/spanien/barcelona/forum/13253.aspx/spanien/barcelona/forum/13253.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona el Flaco
2011-01-25 22:29
DM1982/

"Matchen Espanyol-Barcelona för två säsonger sedan (den tjaffsiga matchen) hade typ 15 minuters tillägg, om jag inte minns fel."

Det stämmer, men det berodde på att domaren avbröt matchen under andra halvleken när Boixos Nois började kasta bengaliska eldar mot Espanyolpubliken.
Barcelonistas
2011-01-25 22:27
DM1982

ja och du tror att saf visste exakt att berbatov skulle göra 2-3 målet? kom igen vi alla vet hur det ligger till.
Barcelonistas
2011-01-25 22:26
Alex.K

Sir alex Man United får alltid så här mycket tillägstid, har du missat matcherna på old toilet?

haha vore otroligt komiskt om blackpool gör mål på tillägstiden nu, vafan ska saf göra då klaga på att de var för mycket extra tid?
elbraco
2011-01-25 22:25
Ni har väl sett bilden? Klassisk :P
Barcelona DM1982
2011-01-25 22:24
Varför skulle Ferguson ligga bakom tio minuters tillägg när de leder matchen? Det är ju helt ologiskt.

Matchen Espanyol-Barcelona för två säsonger sedan (den tjaffsiga matchen) hade typ 15 minuters tillägg, om jag inte minns fel.
Real Madrid Alex.K
2011-01-25 22:23
Barcelonistas

Varför skulle Sir Alex vilja ha 10 minuters tilläggstid när United leder med 2-3? Men man blev lite chockad när man såg skylten. Det är nog första gången jag ser en match med så mycket tilläggstid.
Giff
2011-01-25 22:23
Straffet på Messi är fullständigt ofattbart, det spanska förbundet påminner om det skotska i det här fallet.

Måste vara en sorts särbehandling av just Messi, någon anna förklaring finns inte. Speciellt med tanke på just det som togs upp i artikeln att apljud gav mindre i böter.
Barcelona Gonzalez_Barca
2011-01-25 22:22
Herregud 10 minuter?!

Hjärtat kommer inte palla detta :P
Barcelona el Flaco
2011-01-25 22:22
Bara 10 minuter? :P
Barcelonistas
2011-01-25 22:21
10 min tillägstid mellan blackpool och man united. Om inte Röd näsa ligger bakom dett här så är jag kalle...
Barcelona Andreas - V.V [Barney S]
2011-01-25 22:20
10 minuters tilläggstid!? What the frack?
Barcelona DM1982
2011-01-25 22:20
Helt jäkla otroligt, ManU vänder 0-2 underläge till 2-3. Det är otroligt starkt och ett riktigt bra kännemärke för ett vinnarlag.

Kan ha varit matchen som vann ligan åt dem. Kul dock att Blackpool kämpar med länge och är med.
Barcelona Barcadinho.
2011-01-25 22:10
Jag håller lite grant med Nina om den här saken. Jag tänkte också typ "var addeh tvungen att ta upp den här historian igen".

Jag förstår att du inte har onda tankar, utan du bara vill dra paralleller med konstiga beslut. Men den här historian känns så gammalt eller orelevant typ.
Atlético addeh
2011-01-25 22:09
el Flaco

Intressant att både Montoya och Bartra tränar, B-lagets bästa högerbackar, även om den sistnämnda trivs bäst centralt. Känns ju inte som att det är någon tillfällighet att just dessa får vara med och träna med de stora grabbarna då Dani Alves är skadad.
Real Madrid Shac81
2011-01-25 22:08
Löjligt och säga att Man utd har flyt. Målen låg luften, de sönder pressade Balckpool hela andra halvleken, blir inte förvånad om United sätter dit 2 bollar till. Sällan har jag sett ett lag vända matcher som United gör år in o år ut.
Barcelona Gonzalez_Barca
2011-01-25 22:07
Barcelonistas

Låt dom ha flyt, jag vinner 600 kr om de gör ett mål till :P
Barcelonistas
2011-01-25 22:06
Asså sånt jävla flyt man united har 2 tur mål.
Barcelona Barcadinho.
2011-01-25 22:01
Så löjligt beslut om Messi att det luktar lite anti-barca eller kanske bara dumhet. Och att man inte är konsekvens är inte heller en överraskning.

T ex drog förra säsongen Humberto Suazo från Zaragoza sin tröja två gånger i en och samma match, utan några reaktioner. Ju, eftersom det står Fuerza Chile på undertröjan. Visst stod det en bra sak på undertröjan, men Messi kör inte heller politik eller religion.
Så löjligt att lägga till ett kort i eterhand.

Mourinho fick avstängning i ligan, men han satt och redigerade spelet och matchen utan problem från den nedersta delen av läktaren. Men det är ok att skita i förbundets beslut och straff.

Men jag skriver det igen - sådana beslut gör våra spelare ännu mer taggade.
Barcelona el Flaco
2011-01-25 22:01
Äsch, vi ska väl inte behöva dra upp exemplet med då C. Ronaldo bröt näsan på någon stackare förra säsongen. Det är knappast relaterad till det här. Nåja, förbundets regler må vara konstiga, men jag tror nog ändå att Messis plånbok överlever det här.

Angående matchen imorgon så har Bartra och Montoya tränat med A-laget idag. Bojan var tvungen att dra sig tillbaka innan träningspasset var slut pga besvär med magen och SPORT spekulerar att Nolito kan komma att ta hans plats i uttagningen.
Barcelona Gonzalez_Barca
2011-01-25 22:00
Bengan

Jo men skillnaden var att Cristiano BRÖT näsan på spelaren, klart han ska få sitt straff. Sen om det var avsikligt eller inte är en annan femma. Han bröt spelarens näsa. Hade Messi brutit sina moståndares näsa och inte fått något straff, då hade jag försått er frustration.
Atlético addeh
2011-01-25 21:56
Nina

Matchen spelades på La Romareda, en arena som tillhör Zaragoza, vilket betyder att det är deras skyldighet att hålla ordning. Det går naturligtvis inte sätta munkavel på folk så de inte kan slänga ur sig vad som helst, men inträffar något sånt här anser jag att klubben ska få stå till svars. Därför vore det inte mer än rätt att bötfälla Zaragoza hårdare än 900 euro vilket jag tror böteslappen var på. Min åsikt.

Nåväl, det var inte min mening att kasta skit på Zaragoza, jag ville mest visa min irritation mot förbundet. Men visst, detta skedde för många år sedan och kanske inte var det allra bästa exemplet.
Barcelona Barca4eva
2011-01-25 21:55
Det är ju inte själva summan som folk bryr sig om utan att han blev straffad...vad tänker vissa med.
Real Madrid Bengan
2011-01-25 21:54
Gonzalez, var ju en liknande situation. Ronaldo blev också dragen i tröjan och slog ut med armen och träffade olyckligt. Han hade ju ens blicken åt det håll spelare var så var ju inte direkt avsiktligt att träffa honom just där
The Special Five
2011-01-25 21:51
en enda*
Real Madrid Realmadrid/Ronaldo
2011-01-25 21:51
el Flaco

sorry mannen ja läste inte hela inlägget mitt fel erkänner.
Barcelona Gonzalez_Barca
2011-01-25 21:48
Realmadrid/Ronaldo

Tillåt mig använda ert favorituttryck: Hycklare!

Var det inte ni som grät efter att Cristiano BRÖT näsan på en spelare.. då tog ni Messi som argument för att Cristiano inte skulle få något straff, för att Messi blev tröjdragen bakifrån och viftade med händerna.
Barcelona Gonzalez_Barca
2011-01-25 21:48
Realmadrid/Ronaldo

Tillåt mig använda ert favorituttryck: Hycklare!

Var det inte ni som grät efter att Cristiano BRÖT näsan på en spelare.. då tog ni Messi som argument för att Cristiano inte skulle få något straff, för att Messi blev tröjdragen bakifrån och viftade med händerna.
elbraco
2011-01-25 21:47
Realmadrid/ronaldo

Vem är dum i huvudet egentligen?
El Flaco förklarade bara varför de fick olika straff för samma "brott". Att han ska bestraffas för en sån skitgrej är bara löjligt ändå.
Tips: Läs inlägget nästa gång.
Barcelona el Flaco
2011-01-25 21:47
Realmadrid/Ronaldo/

Det var några längre ner som undrade varför inte C. Ronaldo blev bötfälld för att visa sitt stöd till Madeira förra säsongen och jag svarade helt enkelt med att jag hade för mig den regeln kom till inför denna säsongen. Hur fan var jag "dum i huvudet" för att skriva det?
Real Madrid Realmadrid/Ronaldo
2011-01-25 21:44
el Flaco

messi blev bötfälld och håll er nu hela 2000 euro som messi torkar sitt arsle med nog, tror inte han bryr sig om han måste betala 2000 euro han tjänar tillbaka detta på 2 min väll?

Visst är det urlöjligt han blir bötfälld men med en sån summa så tror jag inte en ända spelare i hela la liga bryr sig om och dessa gester kommer bli flera inga spelare bryr sig om de.

Ciao
Annons: