/spanien/barcelona/forum/13251.aspx/spanien/barcelona/forum/13251.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Blaugrana91
2011-01-26 00:23
Rambla

Jag hoppas verkligen att det är påhittat...annars är det rent utsagt äckligt...

Att Yaya drog till City var väl dock inte för pengarna, han ville ju spela men kunde inte bli garanterad det i Barca.
Dock så håller jag med dig om att det är äckligt att han tjänar lika mycket som Messi numera...
Någon som vet hur höga lönekostnader City har? Tror ärligt talat att det kommer gå illa för dem ekonomiskt om ett par år, visst deras ägare har massa pengar men Citys varumärke drar inte in lika mycket pengar som t.ex. Barcas och Uniteds, dessutom har väl City ganska stora skulder? Och har dessutom gått back ordentligt.
Barcelona Frodo
2011-01-26 00:21
Real Madrid 1902-

Jag tror inte att Perez vill att Valdano ska lämna men visar det sig att någon måste offras så blir det han. Han kan inte sparka Mourinho för då skulle han få skulden och bli sedd som en idiot av fansen. I och med att Mourinho redan fått Valdano att se ut som skurken som du säger och dessutom vunnit "maktkampen" så blir Valdano det naturliga offerlammet. För övrigt verkar det som att han fått fansen på sin sida vilket även visar på hur lite förståelse de har över Valdanos roll i klubben. Han vill ju att Madrid ska vara "the good guys" medan Mourinho struntar fullständigt i om de är hatade eller ej.

Ur Madrids synvinkel skulle nog en person som Valdano behövas då han är ying till Perez yang men om han blir överflödig i klubben så tror jag att han likväl självmant beslutar sig för att lämna. Med tanke på hans status i klubben så tror jag inte hans ego kan finna sig i att bli överkörd av Mou en alltför lång tid.

Jag har även för mig att Valdano ville ha kvar Pellegrini men Perez ville ha Mourinho. Därmed kan ju inte Perez riktigt kicka Mou före Valdano. Personligen förstår jag inte varför Mou gnäller så himla mycket för. Pellegrini fick ju inget att säga till om medan Mou har en enorm makt. Ändå grinar han i media efter en nia och försöker få ledningen att se ut som inkompetenta trots att det inte kan vara världens lättaste transfer att få dit rätt typ av spelare.

Vems "sida" är du på? Ingen behöver självklart kickas men det känns som att det är ohållbart i längden med tanke på uttalanden från både Mou och Valdano.
Barcelona Andreas - V.V [Barney S]
2011-01-26 00:15
"När: Imorgon 25/1-2011 22:00"

*fel i senaste artikeln, inget märkvärdigt men ändå.*

:)
Barcelona Rambla~
2011-01-26 00:12
Jag har tom läst att Alves kräver högre lön än så, att han vill ligga precis under Messi. Det är säkert påhittat och överdrivet.

Yaya drog till City och fick mer betalt, han tjänar nu lika mycket som Messi. Vår pivote-reserv tjänar nu lika mycket som världens bästa fotbollsspelare. Sjuka löner vissa lag håller sig med.
Delarocha
2011-01-26 00:09
Vad ska ledningen göra? Man ahr infört en ny lönepolicy efter att det uppdagats att ekonomin är sämre än vad man trodde. Och nu vill Barcelonistas att man ska ge upp den vid första problemet som uppstår? Ska vi ge upp förhoppningarna om att fixa ekonomin då eller?

Eller ska alla få exakt den lön dem vill ha?
Barcelona Blaugrana91
2011-01-26 00:05
Barcelonistas

Håller inte med dig om att ledningen har varit dålig, tycker tvärtom att dem har varit rätt bra hittils. Man har t.ex. gjort smarta värvningar, alla värvningar har också gått ganska smidigt till.

Men visst kunde man kanske skött det här med Alves kontrakt smidigare, men samtidigt så är det ju inte enbart Barcas fel, jag menar Alves kräver lika mycket lön som Xavi och Iniesta, anser du att han är värd det?
Visst Alves är viktig för oss men han ska inte ha lika hög lön som två av världens bästa spelare som dessutom varit i klubben sen dem var små.

Sen tror jag säkert Barca har råd att ge Alves det han vill ha, 1 miljon är väl trots allt inte så mycket för en klubb som Barca, men jag tror det skulle se ganska illa ut...

Jag hoppas dock att detta löser sig snart, jag menar Alves vill vara kvar och Barca vill att han ska vara kvar. Börjar bli väldigt irriternade det här...
Jag hoppas Barca kan hitta någon sponsor åt Alves så han får som han vill, herregud låt Qatar Foundation bli hans sponsor, dem lär ju vara villiga att betala...
Barcelona Rambla~
2011-01-26 00:04
el Flaco

Jag läste också det där med plakaten. Carles Fité, journalist på RAC1 hade tagit bilder inne på arenan innan ens någon vanlig åskådare hade tillträde till arenan och då var plakaten redan uppe.
Barcelona Rambla~
2011-01-25 23:59
Real Madrid 1902-

Mourinho säger ju själv att han inte talar med Valdano utan istället direkt med Perez. Det var precis samma sak i Chelsea och Inter, Mourinho klarar inte av att sammarbeta med någon som står över honom och den som bestämmer i klubben. Vad fyller då Valdano för funktion om Mourinho ändå kringår honom?

Jag håller med dig om att Mourinho säkert har fått media och fansen med sig, men jag tror att du är lite för naiv och tänker lite romantiskt när du tror att Valdano kommer att finna sig i detta. Det behöver inte alls vara Perez som gör sig av med Valdano, han kanske själv beslutar sig för att lämna? Jag menar, han har ju gjort det förut. Oavsett vilket, så är det ju bara spekulationer. Vem vet, nästa vecka kanske Valdano och Mourinho poserar framför fotograferna kramandes? ;)
Real Madrid 1902-
2011-01-25 23:57
el Flaco

Mourinho har redan fått all makt i det sportsliga, han fick denna sommar göra sig av med alla spelare han inte ville ha kvar och värva de spelare som han önskade. Det fick inte någon utav hans föregångare.

Att Mourinho vill lämna är BS, har sagt att han inte drar för ens han gör färdigt det jobb som krävs från honom.

Rambla~

Exakt..Det är farligt att låta Mourinho omstrukturera för mycket när det kommer till hur klubben ska skötas. Han är en tränare och som tränare har han rätt till att få dem bästa förutsättningarna till att lyckas. Men just nu ska han kräva direkt kontakt med Perez, byta ut Zidanes roll till general manager och porta Valdano från att omklädningsrummet före och efter match. Det sista vet jag inte om det stämmer, men det är väldigt osmakligt från hans sida.

Sedan gillar jag inte heller att han öppet kräver en nia via media, han kan sköta det på ett snyggare sätt. Men vi vet alla hur Mourinho arbetar, han gillar att flytta fokus från det sportsliga och han kommer med alla möjliga utspel så att spelarna kan fokusera i lugn och ro. Hittills har det funkar sådär, spelarna presterar sämre än i hös och Benzemas självförtroende verkar ha nåt botten, men nu vänder hans självförtroende igen efter helgens match.
Barcelona 1.70-ligan.
2011-01-25 23:56
Real Madrid... snacka om att sälja sin själv och slicka röv åt den överhypade Mourinho. Herregud.
Barcelona Derrobarca
2011-01-25 23:53
Hur många mål tror ni att den där sopan Adebayor gör den kvarvarande säsongen? jag gissar på 4

..för övrigt så tippar jag 1-4 till barca mot hercules
Barcelona el Flaco
2011-01-25 23:53
Rambla/

Angående plakaten så läste jag att en av de hade lagts upp innan supportrarna kom in på arenan. Det måse ha varit någon representant från klubben som hade anordnat det. Hur som helst, oavsett vem det var som lade upp plakatet där det stod "Varken skurk eller våldsam. Bernabéu står på Mourinhos sida", kan det inte ha varit fansen.
Barcelona Derrobarca
2011-01-25 23:50
Asso om Real offrar Valdano för den där hunden Mourinhos skull då förlorar klubben den lilla kvarstående respekten som jag har för dem....den som måste bort är Perez
Real Madrid 1902-
2011-01-25 23:49
Rambla~

Den enda kamp Mourinho har vunnit är kampen om att få media på sin sida. Det Mourinho har gjort är att få Valdano att se ut som en skurk/maffioso . Valdano har i sin tur varit diplomatisk och dementerat eventuella konflikter som det snackas om i media.

Mourinho har också fått fansen på sin sida då han ofta pratar om hur viktiga dem är och hur dem hjälper laget. Fansen i sin tur ser Mourinho som en frälsare och Mourinho har faktiskt levererat resultat. Det är bara att kolla på hans hemmafacit sen han kom till klubben då han har vunnit alla matcher(16 till antalet) på SB sedan han tog över. Fansen har ingen anledning att bli missnöjda.

Maktkampen i styrelserummet vinner han aldrig så länge Valdano supportas utav Perez. Perez har stort tilltro till Valdano, Mournho måste förstå Hierarkin i klubben. Han får sina önskemål genomförda när det kommer till det sportsliga, men han har inte rätt till att bryta hierarkin.

Frodo

Nej Perez kommer inte göra sig av med Valdano. Han kommer inte heller göra sig av med Mourinho då denne är hans sista chans att få upprättelse. Som sagt Perez måste veta hur han ska lösa det här, för det blir bara problematiskt på lång sikt ifall det inte löses nu.
Barcelona Rambla~
2011-01-25 23:44
Frodo

Om man ska tro rapporter från Spanien så sitter inte Valdano kvar till sommaren. Hans stothet tillåter knappast det. Vi får väl se om några veckor.
Barcelonistas
2011-01-25 23:43
xavi the best

viktigt att vi avgör matchen imon på camp nou. för almeria borta är ingen lätt uppgift (lol jag vet senast sluta det 0-8 men de kommer inte bli något 8-0 den här gången.
Barcelona Rambla~
2011-01-25 23:43
el Flaco

Valdano är ju en klubblegend. Han representerar stil och klass inom klubben, står för balansen och kontrollen. Drar han så vinner Mourinho. Då kan Mou göra lite som han vill med Florentino, som inte längre har något val än att tillfredställa alla Mourinhos krav.
Barcelona el Flaco
2011-01-25 23:42
Real Madrid 1902-/

Jag har också intrycket att Pérez stödjer Valdano, men å andra sidan är Mourinho hans sista triumfkort att försöka störta Barcelona och ta tillbaks tronen i Spanien och Europa.

I Spanien snckades om att Mourinho vill lämna klubben efter den 30 juli, men att han kanske kan tänka sig stanna ifall han får mer makt kring de sportsliga besluten, som nu med värvningen av en anfallare.
Barcelona Frodo
2011-01-25 23:40
Rambla~

Jag tror precis som du att det blir Valdano som offras vid säsongens slut om Real inte vinner något. Perez skulle få folket emot sig om Mourinho kickas och för att rädda sitt eget skinn blir det nog Valdano som får ta smällen. Mourinho försöker också gardera sig genom att skapa rubriker som får allt att framstå som en cirkus och gnälla efter anfallare. Han kommer att få en extra livlina vilket är ovanligt för tränare i Madrid.
Xavi the best
tror Barca vinner med 5-0 imorgon, någon som håller med?
Barcelona Rambla~
Real Madrid 1902-

Du tror det? Av allt att döma är det Mourinho som har "vunnit maktkampen" om man nu kan kalla det så. Hardcore fans och de som hörs mest på arenan, de med plakaten, verkar ju supporta Mourinho. Det känns som om Florentino är livrädd att inte vinna en trofé denna säsong att han därför väljer Mourinho. Fast det är kanske som du är inne på överdrivet.
Real Madrid 1902-
2011-01-25 23:37
el Flaco

Perez har sagt att Valdano är ambassadör för Real Madrid och att denne är klubbens ansikte utåt. Valdano kommer ta Perez sida om han måste "välja" mellan dem 2. Sist Perez gjorde sig av med Valdano, eller Valdano lämnade Perez så gick allt åt helvette för Florentino. Valdano personifierar det Real Madrid står för, och Mourinho leker verkligen med elden.
Real Madrid 1902-
2011-01-25 23:34
Rambla~

Valdano kommer inte lämna Real Madrid, det är större chans att Mourinho ryker. Jag tycker att det ett väldigt dåligt uppförande utav Mourinho att pissa på en legend på det sättet. Nu kanske media har överdramatiserat det hela, men det finns spår av sanningshalt i nyheten.

Att Valdano inte åkte med laget ikväll har med värvningen av Adebayor att göra då alla bitar måste falla på plats. Han ska presenteras imorn om allt går bra.
Barcelona el Flaco
2011-01-25 23:33
Rambla/

Det roliga är att man kunde se den här beefen mellan Valdano och Mourinho komma från flera mils avstånd när portugisen anlände till Madrid. Det kändes som en tidsfråga innan det skulle smälla ihop mellan de två. Valdano som försöker upprätthålla en gentlemanna bild av klubben och är en förespråkare för en estetisk fotboll, medan Mou förklarar krig mot allt och alla som rör sig och som skiter i hur det ser ut på planen så länge man vinner.

Det stora snackisen nere i Spanien just nu ä om "bråket" mellan dessa två. Supportrarna verkar ta ställning för Mourinho. Ska bli intressant att se hur Pérez hanterar det här.
Barcelonistas
2011-01-25 23:27
Om jag inte minns fel så har ju messi gjort så här tidigare ochså? tänker på matchen mot real 2-6 matchen där messi drog upp tröjan och visade en text på tröjan?

sjukt löjligt det här pinsamt... politiskt kan jag hålla med ska man inte skriva något om men att gratta sin morsa på födelsedagen herregud sjut pinsamt av för*****
Valencia Bat
2011-01-25 23:24
Löjligt det där med böter på Messi. Vad kommer härnäst, böter för att man tar av sig tröjan under 60 sekunder?
Barcelona 1.70-ligan.
2011-01-25 23:21
Hyder,

Fan vad glad man blir av att läsa sådant. Såg ju Barca-Racing på plats i helgen och titta lite närmare på Abidal. Kan konstatera att han är KUNG! Nu har man förvisso hyllat honom på sistone, men killen kan inte få för mycket beröm. SÅ bra är han för tillfället!

Enligt mig var han bättre än både Pique och framförallt Puyol (som får ursäktas pga skadan). Han är så lugn, så säker och pålitligt, Abidal. Detta måste vara hans peak i karriären, för just nu är det fanimej inte många som är bättre än honom. Varken som mittback eller vänsterback. Det känns som att han håller ett par år till, trots sin ålder. Han är oerhört löpstark och fortfarande snabb.

Kände mig hur lugn som helst när han hade bollen, även i pressade lägen. Och hans teknik är underskattad. Mot racing bjöd han även på en delikatess, då han trixade sig förbi en racing-anfallare.

Grande Abidal!
Barcelonistas
2011-01-25 23:21
hetfield

elr så kan ledningen bara bjuska upp de alves vill ha så får vi slut på den här cirkusen.

den här ledningen är så jävla dålig, kan inte ens sköta affärer på ett korrekt sett. En Klubb som oss som är unik, och den bästa i fotbollsvärlden borde ha en mycket bättre ledning en den här kassa skiten.
Barcelona Rambla~
2011-01-25 23:19
Marcus grande Perez

Andra skulle kanske påstå att Valdano är den sista sympatiske som är kvar i Madrid, en person från en annan epok, 80 och 90-talets Real Madrid.
Barcelona Hetfield- Megan Fox is a dude
2011-01-25 23:18
Grande Abidal!

Om Alves kunde ta ut huvudet ur röven så skulle han också resonera på liknande sätt.
Annons: