/spanien/barcelona/forum/13283.aspx/spanien/barcelona/forum/13283.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona El Kaiser de Michoacán
2011-02-23 15:25
Rambla//

Stort plus till Rosell om det du skrev stämmer. Han har gjort en del mindre bra saker innan men just det här var verkligen klockrent!
Barcelona Rambla~
2011-02-23 15:19
Jag gillar det här, hur Sandrusco slog i glaset under middagen med Arsenals direktörer i förra veckan för att hålla ett tal, där han tog upp fallet med Toral. Först nämnde han ur alla engelsmän såg sig själva som gentlemän. Han talade om för Arsenal vad han tyckte om saken att de går bakom klubbens rygg ännu en gång utan att en enda gång höja rösten. Han påminde dem om hur de gjorde samma sak med Cesc några år tidigare. Innan middagen hade han varnat sitt följe att de skulle vara beredda på att i värsta fall skulle de kanske få lämna middagen i all hast. :)
Barcelona Visca y Barca Visca y Catalunya
2011-02-23 15:19
Mrfaris

Är de typ "officiellt" att Xavi kan spela mot Valencia? Har du nån källa?
Barcelona Rambla~
2011-02-23 15:15
Frodo

Det här stämmer nog, ca 5 säsonger i klubben:

Arsenal have to pay Barcelona around 600.000 euros for Cadete A player Toral (16) as training compensation (90.000+VAT - 5 years) [md]
Barcelona Mrfaariis
2011-02-23 15:15
Jag vill se den här startelvan mot mallorca.
Inte någon jävla busquets som mittback.

---------------pinto---
-adriano--pique---abidal--maxwell
--------------busquets----------
---Thiago-----------------Iniesta--
Pedro---------Messi------Villa---
Barcelona Frodo
2011-02-23 15:09
Rambla~

Jag läste på Sport att han kom hit 2003. Det var det jag utgick ifrån. Då får man anta att journalisten skrivit fel.

Jag menade inte att Toral var teknisk som Xavi eller Iniesta utan det sägs att själva samarbetet mellan honom och Samper är på den nivån.
Barcelona El Kaiser de Michoacán
2011-02-23 15:05
tikitaka-GOOL & elbranco//

Säger inte Pep typ: "Ni ska inte lyssna så mycket på Piqué, han är galen"
Barcelona Mrfaariis
2011-02-23 15:01
XAVI KOMMER SPELA MOT VALENCIA !!
Barcelona Hetfield- Megan Fox is a dude
2011-02-23 14:57
Rambla

Haha usch, jag undrar vad journalisten rökte.
Barcelona Rambla~
2011-02-23 14:52
Frodo

Toral har endast varit i canteran under 4 säsonger. Hur kan han och Samper spelat ihop under 8 år?

Dessuto, Toral beskrivs vara en spelartyp som Keite fast med bättre teknik och gör mer mål.

Det är väl sjävklart att Wenger varit i kontakt med Toral. Killen har en engelsk mor, har tydligen alltid drömt om att få spela i PL, så han var nog inte så svårövertalad när det väl kom till kritan.
Barcelona Frodo
2011-02-23 14:49
Lite siffror och fakta om Samper och Toral för er som är intresserade:

Förra veckan gjorde Samper det klart att han kommer att skriva på sitt första ungdomskontrakt för Barcelona. Han kommer att tjäna €10 000 euro per år vilket är standard för hans åldersgrupp i Barca.

Toral kommer att skriva på för Arsenal i sommar. Han kommer att tjäna cirka €300 000 euro per år.

Samper och Toral är goda vänner och har spelat på samma mittfält i 4 år och de sägs ha ett utmärkt samarbete likt Xavi och Iniesta. Båda spelar i det spanska u-16 landslaget.

Samper kom till Barcelona när han var 6 (!) år gammal. Han tackade alltså nej till Arsenals bud på €300 000 euro per år i lön för att fortsätta i Barcelona där han bara tjänar en bråkdel och det inte finns några garantier för framtiden.

Ju mer jag läser om Samper desto mer vill jag att han ska bli vår framtida mittfältsgeneral. Killen verkar brinna starkt för Barcelona och ses som en av akademins största pärlor.
Barcelonistas
2011-02-23 14:47
fernando

vi har tom vunnit mer titlar en er dom senaste 20 oren.

Vi ar 2000 talets mest framgongsrika lag.

2 cl titlar. 4 liga titlar och en cdr titel. och trust me det kommer bli mycket mer. Vanta bara so fort mierda for mota Barcelona;Chelsi, Man United so kommer det ta stopp for mierdas.

Nej voran tid har precis borjat; VISCA BARCA Y ALCORCON
Barcelona Rambla~
2011-02-23 14:43
Här är en glad nyhet till Hetfield.

"Keita, Xavis naturliga ersättare"

Jag undrar vad den journalisten hade tagit när han skrev den artikeln. :P
Barcelona Rambla~
2011-02-23 14:41
Nu är Wenger Public enemy no 1 i Barcelona. Man gör dessutom sig lustig över hans moraliska pekfingrar han så ofta pekar på allt och alla. Det kan nog bli ett varmt välkomnade för Wenger på Camp Nou.
elbraco
2011-02-23 14:31
Han försöker väl svara på journalistens fråga om något uttalande om Cesc va?
Han säger att Pique är som han är och det får han stå till svars för och inte Barcelona. Kan inte spanska men jag har för mig att den går så :P
Barcelona tikitaka-GOOL
2011-02-23 14:24
Heywood:.

haha vad säger guardiola där?
Barcelona Heywood Jablome - Sal del banquillo
2011-02-23 14:11
Allvarligt talat. Ibland kan jag bli irriterad när vissa supporter anser att Barcelona (klubben) beter sig illa för att vissa spelare har uttalat sig positivt om Cesc. För guds skull, de är goda vänner allihopa. Piqué och Cesc är bästa vänner och har varit det i några år. Jag vet inte vad ni tycker, men jag hade uppskattat att spela i samma lag som min bästa kompis och dela omklädningsrum med honom.

I stället för att beklaga sig över vad Barcelona gör, så kan man ju fråga sig varför inte Cesc har uttalat sig om frågan? Varför säger han inte bara att han vill stanna i flera år.

Iniesta säger ju själv att Cesc var besviken över att det inte blev någon flytt till Barcelona.

Nej, rannsaka er kapten i stället för att klanka ner på vår klubb.
Barcelona .Sami.
2011-02-23 14:10
Synd att den här sidan har blivit ett Arsenal forum.
Barcelona Abbe.
2011-02-23 14:04
Guardiola kritar på det nya kontraktet.
Länktips: ow.ly/i/8te4
Sir Jack Wilshere
2011-02-23 13:47
Frodo //

Skulle inte svara men kan inte låta bli.
Jag förstår irritationen och jag förstår att du tycker det är fel.
Jag påstår inte att det är rättvist eller moraliskt rätt att göra som vi har gjort. Jag vill bara få fram att världen är tyvärr inte så att klubbar inte utnyttjar varje chans dom får att få en bra spelare till klubben för ett lågt pris.
Självklart utnyttjar klubbarna regelverket, ett regelverk som varken United eller Arsenal har bestämt över. Du kan väl inte förvänta dig att klubbar ska vara gentlemän och bara låta stora talanger som i det här fallet Toral vara när man har chansen att värva dom för ett lågt pris bara för att det är omoraliskt.
Visst hade det varit bättre om Arsenal betalat pengar till Barcelona, då hade vi sluppit sitta och diskutera detta ämnet egentligen, men jag har svårt och se att en klubb skulle betala pengar som man egentligen inte behöver betala.
Fotbollsvärlden är inte rättvis eller moralisk, man gör allt man kan för att bli bättre och utvecklas till vilket pris som helst.
Jag hoppas innerligt att Arsenal inte värvar fler av era talanger, på grund av att det skulle bli ett jävla liv och jag tycker det hade blivit överdrivet av oss att fortsätta plocka talanger från er klubb. I framtiden ser jag då hellre att vi utvecklar våra egna (vilket vi gör) eller att vi betalar för talangerna för att slippa såna här diskussioner.

Det där med afrikanska spelare har jag ingen aning om. Det ända jag vet är att vi har haft ett samarbete med ASEC.

Barcadinho //

Jag förstår att alla intervjuer inte har varit korrekta, men spelarna och till viss del ledningen har pratat i media om Cesc, vilket jag tycker är fel.

Barcelona Barcadinho.
2011-02-23 13:18
Sir Jack Wilshere -

Du behöver skilja mellan klubben FC Barcelona och median i staden Barcelona.

Det finns två stora tidningar som följer laget året runt och som driver olika kampanjer om allt möjligt som handlar om klubben. Tidningen är på typ 15 sidor som handlar mest om laget och ska säljas varje dag.

Båda EMD och Sport har kört nästan ett propaganda om Cesc. Det stämmer och jag håller med dig att det har gått över gränsen. I detta propaganda ingår också eviga frågor till spelare och vad de tycker om Fabregas i barca.
Ibland är det tom upprepningar av äldre intervjuer med lite nyare rubriker.
Det finns ingen möjlighet för klubben att stoppa de här sakerna för pressfrihetens skull. Klubben beror dessutom lika mycket på median och vise versa.

Från klubbens håll - det har också förekommit en del kommentarer och uttryck om att klubben vill värva Cesc. Man har tom lagt ett bud. Men det är inte så tjatigt som det verkar. Varken spelarna eller ledningen går varje vecka frivilligt för att driva fram det här kampanjet.
Det finns ett önskemål från klubbens håll, men det är inte så att man tjatar om det hela tiden från klubben. Rosell har knappt uttryckt sig om ämnet, inte alls så många gånger i så fall. Inte heller sportchefen Zubizaretta eller Guardiola har pratat om ämnet så ofta.

Tjatiga journalister är en sak, medan tjatiga spelare och ledning en annan.

Nu har jag också sagt mitt om den här eviga diskussionen som säkert kommer hålla längre fram till sommaren om inte längre.
Barcelona Frodo
2011-02-23 12:57
Sir Jack Wilshere

Jag struntar i att svara på Cesc-såpan då det inte var min intention att överhuvudtaget diskutera den från början. Dessutom har den ältats tusentals gånger här på forumet så det bästa är att lägga den åt sidan så slipper vi gå runt i cirklar.

Jag hade inte köpt Wilshere för 3 miljoner euro för två år sedan och jag hade dessutom inte köpt Wilshere för 3 miljoner euro nu. Det har ingenting att göra med att han är dålig då han är en ypperlig spelare och dessutom verkar han vara en trevlig grabb utan det beror snarare på att jag vill att vi satsar på våra egna mittfältstalanger. Jag vet att din poäng inte handlade om Wilshere utan snarare om jag hade haft något emot om vi hade kunnat lura er. Så nej, jag hade inte velat att vår klubb gått bakom er klubb för att värva Wilshere för en struntsumma när ni har lagt ner tid och pengar på honom sedan han var 9 år gammal.

Jag är emot sättet man poachar talanger på. Det gäller inte bara våra talanger utan det gäller ungdomar överallt. Man United utnyttjade ett kryphål i det italienska regelverket för att få Macheda från Lazio. Lazio, liksom vi och alla andra spanska klubbar har händerna bundna. Vi kan inte göra någonting och all den möda vi lagt ner på spelaren går till spillo och Uefas kompensationsersättning är inte mycket till tröst.

Som sagt, jag är medveten om regelverket och jag är även medveten om att spelaren (eller rättare sagt familjen och agenten) har ett val. Men det är ju knappast så att ungdomarna plötsligt får för sig att man ska till England en dag utan det är ju representanter från Arsenal som kommer och knackar på dörren. Det hela slutar med att klubben som spelaren tillhör inte kan göra något på grund av nationella regler vilket medför att klubben slösat tid och pengar på en spelare som man får en ringa ersättning för.

Hur ska vi visa att vi verkligen ska satsa på honom? Ni visar det genom att bjuda på 35 gånger mer pengar vilket vi inte kan på grund av bestämmelser i lagar. Er klubb kan väl istället börja betala för sig då ni knappast har brist på pengar. Sättet ni poachar talanger på är ganska känt bland klubbarna runt om i Europa. Var det inte en utredning om huruvida ni smugglade afrikaner till belgiska klubbar eller nåt sånt?
Barcelona Abbe.
2011-02-23 12:56
Xavi säger själv på presskonferensen han håller just nu att han bör vara tillbaka till matchen mot Valencia nästa vecka.
Barcelona Hetfield- Megan Fox is a dude
2011-02-23 12:49
Sir Jack Wilshere

Ni stjäl talanger från runt om i världen under premissen "Ja, men om man får, varför inte?". Talanger som klubbarna har lagt enorma pengar och tid på, men ni säger "Om talangen vill till Arsenal, vad är felet då?".

Om Fabregas vill till Barcelona, vad fan spelar det för roll vad Barcelonaspelarna gör? Det mest patetiska är att lagkaptenen i Arsenal vill till Barcelona, det är där det svider för er, inte att Xavi säger att Fabregas är hans efterträdare. Sen så ska ni dra upp att vi lägger fram skambud, hur i världen är 40 miljoner euro för en spelare som ni tog från oss för kaffepengar "skambud"?

Istället föratt sitta och peka på oss så borde ni kanske fundera på varför Fabregas vill till oss, för i slutändan så är det han som vill. Det finns inget vi kan göra föratt få hit honom, jag tror att grabbarna i Barcelona har bättre saker för sig (till exempel att vinna titlar) än att sitta och försöka övertala Fabregas.
Barcelona Abbe.
2011-02-23 12:40
Sir Jack Wilshere

Jag har nog aldrig läst en artikel där en Barça-spelare säger att Fabregas vill lämna Arsenal, däremot har de svarat på frågorna de fått av diverse journalister. De har svarat att han vill spela för Barça, vilket även Fabregas själv har sagt.

Dessutom så känns det inte helt värt att dra upp en "diskussion" om det här igen, eller?
Hunting Bears
2011-02-23 12:40
Barcelona har fler tagna titlar de senaste 20 åren också. Har jag för mig.
Sir Jack Wilshere
2011-02-23 12:23
Basuuka //

Att säga att HAN vill lämna, att säga att HAN vill komma hem och spela i Barcelona. Att dem säger att det är han som vill det och inte dem. Dem försökte pusha på honom hela sommaren att komma till Barcelona, i slutändan är det hans och Arsenals beslut, inte deras.
Barcelona Basuuka
2011-02-23 12:18
Vad är respektlöst? Att säga att man gärna ser sin kompis komma hem och spela fotboll med en?
Sir Jack Wilshere
2011-02-23 12:13
Tritranquilo //

Nej, det är det inte. men jag tycker att prata som Barcelona spelarna gör är respektlöst.
Barcelona Basuuka
2011-02-23 12:04
Någon som kan dra en sammanfattning om "Merida-affären" något jag tydligen missat?
Annons: