/spanien/barcelona/forum/13273.aspx/spanien/barcelona/forum/13273.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Real Madrid geegiii - Iker el Dios
2011-03-25 13:33
Barcelona Blaugrana91
2011-03-25 13:29
Haha roligt att maränger tror att Xabi Alonso kan ersätta Xavi och göra det han gör...haha dagens skratt!

Xabi Alonso är en medioker spelare, anser att Spanien skulle bli bättre med ett mittfält med:
Xavi-Busquets-Iniesta.
Möjligt att Fabregas kan hoppa in och erästta Xavi, dock kan inte Fabregas heller göra det Xavi gör.
Barcelona Frodo
2011-03-25 13:22
När Valdes håller nollor i Barcelona så går all cred till laget framför. När Casillas håller nollor i Spanien med i princip samma spelare framför sig så utmålas han som räddaren i nöden.
2011-03-25 13:18
Hyder - Anims Abidal //

Till en början, jag bryr mig inte nämnvärt om vad några maränger co-signat. Jag kan dock hålla med dig om att Valdes har höjt sig på senare år, han är inte alls samma skakiga tvål han var förr (saknar den Valdes :/ ).
Men man kan inte heller blunda för hur mycket erat maskineri underlättat det för honom. Kan samtidigt erkänna att Iker tenderat att vara alldeles för ojämn för en målvakt av den kalibern.

Vad är det för statistik du talar om? Skulle gärna velat se hur många räddningar de gör per match de båda emellan så får vi se fall det är lika "förkrossande". Eller du kanske stirrar dig blint på procent, där Valdes räddar 2 av 2 möjliga skott och får därmed en procent på 100 medan Iker räddar 8 av 10 och får endast 80 procent.

Kan lugnt konstatera att Ikers högstanivå håller en klass som Valdes aldrig ens kommer få känna lukten av.
Real Madrid Los mejores
2011-03-25 13:17
Frodo.

Exakt vad har Xavi har Xavi gjort mer än Iker för att kunna anses som den bästa i La Rojas historia? kan du ge mig ett rimligt svar, naturligtvis inte..

Sluta vara så färgad, Iker, Xavi och Raul är samtliga stora spelare. Det handlar om vad som man själv faller för, utan för den sakens skulle sluta vara objektiv. Men det är tydligt, Iker räddar ständigt Spanien, kan verkligen inte komma på en spelare i modern tid som presterar så ofta i viktiga matcher som San Iker. Han är tveklöst med i diskussionen även om man som i ditt fall verkar ha något emot honom.
Real Madrid Los mejores
2011-03-25 13:13
Herregud, har Valdes varit bättre än Iker de senaste åren? det förklarar ju bara varför Iker blivit utvald till världens bästa målvakt FYRA år i rad. Valdes har dock utvecklats något enormt, han är ingen alibi lirare längre. han håller hög klass, att han håller Iker klass? nja, skulle inte tro det..

--

Gonzalo

Kan endast ta ansvar för mina egna handlingar och jag har i varje fall aldrig yttrat mig om att Robinho är bättre än Messi. Robben har jag alltid sagt hade kunnat vara lika bra som Messi och Cr, men ni vet själva vad som sätter käppar i hjulet gång på gång.. Ronaldo och Messi, hmm? smaksak, i mina ögon Cristiano.
Barcelona Frodo
2011-03-25 13:09
Så nu är Iker Spaniens bästa spelare genom tiderna? Lol. Epic fail. Väntar bara på att någon ska säga att Gago har talangen för att bli tidernas största spelare.
Barcelona Hyder - Anims Abidal
2011-03-25 13:06
geegiii - Iker el Dios

Valdés har spelat på samma nivå om inte högre än Iker de senare åren. Det har många maränger redan co-signat på. Tittar man på statstik är det förkrossande, tittar man spelmässigt så har Victor gjort sig ett stort namn i fotbollsvärlden och är utan tvekan åtminstone 2:a i landslaget i mitt tycke.

elbarco

Riktigt många bra målvakter men Diego Alves är brasse :)
Barcelona Abbe. - Anims Abidal!
2011-03-25 13:05
Diego Alves är dock från Brasilien, men håller med om att man har ett stort antal bra målvakter efter Casillas.
elbraco - Bojan Krkic FCB's nr. 9.
2011-03-25 13:01
Spanien är ju utan tvekan det land med flest riktigt bra målvakter. Iker, Reina, Valdes, De Gea, Diego Lopez, Diego Alves (tänker inte nämna Almunia), så att ersätta Iker hade ju inte varit omöjligt någonstans även om han självklart är den bästa av dem. Casillas var däremot avgörande för Spaniens VM-guld, det är inget att diskutera.

Fabregas är mer offensiv än Xavi, Xabi är mer en defensiv balansspelare.
Finns ingen med liknande spelstil, så jag ser inte vem som skulle kunna ersätta honom. Möjligtvis Iniesta då :P
2011-03-25 12:55
Hetfield //

På vilket sätt menar du störst? Individuellt eller ikon?

Valdes god ersättare till Casillas? Ushh, man blir ju nästan mörkrädd. Att apan Valdes fick följa med till Sydafrika är nog ett större skämt än Ibras hångel med erat emblem.
Barcelona Gonzalez_Barca - Anims Abidal
2011-03-25 12:50
Los mejores

05/06 - 06/07 så diskuterades det flitigt om vem som var den större talangen mellan de två och ni var stensäkra på att Robinho var den bättre. 2008 blev dock Robinho världens sämsta spelare enligt er då han drog till City, och Robben kom som utmanare. Till slut kom Cristiano men även han har fått se sig besegrad X antal gånger. :)
Barcelona Gonzalez_Barca - Anims Abidal
dubbel..
Barcelona Hetfield
Utmärkt logik du använder när det passar dig. Xabi och Fabregas kan inte ens göra en bråkdel av det Xavi gör (än), medan Casillas har goda ersättare som Valdes, Reina, Diego Lopez, De Gea osv.

Vakna upp, Xavi blev vald som EM:s bästa spelare och var direkt avgörande i VM vinsten. Jag påstår inte att Iker är dålig, jag gillar honom, men Xavi är Spaniens största spelare genom tiderna, det kan även en objektiv supporter säga.

Och ja, det pågick sådana diskussioner när de spelade för er, just nu existerar C.Ronaldo vs Messi, men den har dött ut då Messi är bättre.
Real Madrid Los mejores
2011-03-25 12:46
Det grundar du naturligtvis på att han spelar i det laget som ligger dig närmast om hjärtat, om vi ser vem som varit mest bidragande till Spanien så kan vi ju alla lista ut att det är Iker.
Han är dessutom orörbar, han kan inte ersättas. Xavi kan ersättas med Fabregas eller att man ger Xabi en högre utgångspunkt. De är naturligtvis inte lika bra, men om vi kollar vem vi har som ersättare till Iker då.. Valdes, som är duktig. Men i mina ögon inte kan fylla luckan efter Iker.

Btw, Har det verkligen funnits folk som jämför Messi med Robinho? pinsamt om så är fallet.
Barcelona Hetfield
2011-03-25 12:41
Xavi är Spaniens bästa spelare genom tiderna, det finns inget man kan sitta och diskutera om. Jag kunde bita ihop under korkade diskussioner mellan culés och maränger om Messi vs Robben, Messi vs. Robinho osv. men det finns inget att diskutera om här.

True.
Real Madrid Los mejores
2011-03-25 12:32
Xavi och Raul i ära..

Men varför glöms alltid Iker i såna här sammanhang, han är ju ständigt räddaren i nöden för Spanien. Vem minns inte räddningarna mot Italien under straffläggningen? vem minns inte fri lägesräddningarna mot Holland, räddningen i kvarten mot Paraguay..

La Rojas bästa spelare genom alla tider i mina ögon är tveklöst Iker, han kommer säkerligen också bli den som spelat mest landskamper innan han lägger skorna på hyllan..
Barcelona Delofeu
2011-03-25 11:41
Andreas - V.V [Barney S]
tja borde ta detta via pm men vet dessvärre inte hur man gör.
Jag kör korpen också i Linköping i vita skor som Abi.
2011-03-25 11:36
Vi kan väll räkna bort Brasiliens VM-lag under 80-talet, ingen av dem spelarna är värda att nämna. De spelade ju i en "galen" generation. Dem har ingen betydelse längre.

Det är väll sådana spelare om några man bör betrakta som hjältar och ikoner. Annars kan vi lika bra säga att Robinho är en större ikon för det Brasilianska landslaget än vad Pelé var. Där har ni Hombres logik i ett nötskal.
Barcelona Frodo
2011-03-25 11:35
Trollet Hombre är igång igen. På Marcas hemsida tyckte ca 80 % att Xavi är den bästa landslagsspelaren i Spaniens historia. Marca är förövrigt så pro-Madrid som man kan vara. Frågan man bör ställa sig är hur Raul ens nådde över 100 landskamper för de sista åren togs hans bara ut på grund av sitt namn.
2011-03-25 11:33
Hombre - Higuain Mejórate Pronto!!

På vilket sätt är Raúl en större ikon? Vad har han gjort för att förtjäna den titeln? Han må ha gjort mål men en ikon blir du inte så vida du inte har fört ditt lag till någonting produktivt. Messí är en ikon i Barcelona redan, han är inte detsamma i Argentina (sett ur landslagssammanhang, för att en ikon i landet är han säkerligen). Raúl var aldrig de stora mästerskapen man i landslaget. Sedan håller jag med dig om att Xavi spelar i en annan generation men sanningen är fortfarande att Xavi har burit laget på sina axlar genom två stora mästerskap och haft en ytterst avgörande roll i båda.
Barcelona Hetfield
2011-03-25 11:32
Haha, snubben pratar som att Raul spelade med Litauens landslag. Så Mendieta, Valeron, Morientes, Hierro, Joaquin, Baraja, Tristan osv. var dussinlirare?
Barcelona Abbe.
2011-03-25 11:30

Nja, skillnaden från förr är att dagens Spanien har fått ihop lagt både på och utanför planen. Dem drar åt samma håll. Det sägs ju att de uteblivna titlarna förr i tiden berodde på interna stridigheter då rivaliteten mellan vissa lag var så pass stor.

Det jag menar är att man hade ett grymt lag när Raúl spelade, men man fick inte ihop det.
Hunting Bears
2011-03-25 11:29

Betydelse på vilket sätt? Att han sköt ut dom mot Frankrike? Att Spanien aldrig vann något med honom?

Vadå, en galen spansk generation? So what? Är det en ursäkt att INTE hävda att Xavi är mer framgångsrik?

Jag är så fruktansvärt jävla trött på era jävla bortförklaringar och gripanden efter halmstrån för att rädda Real spelarna i alla situationer. Herregud.
Barcelona Hetfield
2011-03-25 11:29
Hombre

Jo, för Spanien vann ju så ruskigt många titlar med Raul i spetsen....suck. Raul blev ju vald som EM:s bästa spelare? Nej..det var en annan person, vad heter han nu igen? Kort, taggigt hår, katalan och mittfältare...hmm...Xavi?
Barcelona Andreas - V.V [Barney S]
2011-03-25 11:26
Undra om jag kommer ha dom dyraste fotbollsskorna i korpen kommande säsong, 2k, blir jag lika bra som Messi nu? Snudd på skulle jag tro ;)

Barcelona scouterna får komma till Sverige, hehe..

Hur många lirar korpen här?
2011-03-25 11:24
Tycker forfarande Raul är större i spanska landslaget som ikon, Xavi må ha tagit titlar med Spanien som Raul inte tagit. Men Xavi spelar i en galen spansk generation vilket Raul aldrig fick.

Det jag vill säga är att Rauls betydelse för spanska landslaget har varit större än Xavis.

Just my 2 cents!
Barcelona Frodo
2011-03-25 11:02
Casillas lär säkert göra över 150 landskamper för Spanien. Xavi lär väl sluta runt 120. För att ha så många landskamper har Torres gjort så lite. Dags att bänka honom och börja spela med besten Llorente?
elbraco - Bojan Krkic FCB's nr. 9.
2011-03-25 10:59
Hetfield

aha, läste om läste rätt. Status håller jag med om, Raul har i mina ögon aldrig varit lika bärande eller dominant i landslaget som i Real. Tycker också Villa är större, ett exempel på varför är hans sjuka målsnitt.
Barcelona Hetfield
2011-03-25 10:51
elbraco

Han har gått om Raul i status. Jag tycker att till och med Villa har gjort det, han kommer att gå om hans rekord med en viss distans och han har vunnit EM och VM med landslaget.
Annons: