/spanien/barcelona/forum/1323.aspx/spanien/barcelona/forum/1323.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Barcelonistas
2016-01-22 18:18
Dålig och överskattad är två helt olika saker. Med tanke på alla hyllningar Zizou får där väldigt många håller han som historiens bästa spelare ja då är han grovt överskattad. Men en dålig spelare var han inte tillhörde en av världens bästa på sin position.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona oocbgb
2016-01-22 18:14
[QUOTE=Flavía]I tider som denna, så är det onekligen väldigt roligt att blicka tillbaka vad marängerna skrev när vi inte hade Neymar och Suárez tillgängliga. Jag kan väl dra några exempel på vad jag menar: - Puyol är slut. - Xavi är på rejäl nedgång. - Iniesta kommer också snart att vara på nedgång. - Barcas mittfält kommer att bli medelmåttigt efter Xavi. - Anfallsalternativen hos Barca är icke-existerande utan Messi. - Barcas era är slut, vi kommer att bli nummer 1. Blah, blah, blah.... Med tanke på FC Francos registreringsförbud, så är jag mycket glad att Cristiano kommer stanna för dom i ytterligare 1-2 säsonger. Jag vill att han ska sitta vid första raden och skåda när Neymar lyfter upp Ballon d'Or utmärkelsen och att vi vinner La Liga framför FC Franco vid samma period. Cristianos facit under sina 7 säsonger i FC Franco: 1 La Liga and 2 Copa del Rey. Och samtidigt finns det vissa människor som på fullt allvar tycker att han förtjänar att nämnas i samma andetag som Messi. [/QUOTE] Ps. Han snubblade ju också in en Cl-titel, men ändå..
Barcelona oocbgb
2016-01-22 18:13
[QUOTE=Barcelonistas]Bosketts - så att skriva att Zidane är överskattat historiskt är att bryta mot reglerna? Du bryter mot reglerna i och med att du tar upp gamla inlägg som jag tidigare skrivit. Du gör ju mig till ett diskussionsämne när du gör så. [/QUOTE] Det var ju ett himla ältande om hur dålig Zidane är, enough..
Barcelona Barcelonistas
2016-01-22 18:10
Bosketts - så att skriva att Zidane är överskattat historiskt är att bryta mot reglerna? Du bryter mot reglerna i och med att du tar upp gamla inlägg som jag tidigare skrivit. Du gör ju mig till ett diskussionsämne när du gör så.
Barcelona Andresito
2016-01-22 18:04
@Gabriel:

För att tillägga: tester har gjorts och en skada har uteslutits. Neymar har känningar i baksida lår, aka hamstring discomfort. Dessutom har han 4 gula kort och hade kunnat riskera att missa matchen mot Atlético nästa vecka.

Allt enligt Sport.
Barcelona Andresito
2016-01-22 17:58
Mdawg

Det är dåligt med det när det gäller Barcelona. Klubben har ju en officiell Snapchat som du säkert sett. Utöver det så är det endast Sergi Roberto som jag vet har en publik Snapchat som Neymar. Kaptoum från B har också en sådan.

Kan tänka mig att Neymar säkert kommer dra med sig en och en annan lagkamrat. Med tanke på Piqués aktivitet på alla andra sociala medier lär det inte dröja länge innan vi kan följa honom också.

Och vill du följa en ex-Barcaspelare och se minutlånga Snaps så är Alex Song väldigt flitig på att lägga upp videos på när han sjunger och bilder för att visa sin dagliga klädsel Tchakap-style.

Roberto: sergiroberto
Song: a.song17
Neymar: ene_jota
Kaptoum: wil-jau5
Barcelona Gabriel
2016-01-22 17:47
Neymar har tydligen känningar och missar därför matchen mot Malaga. Not good!
Barcelona Katalano
2016-01-22 17:46
@the cameroonians:

Fast, hade vi inte köpt Cesc till att börja med så hade vi haft ännu mer pengar för Neymar...
Barcelona the cameroonians
2016-01-22 17:43
Apropå Thiago Alla vet väl att han såldes för finansiera köpet av Neymar. Huruvida det med facit i hand var rätt, tja därom tvista de lärde...
Flavía
2016-01-22 17:25
I tider som denna, så är det onekligen väldigt roligt att blicka tillbaka vad marängerna skrev när vi inte hade Neymar och Suárez tillgängliga. Jag kan väl dra några exempel på vad jag menar:

- Puyol är slut.
- Xavi är på rejäl nedgång.
- Iniesta kommer också snart att vara på nedgång.
- Barcas mittfält kommer att bli medelmåttigt efter Xavi.
- Anfallsalternativen hos Barca är icke-existerande utan Messi.
- Barcas era är slut, vi kommer att bli nummer 1.

Blah, blah, blah....

Med tanke på FC Francos registreringsförbud, så är jag mycket glad att Cristiano kommer stanna för dom i ytterligare 1-2 säsonger. Jag vill att han ska sitta vid första raden och skåda när Neymar lyfter upp Ballon d'Or utmärkelsen och att vi vinner La Liga framför FC Franco vid samma period.

Cristianos facit under sina 7 säsonger i FC Franco: 1 La Liga and 2 Copa del Rey.

Och samtidigt finns det vissa människor som på fullt allvar tycker att han förtjänar att nämnas i samma andetag som Messi.
Barcelona Katalano
2016-01-22 16:27
Ralle
Enkos
Papillon
Gabriel

Jag instämmer helt klart med Gabriel i detta. Thiago var tillsammans med Isco och Mario Götze de största talangerna på marknaden vid tillfället vi sålde Thiago. Hade tito och ledningen visat förtroende för honom så hade han med största sannolikhet stannat kvar. istället valde klubben att ta in Cesc Fabregas på just den positionen som Thiago konkurrerade om och där han dessutom gjorde ett fantastiskt jobb. Man gav sedan Thiago så lite speltid att hans klausul slutade gälla vilket borde ge er en hint om bristen på förtroende som han fick.

Jag klandrar inte Thiago för att han lämnade utan jag förstår honom. Klubben slarvade verkligen bort hans talang och det är jag fortfarande besviken över. Jag såg verkligen fram emot att se Thiago spela och såg honom som vår nästa stora mittfältsstjärna.

I dagens uppställning så skulle han kunna ta en plats bredvid iniesta på mittfältet och när Iniesta lägger skorna på hyllan skulle han ta över denna position. Jag kan inte se någon annan mittfältare idag som skulle kunna fylla Iniestas skor lika bra som just Thiago.
Barcelona Mdawg
2016-01-22 16:23
Andresito

Nu tänker jag inte bara på dig utan även övriga på forumet som känner att de håller på informationen, men eftersom du senast nämnde ett inlägg med detta så riktar jag det främst som ett svar till dig.

Sitter du, eller någon annan, och håller på någon fler snapchat än just Neymars? Skicka gärna här i forumet (eller i PM). Är intresserad, och tackar inte nej till möjligheten att få en bättre inblick i våra spelares privata liv, så man "lär känna" vissa av dem lite bättre.

Tack på förhand!
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
2016-01-22 16:19
Hade en liten tanke.

Är det bara jag som tycker att det är bra för Barca att spela emot jobbiga, tuffa lag som Espanyol och Atletic B nu? Laget får verkligen kriga för var enda cm?

Malaga är också en sån lag med. Helt sjukt, när de möter Barca! De spelar för liv och död. Hoppas Messi är tillgängliga imorgon. Det var längesen tog all 3 poäng på borta plan mot Malaga.

Det är inte läge att bränna tusen chanser imorgon.
Är redan nervös nu.

Barcelona Gabriel
2016-01-22 16:09
Papillon Kan verkligen inte hålla med dig om att det var Thiagos egna fel. Hur tänker du där? Du kan liksom inte göra den jämförelsen mellan Thiago och Bartra, det funkar inte. Bartra sitter inte ens på hälften av så mycket talang och potential som Thiago som fotbollsspelare och det är därför jäkla mycket enklare att välja kvar och försöka kämpa till sig en plats i Barcelona när de andra alternativen med största sannolikhet hade varit Levante, Getafe, Betis eller något liknande för killen. Thiago var vid den tidpunkten Europas hetaste mittfältstalang och alla Europas storklubbar stod i kö för hans namnteckning medans Barcelona bara valde att skita fullständigt i killen. City, United och Bayern slogs om honom där valet tillslut föll på Bayern pga Pep som personligen kontaktade honom. Vad tror du hade hänt med Bartra om Pep tog kontakt med Bartra OCKSÅ och lovade honom speltid och utveckling under hans ledarskap. Jag vet inte vad du tror men mycket säger mig att Bartra hade lämnat - eller kanske inte just då men hade situationen varit idag så hade han sagt "dueces" till sin Barça karriär det kan jag lova dig. Och vadå Rafinha förlängde? So what? Thiago förlängde också hans kontrakt nån gång där vid 2011 om jag inte minns fel och då var Thiago i en liknande situation som den Rafinha har varit i. Om klubben hade visat lika lite förtroende för Rafinha som Tito gjorde för Thiago så hade Rafinha sagt "dueces" han med. Jag vet inte i vilken värld du lever i men i den riktiga världen så kan inte en fotbollsspelare med den talangen och potentialen som Thiago sitter och sagt på tillåta sig själv ruttna bort på en bänk när han har andra erbjudanden från stor klubbar som lovad honom speltid under deras projekt. Det där har inget med hjärta och göra. Thiago svek knappast Barcelona, det var Rosell/Barto juntan samt Tito som svek Thiago. Nu skrev jag inte detta för att på något sätt mena på att vi borde köpa tillbaka Thiago, den tiden är förmodligen förbi oss och jag har accepterat det men jag försökte make a point till Liunel Masse och det var därför jag öht nämnde Thiagos namn.
Barcelona Katalano
2016-01-22 16:06
Live, presskonferens med LE. Översättning live till engelska också.
Barcelona Ralle
2016-01-22 16:02
@koeman92:

Thiagos 24 € var bra med pengar på den tiden för en spelare som inte hade slagit igenom fullt ut. Plus att han ville gå. Då är det bara att släppa.
Barcelona enkos
2016-01-22 15:55
@Liunil Masse:

alla väntar den sista dagen för att försöka pressa priset
Barcelona enkos
2016-01-22 15:54
vem skulle Thiago petat idag?
Barcelona enkos
2016-01-22 15:54
vem skulle Thiago petat idag?
Barcelona koeman92
2016-01-22 15:52
@papillon:

Innan du väljer att dra ut dolken, ha i åtanke att det du säger inte riktigt stämmer. Thiago stack inte alls så fort han fick möjligheten. Killen väntade, och väntade på det där samtalet som aldrig kom från Zubi eller Tito. Allt som krävdes var ett samtal där man sa dessa ord: "Vi räknar med dig.". Tyvärr fick han kalla handen från såväl ledningen och tränarstaben, och tvekade så klart inte när Pep ringde. Till viss del kan han klandras över att inte ha haft mer is i magen, men i första hand var det ledningens fel då man hanterade detta horribelt. Att man dessutom han honom så lite speltid att vi i slutändan bara fick €24 miljoner för honom ger dem knappast heller några pluspoäng. Thiago-affären är och förblir ett av denna juntas största fiaskon. Man slarvade helt enkelt bort en av klubbens största talanger någonsin för kaffepengar, och det finns inget som någonsin kommer att kunna rättfärdiga detta.

Vad gäller Bartra så har det faktiskt funnits ett och annat tillfälle där hans agent gick ut och bad om att få lämna, men klubben har tvärvägrat att sälja honom. Inte för att din jämförelse är speciellt befogad då vi faktiskt har misslyckats med Bartra också med tanke på den föga speltid han har fått, vilket knappast har gynnat hans utveckling.
Barcelona Liunil Masse
2016-01-22 15:34
På tal om inget. Varit dödstyst om Nolito nu i några dagar o det är den 22a Januari redan. Blir nog ingen Nolito eller någon detta fönster, tråkigt.
Barcelona enkos
2016-01-22 15:25
skulle Bayern sälja Lewandowski till Real i januari så hade det varit ett svek mot Pep och Bayern hade små chanser att vinna CL sista året med Pep som tränare..
Barcelona Bosketts
2016-01-22 15:21
Papillon,

Förstår vad du menar och håller med till viss del, men tvekar inte en sekund på att han stannat om han bara fått lite mer, välförtjänt, speltid.

Under Tito fick han spela YTTERST sparsamt, något som också resulterade i att hans klausul aktiverades. Annars hade vi kunnat få betydligt mer för honom.

Så att det har slarvats med hans talang är inget att sopa under mattan. Men inte heller att han kunde haft lite mer is i magen...
Barcelona Suarez9
2016-01-22 15:13
@Bosketts:

När presenteras Brasiliens Copa America och OS trupp? Är lite rädd att han följer med på båda som Neymar... Kan inte vara något kul för Barca. Sen herregud vilken sommar det blir Copa America, EM och OS!
Barcelona papillon
2016-01-22 15:06
Gabriel: Att Thiago blev såld är ingen annans fel än hans eget. Men skyll gärna på någon annan om det känns bättre. Ta Bartra som exempel, han har inte fått fullt förtroende från någon tränare men har tillräckligt mycket hjärta för att kämpa för varje minut. Thiago? Han stack så fort han fick möjligheten, ingen Barca hjärta hos den killen och därför kan han gärna stanna kvar i München eller följa Pep till City. Hans lillebror har dubbelt så mycket hjärta, blev utlånad och kämpade sig tillbaka. Fick lite speltid men trots utgående kontrakt så valde han att förnya och kämpa om en startplats. Vem ska få eloge för det?
Barcelona Bosketts
2016-01-22 15:06
Suarez9

Ja, nästan så att man glömmer honom ibland. På instagram lägger han upp videos när han springer rätt intensivt, hoppar studsmatta, trixar med boll etc., så det kan int vara allt för långt kvar nu.

Sen tar det ju tyvärr rätt lång tid innan han kommer upp i samma nivå som innan.
Barcelona Suarez9
2016-01-22 15:04
Förresten någon som vet hur det går för Rafinha? Honom har man saknat!
Barcelona Bosketts
2016-01-22 14:59
Instämmer med föregående talare.

Thiago är dessutom snart 25 år gammal, och inte längre än talang. Han kommer förmodligen bara gå mer och mer skadad i framtiden.

Med det sagt hade det såklart varit MUMMA att se Thiago och Rafinha tillsammans på mitten. Mmmm...
Barcelona DM1982
2016-01-22 14:58
[QUOTE=Katalano]Något jag tycker att du kan göra är att dela ut varningar. Kan inte minnas att du gjort det någon gång på rak arm men det kanske du gör redan, i så fall att göra detta lite oftare. På så sätt behöver inte regelövertrampet vara riktigt lika stort när någon förtjänar en spärr. [/QUOTE] Jag kan börja med att dela ut varningar, helt klart.
Barcelona Suarez9
2016-01-22 14:55
hur mycket än vi alla älskar Thiago så har han varit skadad för länge och för ofta... Även om jag jättegärna vill se honom spela i Barca igen för visst har han Barcas DNA men tyvärr tror jag att han kommer vara borta mer än vad han kommer spela..
Annons: