/spanien/barcelona/forum/13222.aspx/spanien/barcelona/forum/13222.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona el Flaco
2011-01-27 02:54
Hetfield/

Jag menar bara att du och några andra är så angelägna på att Thiago ska få speltid istället för Keite, men samtidigt att man ska värva Fabregas. Kommer inte Thiago automatiskt få lika mycket, eller lite, speltid om man köper in Cesc? Förstår inte logiken.
Barcelona Hetfield- Megan Fox is a dude
2011-01-27 02:53
el Flaco

Men kom igen, orka med offermentalitet. Det handlar inte om att hitta en syndabock, jag tycker att Keita inte gör något vettigt förutom att springa. Jag tycker att det finns ett dussintals med spelare som kan göra det han gör.

Det Thiago och Cesc kan göra är sällsynt.
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2011-01-27 02:52
Hetfield- Megan Fox is a dude

Det luktar väldigt mycket Arsenal på dina inlägg. Nu vill jag inte att du känner dig kränkt eller att jag attackerar dig, utan hålla en bra diskussion.

Men ett fotbollslag i världsklass som slåss om alla titlar varje år handlar inte bara om unga spelare och egna talanger.
Barcelona el Flaco
2011-01-27 02:51
Barcelonito / Lucho Enrique 21/

Folk måste alltid ha syndabockar. Förr var det Abidal, men han har spelat så bra på sistone att man inte rör honom längre. Och man kan inte kritisera Bojan eftersom han inte fick spela idag. Keite blir därmed automatiskt syndabocken och anledningen till varför Thiago inte får speltid.
2011-01-27 02:48
Det jag blir mest förvånad över är hur många här inne tycker att Keita är oduglig och inte passar i Barca. Och att han drar ner spelet och är en medioker spelare.

I ett storlag handlar det alltid om konkurrens mellan spelarna. Tydligen klarar inte Thiago av att ens sitta på bänken i Barca. Så hur kan Keita vara den som blir syndabock? Vilken spelare har laget mest nytta av just nu och som behöver mer speltid? En Keita som är användbar i stora matcher eller en Thiago som egentligen inte SKA vara med A-laget mer?
Barcelona basaric
2011-01-27 02:44
David Villa lyckades slå två passningar idag, på 10 försök.
2011-01-27 02:43
el Flaco

Cesc är en av världens bästa mittfältare och han är trots det väldigt ung och har en bit innan han "peakar". Stor skillnad.
Barcelona el Flaco
2011-01-27 02:39
När det gäller Thiago så har han redan blivit informerad att han kommer flyttas upp till A-laget nästa säsong. Därmed ser jag inga problem med att han flyttas ner till Barça och får speltid nu och låta Keite få hoppa in i slutskeden av matcherna. Jag personligen ser ingen problematik med det. Speciellt inte då jag anser att Keite bidrar med egenskaper som inte många andra i truppen besitter. Han duger som truppspelare.

Sen tycker jag inte att man behöver dra upp exempel med Iniesta, Busquets, Bojan eller Pedro för hur man bäst ska slussa in en talang. Alla spelare är olika och dessutom måste man ha i åtanke om vad för typ av spelare laget är i behov av.

Slutligen tycker jag det är lite komiskt att vissa personer anser att Keite tar speltid ifrån Thiago, men vad tror ni kommer hända om/när klubben värvar Cesc? Kommer samma människor då klaga över att katalanen får den speltiden som Thiago egentligen borde få?
Barcelona Alex xoxo
2011-01-27 02:39
Det finns ett system för hur talangerna från Barca B ska hanteras, ett system som har funnits i klubben sedan Guardiola och nu Lucho Enrique tog över som tränare i Barca B.
Barcelona Gio Style
2011-01-27 02:38
Barcelonito / Lucho Enrique 21

Jo fast då har du nog missförstått, vi säger inte att Keita, Afellay osv. ska petas till förmån till yngre förmågor. Det är bara det att det skulle ju verkligen inte skada att spela ungdomarna oftare, speciellt i cupen?
Barcelona Blaugrana91
2011-01-27 02:34
Lite intressant fakta, iom 5-0 vinsten idag så har Barca hittils denna säsong sammanlagt i alla turneringar gjort över 100 (!) mål, 102 mål för att vara exakt.

Står mer om det i länktips! :)
2011-01-27 02:13
Det jag menade med vem som helst var framförallt när folk nämner att ge speltid till Fontas, Bartra, Sergi Roberto och Thiago osv. Då förstår du väl problematiken? Bara för att de är egna talanger så betyder det inte att de ska ha förtur att hoppa in som avbytare framför Keita, Afellay, Mascherano, Adriano, Milito osv.

Det är etablerade A-lagspelare som har mycket höga löner och som tränar varje dag med A-laget. Rent principiellt så är det inte rätt att peta dom till förmån av juniorer. Och tydligen så tänker Pep på samma sätt.
Barcelona Gio Style
2011-01-27 02:03

Nu menar jag inte bara Thiago (Som blivit flyttad till B-laget, jag vet) utan talanger i allmänhet. Det blev av slump Thiago vi pratade om då du sa att man inte ska slänga in vilken idiot som helst (vilket jag inte höll med om att han var) bara för att han är en egen produkt
Barcelona Gio Style
2011-01-27 02:00
Det handlar ju visst om klubbens bästa, det sa du ju själv? Klubben tjänar mer på att låta en talang spela och utvecklas än att låta en 30 åring hoppa in 20 minuter för att bli "nöjd". Jag tror nog dessutom att Keita är ganska så nöjd med hur mycket han har fått spela än så länge och skulle inte klagat om han inte hade fått hoppa in idag mot Almeria.
Barcelona Gio Style
2011-01-27 01:59
"Pedros utveckling har berott på alla svåra matcher han fick spela, precis som Busquets. Jag anser inte att 20 minuter mot Almeria hemma med 4-0 i ryggen kan utveckla Thiago. Då behöver Keita den tiden för att vara en nöjd truppspelare."

Pedro fick också hoppa in då och då till en början. Så jag förstår inte riktigt vad du menar med "Pedros utveckling har berott på alla svåra matcher han fick spela". Jag menar, alla måste ju börja någonstans eller hur? Kontinuitet är det viktigaste för personlig utveckling när det sedan gäller att prestera på match. Det spelar ingen roll hur grym du är på träningen, får du hoppa in i viktiga matcher direkt och har inte fått spela in dig i laget, eller ens känna på matchtempo, så kommer det troligtvis snarare att stjälpa än att hjälpa. Vem vill gå ut på en fotbollsplan och försöka utvecklas när man inte hänger med i svängarna?
Inget illa menat mot lagen du nämnde, men varför skulle Zaragoza vara ett bättre lag än Almeria?
2011-01-27 01:56
Gio Style

Det handlar inte om vad man tjänar på. Det viktiga är som vi så många gånger har set med Pep, själva principen att vara rättvis mot en A-lagspelare som vill ha speltid. Helst så mycket som möjligt. Nu är det bestämt att Thiago stannar i B-laget och han är tydligen trött på att inte veta vilka han tillhör.

Så nu behöver Keita mer speltid med A-laget än vad Thiago gör.
2011-01-27 01:53
Då är han inte tillräckligt bra för att starta eller hoppa in i en cupmatch mot Almeria.
Barcelona Gio Style
2011-01-27 01:53
Nu spelar det ju egentligen ingen roll om Keita hade varit bra varje match som han hade fått spela.
Är matchen död, och med ett sämre lag på andra sidan planen, så tjänar man ju mer på att slänga in en ungdom som kan få rutin än på att slänga in en 30 åring som varit bra för att spela av 20 minuter.
Delarocha
2011-01-27 01:52
Svårt för Thiago att sättas på prov när han varken får starta cupmatcher elelr ens hoppa in i dem.
Delarocha
2011-01-27 01:50
Frodo

Håller med om det där sista. Jag värdesätter laget genom att tänka på framtiden. I matcher vi är helt överlägsna i, varför inte vara långsiktiga och spela med unga spelare? Keita har ingen framtid i klubben. 1 max 2 år till. Efter det är han bortglömd, Thiago om man sköter honom rätt har kanske 10-15 år kvar i klubben. Vem är det mest värt att satsa på och ge speltid nu.
Många verkar missförstå... Vi pratar inte om DEBUT nu. Vi pratar om regelbunden speltid.
Jag tycker att Frodo sammanfattade det alla andra försöker säga. Thiago kan bli Barcelonas framtid medan Keita är lagets onödiga organ.
2011-01-27 01:49
El Clasico? Nu hittar du på egna slutsatser.

Jag menar först och främst att han inte ens klarar av konkurrensen att tillhöra A-truppen. Men när och OM han gör det så ser jag honom testas i svårare lägen än en sketen avgjord match i cupen. Pedro och Busquets sattes under stor press av Pep och klarade av det. Thiago måste spela i svårare lägen för att utvecklas. Som att starta mot Mallorca, Sociedad, Zaragoza osv.

Jag vill se honom starta ett par matcher och se om han har potential att kunna mäta sig med andra. Om han gör det så vill jag se honom först då, som ordinarie A-truppspelare, få speltid istället för vem som helst.
Barcelona Frodo
2011-01-27 01:47

Thiago är en supertalang. Han är yngst och motorn i det spanska u-21 landslaget trots att han är den enda som spelar i Segundan. Det brasilianska förbundet funderade på att kalla upp honom till deras landslag för att bli garanterade hans tjänster i framtiden. Så han är inte vilken juniorspelare som helst. Är det säkert att han blir en världsklasspelare i framtiden? Nej, men väldigt mycket tyder på det och har man sett honom spela så märker man tydligt att han kan bli en stöttepelare i framtiden.

Visst vill många se honom för att han är egen produkt men killen kan verkligen spela fotboll. Du nämner att du sätter laget främst och inte Thiago. Många av oss andra sätter också laget främst genom att hellre vilja se Thiago få minuter istället för Keita. Den ena kan vara framtiden medan den andra gör en besviken väldigt ofta nuförtiden.
Delarocha
2011-01-27 01:46
Men för en ungtupp som Thiago att få självförtroende bör man väl först ge honom det genom att låta honom spela enkla matcher och känna på bollen i a-lags tempo. Pedros debut var knappast i El Clasico som du verkar påstå.
Barcelona Gio Style
2011-01-27 01:41
Barcelonito / Lucho Enrique:

Så du menar att rätt medicin är att slänga in en orutinerad ung talang i El Clasico och inte mot Almeria vid 4-0 ledning? Man måste lära sig att gå innan man kan springa...
2011-01-27 01:38
Pedros utveckling har berott på alla svåra matcher han fick spela, precis som Busquets. Jag anser inte att 20 minuter mot Almeria hemma med 4-0 i ryggen kan utveckla Thiago. Då behöver Keita den tiden för att vara en nöjd truppspelare.
Delarocha
2011-01-27 01:37
Pedro blomma ut som 22 åring typ. Iniesta blev ordinare så sent som ett par efter att Rijkaard tog över, Busquets helt ordinare förra året.

Pato är inte ordinare i Milan ännu. Bojan var ordinare som 17åring och sedan nu bänkad som 20 åring. Går inte att säga att om man inte är bra som 19 åring har man ingen framtid.
Barcelona Trippeln
2011-01-27 01:33

Jag såg inte Pedro starta vm finalen när han debutera för Reijkard... ^^
Barcelona Gio Style
2011-01-27 01:33
Nu kan du inte heller säga att Thiago är inte en spelare som man slänger in bara för att han är en egen produkt. Barca har ganska gott om sånna om vi säger så. Han sticker ut, det är väl därför han får träna och spela (nåja) med A-truppen. Hur många egna produkter som inte ens är 20 år fyllda har vi i truppen? Eller har fått spela några matcher?
Annons: