/spanien/barcelona/forum/13261.aspx/spanien/barcelona/forum/13261.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelonistas
2011-01-24 20:54
Spelarna borde inte ens få miljoner för och spela enligt mig. Överdrivna summor, säg alves tjänar 50 mille och han för 5-10 mille mer ... helt ärligt vafan ska man med så mycket pengar till?
Real Madrid Bengan
2011-01-24 20:52
Real Madrid 1902, det funkar inte så. Det är fortfarande något professionellt som man har en lön för, och låt säga att du är viktigaste spelaren i ett lag men får mindre pengar än någon annan så innebär ju att klubben inte uppskattar det du gör. Lönen ska ju avspegla prestation.

Som jag ser det är det som att spotta en i ansiktet genom att snedfördela löner. Det skulle iaf göra mig riktigt pissed off och finns det då ett bättre bud skulle jag dra på fläcken. Även om det finns klubbkänsla kan ju inte klubben hålla på att nedvärdera ens insatser genom att ge en orättvis lön

Det fungerar precis likadant överallt annars i näringsliv etc.

Barcelonistas, det är just det som är grejen. Det är inte pengarna det handlar om. Det är grejen att lönen är ju en värdering av ens prestationer. Och får jag tex en sämre lön än någon som gör mindre än mig på en arbetsplats så drar jag direkt. Inte på grund av pengarna utan för att arbetsgivaren indirekt pissar på mig.
Barcelonistas
2011-01-24 20:50
Bengan

Förstår vad du menar, men det är absurt. Dom har en bra ekonomi och kommer ha det resten av livet. På en arbetsplats är det lite skillnad då man är i behov av cashen för att hålla en jämn och bra ekonomi.

Kan även bli så om alves lämnar att filosofen drar nästa sommar...
Barcelona Blaugrana91
2011-01-24 20:50
City har ju aldrig ens visat intresse för Alves, det var ju bara något Alves agent använde för att pressa Barca har jag för mig...
Dessutom vill Alves inte spela i england, han vill vara kvar i Barca och Barca vill ha honom kvar. Man kommer hitta en lösning va så säker.
Real Madrid 1902-
2011-01-24 20:47
Hetfield- Megan Fox is a dude

Passningsläggarna kanske insett att passa Bojan bollen är ekvivalent med att ge bollen till motståndarna.

-----

Av detta forumet att döma så är nackdelen med att ge Alves den lön han kräver är att dem andra ikonerna kommer att vilja ha mer. Men varför måste det vara så? Är inte deras kärlek till klubben större?

Väldigt omoget och oprofessionellt att peka på en annan och säga "varför får han mer"..
Barcelona FcB - I Motgång Och Framgång!
2011-01-24 20:46
Drar Alves för lönen, så är han hatad av mig.. Då menar jag hatad.
Barcelona Hetfield- Megan Fox is a dude
2011-01-24 20:39
Cruyff verkar vara på Bojans sida, han säger att det är inte Bojans fel att han inte gör mål. Han påstår att Bojan rör sig ständigt men att bollen aldrig kommer.
Real Madrid Bengan
2011-01-24 20:39
Barcelonistas, jag tror som andra påpekade tidigare inte att problemet är just pengarna i sig utan snarare vad det kommer bli för konsekvenser i övriga truppen om Alves får mer pengar än vissa av de andra ikonerna.

Om du varit på en arbetsplats och vet vad alla andra tjänar och det inte är rättvist fördelet så vet du vilket enormt missnöje som börjar. Jag är övertygad om att det är precis likadant i en fotbollsklubb.
Barcelonistas
2011-01-24 20:36
Ajajajaj inte bra de här. men inte alls förvånad vi vet vid det här laget att ledningen suger bolle. Alves en så viktig pjäs i detta lag hur svårt ska de vara och bara erbjuda de han vill ha?
Barcelona Gonzalez_Barca
2011-01-24 20:21
Diar Iniesta Shekha

Orkar inte översätta hela texten men rubriken säger iaf:
Om Citys bud på Alves är sann, så är det tack och hej då, lycka till.
elbraco
2011-01-24 20:19
Gracias, adios låter som tack och adjö Alves :P
Barcelona Diar Iniesta Shekha
2011-01-24 20:18
Någon som vet vad Cruyff menar angående Alves? Google translate är inget att ha.
Barcelona FcB - I Motgång Och Framgång!
2011-01-24 20:01
Meddelandet
elbraco
2011-01-24 19:51
LameG^

Det är precis det jag menar, därför är Pato överflödig :P ett köp av Neymar hade väl inte känts helt nödvändigt men blir det billigt och om han lånas ut så - varför inte?
Kul att se David Engelin i ET förresten :P cred för att du lyckades vara så diplomatisk. Hoppas de som sitter och whinar såg det...

AndreD

Ja just det, det visste jag ju....verkar konstigt (och synd). Pep och hans bror kanske inte kommer överens riktigt?
AndreD
2011-01-24 19:31
elbraco

Luis Suarez har gått ut och sagt att han aldrig kommer komma till Barca om Pep är tränare. Han har Peps bror som agent och ville inte "få problem". Fråga mig inte vad han menar med det.
Barcelona LameG^
2011-01-24 19:30
elbraco

Pato är nog en för stor spelare för att sitta på bänken. Ska han värvas ska han ta startplats direkt och vi har redan Villa där. Neymar tror jag skulle acceptera bänken och skulle efter 1-2 säsonger ta en startplats efter Villa. Jeffren tror jag däremot inte på. Han har inget förutom sin snabbhet och sånna gillar jag inte. Sälj honom i sommar.
Atlético addeh
2011-01-24 19:28
Hetfield

Skillnaden är att Patos mål skulle vara att slå sig in i startelvan. Det är säkerligen Afellays också, men han vet att det i princip är omöjligt. Dessutom har han inte ens varit här en månad, vi kan se hur det ser ut när säsongen är över. Zlatan anpassade sig också förhållandevis bra inledningsvis, vi alla vet hur det slutade när han fick för mycket luft under vingarna.

Snälla, Pato är ingenting jämfört med Ballotelli, var du tvungen att dra parallell med den omognaste snorungen av alla. Du förstår vad jag menar, att han inte är något problembarn som Ballotelli vet vi om, men det gör inte att hans attityd och valpighet inte finns där.
Delarocha
2011-01-24 19:21
Dm1982

Borell verkar inte gilla någonting förutom sig själv. är så trött på den pajasen.
elbraco
2011-01-24 19:18
Delarocha
Det var inte meningen att jämföra dem, jag menade bara att om Pato kommer så kan Jeffren lika gärna lämna för då kommer både Bojan och Pato ligga före i rankingen...slutsats: köper man Pato offrar man Jeffren.
Jeffren kommer som du säger inte alls bli lika bra som Pato (som i princip inte kan räknas som talang längre eftersom han redan är en superspelare), men samtidigt behöver vi inte Pato, och då kan vi lika gärna behålla Jeffren som truppspelare.
Barcelona DM1982
2011-01-24 19:15
Delarocha

Jo men han är inte rädd för att kritisera klubbens beteende på vissa områden. Däremot kan han skilja på lagets spel och på vissa aspekter kring klubben, vilket många inte kan göra. Tar man Borell som exempel så är det uppenbart att han verkligen inte gillar klubben och kan inte ge cred för lagets spel. Det är väldigt oseriöst.
Delarocha
2011-01-24 19:10
Dm1982

Det är väl rätt allmänt känt att Niva gillar Barcelona rätt rejält och brukar snarare vara väldigt kritisk till Real. Det måhända att han behåller objektiviteten och att det finns mer att stå frågandes till vad gälelr Real men tycker han allt som oftast är väldigt positiv till Barcelona.

elbraco

Du jämför Pato och Jeffren? Är inte det att ge Jeffren lite väl mycket? Han har aldrig någonsin visat upp något exceptionellt utan det känns snarare som att folk målar upp honom som någon supertalang utan att egentligen besitta någon.

Jag har inget som helst problem med att Jeffren lämnar klubben. Det är trots allt inget sjukhus eller ett dagis. Är han skadad om vart annat och sedan inte gör något väsen av sig när han väl får chansen kan vi inte ha kvar honom bara för att vara snälla.
elbraco
2011-01-24 19:10
Förresten, tappade man inte respekten för Andy Gray efter hans kvinnoförnedrande kommentarer eller? Innan såg jag honom lite som en "mysfarbror", nu är det helt borta...

Kollar på EuroTalk och trots att jag diggar Fjäll som fan eftersom han är den enda som brukar försvara Barca så är Pavlidis en grym ersättare! Det känns som om dom får igång ett snack sinsemellan och det verkar vara allmänt skön stämning :P
Barcelona DM1982
2011-01-24 19:09
Kollar på FanTv, vilken kung Niva är. Fullständig klar i sina analyser och faller inte för känslomässiga slutsatser. Ger en mycket fin bild av folks åsikter om Barcelona, känns som en fin känga åt Borell. Niva håller inte på Barcelona men är stor nog att erkänna lagets storhet, till skillnad från andra.

Niva brukar vara den enda som jag läser i sporten i Aftonbladet.
elbraco
2011-01-24 19:00
Själv skulle jag inte vilja ha Neymar, det känns som att vi satsar för mycket på talanger då. Ungefär som att ha Bojan, Neymar, Pato, Lukaku och Balotelli i samma lag, någon kommer garanterat att floppa. Neymar hade inte fått tillräckligt med speltid här för att kunna utvecklas till fullo. Om man köper honom och lånar ut honom direkt till Santos - sure, då är jag klart för. Vem vill inte se en ny superbrasse i Barca?? Pato hade ju varit intressant med men då hade Jeffren fått lämna utan tvekan. Jag hoppas fortfarande på the one and only Luis Suarez! (edit: jag vet att han ej är brasse :P)
Barcelona Hetfield- Megan Fox is a dude
2011-01-24 19:00
addeh

Afellay hade liknande rykte då han gärna filmar och tjurar rätt så ofta i PSV, men han verkar ha tagit till sig hela den katalanska andan.

Jag tycker och tror inte att Pato är som Balotelli, där vi behöver oroa oss. Pato kommer ifrån en fin familj och han verkar vara väldigt motiverad. Men visst, man kan tolka hans attityd som arrogans, men jag tror att det beror mer på självförtroende, något som Bojan skulle kunna ta till sig.
Barcelona LameG^
2011-01-24 18:53
Som vissa här skriver så skulle det vara riktigt intressant att värva en "super brasse". Skulle Neymar komma tror jag han skulle kunna tänka sig och vara bänk första säsongen för att sedan ta en startplats. Villa kommer ju inte hålla på toppnivån länge till och däför måste vi tänka framåt. Pato som bänkats i Milan skulle också vara en intressant värvning. Han känns mer som en säker värvning för vi sett vad han presterat i Milan. Men då blir de större siffror vi får betala.

Atlético addeh
2011-01-24 18:53
Hetfield

Pato är en fruktansvärt duktig spelare som kan bli hur bra som helst, nothing to say about that. Men är det som folk säger att han är väldigt omogen och inte alltid har den rätta inställningen så ser jag inte vad han har i Barcelona att göra. Seny är något varje spelare i vårat lag måste förstå och just nu känns Pato lite valpig för att passa in.
Real Madrid 1902-
2011-01-24 18:47
Kostar inte Neymar runt 300 miljoner?

Jag minns att Chelsea fick nej när dem erbjöd den summan i somras. Men jag tror ändå att någon av Neymar, Gamso och Pato kommer hamna i Barca då Rosells intresse för brassar är allt annat än hemligt.
Canaletes
2011-01-24 18:43
Ingen ide o köpa nån ny anfallare, isf ska den vara en som kan vara på bänken mycket.
Vi har redan Bojan och Jeffren som bänk. Och sen kan vi spela Iniesta och Affelay också om det skulle behövas

Jag kan inte heller se mig Bojan lämna Barca på minst 2-3 år, Jeffren däremot... så Pato skulle bara ruttna på bänken
Barcelonistas
2011-01-24 18:41
då har man läst klart för idag, nu ska de bli intressant att se vad eurotalk har att komma med idag.

Finns bara en sak som jag hoppas på om dagens eurotalk ingen BÖGRELL tack så är jag nöjd!
Annons: