/spanien/barcelona/forum/13282.aspx/spanien/barcelona/forum/13282.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Rambla~
2011-01-20 20:09
el Flaco

Han ser ut lite som en gangster, typ en gudfader. :P
Alltid elegant klädd i senaste modekostymen.

Fan är det egentligen med människorna nere i Spanien? Varför envisas med att starta fotbollsmatcher kl 22 mitt i veckan? De är fan galna.
Barcelona Hetfield- Megan Fox is a dude
2011-01-20 20:06
Äh, vad ska vi ha Alves till, värva hem Oleguer så får ni se en världsback! :P
Barcelona el Flaco
2011-01-20 20:04
Rambla/

Jag minns att under hans presentation så tackade Zlatan flera människor som hade gjort övergången till Barcelona möjligt och en av de var just Raúl Sanllehi, som Zlatan kallade skämtsamt för "gudfadern". Vet inte dock vad han menade med det.
Barcelona Rambla~
2011-01-20 20:02
el Flaco

Det förklarar saken. Jag tyckte väl att jag kände igen namnet sen tidigare. Det är honom Txiki tidigare och nu Zubi svarar först inför.

Hm, någonting tycks vara på gång när det gäller Alves för annars hade väl inte ännu ett möte uppmärksammats så mycket. Det kan vara något av ett avgörande möte på både gott och ont. Fan om de klantar bort detta nu alltså.
Barcelona el Flaco
2011-01-20 20:00
Rambla/

Sanllehi ingick aldrig i Laportas styrelse, utan han var mer av klubbens sportdirektör. Hade hand om spelarköp, förhandlingar och dylikt. Därför är det mycket möjligt att han kan ha befunnit sig på plats när Laporta och de andra gick med på att värva Zlatan.

Rosell gick med på att förtsätta ha honom kvar som direktör när han tog över som president.
Barcelona Rambla~
2011-01-20 19:54
el Flaco

Förresten, det är en sak jag har velat fråga dig men tills nu glömt bort men tack vare att du själv nämnde det så kom jag ihåg. Visst ingick Raul Sanllehi även i den förra ledningen eller hag jag drömt det? Han är väl högsta fotbollsansvarige har jag för mig? Var det inte han som satt med i planet tillsammans med Laporta och Txiki när de flög till Donetsk och försökte värva Chyg första gången, där de på hemvägen tog en vända till Milano och värvade Zlatan istället?
Barcelona el Flaco
2011-01-20 19:52
Rambla/

Jag har en större chans sno Shakira från Piqué än att Atlético kommer kunna besegra Madrid ikväll. :P

Lol åt att Casillas satt på bänken senaste gången Atlético vann ett derby. Det innebär att Iker aldrig har förlorat mot de. Hur sjukt är inte det?
Barcelona Rambla~
2011-01-20 19:45
Dags för vaka om Alves förhandlingar?

Näää...jag skojade bara. :P
Barcelona Rambla~
2011-01-20 19:44
el Flaco

Ja men nu har ju Atléti manat alla till la Remontada. :P
Tror du inte att kan var heltända i kväll för en gångs skull?
Barcelona el Flaco
2011-01-20 19:37
På tal om krönikan om Dani Alves som nyss lade upp kan jag tilläga att brassens agenter sitter just nu i ett möte med vicepresidenten Bartomeu, direktören Sanllehi och Zubi. SPORT skriver att senare under kvällen kommer de uppdatera mer om vad som har kommit fram till under mötet, som just nu äger rum i Barcelonas kontor.

Har svårt att se att bägge parterna ska komma till någon överenskommelse redan ikväll med tanke på hur förhandlingarna har sett ut de senaste månaderna. Fortsättning lär följa.
Delarocha
2011-01-20 19:35
Real Madrid spelar återigen ut sitt Millwall-kort när allt går dåligt. Nu påstår de att alla hatar dem och det är så otroligt synd om Real som är så vackra och oskyldiga men alla i världen snackar skit om dem. Rimmar illa med deras egentliga syn på sig själva och alla andra klubbar. Blir ganska äcklad.

Stackars dem.

Barcelona FCB_armin
2011-01-20 19:34
Dani Alves representanter och Barça-cheferna träffas i detta nu i kontoren i Camp Nou. Håll tummarna!

Länktips: SPORT's artikel. (OBS! Spanska.)
2011-01-20 19:30
Grejen med Atletico de Madrid är att deras högsta nivå är skyhög, men det är sällan de når till de nivåerna. Jag hoppas att laget kommer att spela idag, jag är övertygad om att Atletico de Madrid vinner idag, sen om det räcker för att gå vidare..who knows?

Men men, de ska kunna klara sig utan Aguero.
Barcelona Blaugrana91
2011-01-20 19:29
Hmm gällande matchen igår, Barca kanske tyckte synd om Betis och dess fans för att deras klubb gått i konkurs och därför lät dem vinna matchen? Vi är ju ändå Més Que Un Club. ;)
Nej skämt åsido, men tanken slog mig faktiskt idag (kalla mig löjlig) men under vissa perioder av matchen så såg det faktiskt ut som Barca inte ville vinna matchen överhuvudtaget eller knappt ens försöka få ett oavgjort (vilket man trots allt kunnat få), visst Betis spelade grymt bra och dem vann rättvist, men Barca verkarde ju inte ens vilja försöka skapa en målchans. Som sagt jag försöker inte ta ifrån Betis något, dem spelade grymt och var värdiga att vinna, men jag tycker att det kändes som Barca på något sätt inte ville vinna.

Som sagt ni får kalla mig löjlig men som jag sa tanken slog mig och jag var tvungen att skriva det. ;)

För övrigt tråkigt att läsa att Jeffren återigen är skadad, så typiskt att när han äntligen kan spela så ska han bli skadad igen...
Barcelona Barca4eva
2011-01-20 19:26
el Flaco

"De kommer förmodligen även förlora slantslingningen."

Fick mig ett gott skratt där =D

Själv tror jag att det blir en jämn match men med Real som segrare.
Barcelona el Flaco
2011-01-20 19:20
Madridderbyt kommer sluta som det alltid gör; promenadseger för los blancos. Atlético är helt enkelt oförmögna att besegra sin storebror. De kommer förmodligen även förlora slantslingningen.
Delarocha
2011-01-20 19:15
Hetfield

Är övertygad om att Real vinner matchen. Aguero spelar inte heller och jag förmodar att Ujfalusi gör det vilket är garanterat misslyckande bara det.
2011-01-20 19:11
Gabriel

Ja , det är bara idioter som tycker så. OT, men ungen som anklagade MJ för sånt hade gjort liknande saker med andra, hans föräldrar var kända för bedrägerier. Ingen som tog upp det. Förövrigt så begick hans pappa självmord när MJ dog och "ungen" lever med dold identitet. Karma is a bitch huh? :P

Nu till dagens match, jag är övertygad om att Atletico kommer att vinna, det jag undrar är om siffrorna räcker för att gå vidare.

Delarocha
2011-01-20 19:11
Vad är det folk bygger hoppet kring Jeffren på? Kan någon Jeffren-fantast länka en video eller något med hans bravader eller har han högt PA på FM elelr någor? Ser inte det fantastiska med honom. Alla produkter vi tar upp behöver inte vara blivande stjärnor.
Atlético addeh
2011-01-20 19:08
Kommer hem och läser att Jeffren återigen är skadad. Jisses, när ska skadehelvetet ta slut för grabben? Hans framtid i Barcelona kännas väldigt tveksam nu, kanske är det bäst för samtliga parter om Jeffren söker efter ny klubbadress? Jag tror så.

Man brukar säga att hoppet är det sista som överger en, men det känns inte som det finns något hopp kvar för Jeffren. I alla fall inte i Barcelona-tröjan.
PedroRodriguez
1-70-ligan.

Jag dömer inte Gabi för bara hans totalt usla match igår utan de matcher han fått spela har han knappast imponerat, tvärtom, han tabbar sig ofta och han blir alldeles för lätt bortsprungen och bortgjord. Han är alltid lika långsam som en sengångare och jag tycker inte han är en jättebra back. Han hängde tamefan inte med igår, B-spelare som bl.a. Jorge Molina fick göra vad han ville med honom. I sina bästa stunder är han bra ja, men de där 'stunderna' kommer inte så ofta. Har svårt & se att Milito rycker upp sig och återkommer till den formen han var för ett par år sedan helt enkelt, hoppas verkligen jag har fel men jag är ytterst tveksam.
Delarocha
Gabriel

Det var inte heller det Hetfield skrev. Står ingenstans att MJ var det. Bara att folk påstod det eller skämtade om det.
Barcelona Gabriel
2011-01-20 18:57
Hetfield- Megan Fox is a dude

Way off topic men MJ var verkligen ingen pedofil, detta är dock ett forum om FC Barcelona men om du är villig att fortsätta diskussionen är du välkommen att PM:a mig.
Barcelona Abbe.
2011-01-20 18:54
Den sista spelaren som Messi dribblar förbi i den tecknade filmen, som är skapad av Adidas, lär vara Ronaldo, inte sant? ;-).
2011-01-20 18:49
Delarocha

Handlar nog mer att folk är ledsna så de vill höja Jeffren för att hans karriär är hotad. Lite som med Michael Jackson, folk drog pedofil skämt till höger och vänster sen när han dör så höjer folk honom till skyarna.

Too little, too late.
Delarocha
2011-01-20 18:30
Alltså, är folk seriösa när de säger att de är imponerade av Jeffren? Tycker inte han har visat upp mycket alls och förstår inte hypen kring honom alls.
Barcelona Port Olímpic.
2011-01-20 18:09
1.70
Jag håller med. Milito är i sina bästa stunder en mycket bra back och har visat det i Barca, inte minst när Marquez var på väg ner. Dock har han varit sådär på sistone. En normaldag är han dock ett fullgott alternativ åtminstone ett litet tag till.
Barcelona Port Olímpic.
2011-01-20 18:07
Sam.
Att Jeffrens prestationer skulle vara en tillfällighet är inget annat än ren spekulation och subjektivitet.

Ja, jag skrev större delen av förra säsongen, inte hela. Jag förstår att alla vill gulla med Bojan i all evighet och tro mig det skulle jag också vilja göra. Dock krävs ibland en "reality check".
Barcelona 1.70-ligan.
2011-01-20 18:06
PedroRodriguez,

Alla har vi olika åsikter. Men kan du med handen på hjärtat stå för allt du skrev där?

Att döma Milito för hans insats igår är bara pinsamt. Han var totalt usel, men han har inte spelat på oerhört länge. Med lite matcher i benen ska du nog se att han kan tillföra något under våren. Jag vill inte lyfta Milito till skyarna, men tycker folk är lite väl hårda mot honom här inne. Han är ingen dålig back.
Barcelona Sam
2011-01-20 18:03
Jeffrens prestationer ser jag som en tillfällighet. Han kommer in i matcherna när Barca leder med ex 3 - 0. Motståndarna är trötta och med Jeffrens speed är det ingen större utmaning att utmana på kanterna. Utöver det ser jag inte vad mycket mer Jeffren har gjort.

Du kan läsa mitt förra inlägg igen varför Bojan inte har presterat. Jag antar dessutom att du missade avslutningen på förra säsongen när Bojan bänkade Slatan?
Annons: