/spanien/barcelona/forum/13272.aspx/spanien/barcelona/forum/13272.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Barca4eva
2011-01-22 00:35
Blaugrana91

Det gick väl bra i första mötet mot Betis? När allting rullar på spelar det inte så stor roll ifall det är Vicki eller Pinto som står.
Real Madrid Real Madrid (L) "riktiga" Ronaldo
2011-01-22 00:33
el Flaco

Meningen med det jag skrev var att många Barcafans tror att Barcelona har producerat såhär bra spelare under alla år och att Real Madrid knappt har fått upp någon bra. Bara för att Barca har fått upp riktigt bra spelare som passar perfekt in i taktiken just nu (vilket är grymt) så betyder inte det att man alltid har gjort så:)

Om 10 år kanske det är Reals tur att få upp så många bra spelare, vem vet?
Barcelona Blaugrana91
2011-01-22 00:33
Pep kommenterade lite om Alves kontraktsituation på presskonferensen idag, han sa bland annat att han var övertygad om att man skulle nå en lösning och att han är säker på att Alves kommer vara i Barca i många år till.
Om han är lugn så bör vi nog inte vara oroliga. :)

Dock så han en sak som gjorde mig lite smått orolig inför en ev. Cup final :P

"As for Pinto, the boss reiterated his confidence in his keeper and announced: “he’ll be in goal for the Cup Final if we get there and he’ll definitely start the two semi-final games, because he deserves it and he’s a fantastic keeper. He’s always performed at a high level and he did against Betis too”. "

Visst han kan starta i semifinalerna, men i självaste finalen? Njaa säger jag.
Barcelona el Flaco
2011-01-22 00:26
Real Madrid (L) "riktiga" Ronaldo/

Madrid hade visserligen många fler canteranos när Del Bosque var tränare, men vi får inte heller glömma att många av de var i bästa fall mediokra spelare som Mejia, Pavón, Portillo, Raúl Bravo, etc. Och idag finns de inte kvar, mycket pga att de inte höll måttet som sagt.

Den enda som de senaste åren har slagit igenom på allvar och knipit en plats i startelvan är Iker och för att poängtera hur pass längesen det var kan man dra upp att det var samma säsong som Atlético senast besegrade Madrid.

Sen är det självklart att det här går i perioder. Det beror också på hur pass mycket klubben/klubbarna satsar på ungdomsakademin och hur bra spelarna är från varje generationskull. I grund och botten är denna satsningen något som ger frukt efter först flera års av konsekvent arbete. Tänk dig, La Masia invigdes 1979 och det är först nu, 30 år senare, som vi får se 7-8 egna produkter i startelvan i nästan varje match.
Barcelona Barcelona!!
2011-01-22 00:23
blaugrana91
Ja, han vill ju det verkar det som :)
Real Madrid Real Madrid (L) "riktiga" Ronaldo
2011-01-22 00:16
Vill inte komma in och tjafsa eller något men måste bara säga att bara för att ni producerar bra spelare från akedemin just nu så betyder det inte att ni alltid har gjort det. För 5-10 år sedan, vilka hade mest spelare från ungdomslagen, Real eller Barca? Det var Real som producerade mest. Det går i perioder.
AndreD
2011-01-22 00:11
Förlåt för one-liner, men:

The Castilla Generation

Gissa en gång.
The Castilla Generation
2011-01-22 00:00
Delarocha

Varför finner du mitt namn otroligt roligt?

Barcelona Blaugrana91
2011-01-21 23:54
Till Barcelona!!

Messi kommer inte vilja vila imorgon, han vill spela hela tiden! ;)

För övrigt hoppas jag på följande elva imorgon

Valdes
Adriano-Puyol-Pique-Abidal
Xavi-Busquets-Iniesta
Messi-Villa-Pedro

Möjligt att kanske Xavi får vila och att Afellay startar istället, eller vad tycker ni?
Barcelona B-Guden
2011-01-21 23:43
Namn: Barcelonistas
Sänt: 2011-01-21 23:20 Ändra
Vore lite komsikt om vi får milan typ i en kvartsfinal och slår ut dom. undra hur ibra tänker då hehe

Rätt säker på att zlatan kommer göra ett överfall på någon av våra backar som skadar dom.
Barcelona Barcelona!!
2011-01-21 23:41
Tycker inte Barca ska vila för många spelare imorgon, kanske en eller två, men inte fler för då finns det risk att vi tappar 4-poängsförsprånget. Det känns som att Messi kanske behöver vila en match, inte för att han har varit dålig utan för att det är så mycket matcher och för att han ska orka, men Pep har nog koll på det skulle jag tippa, haha.

Valdés i mål iallafall, Adriano, Pique, Puyol och Abidal i backlinjen, skulle kunnat vila någon av mittbackarna, men Milito var inte bra mot Betis så han måste nog komma i form innan han börjar spela från start. Kanske att Maxwell starar istället för Abidal.
På mittfältet tycker jag Xavi, Iniesta och Sergio ska spela som vanligt och sen kanske att Messi vilar då, eller Villa.
Barcelona De Goda
2011-01-21 23:34
The Castilla Generation!!!

Det där klippet är fan det roligaste på länge :D
Barcelonistas
2011-01-21 23:32
Blaugrana91

sant tror inte heller dom går vidare då jag tycker deras försvar inte håller i cl.
Barcelona Frodo
2011-01-21 23:31
Hetfield

Pep gjorde det subtilt en gång när Zlatan lämnat. Han sa något i stil med att "jag hoppas att han får spela ytterligare en semifinal i champions league i framtiden". Jag vet inte om han gjorde det med meningen men kul var det.
Barcelona Blaugrana91
2011-01-21 23:27
Barcelonistas

Tro mig Milan går inte till någon kvartsfinal, Tottenham kommer köra över dem i åttondelen!
Barcelonistas
2011-01-21 23:20
Vore lite komsikt om vi får milan typ i en kvartsfinal och slår ut dom. undra hur ibra tänker då hehe.
Barcelona Hetfield- Megan Fox is a dude
2011-01-21 23:17
Hehe, Pep borde ha kallat Zlatan för "killen som aldrig kommer att vinna CL".
Barcelonistas
2011-01-21 23:17
guardiola borde ta det som en komplimang att bli kallad filosof, ser inget fel med det?
Delarocha
2011-01-21 23:11
Barcelonistas

Du är medveten om att "filosofen" är ett "öknamn" Zlatan använder om Pep för att håna honom va?
Barcelonistas
2011-01-21 23:10
Frodo

försvarar zlatan? herregud jag bryr mig inte ens om att ibra lämna nu då det går makalöst bra för oss. Sen har jag inget emot Guardiola filosofen, han är faktiskt en stor favorit då han tog oss ur den svacka vi hade i 2år. och självklart en legend inom barca,

Filosofen har gjort en hel del mitag och det kan ingen blunda för!!!!
Barcelona Frodo
2011-01-21 23:07
The Castilla Generation

Är du dum eller? Ska man ge en kille som sitter på en megalön, tror att han är större än laget, vägrar anpassa sig till spelstilen och knappt rör sig på plan en chans till? Köpet var fel från början och Pep insåg sitt misstag. Han tog sitt förnuft till fånga och gjorde sig av med albatrossen.

Dessutom fanns det aldrig en period där "Zlatan bra- Messi sämre". Messi var alltid bättre. Iniesta, Xavi, Alves, Pique med flera var också alltid flera klasser bättre. Under våren blev Pedro mycket bättre och även Bojan förpassade honom till bänken.

Han var aldrig tillräckligt bra. Att han har storhetsvansinne är ju hans eget fel. Titta på Villa som är jävligt bra men som ändå inser att det finns ett flertal spelare som är bättre än honom.
Delarocha
2011-01-21 23:06
The Castilla Generation

Jag finner ditt namn extremt roligt.
Manc
2011-01-21 23:02
Hej hade tänkt fara över och se matchen mot Arsenal i CL. Men min fråga är om man måste köpa biljett via agentur eller om det går att köpa biljett på plats om man anländer till barca 2 dagar före? Tacksam för svar.
Delarocha
2011-01-21 23:01
Det skadar ju inte att ge Bojan fler chanser då han inte är startspelare och dessutom en egen produkt. Zlatan däremot var en startspelare som inte presterade spelmässigt och som dessutom var dyr. Vad ska man då göra? Visst man kunde gett honom en säsong till men han hade ju inte visat upp några tecken på att anpassa sig till spelet under våren. Snarare tvärtom. Varför då chansa och ha en staty längst fram i ett år till när man istället kunde ta in Villa eller Bojan som man visste levererade till spelsystemet.

Barcelona Blaugrana91
2011-01-21 23:01
The Castilla Generation

Bojan är 20, Zlatan snart 30, vem ska få flest chanser? Svårt val...
Barcelona Frodo
2011-01-21 22:59
Barcelonistas

Zlatan var aldrig spelmässigt bra. Det finns inte mycket att diskutera om det. Man kan inte ha en spelare som väljer att röra på sig då och då. Att han sprang mindre än Valdes en match säger mycket om hur lite han jobbade för laget.

Och vem är filosofen? Mannen som vann CL både som spelare och tränare för FC Barcelona? Bra jobbat! Fortsätt vara nedlåtande mot en Barca-legend samtidigt som du försvarar en lyktstolpe som inte presterade på plan.
Barcelonistas
2011-01-21 22:54
Delarocha

ja men kolla henry var han bra första säsongen spelmässigt? Medans han andra säsongen var riktigt bra.

sen hur lätt tror ni det är att vara bra spelmässigt när man kommit från en helt annat liga där det spelas en annan typ av fotboll? allt tar tid och filosofen kanske borde haft tålamod, men jaag är glad att vi slipper tjockisen som kan baka sina pizzor i italien nu.
The Castilla Generation
2011-01-21 22:52
Delarocha

Med tanke på att Bojans liv i Barcelona verkar vara oändlig så kunde man åtminstone ge Barcelonas dyraste nyförvärv i historien en chans till?

Så här kan man illustrera det;

Zlatan bra- Messi sämre
Zlatan dålig - Messi bra

Zlatan bra - Barcelona bra
Messi bra - Barcelona bäst

Zlatan såld - Messi + Barcelona bäst

Kanske därför man sålde Zlatan?

Eller så konfronterade filosofen på detta sätt, se länk!
Delarocha
2011-01-21 22:46
En säsong till varför? Spelmässigt var det aldrig bra. Inte under hösten heller. Och det funkade ju uppenbarligen inte socialt med Zlatan i laget.
Barcelonistas
2011-01-21 22:45
Delarocha

låt oss inte överdriva zlatan var bra under hösten han var faktiskt suverän. Men något fel hände sen, den enda match man igentligen kan komma på som han var bra under våren är mot arsenal.

ja han kanske borde fått en chans till, om man kollar statistik gjorde han en godkänd säsong i barca, och enligt mig var värd en säsong till men filosofen som sakt ville annat.
Annons: