/spanien/barcelona/forum/13231.aspx/spanien/barcelona/forum/13231.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Hunting Bears
2011-02-28 14:31
IP-spärra bara drägget istället. Annars kommer han ju tillbaka.
Barcelona Trippeln
2011-02-28 14:28
1Barca1

Du börjar göra mig riktigt jävla förbannad på din pissiga sketna sida! Varje gång du blir spärrad så gör du nytt konto och lägger ut den.

Idiot.
Barcelona 1Barca1
2011-02-28 14:25
http://www.fotbollprogram.com/apps/videos/videos/show/12791994-mallorca-0-3-barcelona

Mycket tuff match mot Valencia!
elbraco
2011-02-28 14:09
Varför har inte ET släppts än?
Barcelona Hetfield- Megan Fox is a dude
2011-02-28 14:07
L.A.M

Det var Cruyff som ville ha Guardiola, så vi får tacka honom. Usch, tänk att ha Mourinho i sitt lag.
elbraco
2011-02-28 14:06
För att Bojan ska bli bra tror jag han behöver ha en riktig svacka. Just nu sätter han en såg stor press på sig själv och därför kan han inte prestera. Får han lite speltid och ser andra talanger gå förbi honom kanske han inser att han inte behöver vara nästa David Villa, och sänker därför ribban för sig själv.
Om två-tre år kommer Bojan vara en bra striker, har inga som helst tvivel om det.

Dessutom tycker jag Bojan används fel. Han ska vara en kontringsspelare! Just nu är han ute och surrar överallt på plan när han spelar. hans snabbhet slår de flesta backar, slå lite genomskärare på Bojan så kommer hans målskörd öka markant!
Barcelona Remuntada!
2011-02-28 14:06
Snacka om att man saknar den tiden...
Barcelona Trippeln
2011-02-28 14:05
test
Barcelona L.A.M Nr 10
2011-02-28 14:02
Man kan ju säga att det var tur att vi inte fick portugisen den där sommaren 08 när vi var på väg attvärva honom. Vet inte vem men det var väl någon som föreslog att vi skulle ta Pep istället? Ingen kan ju knappast ångra det valet.
Barcelona Rambla~
2011-02-28 13:54
L.A.M Nr 10

Mourinho är sån, han passar på att kritisera spelschema, domare och vad som helst när det inte går hans väg. Inför el clasico fick hans lag en extra vilodag. Det nämner han inte nu precis eller hur? Han tar inte upp domartabbar som gett hans lag fördelar som tex mot Valenica och Villarreal. Det är alltid han som är offret, utmålar sig själv alltid som någon slags martyr som alla är emot. En feg stackare är vad han är.
Barcelona L.A.M Nr 10
2011-02-28 13:44
Haha, läste precis kommentarenrna från Deportivo-Real där Mourninho än en gång skämde ut sig. Att han säger att La Coruna-laget spelar defensivt är ju pinsamt i sig då det är han självs favorittaktik, och då har ändå han tränat tre storlag medan Deportivo bara är ett mittenlag i La Liga. Sedan fattar jag inte varför han ska skylla på att de spelar på lördagar, vad är det för ursäkt? Det kan kanske vara lite jobbigt att spela efter rivalerna, men våran match slutade ändå precis när deras började så jag vet inte om spelarna han bli informerade. Sätt alla Real Madrids matcher på söndagar så kanske de vinner ligan, eller?
Barcelona L.A.M Nr 10
2011-02-28 13:37
Hetfield

Jag tror knappast Cavani skulle få plats i startelvan heller, och det skulle han nog kräva.

Angående Sanchez så skulle enda sättet att på något sätt få honom att bli en startspelare att låta honom först vara första reserv, då man trots allt får ganska mycket speltid, och sedan efter ett par år ta över Villas position som vänsteranfallare. Men jag är ändå emot att han kommer då han stoppar upp Bojans chans att bli startspelare, och han gör det också svårare för Deulofeu att i framtiden slå sig in i A-laget.
Barcelona Cataloniaboy
2011-02-28 13:33
Hetfield
Hur mycket sägs det att han kostar?
Cavani har bara gjort en riktigt bra säsong hittills i sin karriär och det är den här. Det känns som att han behöver prestera bra under en längre tid för storklubbarna ska vilja ha honom.
Barcelona Cataloniaboy
2011-02-28 13:28
Hetfield
Det är också de tankarna jag har kring Bojan. En stjärna kommer han säkert aldrig bli, men en bra truppspelare. Med lite nyttig sommarträning och lite semester, kommer han kanske kunna konkurrera om en plats i startelvan nästa säsong. Vi vet ju alla hur hög högstanivå Bojan har, problemet är bara att hans lägstanivå inte kan bli lägre än den redan är. Det är den han behöver få upp, och det är tyvärr den han har legat på hela säsongen.
2011-02-28 13:24
Cataloniaboy

Jag ser inte riktigt syftet med att ha Sanchez i laget, det handlar inte om att han är dålig, det handlar om att vi har spelare som honom i laget.

Sanchez är alldeles för dyr och för bra föratt sitta på bänken, vi har redan Bojan och Afellay. Sanchez kommer aldrig att peta varken Pedro eller Messi, och han är ingen striker heller.
Nej fan, ta hit Cavani istället, där har vi en spelare som springer konstant och som är bra i luftrummet.
Barcelona Cataloniaboy
2011-02-28 13:19
Jävligt dum diskution! Har man hållt på med lagsporter själv vet man att alla bidrar på sitt sätt!
- - - -
Såg Fotbollskanalen Europa nyss. Var det bara för mig som inte Spanien var med?
- - -
Såg även Club Calcio nyss, och där diskuterade dem Udineses underbarn Alexis Sanchéz, som gjorde 4 mål igår. Han sägs vara jagad av massor av storklubbar ute i FotbollsEuropa, där Barcelona är en av dom. Själv är jag lite tveksam till honom i Barca. Precis som många andra sydamerikaner kan han vara lite nonchalant och omotiverad emellanåt, och sådant kan ju skapa problem i truppen. Bland annat har ju Pato fått många spelare i Milan emot sig. Dessutom är han ju väldigt ojämn, och kan blanda riktigt dåliga prestationer med riktiga stormatcher, som den igår.
Premier League känns lite uteslutet för hans del, då sydamerikanerna inte gillar klimatet, maten, kvinnorna mm, i England. Antingen är stannar han i Italien eller så sticker han över till Spanien och testar lyckan där. Skulle det bli La Liga, tror jag att Real Madrid är mest aktuellt, då dom redan har massor av andra sydamerikaner i sitt lag.
Men Hetfield, du som följer Serie A regelbundet, tror du att Sanchéz skulle kunna lyckas i Barcelona?
2011-02-28 13:19
Man kan ju knappast nämna titlarna Bojan har vunnit i Barcelona, det är ju knappast relevant. Om man ska tänka så, då kan man jämföra Pintos statistik med Buffon (titlar vunna de senaste åren) och då skulle det innebära att Pinto är bättre än Buffon (vilket inte stämmer).

Jag tror inte att Bojan kommer att bli nästa storstjärna, jag tror att Bojan som spelare är bra, men Bojans psyke klarar inte av toppnivån. Jag hoppas bara att han blir en nyttig truppspelare framöver.
Spanien Rivaldo!
2011-02-28 13:16
serdelbarcaeselmillorquehiha

Ja, beroende på hur mycket poäng man drar in. Jämför Bojan med Messi så lär det skilja en hel del.

Man kan inte säga att Bojan är en stor spelare med en massa titlar när han aldrig varit ordinarie under en titelsäsong. För mig är inte hans karriär mer lyckad än någon random i t.ex. Real Madrid som inte vunnit något på ett tag. Titlar gör inte nödvändigtvis en spelare lyckad.
Barcelona el Flaco - "Leave the gun, take the cannoli"
2011-02-28 13:14
Valencia kommer till nästa ligamatch mot oss med fem avbräck; Stankevicius, Bruno och Topal är avstängda, Albelda är fortfarande skadad och Miguel har blivit straffad av Emery och petad från resten av laget pga brist på disciplin. Om portugisen inte benådas och får spela på onsdag kommer Emery vara tvungen att improvisera fram en ny högerback in i startelvan.
Barcelona Heywood Jablome - Sal del banquillo
2011-02-28 13:03
Det är som att påstå att läkarteamet inte har någon del i segrar för att tränaren tar ut sin startelva och motiverar sina spelare. Bojan kan mycket väl vara personen som ger Piqué harmoni och gör honom bra - och han gör mål och vinner poäng.

Ja, men ta bort matcherna som Bojan avgör med sina mål och vi hade inte vunnit ligan. Sedan att Messi var viktigare är självklart, men Bojans insatser ska inte underkastas.

Hur mycket hade Pepe Reina med Spaniens VM-guld att göra? Han spelade inte en enda minut, men hjälpte trots det Casillias att slänga sig rätt mot Paraguay när han bad honom att slänga sig åt vänster när Paraguay fick straff.
Barcelona serdelbarcaeselmillorquehiha
2011-02-28 12:59
Avgör man matcher och tar in poäng till laget bidrar man i allra högsta grad.

Frågor på det?
Spanien Rivaldo!
2011-02-28 12:58

Pratade inte om Iniesta. Poängen var att bänkspelare inte kan ta alltför mycket ära av att vinna titlar, extremt exempel är ju målvaktsreserver. Pinto lär ju ha massvis med titlar men lär ju knappast skryta speciellt mycket om dem. Men självklart bidrar ju dem med sitt till titeln.
Barcelona Barca4eva
2011-02-28 12:51
Rivaldo!

Stor del, då han gjorde viktiga mål i Spanska Cupen bl.a...även ligan där han avgjorde ett par matcher.
Thiago Alcantara - Futuro Número #4
2011-02-28 12:51
Jag ser hellre Bojan som en ersättare till Villa alltså vänsterytter än en framtida nr 9. Han måste bara ta vara på sina chanser för annars kommer Deolufe komma förbi honom.

Det dummaste vi kan göra nu iallafall är att värva Cesc för han stoppar både Bojan och Thiagos utveckling. Om Cesc kommer så flyttas nog Iniesta upp och då petas Pedro. Vi har en grym trupp med bänkspelare som inte klagar så varför förstöra det.

Cissokho som spelar i Lyon skulle vara en grym värvning eller Taiwo som är gratis. Då kan Abidal spela som mittback och avlasta Puyol som inte klarar av att spela 90 min regelbundet. Annars om vi inte vill lägga ut pengar så satsa på Fontas som gjort det bra när han spelat.
2011-02-28 12:50
Rivaldo!

Vadå hur stor del? Iniesta var skadad stora delar av s.09/10, har han då ingen del i segern? Bojan gjorde mål i matcher som Sevilla, Villareal borta,gjorde flera mål i CL- året vi vann, han bidrar till titlarna och är en del av laget.

Något problem?
Barcelona Cataloniaboy
2011-02-28 12:47
Intressant artikel av Mohammed Ahmed! Folk börjar klaga hejvillt efter varenda poängtapp eller förlust att "nu har Barcelona börjat tappa formen". Den här texten visar att Pep alltid får spelarna att inte slappna av och en av hans största styrkor som tränare är ju också att han alltid får sina spelare att vara motiverade och ge 110%, oavsett om det är Madrid eller Osasuna på andra sidan planen.
Spanien Rivaldo!
2011-02-28 12:42

Hur stor del hade Bojan i alla de titlarna?

.Sami.

Enorma avbräck, men det allra sämsta för Arsenal's skull var förlusten igår.
Barcelona .Sami.
2011-02-28 12:34
Har läst att Walcott missar returen. Stort avbräck för Arsenal. Van Persie är osäker.
Barcelona Heywood Jablome - Sal del banquillo
2011-02-28 12:34
Det är många som vill se Bojan som en 9:a i framtidens Barcelona.

Det kan inte vara lätt för Bojan med den pressen och samtidigt se Pedro och Busquets komma efter honom och blivit mer vitala för Guardiola.

Men han är fortfarande ung. Det finns tid kvar.
2011-02-28 12:33
Bojan har ju redan varit med och vunnit fler titlar än ex samtliga spelare i Arsenal. Hur många spelare skulle kunna peta trion vi har i anfallet idag? Ytterst få.

Man glömmer ibland att han bara är 20-21.
Annons: