som Xavi och Iniesta. Dani Alves verkar ha sista ordet nu. Upp till honom om han tänker acceptera budet eller ej.
PedroRodriguez
2011-01-20 21:12
Barcelonistas

Arsenal kan absolut slå ut oss. I alla fall så undrar man ju hur hög intelligenskvot folk har ifall man fått luft i sig bara för Betis slog ett B-betonat Barça. De är väl medvetna om att Pep endast ställde upp med 3 ordinarie spelare eftersom vi hade en 5 - 0 ledning från Camp Nou? Dessutom var kombinationen mellan Seydou och Mascherano allt annat än bra.

Sen så har Arsenal absolut chans mot oss, förra säsongen gick vi vidare rätt så lätt efter Messis show på CN men iår är Arsenal bättre och mer taggade antar jag. Man ska aldrig underskatta ett lag, Jag tror de matcherna blir oerhört svåra och det är trots allt CL så ingen match blir 'A Piece of Cake'
Barcelona Mrfaariis
2011-01-20 21:04
Asså varför tjatar alla om förlusten. Det var en nyttig förlust för oss och plus hade vi gått för vinst så hade vi kunnat krossa dem. Alla tjatar som om det är världens undergång.
Barcelonistas
2011-01-20 20:44
haha arsleanal fansen tror dom har någon chans mot oss bara för betis vann med 3-1 mot oss.

seriöst hade vi gått ut för att vinna matchen imon så hade vi vunnit de vet alla om. vi är världens bästa klubb
Barcelona Blaugrana91
2011-01-20 20:37
Vad tusan är syftet med Realredaktionens senaste krönika??
Att dem ska försöka övertala hela världen (och sig själva?) om att allt är frid och fröjd i klubben? Känns en aning onödigt då alla vet att så inte är fallet...

Dock så kanske rubriken på krönikan var ganska passande trots allt, jag menar har man den filosofin som Real har att värva dyrast möjliga spelare istället för att försöka spela ihop laget man har så kanske man är påväg mot någon form av "undergång"?
Atlético addeh
2011-01-20 20:28
Delarocha

Tiago är mer av en klassisk tvåvägsspelare. Visst, han gör lite mål emellanåt och han är flera klasser bättre än Raúl Garcia, men någon playmaker, det är han inte.

Hetfield

Jag håller med, att de skeppade iväg Jurado var bland de dummaste klubben nånsin har gjort. Spanjoren är en framtida världsspelare och att jag förstår fortfarande inte hur de tänkte när de sålde honom. Att de ett halvår senare gör samma sak med Simão gör att smeknamnet Pátetico passar in ännu bättre. Nu har de visserligen värvat Juanfran som ersättare till Simão, och även brassen Elías. Problemet kvarstår dock att de fortfarande saknar en playmaker då ingen av dessa är en sådan spelartyp.
Barcelona Hetfield- Megan Fox is a dude
2011-01-20 20:21
Jag kan fortfarande inte fatta hur de tänkte när de skeppar bort Jurado..come on, det är nästan så att de vill bli kallade för Patetico.

De saknar bra yttrar, de har väl bara Reyes som kan briljera då och då, sen så saknar de en playmaker som sagt, men Thiago är rätt så bra på att styra tempot.
Delarocha
2011-01-20 20:17
addeh

De har Thiago som ändå är rätt bra,

Skulle snarare säga att deras svaghet är deras backlinje.
Atlético addeh
2011-01-20 20:15
Problemet med Atlético Madrid är att de inte har någon riktig playmaker av klass. De har i stort sett allt annat utom det. Ett bra anfallspar i Forlán & Agüero, i form ett av Europas vassaste, även flera duktiga kantspelare, en duglig defensiv, samt en duktig målvakt. Dessutom är Assuncão är väldigt underskattad herre som gör mycket i det tysta på Atléticos mittfält. Tänk er en Messi, Fábregas eller Pastore bakom Forlán & Agüero och framför Assuncão. Hur bra skulle inte det kunna bli?

När Pellegrini satt vid rodret i Villarreal hade de enligt mig inte något jättebra lag på pappret, men de hade en helt okej defensiv, en playmaker av världsklass i Riquelme, samt en stor målskytt i Forlán. Det räckte till bland annat en semifinal i Champions League. Det jag försöker säga är att man tar sig inte så värst långt utan en playmaker, en spelare som står för det där lilla extra. Både när det gäller mål och passningar.

Lagen som ligger högre upp än Atlético i årets ligaspel har alla en spelfördelare av klass. Barcelona har Messi, Real Madrid har Özil, Villarreal har Borja Valero, Valencia har Mata. I Espanyol har de tre offensiva mittfältare som alla bidrar på sitt sätt i playmaker-rollen.

Jag tror ni förstår vad jag är ute efter. Såvitt jag vet är inte Madrid-klubbens ekonomi den allra bästa, så istället för att värva någon, varför inte flytta ner Forlán i en nummer tio roll, precis som Tábarez använder honom i landslaget? Där spelar han bakom Cavani & Luis Suárez, och ni som såg Uruguay i VM vet hur dominant han var på den positionen.

Det blir för övrigt ruskigt svårt för lillebror Madrid att ta en semifinalplats ikväll. Men man ska aldrig säga aldrig, det är trots allt fotboll.
Delarocha
2011-01-20 20:13
De jobbar väl sent och vill att folk ska hinna. Natten är ju inte så "no sirre bob" att vara vaken på i Spanien som i Sverige.

Barcelona Rambla~
2011-01-20 20:09
el Flaco

Han ser ut lite som en gangster, typ en gudfader. :P
Alltid elegant klädd i senaste modekostymen.

Fan är det egentligen med människorna nere i Spanien? Varför envisas med att starta fotbollsmatcher kl 22 mitt i veckan? De är fan galna.
Barcelona Hetfield- Megan Fox is a dude
2011-01-20 20:06
Äh, vad ska vi ha Alves till, värva hem Oleguer så får ni se en världsback! :P
Barcelona el Flaco
2011-01-20 20:04
Rambla/

Jag minns att under hans presentation så tackade Zlatan flera människor som hade gjort övergången till Barcelona möjligt och en av de var just Raúl Sanllehi, som Zlatan kallade skämtsamt för "gudfadern". Vet inte dock vad han menade med det.
Barcelona Rambla~
2011-01-20 20:02
el Flaco

Det förklarar saken. Jag tyckte väl att jag kände igen namnet sen tidigare. Det är honom Txiki tidigare och nu Zubi svarar först inför.

Hm, någonting tycks vara på gång när det gäller Alves för annars hade väl inte ännu ett möte uppmärksammats så mycket. Det kan vara något av ett avgörande möte på både gott och ont. Fan om de klantar bort detta nu alltså.
Barcelona el Flaco
2011-01-20 20:00
Rambla/

Sanllehi ingick aldrig i Laportas styrelse, utan han var mer av klubbens sportdirektör. Hade hand om spelarköp, förhandlingar och dylikt. Därför är det mycket möjligt att han kan ha befunnit sig på plats när Laporta och de andra gick med på att värva Zlatan.

Rosell gick med på att förtsätta ha honom kvar som direktör när han tog över som president.
Barcelona Rambla~
2011-01-20 19:54
el Flaco

Förresten, det är en sak jag har velat fråga dig men tills nu glömt bort men tack vare att du själv nämnde det så kom jag ihåg. Visst ingick Raul Sanllehi även i den förra ledningen eller hag jag drömt det? Han är väl högsta fotbollsansvarige har jag för mig? Var det inte han som satt med i planet tillsammans med Laporta och Txiki när de flög till Donetsk och försökte värva Chyg första gången, där de på hemvägen tog en vända till Milano och värvade Zlatan istället?
Barcelona el Flaco
2011-01-20 19:52
Rambla/

Jag har en större chans sno Shakira från Piqué än att Atlético kommer kunna besegra Madrid ikväll. :P

Lol åt att Casillas satt på bänken senaste gången Atlético vann ett derby. Det innebär att Iker aldrig har förlorat mot de. Hur sjukt är inte det?
Barcelona Rambla~
2011-01-20 19:45
Dags för vaka om Alves förhandlingar?

Näää...jag skojade bara. :P
Barcelona Rambla~
2011-01-20 19:44
el Flaco

Ja men nu har ju Atléti manat alla till la Remontada. :P
Tror du inte att kan var heltända i kväll för en gångs skull?
Barcelona el Flaco
2011-01-20 19:37
På tal om krönikan om Dani Alves som nyss lade upp kan jag tilläga att brassens agenter sitter just nu i ett möte med vicepresidenten Bartomeu, direktören Sanllehi och Zubi. SPORT skriver att senare under kvällen kommer de uppdatera mer om vad som har kommit fram till under mötet, som just nu äger rum i Barcelonas kontor.

Har svårt att se att bägge parterna ska komma till någon överenskommelse redan ikväll med tanke på hur förhandlingarna har sett ut de senaste månaderna. Fortsättning lär följa.
Delarocha
2011-01-20 19:35
Real Madrid spelar återigen ut sitt Millwall-kort när allt går dåligt. Nu påstår de att alla hatar dem och det är så otroligt synd om Real som är så vackra och oskyldiga men alla i världen snackar skit om dem. Rimmar illa med deras egentliga syn på sig själva och alla andra klubbar. Blir ganska äcklad.

Stackars dem.

Annons: