/spanien/barcelona/forum/13240.aspx/spanien/barcelona/forum/13240.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Delarocha
2011-01-26 16:14
B-guden

Den regeln finns inte. Messi har tidigare kommit undan för samma sak. Ronaldo likaså. Regeln säger att man ej får ha politiska budskap likt det Kanoute hade för Palestina för cirka 2 år sedan eller vad det var. Däremot finns det inget om att man ej får hylla sin mor/hedra offren på Madeira/göra folk uppmärksammade på diverse sjukdomar (hormonsjukdomen) i Messis fall.

Barcelona .Sami.
2011-01-26 15:57
Yaya Toure ville stanna i Barca. Det sa han själv också. Men han fick inte mycket speltid därför lämnade han. Han lämnade inte för pengarna.
cule1980
2011-01-26 15:50
Visst vore det trevligt med Sevilla seger. Men låt oss fokusera på Almeria. Barcelona bestämmer precis hur långt de kan gå i allt de ger sig in på, bara de fokuserar och är motiverade.
Barcelona B-Guden
2011-01-26 15:50
Ja tror knappast Toure gick till City för pengarna.
Han sa att hade det inte varit för Busquet hade jag spelat i Barca, Men Busquet är en bra spelare.
Yaya ville har mer speltid så han stack till City av anledningarna.

1 Lite speltid i Barca
2 City var dom ända som ville betala
3 City ger en hög Lön
4 Brosan spelar där.

Tror knappast att han stack "enbart för pengarna" han hade redan massvis med pengar.

Sluta skriv att det är idiotiskt att Messi straffades för han gratta sin mamma.
Han bröt mot en regel som säger att man inte får visa nån text på undertröjan.

Där emot är det idiotiskt att Zaragoza fick mindre böter när dom gjorde apljud mot Eto.
Sen var det nåt lag som kastat en sten mot Pellergrini (stavning) dom fick också mindre i böter.

Straff var rätt men hur dom kan tycka det är värre att gratta morsan än att göra apljud och kasta sten fattar jag inte.
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2011-01-26 15:38
Stämningen på och utanför plan kommer vara på topp. Publiken kommer som vanligt leverera i Sevilla. Jag älskar staden, var där för några månader sen och föll för den direkt. Hoppas att Sevillaspelarna är lika heta som stadens 45gradiga sommarvärme den bjuder på :)
Barcelona L.A.M Nr 10
2011-01-26 15:34
Hur ser truppen ut inför kvällens match?
Canaletes
2011-01-26 15:34
cule1980

skön kille :)
Barcelona Pep the King
2011-01-26 15:32
Barcelonito / Lucho Enrique 21
Sevilla publiken kommer göra ett helvete för Real spelarna.
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2011-01-26 15:28
Det är första gången på riktigt länge jag verkligen längtar till en Madridmatch. Det kommer bli en underbar match.
Barcelona .Sami.
2011-01-26 15:23
cule1980
Barca i hjärtat direkt:)
PedroRodriguez
2011-01-26 15:19
Hetfield

Det är väl självklart att han endast gick till City för pengarna. Ifall Man United hade varit lika flitiga med att slänga ut pengar och varit intresserade av honom hade Yaya gått till Utd lika snabbt som kaniner fortplantar sig. Samma sak med Cashley Cole's flytt till Chelsea.
cule1980
2011-01-26 15:16
Här har ni Sveriges mest trogna, och seriösaste barcelona-fan.

Skönaste killen

http://www.youtube.com/watch?v=TBWDt9HcshE
Barcelona westinho
2011-01-26 14:55
Tack..tyckte först inte videon var så farlig, men det var väl det där med "Vi ska lämna dig utan några titlar" som fick Mou att kissa i byxan.
PedroRodriguez
2011-01-26 14:34
westinho

Länk.

Edit: Hetfield hann visst före.
Canaletes
2011-01-26 14:34
Roligaste Crackovia avsnittet på länge med Guti! :P
Barcelona Hetfield- Megan Fox is a dude
2011-01-26 14:32
Capitán

Jag menade inget illa, jag tycker bara att det är skitsnack att Toure drog till Man C för något annat än för pengar.
Det är löjligt att Barcelonas reserv DM tjänar lika mycket som Messi, som är världens bästa spelare.

Westinho

Där har du den.
Barcelona westinho
2011-01-26 14:28
Någon som kan länka Sevillas motivationsvideo inför mötet mot Real Madrid?

"Karanka demands a fine for Sevilla because of their motivation video for the match against Madrid."
Barcelona FcB - I Motgång Och Framgång!
2011-01-26 13:42
Bernie

Det är just därför vi kallas ''Mer än en klubb''!
Barcelona c.mako
2011-01-26 13:12
Tjena Grabbar !

Äntligen !!!

Nu har FIFA ligan börjat, välj det lag ni vill spela med oavsett om folk vill spela med samma lag så får vi helt enkelt välja samma lag så det blir jämt, alla spelar med de lag de föredrar.
...
Ligans Namn: Facebook Ligan
Förkortning: hej87
Lösenord: hejsan

Alla skriver ner sina användarnick.
Lägger till varandra som vänner.
Gör detta som kommentar i rutan i gruppen FIFA 2011 @ PS3, så vi vet vilka vi möter.

Länk till gruppen: http://www.facebook.com/#!/home.php?sk=group_142730975783629&ap=1

För att hitta ligan så följer ni beskrivningen.

Gå in på Online --> Vänner-ligor --> Gå med i en liga --> Förkortning: hejsan --> Sen väljer ni Facebook Ligan --> Lösenord: hejsan

Skynda er innan ligan är full !!!!

Lycka Till Boys !!

/Christoffer
Barcelona Pep the King
2011-01-26 13:09
Vilken ful filmning!
Barcelona .Sami.
2011-01-26 12:48
Fail!
Barcelona Herbert
2011-01-26 12:32
El Braco

Du har kommit till fel forum blindstyre!.

TV 4 sport har den goda smaken att visa världens bästa klubblag.

Ett tips: varför inte se den utmärkta dokomentären Calciogate.
Barcelona Capitán - El tiburón
2011-01-26 12:32
Hetfield/

Läste du inte vad jag skrev? Jag sa ingenting om att det var deras "anrika historia" eller kultur som lockade honom, utan att det sportsliga förmodligen vägde mycket i Yayas beslut. Men jag håller med till viss del att det feta löneförhöjningen han fick knappast gjorde saken värre.
Och som någon annan skrev, City var nog den ända klubben som var villiga att erbjuda det Barca krävde i transferpengar.

Sedan tycker jag inte att en klubbs historia och tidigare vunna titlar ska vara ett krav för att byta lag. Vissa kanske tycker om utmaningen att gå med i ett projekt där man börjar från botten.
Barcelona Hetfield- Megan Fox is a dude
2011-01-26 12:02
Capitan & Real Madrid

Vem försöker vi lura? Ingen går till City för deras "anrika" historia och kultur, man går dit för pengarna. Om Yaya hade lite heder i kroppen så hade han gått till en klubb som har nån form av historia.
Han tjänar mest i hela PL och är i samma nivå som Messi, om det inte säger att han är där för pengarna så...
Om man tar Silva som exempel så ville han inte ens till Man C, han ville verkligen stanna kvar i Valencia.

Förövrigt så är jag glad att han lämnade så att Busquets kan få utvecklas.
Barcelona FCB_armin
2011-01-26 11:50
elbraco

Så du vill hellre se TV4 Sport sända Barças andra halvlek?
Barcelona Bernie
2011-01-26 11:14
Fint o se
elbraco
2011-01-26 10:43
Heta matcher i italienska cupen idag...Sampdoria - Milan och Napoli - Inter. Hoppas den sistnämnda sänds på tv4sport!
Barcelona Cataloniaboy
2011-01-26 09:48
Pinsamt att Messi fick böter och gult kort i efterhand. Pinsamt! Tydligen får man inte gratulera sin mamma på födelsedagen. Konstigt...
Barcelona Herbert
2011-01-26 09:12
Real Madrid 1902-

Träkigt för vänner av spansk fotboll att inte Wenger accepterade tränarjobbet. Tänk vilka "classicos" det hade kunnat bli!
Arsenal som i början av seklet spelade en otroligt vacker fotboll. Efter bygget av Emirate stadium har han haft en begränsad budget.

En orsak till hans ointresse var alldeles säkert Perez hantering av tidigare managers.

Mourinho är en mer pragmatisk tränare "resultatet betyder allt eller nästan allt". Hans taktik i 5-0 förlusten var överraskande, han var "dum" nog att inte anpassa sitt lag till motståndet, han trodde att Real kunde spela sitt eget spel mot Barca. Varför? Personligen tror jag att detta var en eftergift åt Reals glamorösa förflutna, "detta är Real Madrid, det duger inte att gnetspela". (som med Inter)
Efter denna utspelning försvann Reals självförtroende, de var formidabla i dubbelmötet med Milan i höstas nu får Mou försöka reparera spelarnas tro på sig själva. Kommer han att lyckas? Den som lever får se. Vore jag Madridsupporter skulle jag söka tröst i uttrycket "man lär sig mest av motgångarna".
Real Madrid 1902-
2011-01-26 01:03
Frodo//

Media är Mourinhos egen planhalva och där vinner ingen över honom. Men bakom kulisserna är jag säker på att han inte vinner. Mourinhos auktoritet har smittat av sig hos fansen och dem har han med sig. Nu har han fansen som skydd och hjälper honom en hel del

Jag tror inte Valdano avgår självmant, men han kan tänkas acceptera en annan roll ifall han blir erbjuden det. Nu är han en general manager och jag tror att han kan få en annan roll som han trivs med och Mourinho vill. Det beror på vilken roll Perez hittar åt honom för han kommer aldrig låta honom få lämna för då han är körd.

Perez ville anställa Wenger, fick nobben, ville anställa Mourinho fick nobben och sedan anställde han Pellegrini på Valdanos uppmaning. Sedan ville även Valdano ha kvar Pelles som du skrev, men Perez var fast besluten att få hit Mourinho. Mourinho är Perez sista livlina och han kommer stanna här tills han lyckas.

Jag står på Valdanos sida, det finns verkligen en gräns för hur man kan behandla sina överordnade och den gränsen har Mourinho gjort ett grovt övertramp på. Men jag ser helst att Mourinho stannar av sportsliga skäl och att han verkligen kan lägga sitt ego åt sidan. Som en Anti Perez jag är så ser jag gärna att Florentino tar pick och pack och lämnar, han kör bara ner klubben i botten. Jag har aldrig gillat honom och jag orkar inte skriva en hel A4 om varför jag ogillar honom.

1. Att Perez avgår
2. Att Mourinho håller sig till det sportsliga och låter ledningen sköta sitt jobb.
3. Valdano stannar och tillfredställer Mourinhos behov i det sportsliga, ge han den spelare han vill ha..

Men så lär det aldrig vara tyvärr...
Annons: