/spanien/barcelona/forum/13256.aspx/spanien/barcelona/forum/13256.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Real Madrid tompaaaa
2011-01-25 20:25
Alex.K

Reglerna säger att man ej får ha hälsningar på undertröjör i Spanien. Ni borde ju ha koll på det innan ni börjar klaga på att Barca ska överklaga.
Canaletes
2011-01-25 20:22
haha va nice!!! Adebayor till Madrid!!! Killen passar ju perfekt med attityden han har.
Längtar redan till första bråket :P
Real Madrid Alex.K
el Flaco

Riktigt löjligt av RFEF att straffa Messi för en sådan liten sak. Fast Barca lär väl överklaga?
Det verkar som om förbundet prioriterar sådana här saker istället för att försöka stoppa bl.a. rasismen på läktarna.
Det roliga med det hela är att Messi fick mer böter än vad Atletico fick när vissa av deras fans kastade sten mot Pellegrini förra säsongen.
The Special Five
Helt sjukt hur mycket boll den här killen har i sig, utan tvekan den största "bolltalangen" vi haft sedan Messi. Efter honom kommer lillebrorsan
Barcelona Hetfield- Megan Fox is a dude
2011-01-25 20:13
Seriöst, försöker Real Madrid samla ihop så många svin det bara går? Räcker det inte med att ha C.Ronaldo, Di Maria osv. i laget?

Nu är dessutom Adebayor klar.

addeh

Alla har hatobjekt, och jag ogillar JDS. Jag tycker inte att han är tillräckligt bra för Barcelona och jag hoppas att han försvinner.

Opinion? Yes.
Atlético addeh
2011-01-25 20:12
Hetfield

Du ser förmodligen inte B-lagets matcher då ditt hatobjekt no #1 spelar där, men faktum är att Jonathan faktiskt höjt sig under 2011, i alla fall i mitt tycke. Problemet är att han inte sticker ut så som exempelvis Thiago gör med sina spektakulära saker. Han spelar ofta väldigt rakt och enkelt, men han slår också de där avgörande passen som senast mot Rayo Vallecano då han gav en macka som friställde Jonathan Soriano.

Det jag menar är att det är lite fult av dig att spy galla över dos Santos då han än så länge varit klubben trogen och aldrig skapat problem, raka motsatsen till hans äldre bror det vill säga. Jag har aldrig trott hundra procent mot Jonathan, men det är stort av han att fortsätta kämpa om en plats i klubbens finrum. Och nej, då menar jag inte Rosell's kontor utan en plats i A-laget.

el Flaco

Lol, dummaste jag har läst på länge. Har för mig att Cristiano Ronaldo (nej, jag vill inte dra igång någon debatt om vem som är bäst) gjorde något liknande förra säsongen men inte fick varken böta eller avstängning. Minnet kan dock svika.
Barcelona Android
2011-01-25 20:11
Lol, Adebayor är nu klar för Madrid. Gött med både Segzema och Adebayor.
elbraco
2011-01-25 20:09
fyfan vad lamt. Och vi mutar hela fotbollsförbundet, jo tjena.
Barcelona 1.70-ligan.
2011-01-25 20:03
hahah, det var det löjligaste jag läst på länge!
Barcelona el Flaco
2011-01-25 19:37
Den spanska tävlingskommittén ska ha bötfällt Messi med 2000 euro och straffat honom med ett gult kort i efterhand pga att han visade upp en tröja där han hälsade sin mamma på hennes födelsedag i samband med målet mot Racing. Patetiskt!
Barcelona LameG^
2011-01-25 19:24
JDS är helt enkelt inte tillräckligt bra. Men fortsätter han kämpa så kan det hända. Gillar vår filosofi när de gäller talanger. Vi tar dem bästa och låter dem andra lämna till andra klubbar. Man kan inte ha för många i laget. Som jag skrev tidigare så konkurrerar oftast två vid samma period men oftast bara en som lyckas.

Vi blandar våra egna supertalanger med stjärnor från utlandet och värva in några truppspelare. Så ska de va!
2011-01-25 19:19
elbraco

That's easy. Han suger.

Jag tycker inte att han är tillräckligt bra, de har tillräckligt med bra spelare i B-laget, dessutom så verkar Enrique inte gilla honom heller.
elbraco
2011-01-25 19:11
Hetfield

Förstår inte din avsky mot JDS. Gans brorsa gjorde en del dumma val men JDS uttalande om hur han trivs i Barca B som El Flaco citerade visar väl bara att han är redo att slåss för en plats?
Varför Pep kontinuerligt fortsätter att nobba JDS förstår jag dock inte.
Barcelona el Flaco
2011-01-25 19:10
Hetfield/

Jag kan förstå din irritation med Jonathan om han nu hade betett sig arrogant och begärt att han ska få en plats i A-truppen, eller om han hade lämnat för första och bästa budet utomlands, men hans uppförande har varit raka motsatsen. Han har alltid visat, både med ord och gester, att han vill stanna i Barcelona och lyckas här.

Det enda negativa man kan dra fram är att hans utveckling inte har varit den önskade, men det kan hända vilken ung talang som helst. Tycker att det är obefogat att dissa skiten ut honom i dagsläget.
Yalle
2011-01-25 19:05
Ähh skulle aldrig nämt Adebayor utan suttit å njutit av en eventuell övergång / lån whatever..

Android

Daniel Alves... känner du samma oro?
Real Madrid Bengan
2011-01-25 19:01
Android, Hamburg vägrar släppa honom trots att Ruud både hotat med att inte förlänga och betalar halva övergångssumman ur egen ficka =(
Barcelona Android
2011-01-25 19:00
Bengan

En spelare som Adebayor som är så usel förtjänar inte ens att spela i ett lag som Real Madrid. Vad hände med Ruud? Var inte han så gott som färdig för Madrid för ett par dagar sen?
2011-01-25 18:59
el Flaco

Usch, jag får hoppas att vi använder JDS till att sänka priset på Fabregas. Jag blir nöjd så fort han försvinner.

På tal om det, jag skulle hellre vilja se Sergi Roberto än Keita i laget. Båda har ju liknande spelstil, men Keita är kanske lite mer fysisk.
Barcelona LameG^
2011-01-25 18:54
el Flaco

Kommer bli tufft för honom. Han har Xavi,Iniesta framför sig men också truppspelarna Keita,Afellay och talangen Thiago som vi satsar på. Så att vi ser JDS i barcas startelva ser nästan omöjligt ut. Men vem trodde att Busquets,Pedro skulle starta?
Real Madrid Bengan
2011-01-25 18:51
Android, finns inte en chans att Real skulle köpa honom. Det handlar om ett lån där man betalar halva hans lön
2011-01-25 18:49
Rambla

Du brukar ha vettiga åsikter men att flytta upp Nolito är som att köpa tillbaks Saviola. Det hjälper inte heller att han är medelmåtta och har sagt att om Real Madrid kommer med bra bud så kan han tänka sig att flytta dit.

F*ck no.
Barcelona Android
2011-01-25 18:48
Yalle

Det är bara att hoppas att Madrid köper Adebayor. En riktigt kass fotbollsspelare enligt mig. Men tror dock han är bättre än Benzema som gjort otroliga 2 mål på 19(!!) ligamatcher.

Minns att det ryktades för ett par år sen att Pep var ute efter Adebayor. Som tur så valde Barca att inte köpa honom.

När Higuain är tillbaka så kommer både Adebayor och Segzema bänkas.
Barcelona LameG^
2011-01-25 18:47
L.A.M Nr 10

Som du skriver så skulle de vara drömmen att Bojan lyckas och Deulofeu/Rafinha sakta men säkert blir den superstjärna vi hoppas på. Men vem vet, Afellay kanske utvecklas till en startspelare. Men just nu känns de som att han bara är i barca för att vara en truppspelare som sedan kommer klaga för att få för lite speltid och sedan lämna.

Vad tycker ni om att vi tar tillbaks Caceres i sommar då Milito troligtvis lämnar. Han skulle acceptera bänken och har gjort det bra i Sevilla. Han känns mer som en Puyol som är aggresiv i spelstilen. Han är född 87 och kan utecklas. Vi slipper dessutom punga ut stora summor i sommar.
Barcelona el Flaco
2011-01-25 18:47
LameG^/

På tal om Jonathan dos Santos kan jag dela med av ett par av hans uttalanden häromdan. Det har ju cirkulerat rykten om att han kan vara på väg att lämna, men enligt honom själv är han enbart fokuserad på att lyckas i Barça:

"Jag trivs i Barça B och att spela i Segunda. Att tillhöra Barça innebär en möjlighet som man måste ta vara på. Dessutom har vi Pep Guardiola som har en stor tilltro till akademin så jag är väldigt nöjd med det".

Jag är full medveten om att hans chanser i dagsläget inte är de största, men likt en dåres envishet kommer jag fortsätta att hoppas på JDS
Yalle
2011-01-25 18:42
Va säger vi om Adebayor till liga 2an?
Atlético addeh
2011-01-25 18:32
L.A.M Nr 10

Man behöver väl inte värva in en crack bara för att inte Bojan skulle bli den vi alla hoppas på? Deulofeu kan lika gärna vara redo att ta en startplats då Villa kliver åt sidan, även Rafinha eller Tello. Villa håller trots allt 2-3 säsonger till, det är i alla fall min förhoppning.
Barcelona L.A.M Nr 10
2011-01-25 18:31
Yalle

Välkommen hit! Alltid kul med nya skribenter.
Yalle
2011-01-25 18:28
Hej alla Cules..
Jag är ny på detta forum, följer BARCA dagligen tar även väldigt ofta en titt på detta forum vilket jag tycker är riktigt kul. Men d först nu jag blivit medlem.
Vi leder ligan går bra i cupen och har en underbar lottning i champions, med andra ord Glädje hoppas vi kommer kunna ta upp å diskutera saker vi har inom oss om vårt kära Barca i framtiden.
Visca Barca
Barcelona L.A.M Nr 10
2011-01-25 18:27
LameG

Drämmen skulle vara om Bojan om ett par år utvecklats mycket och är redo att ta en startplats. Då kan man försiktigt slussa in de två talangerna i lugn ro. Om Bojan fortfarande skulle vara lika ojämn som nu så kanske man trots allt måste värva in en crack, fast det kan ju också vara så att Villa fortfarande håller klass och då kan man ha kvar honom som startman.
Barcelona L.A.M Nr 10
2011-01-25 18:22
Jaha, jag som trodde det var helt klart att Nolito skulle gå till Benfica. Hur som helst håller jag med Addeh, även om inte 24 är gammalt så finns det andra talanger i akademin som spås betydligt större framtid än Nolito.
Annons: