/spanien/barcelona/forum/13276.aspx/spanien/barcelona/forum/13276.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Canaletes
2011-01-22 19:25
1-2 rayo vallecano....
AndreD
2011-01-22 19:22
Gago Ballon D'Or 2014!!!!!!!!!!!!!!! WTF

Om inte det där var ett skämt är det jävligt synd om dig
Barcelona Barcelunatic
2011-01-22 19:21
Det är smickrande att de vill definiera sig utifrån Barca och jämföra, men kan vi inte enas om att nonchalera de vita kommentarerna. De leder ingenvart.
Barcelona IlTriplete
2011-01-22 19:19
Barcelona line-up (official): Valdes - Adriano Puyol Abidal Maxwell - Xavi Busquets Iniesta - Pedro Messi Villa #fcblive
Barcelona Gabriel
2011-01-22 19:17
The Castilla Generation

Gago Ballon d'Or 2014?

Lol!
Barcelona Gabriel
2011-01-22 19:13
The Castilla Generation

Inget illa men när jag ser vilket år du är född, 92, så förstår jag varför du säger att Serie A är "påväg dit igen". Du kan omöjligt ha varit aktiv som fotbollssupporter under den tiden där Serie A var som bäst med dessa spelarna i ligan. Att du ens jämför dagens Serie A med den upplagan som jag nämnde är bara ett hån mot tidigare genaration för italiensk fotboll. Ligan är inte ens i närheten av samma nivå som Serie A var vid den tiden, och ligan har en jävla lång väg att gå för att komma tillbaks dit igen.
Atlético addeh
2011-01-22 19:09
The Castilla Generation

Ja, vi culés är självklart mest nöjda med resultatet, men det finns nog ingen som kan säga emot att Messi, Iniesta eller Xavi inte var värda sin pallplats.

Fifa byggde sina kriterier? Herregud vad folk fattar trögt ibland. FIFA anordnade galan, ingenting annat. Det var förbundskaptener, lagkaptener & utvalda journalister som röstade.

Gago Ballon d'Or 2014? Den enda boll Gago kommer få 2014 är möjligtvis den han kommer få av Xavi efter att aldrig rört den under el Clásico.
Barcelona Android
Snälla någon. Lägg ner dnena jämförelsen mellan Ronaldo och Messi. Det är uppenbart att Messi är bäst. Jag menar, världens bä'sta spelare 2009 & 2010. Lol åt ditt nickname förresten "The Castilla Generation". Sen måste du veta att det inte är fifa som röstar fram spelarna. Det är faktist förbundskaptener och lagkaptener världen över som röstar.

"P.S Gago Ballon d'Or vinnare 2014, kom ihåg vem som sa det först. "

Eh. Gago? Killen som springer runt och skämmer ut sig på en fotbollsplan? Vad är killen bra på? Att bli snurrad av Xavi & Iniesta typ.
Barcelona el Flaco
The Castilla Generation: "Gago Ballon d'Or vinnare 2014, kom ihåg vem som sa det först."

*Speechless*
Barcelona Zamboza
2011-01-22 19:06
TCG
Det är bara Cules som är nöjda med den omröstningen, hela världen gapar korruption.

Det var förbundskaptener, landslagskaptener samt journalister som röstade fram dem 3 bästa spelarna. Hur vet du om fifa bygger sina kriterier på individuella prestationer? Har du någon belägg för det?
Barcelona Abbe.
2011-01-22 19:06
Valdes - Adriano Puyol Abidal Maxwell - Xavi Busquets Iniesta - Pedro Messi Villa.

Där har vi den.

Bänken: Oier, Pique, Milito, Mascherano, Keita, Afellay, Bojan.
Barcelona B-Guden
2011-01-22 19:01
The Castilla Generation

messi har gjort mål i CL final ha med, han var bra i VM men gjorde inget mål.
Ronaldo gjorde 1 mål men lyckades inte alls i VM. Sen har maradona sagt att han vill att messi ska va en playmaker. DVS släpande forward dom gör inte mycket mål.
+ messi var liksom motorn i Argentina.

Döm messi efter vm gör det ni men inse messi är världens bästa han har redan fått priset.
Barcelona Abbe.
2011-01-22 19:00
Valdés; Adriano, Piqué, Puyol, Abidal; Busquets, Xavi, Iniesta; Pedro, Messi, Villa.

Edit: Enligt totalbarca.

Edit 2: ... Som nu tar tillbaka startelvan. Den är alltså inte korrekt.
The Castilla Generation
2011-01-22 19:00
Syftet med den här diskussionen är inte att jämföra spelare x och spelare y utan att jag vill tvätta bort era fördommar och massa rappakalja som ni spyr ut er. Det enda jag vill poängtera är att Ronaldo inte är usel under stora matcher som ni vill få det till.

addeh

Ronaldo skulle inte vinna priset för att han inte vann titlar. Men han kunde lika gärna ta pallplats eftersom Fifa byggde sina kriterier på individuell kvalité. Det är bara Cules som är nöjda med den omröstningen, hela världen gapar korruption.

Tack för mig!

P.S Gago Ballon d'Or vinnare 2014, kom ihåg vem som sa det först.
Barcelona Barcelunatic
2011-01-22 18:57
Barca-B hade stolpskott strax före paus. Spelar bra.
Kan förstå om små-Mourinhos vill provocera ,men är trött på att se vita spelare diskuteras här så ofta.
Atlético addeh
2011-01-22 18:55
Zzzzz. Denna Messi vs. C.Ronaldo diskussionen tar kol på mig, lägg av nu en gång för alla. De liknar inte varandra på något sätt, mer än att de gör många mål. I övrigt är de helt olika.

Förresten borde ni maränger bara knipa käft och vara nöjda att C.Ronaldo kom på en sjätte plats i Ballon d'Or omröstningen då både Casillas & Villa fanns bakom.
Barcelona L.A.M Nr 10
2011-01-22 18:53
Blaugrana91

Jag skulle inte vilja att Sevilla slår ut Real i copa del rey då det skulle vara riktigt roligt att möta huvudstadslaget i en cupfinal.
Barcelona Blaugrana91
2011-01-22 18:53
The Castilla Generation

Får jag fråga vad du gör här inne? Är du här för propagera för Ronaldo skulle vara bättre än Messi , Xavi och Iniesta?? Då kan du bege dig härifrån med än gång för det är ingen här som ens skulle hålla med dig...

Alla som har någon form av vett i huvudet vet att Messi, Xavi och Iniesta är bra mycket bättre än Ronaldo, finns ju liksom en anledning till att dessa tre var nominerade till guldbollen och Ronaldo inte var...

Ut härifrån nu är du snäll...
Barcelona L.A.M Nr 10
2011-01-22 18:49
The Castilla Generation

Om man ska vara en av de bästa spelarna i världen så tycker jag ju att man borde kunna kliva fram även när ens lag inte når ut till sin fulla potential. De två möterna förra säsongen var faktiskt ganska jämna men trots det så har jag nog inte sett Ronaldo göra en riktigt bra prestation mot Barca någonsin. Även när han mötte oss med United säsongen 07-08 så var han väldigt blek, trots att United var Europas bästa lag vid det tillfället och Barca var i sin djupaste kris på länge.

Att du skriver att Xavi och Iniesta(för jag antar det är dem du menar) gömmer sig bakom sitt lags spel är ju löjligt då det är de två som skapar det där "lagsspelet".
The Castilla Generation
2011-01-22 18:49
Snälla det börjar kännas löjligt att fortsätta, ni dömer Ronaldo efter hans korta tid i Real Madrid och vad han gjort mot Barca. Ja han har inte varit bra mot Barca, men det är ett mentalt hinder snarare än kunnande. Han har förutom mot Barca gjort det bra i stora matcher mot Real Madrid och i Utd var han även strålande under stora matcher.
The Castilla Generation
2011-01-22 18:46
L.A.M Nr 10

Messi 0 mål mot Chelsea
Messi 0 mål mot Inter
Messi 0 mål i vm 2010

Ska vi dra dina slutsatser så är Messi usel i storamatcher. Ronaldo har även han nätat i en CL final. Varför blev han världens bästa spelare då om han har varit så usel i stora matcher?
Någon chans till Barca trions höjder? Ronaldo är individuellt sätt bättre än 2 av dem, 2 av dem gömmer sig bakom sitt lagspel.
Barcelona Blaugrana91
2011-01-22 18:42
Sevilla verkar vara på gång igen, vi får hoppas dem slår ut Real ur cupen!

Kul att Barca B kvitterade!!!
The Castilla Generation
2011-01-22 18:39
Hyder

Har har endast varit i Real Madrid i 1½ år och det är givet att han inte har hunnit med och prestera konsekvent mot storlag. Mot Lyon var han den enda ljuspunkten i ett svagt Real Madrid som grävde sin egen grav, Ronaldo var den enda som faktiskt visade stake medan dem andra vek ner sig. Utan sitt lag så är man chanslös, även Messi hade varit det. När ett lag underpresterar så är det svårt att vara avgörande själv.
Sedan har bara Ronaldo möt Barca som jämbördigt motstånd sedan han kom hit och mot dem har han inte gjort så mycket då även laget grovt underpresterat.

När Real Madrid spelar fler avgörande matcher samtidigt som övriga laget når en acceptabel nivå så får du se den riktiga Ronaldo,

Gabriel

Serie A är påväg dit igen.
Barcelona Abbe.
2011-01-22 18:38
Gooool de Soriano!
Barcelona Mrfaariis
2011-01-22 18:37
barca b - vallecano 1-1 !!!!!!!!!
Barcelona L.A.M Nr 10
Milan är ett så kallat storlag, men man kommer ändå inte ha någon chans när man möter de riktigt bra lagen CL, om man ens når så långt då ett Tottenham förmodligen slår ut de redan i åttondelen. När det gäller Ronaldå så har han mött Barcelona sex gånger och varje gång sätt lika vilsen ut som alltid. Han har också mött Chelsea säkert ett tiotal gånger, och gjort ett mål. Om han ska ha någon chans att nå upp till Barcatrions höjder måste han börja prestera i stora matcher, det räcker inte med att göra fyra mål mot Racing.
Barcelona Blaugrana91
Haha United vann med 5-0 över Birmingham, var det inte alla PL-fantaster som sa att alla PL-lagen hade så bra försvar?
Barcelona Gabriel
2011-01-22 18:33
Serie A var bra när Batigol och Rui Costa spelade för Fiorentina. När Gigi Buffon, Thuram, Cannavaro och Crespo spelade för Parma. När Nedved, Veron och Claudio Lopez spelade för Lazio. När Totti, Montella och Delvecchio spelade för Roma. När Zidane och Del Piero spelade för Juve. När Scheva var Milans enda ljusglimt i mörkret och när Ronaldo var Inters enda. Då var Serie A bra!
Barcelona Hyder
2011-01-22 18:32
Skönt att vi slipper Munitis ikväll. Han må vara gammal men jävlar vad han kan blixtra till ibland. Det är förövrigt den 3:e matchen på 5 år som han missar mot oss på grund av rött kort i matchen innan. Vi ska bara vinna detta, med eller utan svenskar som motståndare.
Canaletes
2011-01-22 18:29
jävlar vilket mål av Luis Fabiano. Nick från straffpunkten typ
Annons: