/spanien/barcelona/forum/13257.aspx/spanien/barcelona/forum/13257.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Cataloniaboy
2011-01-25 16:51
Men OM nu klubben skulle söka en forward i sommar ser jag Villarreals Giuseppe Rossi som den hetaste. Trots sin ålder, har han redan hunnit med att spela i de 3 stora ligorna, vilket är en bra erfarenhet, då han har fått känna på olika sorters sätt att spela fotboll. Han är född 1987 och spelar i en "liten klubb" sett internationellt, som säkert skulle vara väldigt nöjda om dom fick, säg 200 miljoner för honom. Villarreal är ju bra på att fynda billigt, och med dom pengarna skulle dom kunna hitta en bra ersättare. Dessutom tror jag Rossi vill till en "större klubb", för att ha chansen att vinna titlarna, och käna dom stora pengarna. Jag tror inte att han vill tillbaka till England, då han misslyckades där, utan jag tror att han vill stanna i La Liga, då det är det enda stora ligan han har lyckats i. Då ser jag Barcelona som en bra klubb både för honom och Barcelona. Villarreal och Barcelona spelar ju ungefär samma typ av fotboll.

Kolla in hans 2 klassmål i helgen mot Real Sociedad. Båda målen assisterad av Santi Cazorla, en annan fantastisk spelare.
Barcelona 1.70-ligan.
2011-01-25 16:48
el Flaco,

Absolut! Jag tycker inte heller man ska värva in någon dyr värvning, då vi som sagt redan har ett gäng klass spelare plus stora talanger på ingång. Men Grafite skulle jag inte ha något emot, tvärtom.

Har inte någon jättebra koll på Tello, men är han verkligen något för A-laget? Rent spontant känns det som att Grafite skulle tillföra mycket mer (framförallt lite annat än det man redan har) och sedan sätter han inga käppar i hjulet för grabbarna Gerard, Rafa och de andra som åtminstone jag har fått för mig är större löften än vad Tello är.

Barca sprudlar ju redan av talang och framtidshopp. Men tror man skulle må bra av en gammal get i anfallstruppen också, av många anledningar :)
Barcelona el Flaco
2011-01-25 16:40
1.70-ligan/

Naturligtvis ska klubben inte sluta värva in spelare bara för att man har La Masia tillgängligt, men eftersom vi nu spekulerar om att värva in en ersättare till Jeffren, om han nu skulle lämna, tycker jag det vore bäst om man plockar upp någon från B-laget istället. Tello, som fyller 19 denna sommaren, hade kunnat vara ett alternativt, samtidigt som Afellay kan få mer speltid ute på kanten. Tycker det vore ologiskt och ogenomtänkt att lägga stora summor på någon som ska ta Jeffrens plats, med tanke på att denne har mestadels suttit på läktaren när alla längst fram har varit friska.
Barcelona Cataloniaboy
2011-01-25 16:31
Först och främst. Grattis på födelsedagen till världens 3:e bäste fotbollspelare, Xavi Hernández!

Såg att det har snackats lite kring vem som ska ersätta Jeffrén, ifall han lämnar i sommar. Vissa vill se Neymar eller Pato som ersättare, och visa tycker att det inte behövs en, då Thiago flyttas upp inför nästa säsong, och Cesc kanske förstärker.
Jag skulle tacka nej till de båda brassarna. Unga brassar brukar ha attitydsproblem, vilket vi redan har sett hos både Neymar och Pato. Det skulle skapa dålig stämning i truppen och rubriker i media. Balotelli är en bra exempel på det.
Både Milan och Santos kräver mycket pengar för sina talanger, vilket jag anser vara onödigt att hosta upp.
Då Thiago flyttas upp inför nästa säsong, kommer mittfälltet i princip vara fullt, och då kan det en idé att flytta upp Afellay ett steg i banan, som ersättare till Jeffrén. Det skulle vara positivt på flera sätt. 1. Vi spar pengar, då vi slipper köpa en ny forward för några hundra miljoner. Vår ekonomi skulle nog heller inte tillåta en sådan värvning, då den inte är den bästa just nu. 2. Vi får en bra ersättare gratis. 3. Klubben vet vad dom får av spelaren och vilka kvaliteér han besitter.
Pep kan visa sig ha ett riktigt éss i rockärmen i Afellay.
Ett mittfällt med Xavi, Iniesta, Sergio, Mascherano, Keita, Afellay, Thiago nästa säsong, skulle bli lite väl för många. Därför ser jag det som en idé att flytta upp Ibi. Även Iniesta kan spela forward.
Billiga ersättare kan man hitta gratis! Finns ingen anledning att lägga ut några hundra miljoner när man får helt okej ersättare...
Billigt, Bra och men ändå mycket kvaliteét.
Barcelona 1.70-ligan.
2011-01-25 16:27
Man får väl gratulera Milan för ännu en lyckad silly season. Cassano och van Bommel gratis. Galliani är en hejare vid förhandlingsbordet!

-----------------------------------------------------

Ang debatten om vilken ev. anfallare som ska kolla till Barca i sommar så röstar jag inte för någon av de som nämts på sistone (Pato, Neymar, Aguero osv). Vi har redan många sådana spelare i vår A-trupp och fler på ingång från de yngre leden. Ska Jeffren lämna, vilket jag tror han bör, ska han ersättas med en annan sorts forward som ändå är rörlig och kan passa in i spelet! Drömmen hade varit Torres/Cavani till fyndpris samt att den av dem som ansluter accepterar att sitta bänk ibland - men att detta ska bli verklighet känns väl inte så sannolikt?

En spelare som slog mig tidigare idag är GRAFITE från Wolfsburg!

Killen som vann skytteligan 2009 och som blev utsedd till Bundesligas bäste spelare. Detta vore enligt mig en klockren sommarvärvning, av många anledningar:
* Han är stor (189) och tillför något som vi inte har i dagsläget
* Han är erfaren och lite äldre (31 år) och skulle acceptera bänken
* Eftersom han är 31 år gammal hindrar han inte Deufoleu eller Rafinhas utveckling.
* Hans kontrakt går ut

Vad tror ni? Jag tycker det låter klockrent.
Dock anser jag att Barca inte ska dra sig för att värva cracks emellanåt, bara för att man har La Masia. Vi snackar om världens kaste bästa klubb, det ska finnas plats för både och. Sen finns det inga garantier att våra talanger blommar ut... men i dagsläget behöver vi kanske inte ytterligare en storstjärna till anfallet, med flera år kvar av sin karriär. För det finns både stjärnor och jättetalanger som med tiden kan bli nya klasspelare (Rafinha, Deufoleu, kameruanerna). Men vi har ingen äldre, större spelare som Grafite. En värvning av honom, eller någon liknande spelare, vore enligt mig det absolut bästa man kan göra i sommar på anfallsfronten. Men frågan är om det finns ett bättre alternativ än Grafite tillgängligt?
Atlético addeh
2011-01-25 16:22
Gabriel

Agüero har ju i alla fall gjort mål på Real Madrid. Bara för man inte dominerar mot lag som är bättre än sitt eget betyder inte det att man är dålig eller inte kan prestera mot bättre lag. Kun har varit strålande många gånger mot oss, det räcker väl?

Nu vill inte jag ge mig in i diskussionen om Agüero vore något för Barcelona, men att han vore överskattad eller inte kan prestera mot bra lag kan jag inte hålla med om. Kun är bättre än vad många tror, han får inte det erkännandet han förtjänar.
Barcelona B-Guden
2011-01-25 16:15
elbraco

Klose har nött bänk nästan hela året.
Real Madrid Bengan
2011-01-25 16:14
Barca4eva, jo men det är ju inte ens lönt att diskutera nu. Vad som händer till sommaren kommer bero mycket på om tex Mourinho är kvar etc.

Och sedan beror det mycket på om man ska behålla Benzema eller inte. Om man fortsätter ha förtroende att det ska lossnar för Benzema blir det nog en billigare anfallare. Medans om man inte tror på honom så kommer han gå och då blir det nog en "galactico"-värvning.

Men känns inte lönt att ens snacka om det, mycket som kan hända på 6 månader

elbraco, Klose får inte speciellt mycket speltid. Nu har ju Gomez börjat leverera så han får knappt spela alls och han har dessutom inte presterat i ligan. Så det känns inte alls som ett otänkbart alternativ
elbraco
2011-01-25 16:13
Bengan

Jo jag vet men det är väl mindre troligt att Klose skulle komma? Vad jag vet är han rätt stabil i sitt klubblag, så vad har han att tjäna på att spela i Real i 6 månader, för att sedan återvända och inse att Bayern har tappat viktiga poäng utan honom...?
Van Gaal är nog motvillig till att släppa honom...
Adebayor däremot kan nog lånas ut, men frågan är hur han klarar sig i Real. Eller hur Real klarar sig med Adebayor för den delen.
Barcelona Barca4eva
2011-01-25 16:10
Bengan

Oh tro mig, en anfallare kommer värvas på sommarn också. Ledningen kan inte vara så dum att de riskerar samma skit igen.
Barcelona B-Guden
2011-01-25 16:09
Barcelonito / Lucho Enrique 21

Glöm att fabregas går rakt in i startelvan.
1 Iniesta är bättre på mittfältet. 2 Iniesta är bättre än fabregas. 3 Pedro är bättre än Iniesta i anfallet.

I viktiga/svåra matcher i början av säsongen petades Pedro till förmån för Iniesta i anfallet.
Jag kommenterade över allt att det var helt fel, jag sa att pedro va mycket bra.
Att Barca blev mycket sämre med Iniesta i anfallet.
Jag fick medhåll från vissa men mest skit och att jag inte kunde nånting.

Pedro hade ett bra år men är inte en bra spelare skrev flera stycken,
han kanske inte alls lyckas lika bra i år några.

Utan Pedro förlorar Barca mycket. Han är bra utan boll och med boll.
Kolla bara början av säsongen när iniesta spela anfallare och pedro bänk hur det gick.

Nej Fabregas har inte en chans att slå sig in i startelvan.

elbraco
Dom är sugen på Klose för han kan dom få billigt han kan sitta på bänken.
Dom vill nu ha nån som kan byta av Benzema (stavning)
När Higuain är tillbaka så är han nog första anfallare.

Aguero skrev nytt kontrakt men sänkte sin utköps klausel fårn 540 miljoner till 400.
Så om Real bjuder 400 och Augero vill så måste dom släppa han.
Adebayor Herregud han kan börja spela i en afrikansk liga.
verkar va en skit och överskattad som en gud.

Barcelona Gabriel
2011-01-25 16:09
LameG^

Personligen tycker jag att Aguero är ordentligt överskattad och gör dessutom alltid plattmatcher mot Real (vilket iofs alla från det laget gör) så nej tack!
Real Madrid Bengan
2011-01-25 16:06
elbraco, det är ju bara en temporär lösning medans Higuain är skadad. Finns inte en chans att Real kommer ta in Aguero nu. Däremot känns både Klose och Adebayor troliga lån.

Du skriver sommaren, men det är ju nu det är aktuellt. Till sommaren är Higuain tillbaka och det finns inte en chans att Klose och Adebayor skulle vara aktuella för en permanent affär
Barcelona LameG^
2011-01-25 16:00
Igår pratade vi mycket om Neymar och Pato. Men vi har ju glömt bort Aguero som jag tror skulle valt barca före real. Vad säger ni om de?

Både Pato och Aguero skulle nog kräva en startplats direkt och det skulle inte vara bra både förr oss och för dem. Men om vi värvar någon av dem om ca 2 år då Villa är 32 så skulle Aguero och Pato vara 25 respektive 24. Det skulle vara lysande värvningar tycker jag om vi fick dem vid den tidpunkten.

Neymar däremot skulle bromsa Gerard Deulofeu och Rafa Alcantaras framtid hos oss. Neymar är 92:a och Gerad,Rafa är 93:a och 94:a. Så jag skulle nog föredra Aguero eller Pato om några år då Villa inte finns kvar i startelvan än Neymar.
Barcelonistas
2011-01-25 15:58
Congrats xavi
Barcelona c.mako
2011-01-25 15:37
fan om alves går från oss asså, bjud ett värdigt kontrakt nu så han stannar, kvittar om vi säger skitsamma vill han ha pengar så gå, men faktum är vem har vi som högerback ? adriano är kanske bra men han är hästlängder från våran dani på högerkanten.
elbraco
2011-01-25 15:27
Real Madrid verkar vara sugna på Klose, Aguero och Adebayor. 3 stycken värvningar som alla verkar ganska udda med tanke på att;
1. Aguero skrev nyss ett nytt kontrakt med Atletico och om jag inte minns fel är han också nyutnämnd kapten? Dessutom spelar han för rivallaget...
2. Adebayor, en spelare som inte känns tillräckligt snabb för spanska ligan. En ny Benzema? Verkar också ha en svår personlighet...
3. Klose. Duktig striker, men börjar bli gammal, och frågan är om han verkligen vill flytta till ett nytt land och nya klubbkamrater från en liga han kan utan och innan.

Sommarens transferseason blir spännande :P speciellt om Mou får fortsätta med sitt "lagbygge"..
Barcelona L.A.M Nr 10
2011-01-25 15:21
Grattis Xavi!

Annars är det inte roligt att han blir äldre, vill att han ska spela i all evighet!
Barcelona El Kaiser de Michoacán
2011-01-25 15:18
Rivaldo//

Självklart vet ingen när Cesc kommer och att tröja nummer 4 är ledig behöver egentligen inte betyda någonting men spekulera kan man väl ändå göra. För visst känns det lite speciellt med tanke på vad Pep förutspådde (se länk).
Barcelona Barca4eva
2011-01-25 15:16
Rambla~

Varken likt Messis eller Maradonas mål som det står där men jävlar vad snyggt det var!
Barcelona FcB - I Motgång Och Framgång!
2011-01-25 15:13
Grattis ''Känslan'' 31 år :)
Spanien Rivaldo!
2011-01-25 15:10
Bara för att nummer 4 är reserverad för Cesc så betyder inte det att han kommer så tidigt som i sommar. Han kommer att flytta men att göra det redan nu känns så dumt för alla parter. Han kommer med största sannolikhet vara billigare, bättre och t.o.m platsa i startelvan om någon säsong.
2011-01-25 15:04
OM (märk väl om) Cesc kommer så ser jag lite olika möjliga konstellationer. För det första ger det en möjlighet att hela tiden har två La Masía-skolade mittfältare och samtidigt ändå kunna vila en om man vill det: Iniesta-Xavi, Xavi-Cesc eller Iniesta-Cesc. Därigenom mer eller mindre garanteras vårt tiki-taka-spel i näst intill varje match. Eller åtminstone finns förutsättingarna för detta spel. Dessutom kan Iniesta även ta klivet upp till vänster i anfallet när det passar.

För det andra finns även möjligheten att mot defensivt spelande lag ha ett mer offensivt skickligt mittfält med Xavi bakom duon Cesc-Iniesta. På så sätt kan man öka sina chanser att lukra upp motståndarnas försvar. För även om Busquets är riktigt bra med boll så är han en bra bit ifrån det passningsspelet som Xavi kan erbjuda laget.

För det tredje tycker jag att det skulle kännas tryggt att spela in Cesc i spelet (även om han kanske inte behöver fullt så mycket anpassning kanske pga sin tidigare karriär i Barça) medan Xavi fortfarande finns här och spelar på en hög nivå.
Barcelona Diar Iniesta Shekha
2011-01-25 15:03
Galliani måste vara fotbollsvärldens bästa affärsman. Bara den här månaden har han fått Cassano och Van Bommel GRATIS (?) och så fick han Zlatan för kaffe pengar också.

Sen är det kul att ingen av våra nya spelare inte har floppat iår. Villa har varit riktigt bra. Marscherano och Adriano har varit bra när de väl har spelat och det är stor skillnad jämfört med våra nyförvärv från förra året (Chyg och Ibra). Afellay kan man inte säga så mycket om då han har bara varit i klubben i en månad men jag tyckte han var jävligt bra mot Betis senast.

En annan grej som jag tycker är imponerande är att Pedro , Messi & Villa har gjort 66 mål tillsammans under den här säsongen och det har bara gått halva säsongen. Fortsätter de så här så kan de slå Henry, Etoo & Messis rekord från trippel säsongen då de gjorde hela 100 mål.
Barcelona Blaugrana91
2011-01-25 14:58
Juste Xavi fyller ju år idag, grattis Xavi Hernandez! :)
Barcelona Gonzalez_Barca
2011-01-25 14:52
Grattis till världens bästa passningspelare, Xavi Hernandez :)
Barcelona L.A.M Nr 10
2011-01-25 14:51
Barcelonito / Lucho Enrique 21

Att Fabregas går rakt in i startelvan om han kommer tror jag inte på, jag vill inte tro på det. Man ska absolut inte offra Pedro eller någon annan för honom.
2011-01-25 14:43
Haha från Ian Chadband på Daily Telegraph;

"Watching Barcelona ever since they hung, drew and quartered Real Madrid before Christmas has been like witnessing a redefinition of that Gary Lineker line about football being a game played by 22 men which always ends with the Germans winning.

Now, it would be easy to convince yourself, football is a game by 22 men, only 11 of whom are actually allowed to touch the ball – and they all come from Catalunya."

Avslutningen är direkt briljant!

Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2011-01-25 14:40
Kommer Fabregas så går han rakt in i startelvan, med Xavi eller utan Xavi i startelvan. Det finns nog en plats för båda i startelvan till en början. Tyvärr kan det betyda att Pedros plats offras och att Iniesta flyttas upp.

Jag gillar inte idéen då laget tappar mycket fart och rörelse utan Pedro. Han tar de löpningarna som en "crack" inte orkar ta på en vanlig lördagsmatch. Men självklart är det alltid bra med konkurrens och varierande spelstil beroende på motstånd och schema.

Sen kan resten av fotbollssverige slänga sig i väggen när dom säger att de skulle vilja se Messi dominera i England utan Xavi och Iniesta som framspelare, se Pedro i ett mittenlag eller att Busquets bara är bra i ett bra lag. Det resonemanget är det löjligaste jag någonsin har hört. Det är 3 av 11 spelare i världens bästa klubblag. Avundsjuka eller okunskap. Det är vad det handlar om.
Barcelona basaric
2011-01-25 14:35
Jag drömde om Alves inatt. Det var ingen vacker dröm eftersom han lämnade oss för spel i England.

Jag diggar verkligen Alves, trots att han verkar sakna hjärta och passion för klubben han representerar så är jag glad att han har hjärta och passion för spelet han spelar. Jag hoppas verkligen att han stannar i Barcelona.
Annons: