/spanien/barcelona/forum/13249.aspx/spanien/barcelona/forum/13249.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
cule1980
2011-01-26 17:45
hahah så jävla mycket hat.
Jag tänkte bara att det skulle va kul att se, för han är en riktig Culé.
Ingen behöver va imponerad.Men en riktig culé skulle beundra och kanske va imponerad. Men så mycket fejks som finns i Sverige. End of discussion
cule1980
2011-01-26 17:45
hahah så jävla mycket hat.
Jag tänkte bara att det skulle va kul att se, för han är en riktig Culé.
Ingen behöver va imponerad.Men en riktig culé skulle beundra och kanske va imponerad. Men så mycket fejks som finns i Sverige. End of discussion
Delarocha
2011-01-26 17:43
1980

Vem bryr sig om den här killen? Ska vi vara imponerade över hans saker eller vad är grejen? Jag är säker på att han älskar Barcelona otroligt mycket men har det något med forumet här att göra?

Barcelona Gonzalez_Barca
2011-01-26 17:41
addeh

Aah juste, haha tänkte inte på det.. trodde de va ett typo :)
My bad..
Atlético addeh
2011-01-26 17:40
1.70: "Tycker nästan han är den bästa mittbacken vi har att tillgå just nu"

Håller med dig till fullo. Puyol har varit stabil hela säsongen men han är inte alls lika snabb som Abidal. Piqué blandar och ger, ibland gör han stormatcher för att emellanåt kontra med att spela väldigt nonchalant.

Gonzalez_Barca

Abi = Fransmannens smeknamn.
Rey = Kung på spanska.

Han fick smeknamnet Abirey efter att han sköt Barça till kvartsfinal i och med sitt mål mot Athletic, samma dag då de i Spanien firar "Los Reyes Magos", de tre magiska kungarna, vilket liknar våran julafton då de delar ut klappar och så vidare.

Han kallades även Abidalthasar av bland annat Piqué & katalansk press då Bathasar är namnet på den enda svarta av de tre magiska kungarna. :P
cule1980
2011-01-26 17:38
CuleAK
Du har rätt, handla grejer kan vem som helst göra. Men jag känner killen och jag har aldrig mött någon som kan så mkt och verkligen följer och framförallt lider med laget.
70 procent av alla barza fans i Sverige kom när det började gå uppåt. Han har sprungit med matchtröjor och hållt fast vid barcelona stenhårt även när madrid dominerade och de va favoritlaget.
Och då kan vi vända på det, för att han köper barcelona grejer betyder det inte att han inte har andra prioriteringar än fotboll.
Jag känner killen, det gör inte du.
Delarocha
2011-01-26 17:26
lameG^

Så vitt jag vet påstår väl de flesta att det är Fontas som har störst potential av de två. Men Bartra är ju även högerback och vi har ju ett behov av en naturlig ersättare till Dani Alves så det kanske är troligare att han tas upp först.

Barcelona Gonzalez_Barca
2011-01-26 17:25
Addeh

Abirey?? ;)

Håller med dig, Abidal känns riktigt trygg att ha där bak.
Barcelona 1.70-ligan.
2011-01-26 17:24
addeh,

Är beredd att hålla med där nu. Abidal har gått från klarhet till klarhet. Tycker nästan han är den bästa mittbacken vi har att tillgå just nu, om man ser till formen åtminstone.. dock vill jag gärna se att Fontas och Bartra, i och med detta, får chansen att spela lite matcher också. Den förstnämde har inte fått chansen på ett tag, medans Bartra varti aktuell gång på gång. Tillfällighet?
PedroRodriguez
2011-01-26 17:22
1.70-ligan.

It's aight mate. Härligt med CdR igen nu då, jag förväntar mig ingen dans på rosor ikväll då Almeria förmodligen är mer taggade än sist gång. Spelar vi så kompakt som vi gjort innan så ska vi nog kunna klara av att avgöra redan första matchen.

Annars blir det att kika på Sevilla - Real Madrid Kl 20.
Atlético addeh
2011-01-26 17:13
Så länge Abidal håller sig skadefri är jag inte orolig. Fransmannen har varit en av de mest stabila och jämnaste spelarna sett över hela säsongen och har en maxad formtopp just nu. Är inte alls orolig med Abirey som mittback & Maxwell som vänsterback.

Puyol brukar alltid bli frisk tidigare än vad rapporterna har talat om, vi får hoppas att det blir så även denna gång.
Barcelona 1.70-ligan.
2011-01-26 17:05
Pedro,

Såg det nu. Var själv lite snabb med att svara där, utan att läsa igenom allt ordentligt. Ser även att Delarocha redan hade förklarat för Andriod. My bad! Menade inte att vara beserwisser, om det nu framstod som det :)
PedroRodriguez
2011-01-26 16:55
1.70-ligan.

Jag ifrågasatte inte dig om det rörde sig om flera månader, Jag förstod din mening fullt ut. Jag bara skrev att jag hoppas att han spelar mot Arsenal i London för det är trots allt bara 3 veckor dit.
Barcelona 1.70-ligan.
2011-01-26 16:52
Pedro, Andriod

Ni läste lite snabbt där. Jag skrev att det troligen INTE rör sig om flera månader, trots att skadan var värre än vad man först trodde. Han lär vara tillbaka till hemmamötet mot Arsenal kanske.
Barcelona LameG^
2011-01-26 16:51
Barrr

Tycker Maxwell skött det väldigt bra och han har ju dessutom fått tillräckligt med speltid så han borde inte klaga. Nästa säsong när Milito lämnar kommer hoppas jag vi spelar med Abidal som mittback. När vi spelar el Classico och andra viktiga matcher så är det bättre med Puyol och Abidal till vänster men som ni märkt nu så håller inte Puyols kropp längre. Tycker han och Xavi borde sluta i landslaget också för att koncentrera sig på barca och för att deras kropp ska hålla längre.

Måste också säga att Rosell gjorde en mycket bra värvning när vi värvade Adriano. Han skött de flesta matcherna riktigt bra när inte Alves varit med.

Som jag skrev igår så vill jag ha Caceres tillbaks. Han skulle ge laget mer bredd för Milito kommer säkert lämna. Annars tror jag det räcker med att flytta upp Fontas/Bartra. Jag skulle föredra Bartra då han har större potential känns de som. Han är mycket snabbare och har bättre fötter än Fontas. Men Fontas är mer positionsäker och kanske skulle de vara säkrare och flytta upp honom än Bartra.

Det jag försöker komma fram till är att vi inte borde lägga upp massa pengar i sommar. Vi har redan en tillräckligt bred trupp med Afellay som ersätter Jeffren som kommer lämna och Caceres/uppflyttad spelare som ersätter Milito.
Barcelona CuléAK (F.d Robin.)
2011-01-26 16:51
Bara för att han där har så många saker gör honom inte till den största Barca-supportern.

Vissa kan heja på laget minst lika mycket som honom men inte ha en tiondel av det han har. Det beror inte på att de inte vill köpa snarare inte kan, man har andra prioriteter än bara fotboll.
Barcelona Android
2011-01-26 16:48
Delarocha

My bad. Får nog gå och lägga mig. Inte så bra att vara uppe hela natten.
PedroRodriguez
2011-01-26 16:48
1.70-ligan.

Hoppas verkligen Puyol kan spela mot Arsenal. Ska vi kunna slå Arsenal och stoppa deras snabba anfallare så behöver vi bästa möjliga spelare i det defensiva. Hoppas han återhämtar sig snart.
Delarocha
2011-01-26 16:45
Android

Det rör sig "Inte om flera månader" skrev han.
Barcelona Android
2011-01-26 16:43
1.70-ligan.

Hoppas verkligen inte det är flera månader. Vi behöver el tiburón när vi ska möta Arsenal. Puyol + Piqué i mittlåset är oslagbart. Får jag fråga dig vart du har läst om att det rör sig om flera månader?
Barcelona 1.70-ligan.
2011-01-26 16:30
Trippeln,

Ännu oklart, men skadan var värre än befarat. Men det rör sig inte om flera månader verkar det som, som tur är... kanske tills efter arsenalmatchen på Emirates.
Barcelona comprende
2011-01-26 16:25
Meddelandet
Barcelona Trippeln
2011-01-26 16:24
1.70-ligan.

Hur länge?
Barrr
2011-01-26 16:23
rycktas om att milan är intresserade av maxwell?
raiola kanske styr upp nått...
Barcelona 1.70-ligan.
2011-01-26 16:17
Tråkigt att Puyol blir borta länge..
Delarocha
2011-01-26 16:14
B-guden

Den regeln finns inte. Messi har tidigare kommit undan för samma sak. Ronaldo likaså. Regeln säger att man ej får ha politiska budskap likt det Kanoute hade för Palestina för cirka 2 år sedan eller vad det var. Däremot finns det inget om att man ej får hylla sin mor/hedra offren på Madeira/göra folk uppmärksammade på diverse sjukdomar (hormonsjukdomen) i Messis fall.

Barcelona .Sami.
2011-01-26 15:57
Yaya Toure ville stanna i Barca. Det sa han själv också. Men han fick inte mycket speltid därför lämnade han. Han lämnade inte för pengarna.
cule1980
2011-01-26 15:50
Visst vore det trevligt med Sevilla seger. Men låt oss fokusera på Almeria. Barcelona bestämmer precis hur långt de kan gå i allt de ger sig in på, bara de fokuserar och är motiverade.
Barcelona B-Guden
2011-01-26 15:50
Ja tror knappast Toure gick till City för pengarna.
Han sa att hade det inte varit för Busquet hade jag spelat i Barca, Men Busquet är en bra spelare.
Yaya ville har mer speltid så han stack till City av anledningarna.

1 Lite speltid i Barca
2 City var dom ända som ville betala
3 City ger en hög Lön
4 Brosan spelar där.

Tror knappast att han stack "enbart för pengarna" han hade redan massvis med pengar.

Sluta skriv att det är idiotiskt att Messi straffades för han gratta sin mamma.
Han bröt mot en regel som säger att man inte får visa nån text på undertröjan.

Där emot är det idiotiskt att Zaragoza fick mindre böter när dom gjorde apljud mot Eto.
Sen var det nåt lag som kastat en sten mot Pellergrini (stavning) dom fick också mindre i böter.

Straff var rätt men hur dom kan tycka det är värre att gratta morsan än att göra apljud och kasta sten fattar jag inte.
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2011-01-26 15:38
Stämningen på och utanför plan kommer vara på topp. Publiken kommer som vanligt leverera i Sevilla. Jag älskar staden, var där för några månader sen och föll för den direkt. Hoppas att Sevillaspelarna är lika heta som stadens 45gradiga sommarvärme den bjuder på :)
Annons: