/spanien/barcelona/forum/13246.aspx/spanien/barcelona/forum/13246.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Barcadinho.
2011-03-29 21:57
Villa utbytt - skönt.
Också skönt att Iniesta och Busquets sitter på bänken än.
Barcelona Barca4eva
2011-03-29 21:57
haeger

Vem byttes han ut mot?
Barcelona haeger
2011-03-29 21:56
David Villa utbytt, skönt att han inte får 90min på den skitplanen.
Barcelona Barca4eva
2011-03-29 21:54
Mangi

Ganska snålt med info faktiskt, tänk att det sades att han var redo att spela efter Arsenal-mötet...

Yalle

Läste det där tidigare, riktigt synd om han missar även om det är en fördel för oss.
Barcelona Barcadinho.
2011-03-29 21:51
Mangi -

Verkar som han är tillbaka tidigast mot Almeria.
Yalle
2011-03-29 21:50
Nilmar hemskickad från Brasiliens trupp skadad, missar troligen matchen mot oss.
Barcelona Mangi
2011-03-29 21:47
Ngn som kan fralsa mig med lite nyheter angaende Puyol skada, nar beraknas han vara tillbaka. Baklinjen kanns inte alls hundra nar vi har badde Abidal och var kapten borta.

Snalla ngn....
Barcelona Barca4eva
2011-03-29 21:43
Deulofeu har alltid varit ett steg före än Rafinha enligt mig, men jag tror ändå att Rafinho går i sin broders fotspår till slut..
Barcelona el Flaco - "Leave the gun, take the cannoli"
2011-03-29 21:43
1.70-ligan/

Rafa Alcántara har spelat de senaste matcherna med Juvenil A. Han deltog bl.a. i säsongens första ligaförlust mot Espanyol nu senast.

För mig är Rafa en mer taktiskt smartare spelare, medan Deulofeu är en mer spektakulär lirare. Båda två har dock en brutal potential och det ska nog finnas plats för bägge genierna i framtiden. Och då har jag inte ens räknat in Espinosa från samma Juvenil A, som sägs påminna Iniesta till spelstilen.
Barcelona 1.70-ligan - Anims Abidal!
2011-03-29 21:37
Vart har Rafinha tagit vägen på sistone? För några månader var det ju han som var "the next big thing", tillsammans med Deulofeu. Jag hoppas båda slår igenom en vacker dag. Av den lilla insyn jag har på spelarna känns dock Deulofeu nästan hetare, om man nu måste välja.
Barcelona Decinho
2011-03-29 21:33
Noterbart är att det är 7 års åldersskillnad mellan Messi och Deulofeu, lika mycket som det var mellan Ronaldinho och Messi... Feel it? Anyone? ;)
PedroRodriguez
2011-03-29 21:32
Man1

Mr Xavi Hernandez.
Barcelona Man1
2011-03-29 21:29
Vem gjorde spanska målet ? :)
Barcelona Alvés
2011-03-29 21:22
el Flaco - "Leave the gun, take the cannoli"

Samma scenario som Messi hade med Maradona då han inte vela jämföras med honom och kolla vart han är nu, man ska inte ta ut något i förskott men man kan hoppas att inom några år så spelar han och Messi bredvid varandra i anfallet
elbraco - Bojan Krkic FCB's nr. 9.
2011-03-29 21:22
Deulofeu verkar vara en kille med självförtroende och självdistans. Han kan bli stor.
Barcelona el Flaco - "Leave the gun, take the cannoli"
2011-03-29 21:20
Gerard Deulofeu har i en intervju med katalansk radio sagt att han inte vill nämnas i samma mening som Leo Messi: "Jag tror inte det är bra att man jämför mig med Messi, jag tar distans från de diskussionerna och försöker bara inrikta mig på att förbättra". Däremot står det klart att Deulofeu har en stor beundran för argentinaren: "Jag ser upp till Leo eftersom han är bäst och vi strävar alla efter att nå upp till samma nivå".

Deulofeu sa även att han ser upp till Nolito och Thiago, att han tycker om att se de spela och lära sig från de. Katalanen nämnde även vad för typ av råd Guardiola har gett honom: "Han har sagt till mig att arbeta hårt och inte ha någon brådska".

Deulofeu avslöjade dessutom en personlig anekdot om sin mamma, som sägs heja på Real Madrid, men mest för att jävlas med sin son på ett skämtsatt sätt. Han avslutade med att uttrycka sin lojalitet till klubben: "Jag håller på Barça och vill inte veta av något från några andra klubbar, jag vill lyckas i Barça. Vi har tur som har Guardiola på tränarbänken eftersom han har stor förtroende för ungdomsakademin".
2011-03-29 21:18
Villa ser väldigt pigg ut! Åtminstone något som bådar gott inför ligaspelet :) Hoppas man tar ut honom i halvtid
Barcelona Alvés
2011-03-29 21:17
Vi får vänta och se tills det står något på officiella, tror dock inte det är något och det bara är för att han ska få vila, men man vet aldrig med fifa viruset
2011-03-29 21:16
Hur fan ska dom ha det..
Barcelona Heywood Jablome - Xavi
2011-03-29 21:15
Ja, läste precis att det ska vara en väldigt minimal skada och att han ska kunna spela mot Villarreal. Case Closed!

Ja, herregud vilken service han får via klubben Lionel Messi. När var det sist någon spelare fick en personlig läkare som reste med en under säsong?
Barcelona Alvés
2011-03-29 21:13
Heywood Jablome - Xavi

Verkar inte vara något allvarligt alls, som tur är så stod det i sport att han har med sin personliga läkare som alltid är med honom vart han än går juanjo brau.

Tror dom spelar bara för att Messi ska få vila
Barcelona Heywood Jablome - Xavi
2011-03-29 21:11
Messi har en hamstring-skada. Alltså är det baksida lår som han har ont i. Rapporteras det i från Catalunya radio

Det ska inte vara något överdrivet och de 48 timmarna framåt kommer att vara viktiga för Messi då det är under de två dygnen som man kan förhindra en längre läkeprocess.

Ljuger Argentinas pressansvarige? Eller är det bara ett spel för galleriet?
Barcelona Hetfield
2011-03-29 21:11
Stream till Spanien matchen.
Barcelona haeger
2011-03-29 21:10
Helt ok stream i Länktips.
2011-03-29 21:08
stream någon?
Barcelona DM1982
2011-03-29 21:05
Firma Villa-Xavi fixar målet för Spanien, snyggt jobbat.
Barcelona Alvés
2011-03-29 21:04
hehe turen där Xavi
elbraco - Bojan Krkic FCB's nr. 9.
Xaaaaaaavi! Med lite tur!
Barcelona haeger
Xaaavi 1-0!
2011-03-29 20:59
Diar Iniesta Sekha

Haha, jag har kanske varit lite väl negativ idag. Ibland har man sånna dagar! Satt och tänkte precis det som skrev här nedan under andra halvleken av Sverigematchen - att detta helt enkelt görs för att Messi ska få vila. Och så verkar ju fallet vara. Skönt!

Tycker Sevillatappet är svårt att förtränga eftersom det skedde såpass nyligen och vi fick så många domslut emot oss som troligen kostade oss segern. Vi blev mer eller mindre rånade på vår underba 7-poängs-ledning. Det är väl därför jag ältar den matchen istället för att dra upp andra mer enkla poängtapp.
Mallorca-matchen var givetvis sur den också, men det är så länge sedan att man förträngt det... och matchen mot Hercules var vårt eget fel. Sa*tan vad dåliga vi var.. :P

Men nu ser vi framåt. Min klagodag går mot sitt slut!

Okej, ett sista klagande - Herregud vad dåliga Sverige var ikväll. Vi ska vara jäkligt glada att vi vann matchen. Och tyvärr säger ju det lite om hur långt ifrån EM man var idag, om man har sådana problem med Moldavien hemma.
Annons: