/spanien/barcelona/forum/13271.aspx/spanien/barcelona/forum/13271.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona 1.70-ligan.
2011-01-20 18:06
PedroRodriguez,

Alla har vi olika åsikter. Men kan du med handen på hjärtat stå för allt du skrev där?

Att döma Milito för hans insats igår är bara pinsamt. Han var totalt usel, men han har inte spelat på oerhört länge. Med lite matcher i benen ska du nog se att han kan tillföra något under våren. Jag vill inte lyfta Milito till skyarna, men tycker folk är lite väl hårda mot honom här inne. Han är ingen dålig back.
Barcelona Sam
2011-01-20 18:03
Jeffrens prestationer ser jag som en tillfällighet. Han kommer in i matcherna när Barca leder med ex 3 - 0. Motståndarna är trötta och med Jeffrens speed är det ingen större utmaning att utmana på kanterna. Utöver det ser jag inte vad mycket mer Jeffren har gjort.

Du kan läsa mitt förra inlägg igen varför Bojan inte har presterat. Jag antar dessutom att du missade avslutningen på förra säsongen när Bojan bänkade Slatan?
Barcelona Port Olímpic.
2011-01-20 17:57
Dock funderar jag fortfarande om man bör ge Bojan en säsong till efter denna. Dels för att det gör ont i hjärtat av bara tanken på att låta honom gå. Alternativ en utlåning, som kanske är det bästa alternativet. Han besitter trots allt en oerhörd talang (som man hoppas syns snart igen) och visade upp väldigt mycket när han precis blev uppflyttad till A-laget.
Barcelona Port Olímpic.
2011-01-20 17:50
Sam.
Jeffren har presterat bättre än Bojan på sistone. Det är ingen illusion, det är fakta. Bojan har varit rent ut sagt dålig hela denna säsong och större delen av förra. Bojan har större talang, men Jeffren visar mer.
Barcelona Port Olímpic.
2011-01-20 17:47
Delarocha.
Han är 22 år ja. Alla behöver inte bli världsstjärnor när de är 20 år gamla (Bojan inkluderat). Men i livet som fotbollsspelare så får man inte hur många chanser som helst. Bojan har fått mer än tillräckligt. Jeffren har det inte. Varför skulle Jeffren inte kunna bli något riktigt bra? Det han visat upp på plan tala om annat trots att han olyckligtvis drabbats med skador så ser jag bara anledningar till att han skulle kunna bli ännu bättre. Jeffren nedvärderas av så många av oförklarliga anledningar.
Barcelona Fille s
2011-01-20 17:46
Några klass mål från Bojan, 2 minuter och 6 sekunder in i videon kommer ett av mina favorit mål han gjort för barca, den 1,55 såg jag live och den på 0.50 så gör han en klassisk "Bojan snubbling" innan han iskallt palcerar den, den här killen har så höga "höjdpunkter" de kan vi ju inte släppa? jag har inget som helst tvivel för att Bojan ska vara tillbaka där vi slutet av den här säsongen.
Barcelona Sam
2011-01-20 17:46
Bojan vs Jeffren?

Enda anledningen till att Bojan inte har lyckats är pga den ojämna speltid han får. Det funkar inte för honom. Sen när han dessutom blir placerad på en kant, då blir det ännu värre. Jag tror han behöver regelbunden speltid och förtroende från start som spjutspets, annars kommer han aldrig slå igenom. Vi alla såg vad han kunde åstadkomma i slutskedet av föra säsongen.

Jeffren blir oftast placerad på rätt position på plan, vilket Bojan inte blir. Anledningen till att Jeffren "presterar bättre" än Bojan är just pga sin snabbhet. Den är mer användbar när du får hoppa in de sista minuterna i matchen och springa sönder motståndarna som eventuellt ger illusionen att Jeffren är bättre än Bojan.
Delarocha
2011-01-20 17:40
Har oerhört svårt att se Jeffren kunna bli en startman på kanten i framtiden. I framtiden låter som att han är typ 16. Han är väl åtminstone 88 eller ännu äldre?

Jag har inga förhoppningar om att Jeffren ska utvecklas till något.
Barcelona Port Olímpic.
2011-01-20 17:39
Fille s.
Jovisst, men snäll du. Du måste ju se till speltid och hur länge Bojan har varit med i a-laget. Jag vet mycket väl vad han gjort tidigare men som fotbollsspelare räcker det inte med att prestera under perioder och sedan leva på det under andra mycket längre perioder.
PedroRodriguez
2011-01-20 17:37
1.70-ligan.

Kom igen nu, Face the facts, Milito är heller ingen BRA fotbollspelare. Han VAR bra i stenåldern men har total-kollapsat nu, han var ju chanslös mot Betis anfallare. Han är alldeles för långsam och slö, håller helt enkelt inte längre. Jag gillade Gabi för ett sekel sen när han faktiskt dög men nu gör han mig bara förbannad.
Barcelona Port Olímpic.
2011-01-20 17:37
Delarocha.
Sant, men han har varit sämre större delar av sin karriär. Potentialen har han, men man kan tyvärr inte leva på den hur länge som helst. Även om jag vill och önskar att Bojan ska vända trenden. Jeffren kanske inte har lika mycket talang men han visar i dagsläget upp mycket mer än vad Bojan gör på plan. Jeffren är en snabb och teknisk spelare och det kommer man väldigt långt på. Han kommer nog aldrig bli världens bästa, men han är bra nog för att i framtiden vara en startman på kanten.
Barcelona Fille s
2011-01-20 17:36
Något man också bör ta i åtanke är att Bojan kan spela mer variende i Anfallet, Jeffren funkar ju bara på kanten, Sen vet jag en del tillfälle då Bojan verkligen briljerat, ska leta efter en länk, jeffren därimot, har väl bara gjort 1 a-lags mål hittils?
Barcelona Sam
2011-01-20 17:32
Jeffren skadad igen... Frågan är om han borde ens syssla med fotboll... Löjligt.
Delarocha
2011-01-20 17:28
Bojan har ju iallafall visat prov på en hög högstanivå under ett antal olika perioder i sin karriär. Jag har aldrig tyckt att Jeffren besitter speciellt mycket förutom sin snabbhet. En snabbhet som jag fruktar kommer försvinna pga alla skadorna han har.
Barcelona Port Olímpic.
2011-01-20 17:24
Bojan har fått chans på chans på chans utan att visa upp något alls på ett bra tag nu. Jeffren gör alltid något bra på de få minuterna han får när han hoppar in. Trots detta belönas han inte med mer speltid. Här tycker jag Pep är dumt envis och belönar inte spelare som gör bra ifrån sig utan tvärtom.
Barcelona Fille s
2011-01-20 17:21
Just nu kanske, men jag tycker att man kan offra honom om man faktiskt måste ta bort en av de 3 du nämde, (för jag ser inget mening med att ta brot någon av dom i våran redan smala trupp), Att släppa Bojan som är en perfekt medspelare till Messi och är väl den ända i hela laget med ett hyfsat långskott, de går ja inte med på.
Barcelona Port Olímpic.
2011-01-20 17:18
Fille s.
För att han blir bort i fem veckor? Jag tror han haft väldigt mycket otur. Han är dessutom ljusår bättre än Bojan just nu.
Barcelona Fille s
2011-01-20 17:16
Jeffren är skadad, han ska bort
Barcelona Port Olímpic.
2011-01-20 17:14
Ja, någon av Pedro, Jeffren och Bojan måste ju bort för att man ska kunna ge alla någorlunda speltid i anfallet i alla fall. Pedro går ju ingenstans. Så då återstår Jeffren och Bojan. Och då är ju valet ganska enkelt. Bojan ska bort.
Barcelona Messidinho_10
2011-01-20 17:13
Barca Barca

Milito är borta till sommaren, då jävlar ska Urugyanen få chanse på riktigt, fan har glömt hans namn!!
Barcelona 1.70-ligan.
2011-01-20 17:09
Barca Barca,

Milito är inte en dålig back. Enligt mig var han mycket stabilare än Maqrez ifjol, trots att han hade skadeproblem. Och för några år sen var han nära att konkurrera ut självaste Puyol. Inte för att det skulle kunna bli aktuellt igen, men jag tror han kommer kunna tillföra saker under våren, bara han kommer in i det igen. Han har ju varit skadad mycket och knappt spelat något på två år.

Personligen är jag glad att han stannade. Sen tror jag det är oundvikligt att han drar i sommar och det har jag inte heller något emot. Han är trots allt inte ung längre och tillhör en av dem som jag anser bör ryka när klubben ska rensa.
Barcelona Barca Barca
2011-01-20 17:03
Att Pep övertalade Milito att stanna kvar i barca är för mig en gåta o förblir en gåta, precis som "feeling" med Zlatan affären.

Vissa mittbackar är mindre bra på att spela upp bollen, men kompenserar det genom att vara otroligt nyttiga i defensiven, som t.ex Puyol. Sen finns det den andra typen, som e bra mycket bättre på att vara en "tekniskmittback" (t.exMarquez) även om defensiven ibland brister så är det alltid bra uppspel, iskall i stressade lägen. Milito är fan ingen av dessa två spelar inte upp bollen rätt nånstans, hans snabbhet påminer mig om Chygrisnky, positionsspelet är under all kritik, han är kort och seg. Varför ge en spelare som ändå kommer lämna klubben till sommaren speltid, vi kan lika gärna satsa på Fontas som trots allt har en framtid i klubben. Att komma med ett påstående om att Milito är pappan i laget är inget jag köper för 5 öre. Vi sålde Silvinho som var fortfarande kapabel att spela bra och vara en "pappa" i laget. Sälj Milito som stänger vägen för mittbacks talangerna från B laget.

Annars överlag så bryr jag mig inte så mycket om att vi förlora matchen. Spelarna gick på halv fart. Är det nån match vi ska förlora så e de en sånn match. Någon mer än mig som hoppas på en El classico final ? :D
Barcelona 1.70-ligan.
2011-01-20 16:28
Jag tycker så otroligt synd om Jeffren. Det är en fantastisk spelare, men han får aldrig en ärlig chans att bevisa det för världen. Jag har hela tiden velat ha tålamod och hoppats att han tillslut ska lyckas i Barcelona... men nu går det inte längre. Jeffren måste bort i sommar och ersättas med en annan typ av forward. Det är nog det bästa för både honom och Barca. Jag börjar inse att killen aldrig kommer bli något i Barca. Han kan inte gå regelbunden speltid här och får han inte det går han istället sönder hela tiden...

Vad hade hänt om han inte skadat sig förra vintern? Killen var påväg att skaffa sig ordenltigt med speltid och nästan gå pm Bojan i hierakin. Jag kan inte låta bli att undra. Nu är han istället fast på både bänken och i skadehelvetet,.
Vem hade kunnat tro att det skulle sluta såhär efter hans inhopp i klubblags VM-finalen, t.ex? För jag vågar säga att det här är slutet för Jeffren i Barca. Signalerna har varit alltför tydliga från Pep. Han tror inte längre på Jeffren. Vad det beror på ska jag låta vara osagt, men skadorna har säkert en viss del i det... tillsammans med en stor gnutta envishet.
Inte heller Jeffren kan vara nöjd med sin situation. Han kommer rädda karriären och byta klubb i sommar. Det blir som sagt bäst för båda parter. Hoppas barca kan hitta en spelare man har mer nytta av. Personligen vill jag ha en lite större spelare som kan bidra lite i luftrummet. Vi behöver en lite annorlunda spelare att slänga in ibland, även om han såklart ska fungera i vårt system. Som många var inne på igår så kommer nog Barca rensa lite i sommar. Och Jeffren är nog en av dem som ryker tillförmån för någon annan. ( det låter fel att använda ordet "rensa" när man pratar om världens kanske bästa trupp, men..)

Jag kommer alltid sakna Jeffren. Du var och förblir en av mina favoriter i Barca, trots att du aldrig fick visa vad du gick för på allvar. Önskar dig all lycka och hoppas får det erkännande du förtjänar någon annanstans, tillslut...
Delarocha
2011-01-20 16:07
Läkarteamet borde ju sätta sig ner med Jeffren och Pep och göra en plan för kost, speltid, träning, operationer, eventuell utlåning, mentala tips för att klara sig genom typ 18 skador på lika många veckor. För det som pågår nu är ohållbart, Jeffren stagnerar totalt, Barcelona har en spelare som hela tiden är skadad och Jeffrens karriär blir också hotad att ta slut innan den kanske ens har börjat.
Barcelona Messidinho_10
2011-01-20 16:04
Shiit vad jag tycker synd om Jeffren alltså, hur kan man ha sån otur gång på gång? Han är en jätte talang inget snack om saken, det är bara det han måste bli kvitt med skadorna annars kan karriären gå åt skogen.
Barcelona Hetfield- Megan Fox is a dude
2011-01-20 15:59
Rambla

Bristningarna är oftast genetiska, så det är svårt att "bota" det på något sätt. Man kan ju förbättra villkoren genom att äta sundare, leva hälsosammare, träna bättre, vila ordentligt etc. men i slutändan så gör det kanske inte så stor skillnad.
Tyvärr så verkar Jeffren tillhöra gruppen som lider av kroniska muskelskador, som t.ex: Vicente, Torres osv.
Det är synd, jag gillar Jeffren, men samtidigt så vore det kanske bäst att han spelade i lite mindre klubbar utan press.

Det är bara att ta hudbristning som exempel, det finns inte botemedel mot en sådan enkel sak, ärret kommer att vara kvar oavsett vad du gör. Sure, det finns laserbehandling och vitamin E olja, men det tar aldrig bort ärret för gott, även det är genetiskt.
Barcelona 1.70-ligan.
2011-01-20 15:59
Skadeproblemen börar ta fart, precis som de gjorde förra året vid den här tiden. Och nu finns det inte mycket att ta från i B-laget heller om det skulle krisa.

Det är jäkligt synd, men mest synd är det givetvis som Jeffren... hoppas vi slipper höra fler skador i kaget nu. Det får räcka såhär.
Barcelona Rambla~
2011-01-20 15:47
Delarocha

Samma problem hade Messi i början av sin karriär när han slagit igenom. Detta måste bekymrat de ansvariga för något gjordes ju uppenbarligen för att förhindra alla dessa skador. Nu är Messi nästan aldrig skadad. Det stör mig att de verkar strunta i Jeffrens skador. Någon inom organisationen måste väl ändå ha tagit upp detta till diskussion vid något möte? För jag räknar med att man faktiskt har sk verksamhetsmöten eller vad man ska kalla det. Fysteam, Pep, Zubi mfl.
Barcelona L.A.M Nr 10
2011-01-20 15:47
Rambla

Såklart har också Pep en skuld i det hela, jag menade mer att det knappast är Jeffrens eget fel att han blir så mycket skadad, fast i och för sig är det väl aldrig spelarens fel att han blir skadad. I alla fall så tycker jag att Pep tillsamans med fysteamet borde planera ett bra program för Jeffren, för talang har han.

Sedan måste jag också säga att vi förmodligen har de bästa läkarna i världen. Vi har inte så mycket skador, men framförallt så har vi nästan aldrig att en spelare åker på en lång skada. Säg senaste gången vi hade en skada på minst 2 månader, tror inte vi har haft det den här säsongen i alla fall.
Delarocha
2011-01-20 15:43
Rambla

Är dessvärre så med alla skador, får du en skada första gången är mer eller mindre funktionen i muskeln eller organet nedsatt för alltid.

Har en god vän som slagit axeln ur led, när väl det hände drog han samma axel ur led 4 gånger till under ett år. Fick operera sig för att få tillbaka något sånär samma styrka som förrut men tror han har 80% rörelse i axeln nu.

Så är det nog med de flesta musklerna så om det är samma muskler och skador så är nog risken att Jeffren kommer lida med dessa problem hela sin karriär.
Annons: