/spanien/barcelona/forum/13254.aspx/spanien/barcelona/forum/13254.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona L.A.M Nr 10
2011-01-23 16:00
Cataloniaboy

Är inte Muniz Fernandez den där domaren med bakåtslickat? Även om han ser lite äcklig ut så tycker jag ändå han är en av de bästa i Spanien, som att det säger något om hans kvalité...
Barcelona Diar Iniesta Shekha
2011-01-23 16:00
PedroRodriguez

Hah jag visste att du skulle säga det av alla personer:P

Cataloniaboy
Jag tycker att han Iturralde är en bra domare men resten är skit. Anledningen till att domarna är så usla i Spanien är tack vare förbundet. De är så jävla FEGA. Hade en annan spelare gjort den där tackligen som Ramos gjorde på Messi, så hade den andra spelaren fått minst 5 matcher. Hade en annan tränare som skulle vara avstängd och tränat laget fortfarande hade han fått flera matchers avstäning , men så är det inte om man är från Madrid.
Barcelona Cataloniaboy
2011-01-23 15:56
Spaniens två mest hatade domare ska döma kvällens matcher. Iturralde ska döma marängernas match och Muniz Fernandez ska döma Villarreal. Iturralde som numera är lite av en idol för oss culés efter El Classico(men det var han ju även innan då Barca var ett av få lag i La Liga som fick domsluten med sig av basken). Man börjar lära sig domarnamnen i La Liga. Och då dom usla...(om det nu finns några bra domare i Spanien!?!) Och det är heller inte av positiva stjäl man kan namnen på dom...
PedroRodriguez
2011-01-23 15:54
Haha, noterbart är att Pedro är den första spanjoren i La Liga att näta i 5 matcher i rad sedan 1981. Han har verkligen utvecklats enormt och jag blir lika imponerad varje gång han lirar. Han blir bättre för varje år som går nu.

Grande Pedro!
Barcelona Basuuka
2011-01-23 15:51
Hoppas Benzema blir såld till sommaren, en spelare jag gillar och vill verkligen se honom lyckas, vilket (som tur) inte verkar hända i Madrid.
Barcelona Cataloniaboy
2011-01-23 15:44
Folk fortsätter att visa att dom bara är såååå avundsjuka på La Masia.
Barcelona Cataloniaboy
2011-01-23 15:42
Sergio och klubben verkar vara eniga om ett förnyat kontrakt. Skönt!!!
elbraco
2011-01-23 15:41
GH#20 El pipita

Real kommer inte gå för Drogba..

Tack för att du klargjorde detta.
Barcelona Cataloniaboy
2011-01-23 15:40
Tyvärr förlorade B-laget igår mot laget från Madridförorterna, Rayo Vallecano. 2-1 slutade matchen.
Barcelona Rambla~
2011-01-23 15:35
"Juve har Sissoko som spelfördelare"

Haha, även om det kanske inte stämmer riktigt så kunde jag inte låta bli att skratta där. Sorry Momo. :)
Barcelona Rambla~
2011-01-23 15:33
GH#20-El Pipita

Sista gången Barca tappade poäng var mot Athletic, fast det var i cupen och frågan är om det kan kallas poäng när det handlar om dubbelmöte och utslagning. Annars var senaste poängtappet i ligan mot Mallorca. Det var precis i inledningen av säsongen.
Real Madrid C Ronaldo #7
2011-01-23 15:32
Rambla~

Men det var dock inte så jag menade. Jag menade bara att ni hade/har väldigt många hemmamatcher irad just nu, det är inte så vanligt att man har 4 av de 5 senaste matcherna på hemmaplan .
Betis, hemma
Malagá, hemma
Betis, borta
Racing, hemma
Almería, hemma
Jag vet att ni redan har mött Racing borta och att det är returmöte i cupen plus Malagá borta i sista omgången.

Dock så har ni ju 8 hemmamatcher och 10 bortamatcher kvar i ligan så ni har ju haft fler matcher på Camp Nou...

Sen kan jag nästan lova att Drogba ryktet är påhittat även om Mou gillar honom grovt.
GH#20-El Pipita
2011-01-23 15:32
"Man är nog bortskämd med Xavi och Iniesta som aldrig bort bollen. Juve har Sissoko som spelfördelare"

Xavi slår fler passningar till rätt adress i genomsnitt än vad hela Juventus gör.
Barcelona el Maestro!
2011-01-23 15:30
Bojan var bra i den senaste el Clasicon bland annat. Han skickade ju Pepe till läktaren och när han assisterade Jeffren till 5:e målet från högerkanten. Ändå var han inte på plan så många minuter.

Jag håller med Pep när han säger Bojan hade gjort fler mål i varje match om hans lagkamrater ser hans rörelser. D.v.s . om han får bollen varje gång han sticker, rör sig mot mål.
GH#20-El Pipita
2011-01-23 15:24
Real kommer inte gå för Drogba..

Imponerande av Barca att vinna samtliga bortamatcher efter halva serien. Sen undrar jag om Barca tappat poäng på CN sedan dem bytte gräs?
Barcelona Rambla~
2011-01-23 15:21
Drogba som inte får spela CL. Det är ju en genomtänkt värvning. En Drogba som så tydligt är på väg ner i sin karriär.
Barcelona Rambla~
2011-01-23 15:20
C Ronaldo #7

Hemmamatchen mot Malaga var den sista innan serien vände. Nästa match när serien vänt mötte man då Racing igår kväll. I den första omgången mötte Barca Racing på bortaplan. När nu serien vände och man återigen ska möta Racing, anser du att Barca ska möta dem 2 ggr på bortaplan?

Cupen på onsdag är lottad så. Du är medveten om att returen spelas i Almeria?
elbraco
2011-01-23 15:14
Mourinho är sugen på Drogba alltså. Hufvudstadslaget hugger på allting numera...
Drogba är en spelare som jag tror hade kunnat hota vårat försvar rätt bra med sin styrka och krigarinställning, men Real kommer inte få honom...
Real Madrid C Ronaldo #7
2011-01-23 15:08
Alex.K

Jag håller med dig, men jag tror faktiskt att det inte är fullt seriöst av Barcasupportrarna när de säger att Perez alltid har ett finger med i spelet.

En sak jag också har tänkt på är att ni har haft sjukt många hemma matcher den senaste, och på onsdag har ni ju hemmamatch igen.
Dock så borde Barca ha fler borta matcher än hemmamatcher kvar i ligan så det är ju kanske bara ''positivt'' för för Real :P

Sen så måste jag säga att det vore larvigt av förbundet att stänga av Messi för att han gratta morsan på födelsedagen. Jg kommer ihåg förra säsongen då CR hade skrivit Madeira på undetröjan och pekat mot någon familjemedlem i publiken och då hände inget. Det hade varit en stor översvämning eller något sånt i Madeira, Cristiano födelsestad/by.
Men det är ju ändå en regel så spelarna borde ha koll på det och därför inte göra det.
Delarocha
2011-01-23 15:08
"VM-hjälten" Fabio Grosso" säger kommenatorn. Bra att han är ett tydlig med vilket vm han menar.

Sampdoria - Juve på tv4sport btw.

Helt sjukt mycket felpass i den matchen. Man är nog bortskämd med Xavi och Iniesta som aldrig bort bollen. Juve har Sissoko som spelfördelare.
Barcelona L.A.M Nr 10
2011-01-23 15:04
Wow, ska en spelare straffas för att gratta sin mamma på födelsedagen?
Delarocha
2011-01-23 15:01
Alex.K

Det är aldrig något som går emot oss

Sen har ju ni exakt samma teorier jämt varje gång. Så fort det går emot er så tror ni att hela världen hatar er och att ni är ensamma i världen och dem stolta vackra som aldrig ger upp sin kärlek som alla andra smutskastar.
Barcelona Trippeln
2011-01-23 14:59
Decinho
Kolla bara höjdpunkter
Real Madrid Alex.K
2011-01-23 14:56
Barcelonistas

Är det inte jobbigt att ständigt ha konspirationsteorier om Perez och Franco så fort något går emot Barca?
Barcelona Decinho
2011-01-23 14:52
Hejsan, är det värt att ladda ner matchen från igår eller räcker det med att man tittar på highlights? Jag missade tyvärr matchen. Men var den spelmässigt så bra att man bör titta på den?
Barcelonistas
2011-01-23 14:52
gonzalez_Barca

Perez har ett finger med i spelet.
Barcelona Gonzalez_Barca
2011-01-23 14:48
Löjligt om Messi får något straff..
Barcelonistas
2011-01-23 14:45
siempre Barca

kolla Barcelonas shoping hemsida.

elr där sam länkade.
Barcelona Sam
2011-01-23 14:42
^
Barcelona Siempre Barça
2011-01-23 14:39
vart kan jag hitta en nike vinter jacka med barcelona märke på ???
Annons: