/spanien/barcelona/forum/13237.aspx/spanien/barcelona/forum/13237.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelonistas
2011-03-09 23:48
Rambla

Fjollan van persie vem annars? att han har mage och protestera.
Barcelona Abbe.
2011-03-09 23:46
Precis, Shakhtar var det enda lag som Pep nämnde specifikt när han fick frågan om vilka han inte ville möta i nästa omgång.
Barcelona Rambla~
2011-03-09 23:46
Frodo

Jag tror inte på den överenskomelsen. Det skulle vara unikt om det stämde. Har aldrig hört talas om något liknande att en klubb är tvungen att köpa en spelare efter att lånperioden gått ut.

Kolla den fula stämplingen på Messis ankel. Det är så medvetet. Ni kan ju gissa vem.
Hunting Bears
2011-03-09 23:45
elbraco

Nej, det är visserligen sant. Dessutom har Dortmund sanerat sin ekonomi är nu relativt välfungerande. Subotic är nog störst chans att han drar. Möjligen Sahin. Götze är för ung för att dra, Kagawa skadad halva säsongen och lär därmed behöva bevisa mer.
elbraco
2011-03-09 23:43
Tror inte att Dortmund kommer tappa alltför många spelare. Möjligtvis Subotic som är den som det ryktas mest om, men precis som han i EuroTalk sade så har de flesta hyfsat långa kontrakt samtidigt som de själva verkar tycka det vore dumt att lämna nu.

De är unga och har spelat ihop sig till ett lag, skulle de lämna nu är det inte alls säkert att de skulle klara sig individuellt. Dessutom är det inte bara de yngre talangerna som Schmelzer, Hummels och Kagawa man ska nämna, de har även duktiga äldre spelare (älde och äldre - mer 25 iaf) i form av Lukas Barrios, Blaszczykowski och Owomoyela.
Barcelonistas
Hunting Bears

Jag kan aldrig önska real framgång, jag hoppas de laget ruttnar, går i konkurs, jag hatar dom och dess suppotrar enormt!

Jag önskar att real försvinner ur fotbollen. för den förstör dom just nu!

Visca Barca <3
Barcelona Frodo
Rambla~

Kan han ens komma tillbaka? Jag hade för mig att de är tvungna att köpa honom trots termen "lån"? Vill aldrig se honom i en Barcelonatröja igen.
Barcelona Blaugrana91
Rambla~

Jag tror inte Barcelona vill ha tillbaka honom, som sagt speciellt inte med tanke på all skit han kastat på både klubben och Pep sen han lämnade.

Dock skulle vi kunna ta tilbaka honom och sälja honom till Man City, dem lär ha råd att betala lite mer än Milan. Så på så sätt skulle vi göra en bra affär.
Hunting Bears
Sahin är fortfarande billig jämfört med Cesc. Dessutom yngre.
Barcelona Hetfield- Abidal > Chuck Norris
2011-03-09 23:42
Hunting Bears

Sahin och billig kan inte användas i samma mening då alla storklubbarna i Europa vill ha honom.

Om man vill ha en rätt så billig och bra lösning (förutsatt att inte Pastore eller Cesc köps) så är Ganso ett bra alternativ, speciellt med tanke på att vi har förtur på Ganso.

Rambla

Det vore meninglöst, även om Zlatan skulle tvinga sig tillbaks till Barcelona så kommer Pep fortfarande att bänka honom.

Barcelonistas
2011-03-09 23:40
Raul äntligen får han spela en kvartsfinal i cl, som sakt så krävdes det att han lämnade franco laget för ett bättre lag :)
Barcelona Frodo
2011-03-09 23:39
Hunting Bears

Tvillingbror Bender är inte en Sahin-typ. Han är en Bender-typ.:P
Jag har svårt att se hur Dortmund skulle kunna hitta en Sahin-typ och därför skulle nog Leverkusens Bender som är lite offensivare än sin tvilling kunna passa bra bredvid sin bror. Nu tror jag inte att Sahin lämnar så mitt förslag kanske var dumt.
Hunting Bears
2011-03-09 23:39
Han kan få komma tillbaka och vattna gräset om han vill. Eller jobba i Peps trädgård.
Barcelona Rambla~
2011-03-09 23:38
Jag är lite rädd att Zlatan kommer tillbaka till Barcelona. Visserligen är det nog omöjligt för honom att stanna kvar efter alla hans uttalanden om Pep. Dessutom så vill han nog heller inte stanna.
Barcelona Rambla~
2011-03-09 23:37
Shaktar är flera mil bättre än Rubin offensivt sett. Dessutom har de också den taktiska disciplinen. En mardrömsmotståndare. De har också scoutat Barca rätt så bra med tanke på lagen möttes i gruppspelet under Peps första säsong. De har järnkoll på hur vi spelar.
Barcelona Blaugrana91
2011-03-09 23:35
Tråkigt att Valencia åkte ut, men härligt att Tottenham gick vidare! Det var dem verkligen värda!
Zlatan får inse att han aldrig kommer vinna CL!

Hoppas verkligen vi vinner CL, dels för att vi förtjänar det men också för att jag kan tänka mig att det skulle sticka i Zlatans ögon! :)
Barcelona Barca4eva
2011-03-09 23:31
Shakhtar tror jag skulle bli en väldigt svår lottning trots allt, känns som att de är en sorts Rubin Kazan.
Barcelona Messidinho_10
2011-03-09 23:30
Rio Ferdinand på twitter. EPIC FAIL

@rioferdy5 Did the commentator say Ibrahimovic said he feels like the best player in the world right now??
Hunting Bears
2011-03-09 23:28
Tvillingbror Bender är väl så vitt jag vet inte en Sahin-typ?

Förövrigt vågar ju jag påstå att Sahin hade passat perfekt in i Barcelona. Om en mittfältare ska köpas och vi vill ha en billigare som kan blomma ut och som har mindre lönekrav/krav på speltid vore nog Sahin ett hett alternativ.
Barcelona Hetfield- Abidal > Chuck Norris
2011-03-09 23:24
Frodo

Jag är personligen livrädd för Shaktar, de spelade ut Roma (kanske inte världens största bedrift med tanke på läget i Roma) och de har ett lag fyllt med brassar.
Lägg till att de har en av världens bästa ytterbackar i Srna.

Glöm inte Messi vs Robben ;)
Hehe, jag blev smått hånad när jag drog upp Abate, men han är en otroligt talangfull ytterback. Han är förmodligen den snabbaste ytterbacken i världen, men han behöver slipa på det defensiva arbetet.
Barcelona Frodo
2011-03-09 23:24
Hunting Bears

Jag tror att många av Dortmunds spelare stannar på grund av CL-spel. Flera har väl dessutom förnyat sina kontrakt. Om man ska tro på rykten är väl Subotic och Sahin de som kan tänkas lämna. Drar Sahin skulle det vara intressant att hämta in tvillingbrorsan Bender men Leverkusen lär inte vilja sälja till en konkurrent.
Hunting Bears
2011-03-09 23:22
Marseille har inte en chans. Däremot bör väl Lyon kunna hota, speciellt om inte Ronaldo är med. Men Real lär väl gå vidare.
Barcelona Frodo
2011-03-09 23:19
Vågar man hoppas på Marseille och Lyon nästa vecka? Det skulle underlätta väldigt mycket på papperet om de två lagen tar sig vidare. Jag räknar med att Bayern och Chelsea gör sitt jobb. Av de lagen som har tagit sig vidare hittills känns Shaktar farligast.
Hunting Bears
2011-03-09 23:18
Barcadinho

Jo, Klopp och Sahin känns viktigast. Drar Klopp tror jag hela truppen ryker. Han är nyckeln för att hålla kvar alla unga spelarna. Dock är det glädjande att de har många riktigt duktiga spelare, Kagawa (skadad) Sahin, Götze, Grosskreutz, Bender, Hummels och Subotic är alla kapabla att spela i en betydligt bättre liga.

Så dom står inte och faller med en enskild spelare. Dock är Jurgen Klopp nyckeln i hela laget.
Barcelona Frodo
2011-03-09 23:14
Hetfield- Abidal > Chuck Norris

Jag kommer ihåg Robinho vs Messi diskussionerna. Det säger ganska mycket om folket inne på Puertan. Epic fail!

Jo, majoriteten av milanfansen verkar vara frustrerade men vissa zlatanister gör allt för att skydda honom. Förövrigt har du rätt om Abate. Han gjorde en bra match idag och det finns nog en hel del potential där.
Barcelona Messidinho_10
2011-03-09 23:11
Barcelonito / Lucho Enrique 21

Vi får hoppas att ManCity tar sig till CL då. DÅ kan vi räkna med MINST 400 för Zlatan,
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2011-03-09 23:10
Hoppas att ryktet med Zlatan till Chelsea eller City stämmer. Det kan handla om stora summor för Barcelona. Det krävs såklart att han själv vill lämna, men den där lilla pizzaråttan är bra på övertala och hjärntvätta Zlatan genom näsan.
Barcelona Pedrito
2011-03-09 23:08
Zlatan är hela milan, klart fansen blir frustrerande när ibra underpresterar för de är inte ett skit utan honom.

Barcelona Barcadinho.
2011-03-09 23:07
Hetfield - hehe - du är en rolig figur med humor.
Vad har du hittat på nu: Hetfield- Abidal > Chuck Norris.
Kul.

Förresten - jag tror att Dortmund kommer att ha svårt att behålla också Nuri Sahin. Kan dock hända att CL nästa säsong lockar kvar deras unga spelare, förhoppningsvis. Jag har en känsla av att många av dem har en riktigt bra relation till tränaren. Han är en personlighet, det ser man lätt.

Godnatt.
Barcelona Barcaista1992
2011-03-09 23:07
Grymt ! 4clasicos i mars/april vore nått :)
Annons: