/spanien/barcelona/forum/13243.aspx/spanien/barcelona/forum/13243.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Diar Iniesta Shekha
2011-01-27 14:44
Armin
En grej bara från din senaste artikel som du hade skrivit fel, Henry-Eto'o- Messi gjorde 100 mål tillsammans. ;)
Que Golazo!
2011-01-27 14:38
el Flaco

Jag har hört talas om den historien, Pep ville ha en liknande spelartyp för att tillämpa Cruyfs filosofi fullt ut. Året efter värvade han Zlatan som han inte visste hur han skulle använda sig utav honom.

Hetfield//

Har han? Jag vet inte har bara inte koll på Blancs Frankrike, men dem ser minst sagt spännande ut.
Mexes verkar ha tagit för sig nu när Burdissom inte presterar likt förra säsongen och Juan verkar vara skadedrabbad om inte vice versa.,

Delarocha L10

Ni tror inte att han fick förfrågan av någon journalist? Han sa i den stilen "I Love Barcelona" för att sedan säga "I am proud to be here and its a dram come true". Nu vet jag inte dem exakta orden han så pga en kärring som överröstade honom under presskonferensen. Men han visade helt enkelt respekt till FCB, men samtidigt visade sin glädje över att vara i Madrid.

Presterar inte Ade så lär han utnyttja sin returbiljett. Jag är inte orolig för någon kaos han kan eventuellt kan skapa. Han vet att detta är hans enda chans att spela för Real Madrid och hans sista chans till upprättelse. Han vinner på att prestera och inte göra trubbel;

1. Han kan få ett permanent kontrakt
2. Göra sig attraktiv på marknaden så att andra klubbar kan köpa honom.
3. Han vill absolut inte tillbaka till City

Dessutom har han ingen fransktalande koloni i klubben som han kan skapa "vi mot dem känsla", han kommer snabbt veta sin plats i omklädningsrummet och han kommer vara tyst som en mus.
Delarocha
2011-01-27 14:24
L.A.M Nr 10

Tänkte samma sak. Bra val av uttalande första dagen i ens nya klubb. Vilken jävla idiot han är. Humor
Barcelona L.A.M Nr 10
2011-01-27 14:20
Om det nu var så nära att Barcelona och Adebayor kom överrens om en affär så gör väl ändå togolesen bäst i att hålla tyst om det.Smart att på sin första dag i klubben säga att man var nära att gå till ärkerivalen...

Själv hade jag aldrig velat ha honom i Barca, nog för att han ibland kan blixtra till men jag anser inte att han håller för klubbar som Barcelona och Real Madrid. Sedan har han ju en personlighet som är riktigt äcklig.
Barcelona Hetfield- Megan Fox is a dude
2011-01-27 14:14
Adebayor är världens största rövhål, inte för att jag gillar Arsenal men att pissa på Wenger och klubben som tog hand om honom är bara vidrigt.

Que Golazo

Mexes har ju startat alla matcher sen Blanc tog över, så jag tror att han kommer att vara startspelare, dessutom så är han en av Romas bästa spelare den här säsongen.

Jag har inte superkoll, men jag tror inte att Blanc välkomnar tillbaks Evra och Ribery.
Barcelona el Flaco
2011-01-27 14:06
Que Golazo!/

"En rolig grej bara, Adebayor sa nyss i presskonferensen att han var nära att spela för Fc Barcelona."

Nu vet jag inte hur pass långt man kom i förhandlingarna, elller om det ens uppstod några alls, men det var rykten om att klubben hade Adebayor på sin lista ifall Eto'o skulle bli såld sommaren då Pep tog över. Som tur är blev det ingenting med den saken. Personligen anser jag att Adebayor är en oerhört ojämn spelare och lite av en säkerhetsrisk i omklädningsrummet.
Que Golazo!
2011-01-27 14:00
Hetfield- Megan Fox is a dude

Domenech är en ärkeidiot, men Abidal var roten till det dåliga försvarspelet enligt mig.

Ta ut Cisse och in med M'Vila i mitten, ojojoj..

Mexes kommer aldrig bli startspelare i Les blues, en talang likt Guti som aldrig blommat ut riktigt. Sedan kommer Malouda att spela istället för Menez på kortsikt då Roma spelaren måste bli jämnare.
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2011-01-27 13:58
Clichy måste vara den mest överskattade vänsterbacken i Europa.

Dessutom är Alou Diarra lagkapten i Frankrike.
Real Madrid Realvirre
2011-01-27 13:55
Nu vet jag inte om Evra kanske blev avstängd från landslaget efter VM men du vill inte hellre se han Hetfield?
2011-01-27 13:46
L.A.M

Precis, det är vad jag menade. Jag tror att när åldern tar ut sin rätt så kommer Abidal att bli rätt så dålig som vänsterback, men som mittback så krävs det ingen vidare fart.
Det perfekta vore om backlinjen ser ut såhär nästa år: Alves-Puyol-Pique-Abidal
Sen så kan en yngre förmåga vara reserv för Abidal och Abidal är första reserv för mittbackarna.

Que Golazo

Han var ju inte så dålig som mittback i franska landslaget, det är snarare Domenech som var en idiot.

Jag tror att Frankrike kan bli ruskigt vassa med Blanc, vad sägs om :
Sagna-Mexes-Abidal-Clichy
Nasri-Toulalan-Gourcuff-Menez
-------Benzema---Cissé-----
Que Golazo!
2011-01-27 13:44
L.A.M Nr 10

Ja han har fått spela mittback många matcher på raken och självklart blir han bättre. Ramos verkar ha samma problem, han flyttas in och ut i backlinjen och han hinner aldrig riktigt bli dominant då då han ständigt täcker upp för skador i mitten.
Que Golazo!
2011-01-27 13:43
En rolig grej bara, Adebayor sa nyss i presskonferensen att han var nära att spela för Fc Barcelona. Men nu är han glad att han har hamnat i Madrid till slut.

Ja det svänger snabbt inom fotbollsvärlden.
Barcelona L.A.M Nr 10
2011-01-27 13:36
Que Golazo!

Jag tycker också det är lite konstigt att han helt plötsligt har blivit så dominant som han ändå är som mittback. Som du säger var han inte bra i VM, och även tidigare i Barcelona har han gjort inte alltför lockande insatser som mittback, minns att han gjorde en ganska dålig match mot Sevilla i spanska supercupen. Vändningen kom nog i hemmamötet med Villarreal, kommer ihåg att många var oroliga för att han skulle spela mittback men att han sedan var en av matchen lirare.
Barcelona L.A.M Nr 10
2011-01-27 13:33
Hetfield

Problemet om man gör Abidal helt till mittback är ju att han då blir en bänkspelare istället för den startman han är som vänsterback, för han petar varken Puyol eller Piqué. Men jag hoppas han fortsätter vara ordinarie som vänsterback samtidigt som han är första reserv som mittback, vilket kanske var det du menade. Fontás kan flyttas upp och agera andrareserv.

Que Golazo!
2011-01-27 13:24
Jag förstår inte hur Abidal blivit så bra som mittback på senare tid. I VM var han fullständigt usel precis som hela Frankrike.

Kontinuitet i positionen kanske?
2011-01-27 13:21
Frågan är om vi behöver köpa en mittback ifall Milito lämnar? Jag tycker att Abidal är så pass bra och bekväm i rollen som mittback att man kan låta honom få bli en permanent mittback.
Det sägs ju att Galliani har siktat på att köpa Maxwell (allt för att göra Zlatan glad), så frågan är om det inte är bäst att sälja Maxwell och satsa på en yngre vänsterback.

Bara funderingar.
Barcelona El Kaiser de Michoacán
2011-01-27 13:14
el Flaco//

Älskar när Iniesta fintar bort Abidal i reklamen!

Förövrigt mycket goda nyheter med Busquets förlängning. En ung men ändå erfaren spelare som dessutom är die hard-culé.
Barcelona FCB_armin
2011-01-27 12:45
cule1980

Du skapade kontot igår, och försvann lika snabbt. Ditt inlägg betyder ingenting, håll dig bara borta eller skriv inget mer sådant...
Barcelona FcB - I Motgång Och Framgång!
2011-01-27 12:41
c.mako

Helt klart mål.
Barcelona el Flaco
2011-01-27 12:38
Nike har spelat in en ny reklamfilm för att marknadsföra sina nya skor CTR360 med Andrés Iniesta i huvudrollen. Även Abidal och Thiago är med.
Barcelona Cataloniaboy
2011-01-27 12:29
cule1980
Vad irrar du dom?!? Du har vet inte vad du snackar om. Måste man vara 110% katalan för leva för FC Barcelona? Nej!
Jag tycker du gör rätt som tar bort din profil själv, för annars skulle du bli spärrad.
Din text visar klart och tydligt vilken slags person du är. En person som är ute efter att provocera och irritera.
Igår visade du ett klipp från YouTube, där en kille hade hur mycket Barca-saker som helst, och du var sååå imponerad. Du kallade honom för en "äkta supporter".
På vilken sida är du på egentligen?
Barcelona Cataloniaboy
2011-01-27 12:16
Härligt att Busi förlängde kontraktet! En viktig pusselbit i FC Barcelona många år framöver, och precis som addeh säger, en ledare som skulle passat perfekt som lagkapten. Tror dock att Iniesta och Piqué är förstavalen.

FCB_armin
Härlig statistik! Helt sjukt att vi under Pep har passerat 100 mål dom 3 senaste säsongerna. Säg en annan klubb som har gjort det? Ingen!

Messi har gjort 120 mål på 135 officiella matcher sedan Pep tog över. Otroligt!

Vi verkar trivas mot Almería denna säsongen. Förhoppningsvis "nollar" vi dom nästa onsdag också, och gör några framåt!

Visca Barca!
Barcelona Coromo
2011-01-27 12:07
Hetfield- Megan Fox is a dude

Precis som du säger behöver alla lag en eller ett par grovjobbare, och Keita är en viktig spelare när vi spelar ute i europa pga hans fysik och huvudspel som är något vi saknar annars som vi alla vet.

Men om vi spelar i CL och möter ett lag som Man U och behöver byta in Keita för att försvara en ledning då MÅSTE Keita vara matchtränad, man kan inte sätta in en spelare som inte har spelat en match på ett par månader mot ett sådant bra motstånd.
Så peps syfte med att byta in Keita är så att han ska ha lite matcher i kroppen för att han senare ska kunna hänga med i CL.
Barcelona FCB_armin
2011-01-27 11:47
c.mako

Inte mål.
Barcelona Klint
2011-01-27 11:37
L.A.M Nr 10

2012
Barcelona L.A.M Nr 10
2011-01-27 11:36
Skönt att Sergio förlänger, han mmer definitivt vara en viktig spelare för detta Barcelonalag många år framöver. Nu återstår Dani Alves, hoppas man kan bli klara med det inom kort.

Förresten, när går Abidals kontrakt ut?
Barcelona c.mako
2011-01-27 11:22
mål eller inte ??
Barcelona el Flaco
2011-01-27 11:21
Sergio Busquets har idag innan träningspasset skrivet under sitt nya kontrakt som innebär att han förlänger med klubben till 2015. I kontraktet ingår en klausul som gör det möjligt att kontraktet kan förlängas ytterligare ett år beroende på hur många matcher han spelar den sista säsongen.
AndreD
2011-01-27 11:06
Finalen av Copa Del Rey kommer spelas på Mestalla.
2011-01-27 11:06
Barcelonito

Du tycks ha missuppfattat vad de flesta försöker säga, eller iallafall vad jag försöker få fram. Jag förstår att ett lag inte kan bestå av små, tekniska spelare utan att ett lag måste ha ett par grovjobbare.

Problemet jag har är att Keita slängs in matcher när han inte behövs, i matcher där matchen är avgjord så kan en yngling slängas in. Förstod inte syftet med att slänga in Keita igår, matchen var redan avgjord och Almeria var harmlösa, varför inte slänga in en yngling?

Jag förstår om Keita slängs in om vi möter Man U och behöver försvara en ledning (t.ex: 2-0 till oss), men annars så förstår jag inte syftet med att spela med honom.

Just my 2 cents.
Annons: