/spanien/barcelona/forum/13235.aspx/spanien/barcelona/forum/13235.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelonistas
2011-01-29 14:19
Sam

men nu är jag ju säker på den frågan ;)

förstår inte varför dom flesta här inne reagerar på att man kallar Guardiola för filosof. Herregud vet ni ens vad filosof är?
Barcelona Blaugrana91
2011-01-29 14:11
Abbe

Fast nu verkar man ju som sagt ha satt en transferbudget på 90 miljoner euro som max att förstärka laget med.
Barcelona Sam
2011-01-29 13:51
Barcelonistas

Tror du Pep uppskattar att bli kallad för filosofen? Om du inte är 100% säker på att den frågan är - ja. Så bör du tänka om.
Barcelona Herbert
2011-01-29 13:31
Mascherano hade stjärnstatus i Liverpool. Han kommer inte att lämna Barca de närmaste två-tre åren. Nu spelar han tillsammans med sin landslagskompis i Europas absolut bästa lag .

Varför skulle han lämna? Han kom från Brasilien till West Ham, därefter L´pool och sedan kröner han sin karriär med anställning i Barcelona! En uppåtgående kurva.
Enligt Uefa hemsida har den defensive fältaren har överlägsen IQ visavi högerbackar! Mascherano blir långvarig.

Barcelona C.A.K
2011-01-29 13:23
Otroligt att Suarez hamnade i Poolen av alla ställen. Man har ju under ett par års tid bara väntat på att han skulle krita på för United, Chelsea, Inter, Real eller kanske oss ;)
elbraco
2011-01-29 13:06
Tror inte Masken lämnar. Han visste när han kom att han skulle vara backup, eller så trodde han helt enkelt att han skulle kunna peta Busquets?

För övrigt kostade Suarez Liverpool ungefär lika mycket som Chygo gjorde för oss. Kul.
Barcelona L.A.M Nr 10
2011-01-29 12:55
Hetfield

Ja, vi får helt enkelt se om han fortsätter ha samma tålamod som han har just nu. Jag tror inte heller han kommer stannan här karriären ut, antagligen lämnar han om ett par år för en engelsk klubb, kanske Arsenal. Om han lämnar om t.ex 2 år så blir det perfekt för klubben att ta upp Oriol Romeu och spela mer med honom, han är 19 år och skulle kanske behöva något mer år i Segunda A för att sedan tas upp till A-laget.
Barcelona Hetfield- Megan Fox is a dude
2011-01-29 12:26
L.A.M

Haha ja men det har bara gått typ 6 månader, om han skulle klaga redan nu så säger det mer om honom än om klubben. Det jag ifrågasätter är hur länge han är villig att sitta på bänken när de flesta storlagen är ute efter hans namnteckning.

Återigen, jag tror att Mascherano försvinner snart. Kanske i byte mot Fabregas så att priset sänks?
Delarocha
2011-01-29 12:23
Låter ju högst märkligt om Mascherano finner sig i det. Han hade ju kunnat vara i en klubb där han varit kärnan i laget och fått ordinare speltid. Inte mig emot men det kan ju bli problem i framtiden, Vi får väl se. Mascherano är i min värld för bra för att vara backup i ett lag.
Barcelonistas
2011-01-29 12:20
delarocha

varför? ser inget fel med det. att bli kallad för filosof, de ska man ta som en komplimang.

Hetfield

har för mig att masken har sakt att han vet om att han är backup till busi, ( tex när han inte kan spela elr är skadad(
Barcelona L.A.M Nr 10
2011-01-29 12:13
Hetfield- Megan Fox is a dude

Hittils så har ju inte Mascherano klagat någonting, han har till och med sagt i intervjuer att han är högst medveten om att Busquets är förstaval. Om bara Pep roterar mycket och att Masken får starta ganska många matcher på Camp Nou så ska han nog inte bli så sur. Jag tror han visste att han inte skulle vara ordinarie när han skrev på för klubben.
2011-01-29 12:10
I min värld så kommer Busquets aldrig att petas i förmån för Mascherano, så enkelt är det. Ni måste komma ihåg att Arsenal är mer eller mindre värdelösa mot lag som kan behålla bollen inom laget, de har inte försvaret eller en bra målvakt för att hantera det.

Jag sticker ut hakan och säger att Mascherano försvinner snart, jag ser inte hur han kommer att acceptera bänken föratt både han och Pep vet att Busquets är nr.1, oavsett vad som händer.
Delarocha
2011-01-29 12:07
Barcelonistas

Sluta kalla Pep filosofen?
Barcelonistas
2011-01-29 12:06
Iniesta-Busi-Xavi

är mittfältet som vi borde spela mot arsenal på borta plan. Sen säg att vi leder med en 0-2 ledning borta då kan tex filosofen slänga in masken för att få en mer stabil defensiv. För jag tycker masken är bättre defensivt än busquets, men busi är bättre i passningspelet.

blaugrana91 och delarocha

ehh bäst vi lägger ner det hela kan leda till tjafs, det är barca idag vi borde fokusera på matchen
Barcelona Herbert
2011-01-29 11:57
Mascherano har anpassat sig bra, läraktig kille tydligen. Dessutom gnäller han inte när han får sitta på bänken. Att ha fullgoda ersättare som accepterar att inte vara ordinarie i varje match är en grannlaga uppgift för tränaren. Förr eller senare kommer tongivande spelare att skadas, hittills denna säsong har inga allvarligare skador inträffat.
Personligen tycker jag Guardiola skulle rotera mera, i Cdr som dock inte har samma status som CL eller ligavinst riskerar han skador på Xavi, Iniesta, Villa och (Gud förbjude) Messi.
Barcelona el Maestro!
2011-01-29 11:52
Jag kan tänka mig att Pep ger Mascherano en plats i startelvan mot Arsenal borta. Skulle inte förvåna mig alls om han startar i den matchen och Busquets i returmatchen på hemmaplan.
PedroRodriguez
2011-01-29 11:47
Pep Guardiola

Nja, alltså Mascherano passar perfekt mot lag i England eftersom de spelar jävligt hårt likt Javier men passningspelare av högre rang behövs för att vi ska kunna spela ut Arsenal som vi gjorde förra säsongen. Busquets är utan tvekan en bättre passningspelare med bättre speluppfattning enligt mig och hans sammarbete med Xavi och Andrés är mycket vassare och behövs.

För övrigt, så är jag helnöjd med Maskens säsong hittils.
Delarocha
2011-01-29 11:17
L.A.M Nr 10

Nej men i Liverpool och även Argentina har han dragit på sig rätt mycket onödigt kort tyvärr. Det kanske har slipats bort men jag tycker dock Busquets känns rätt given.
Barcelona L.A.M Nr 10
2011-01-29 11:15
Delarocha

Vad jag vet så har inte Mascherano dragit på sig ett rött kort än i Barcelonatröjan. Men tycker ändå Busquets borde starta, hans snabba one-touch spel lär behövas i CL.
Barcelona Pep Guardiola
2011-01-29 11:07
Delarocha

Att han drar gula och röda kort som är onödiga tycker jag inte han gjort i barca. Kanske i början men såklart så har pep tagit ett snack med honom om detta och han har blivit mycket bättre på de.

Tycker han bidrar med mer än Busquets. Han en blandning av PL och La liga i sig. Inte för att kritisera Busquets men Mascherano är bättre i mina ögon.
Barcelona L.A.M Nr 10
2011-01-29 11:07
Mascherano har utan tvekan varit en väldigt positiv överraskning den här säsongen. Var lite skeptisk till hans passningsspel när vi köpte honom, styrkan visste man ju att han hade, men han har visat upp snabbt spel och härliga crossbollar. Men han petar dock inte Busquets, jag tror han själv är medveten om han att han är andraval på positionen.
Delarocha
2011-01-29 11:03
Är imponerad av Mascherano eller jag visste att hans passningsspel var bättre än vad som kom till användning i Liverpool. Han är ju trots argentinare.

Dock är jag tveksam att starta med honom före Busquets i CL. Han drar på sig dumma gula och röda kort titt som tätt tyvärr. Det är hugget som stucket för mig. Båda är fantastiska, är ju 2 veckor kvar så den som har bäst form bör starta.
Barcelona Pep Guardiola
2011-01-29 11:00
Är det någon mer än mig som är riktigt imponerad på Mascherano. Tycker han har passningspelet för att spela i barca utan tvekan. Gillar dessutom hans krossbollar. Han är en riktig slit varg som kämpar och glidtacklar. Mycket snabbare än busquets.

Tycker att vi mot Arsenal borde satsa på Masken istället för Buse
Delarocha
2011-01-29 10:54
Vilken timing Torres har, kunde han inte lämnat in den här typ 1:a januari istället för 29:e? Komiskt dålig timing han har.
Barcelona Pep Guardiola
2011-01-29 10:48
Jag hoppades han skulle tillbaks till A.madrid men det kommer väll inte hända. Jag vill iallafall inte ha honom i barca då han bara kan spela centralt och där har vi vår Messi.

Hetfield//

Deulofeu tror jag väldigt mycket på. Hoppas han utvecklas och som du säger tar sin tid i B-laget. Rafinha kommer däremot få det tuffare då han är en central mittfältare i B-laget men spelat som messi rollen i Juvenil A. Vi får se vart Luis Enrique använder honom. Själv hoppas jag som Falsk nia då vi har för många centrala mittfältare.

Skulle Cesc värvas kan vi redan nu säga hejdå till Rafinha för då finns de ingen plats för honom. Till och med hejdå till Thiago. Så SNÄLLA Rosell. VÄRVA INTE CESC!!!!!!!
Barcelona Abbe.
2011-01-29 10:48
Barça satsar på att inför varje säsong ha 50 miljoner euro att förstärka laget med + eventuella försäljningspengar.
2011-01-29 10:38
Senaste nytt är att Torres ska vara väldigt nära Chelsea, om han försvinner dit så dör väl hela ryktet med att han ska hit.

När det gäller Deulofeu så hoppas jag att klubben inte flyttar upp honom alltför fort, jag vill inte se hans karriär slängas bort likt Bojan. Ta tid i B-laget, få lite muskler och erfarenhet sen kan han matchas in i A-laget sakta men säkert.
Barcelona visca8312
2011-01-29 10:28
God morgon grabbar! taggade inför ikväll ? de måste bli vinnst ! visca el Barca !
Barcelona L.A.M Nr 10
2011-01-29 10:23
LameG

Man hoppas ju sommaren kommer se ut så där, men troligen värvar vi in Cesc eller någon annan också.
Barcelona LameG^
2011-01-29 09:54
C.A.K

Nej men troligtvis gör han de i sommar. Han är 23 år snart och barca satsar på andra än honom.
Annons: