/spanien/barcelona/forum/13216.aspx/spanien/barcelona/forum/13216.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Hetfield- Megan Fox is a dude
2011-01-28 14:03
Rambla

Jag tycker att Pep är usel på att värva spelare (vilket är bevisat), men han är utmärkt på att fiska upp bra talanger i akademin (Busquets, Pedro).
Så, det Pep måste göra är att lyssna på Zubi och varje gång han får en "feeling" så får han gå till en vägg och banka huvudet ett par gånger, då tror jag att vi slipper köp som Chyg.

Jag tycker att Txiki sista år var helt katastrofal, han verkade ha tappat all förmåga av finess och skicklighet, han värvade fel och betalade för mycket. Nej tack, han får ha det bra i Chelsea.

Jämför bara med Ferguson..

Delarocha

Dumt var det, men jag tror att de resonerade såhär:
1. Spelare utvecklas och tar plats i laget 2. Spelaren utvecklas och vi kan sälja honom för ett bättre pris.
Barcelona Rambla~
2011-01-28 14:01
Delarocha

Ja hur tänkte man? Antagligen så värvade man med framtida intäkter, pengar man i dagsläget inte hade men var säkra på att få in via tv-avtal och annat smått och gott. Ett farligt sätt att göra affärer på. Detta var säker värvrningar där det förhandlades fram en för klubben gynsam avbetalningsplan.

Jag kan tänka mig att det nu är bra mycket svårare att värva och delbetala i dagsläget.
Barcelona Rambla~
2011-01-28 13:58
Hetfield

Antingen så struntade Txiki att lyssna på Pep och värvade spelare som Henrique (8m), Keirrison (14m), eller så lyssnade han på Pep och det mynnade ut i värvningen av Chyg (25m).

Så vad är att föredra? :D
Det blir fail oavsett hur man ser på saken.

Delarocha

Företaget du söker namnet heter Traffic. De äger andelar i en hel del sydamerikanska spelare. Företagets representant i Spanien är ingen mindre än farsan till Valencias Mata. Inte så konstigt kanske att han flera gånger länkats till Barca. Det går/gick rykten om att Txiki och Traffic gjorde affärer som kanske inte var så rumsrena alla gånger.
Delarocha
2011-01-28 13:57
Hetfield

Var väl samarbetet Txiki hade med vad fan hette det där bolaget i Sydamerika? Jag trodde aldrig på K9, Henrique eller Hleb. De kändes som alldeles för osäkra kort och kändes ju som megafloppar från början

Caceres tyckte jag visade upp viss potential men fick för få chanser. Han var å andra sidan löjligt dyr. Nära 200 miljoner.

Chyg och Zlatan är ju bara patetiska värvningar.

Men jag förstår inte en sak. Om dessa värvnignar gjordes så var ju ekonomin bra nog för dem? Eller var det bara ett sken? För man kan ju inte göra värvningar som klubben sedan hamnar i en ekonomisk kris på grund av? Hur fan tänkte man, inte fan köpte man dessa spelare för att säljas? Det spelar egentligen ingen roll om de nu inte spelar i klubben elelr inte, för kontentan är. Man värvade in typ 7 spelare för 1.5 miljard som man uppenbarligen inte hade råd med. Hur fan tänkte man då?
Barcelona el Flaco
2011-01-28 13:56
När det gäller Copa del Rey och var finalen ska spelas kommer förbundet fatta beslutet först den 3 februari efter att returmötet är spelad. Det lutar dock mot att finalen kommer äga rum på Mestalla om nu Barça och Madrid går vidare. Blir det däremot Barça-Sevilla i finalen kan matcharenan istället bli Vicente Calderón. Ingenstans i artikeln nämns Santiago Bernabéu som en av de potentiella kandidaterna om vi nu skulle ställas mot Sevilla.
Barcelona Rambla~
2011-01-28 13:55
el Flaco

Visserligen kanske man ska ta allt vad Balague säger med en nypa salt. Vem är det annars som spridit rykten om Citys påstådda intresse? Vem gynnar det mest att det sprids ett sådant rykte? Det gynnar Dani Alves så klart och det är inte första gången en agent använder sig av det tricket.

För all del, det Carazo säger i sin spalt på tidningen Sport har jag sedan länge låtit bli att ta på allvar. Även du antar jag? :P
2011-01-28 13:54
Delarocha

Jag förlåter Laporta om han har varit lite kostsam när det gäller den privata delen, han är ju trots allt lite av en attentionwhore (menar inget illa, men det är sant).

Det som är förbluffande är att klubben har lagt en bit över 1 miljard kronor på spelare som inte ens spelar i klubben längre, som t.ex: Caceres, Hleb, Chyg (25 miljoner!), Zlatan, K9, Henrique osv.
Det är helt makalöst att en hel del av dessa spelare fortfarande är ute på lån, vad väntar de på? Sälj alla så snabbt det går så lär man få inte minst 20 miljoner.

Jag skyller detta på Txiki, nog föratt han har gjort bra köp tidigare men att köpa spelare utan att prata med Pep är så korkat. Varför köper man t.ex: K9 och Henrique när Pep inte visar intresse?
Jag kan garantera att om Pep hade sagt till Rosell: Jag vill ha Zlatan!
Då hade Rosell gjort allt föratt få Zlatan, men inom rimliga ramar, vilket inte Laporta klarade av.
Delarocha
2011-01-28 13:53
Kul om Alves + agent går ner i krav nu och tackar ja till kontraktet ändå. Undrar hur han tas emot av fans + spelare efter det. Om det visar sig att inga kontakter först med City och ledningen vet om detta.

Ska bli spännande att se. När ska de ha nästa möte? Eller hur ser processen ut nu? Någon som vet? el Flaco?
Barcelona el Flaco
2011-01-28 13:51
Rambla/

Enligt Carazo ska Dane Alves agent personligen ha förnekat att City, eller någon annan engelsk klubb, ska ha lagt ett bud på brassen. Oavsett vilken information som stämmer verkar det som att ingen klubb har knackat på Rosells dörr och frågat om Alves.
Barcelona Rambla~
2011-01-28 13:47
Jag såg senaste Revista de la liga från Sky Sports igår. Det finns inget anbud från City när det gäller Alves. Det hela är en bluff från hans agent. Detta vet Barcas ledning om och det är därför de så envist står fast vid sitt kontraktsförslag. Enligt det så kommer han att tjäna €6m per år NETTO! Om inte det är nog för Dani, då säger jag som Cruijff. Tack för allt och hej då, lycka till.
Real Madrid Gonzalo Pipa Higuain
2011-01-28 13:45
tror du inte?
Delarocha
2011-01-28 13:24
Antagligen inte.
Real Madrid Gonzalo Pipa Higuain
2011-01-28 13:22
Vinner ni mot HERCULES denna gång?
Delarocha
2011-01-28 12:56
Hetfield

Självklart var det alla försäljningarna som egentligen kostade mer, men dem var ju iallafall officiellt bokförda vilket inte Laportas alla externa utgifter var som fick ekonomin än mer på sank. Men dessa värvningar hade ju iallafall ett potentiellt vinstsyfte men alla dessa pengar som Laporta slängde iväg under bord vet jag inte vad som skulle ske av.

Men ja, om nu Dani Alves kräver samma lön som Xavi och Iniesta kan han dra åt helvete. Det handlar inte om pengarna men Alves ska väl snarare vilja spela i klubben för spelet och möjligheten att vinna titlar än pengarna. Brinner han för pengarna har han hamnat i fel klubb.

Jag tycker dessutom han har stagnerat de senaste åren, möjligen på grund av de hårda kraven jag har på honom eller helt enkelt att han har saknat konkurrens vilket har gjort att han inte blivit lika drillad och därmed tappat incitament att prestera 110% varje match, Sen har han ju matchats löjligt hårt vilket ledningen får ta ansvar för. Men om han nu inte kan komma till en kompromiss med ledningen om ett nytt kontrakt så är det nog lika bra det. För är han så mån om sin lön (som redan förmodligen är löjligt hög) så är City ett bättre val.

För vill Alves stanna, hade kontraktet varit klart för längesen. Om nu hans högsta önskan är att stanna. Om däremot hans högsta önskan är att få höjd lön men stannar gärna, så har han fel prioriteringar. Och är hans högsta önskan endast höjd lön så är han definitivt ute på hal is.

Sen älskar jag Dani Alves och var så otroligt glad den dagen han skrev på. Minns alla de gångerna vi mötte Sevilla och jag tänkte, helvete nu får vi möta honom. Så jag trodde knappt det var sant när han skrev på för oss.
Barcelona el Flaco
2011-01-28 12:16
Antonio Puerta/

Pedro har nätat 41 gånger på de 100 matcherna han har spelat.
Barcelona Antonio Puerta
2011-01-28 12:11
Hur många mål har Pedro Rodriguez gjort sedan han debutera ?

Tacksam för svar
Barcelona Gaucho!
2011-01-28 11:27
Någon har troligtvis redan länkat denna men men.
Reklam för Nike med Iniesta i huvudrollen :)
Barcelona .Sami.
2011-01-28 01:48
Stannar Dani Alves i Barca så kommer jag köra den här dansen:)
Barcelona Blaugrana91
2011-01-28 01:18
Barcelonistas

Och så återigen gnäller du på ledningen...
Alves vill ha lika mycket i lön som Xavi och Iniesta och det är han inte värd och det anser nog även ledningen. Visst Alves är viktig för oss men han ska inte ha lika mycket i lön som Xavi och Iniesta så är det bara!
Sen tror jag inte att det är något problem egentligen för klubben att ge Alves en extra miljon, men som Delarocha sa så har man ju nu ett nytt lönesystem, då kan man inte helt plöstligt bara gå emot det nya systemet, dessutom skulle det hela se ganska illa ut om alla plöstligt ska få hur mycket som helst i löneförhöjning...
Jag tror dock att klubben och Alves kommer överens om ett nytt kontrakt på ett eller annat sätt, man jobbade väl på att fixa sponsorer så att Alves får det han begär.

Gällande hela Zlatan försäljningen så var det väl två lag som var intresserade, Man City och Milan. Synd att Zlatan inte ville gå till City dem hade säkert varit villiga att betala något överpris på typ 30-40 miljoner...
Men nej Zlatan ville till Milan som inte ens hade råd att köpa honom...
Rosell har ju dock sagt att han är mycket nöjd med Zlatanförsäljniningen så det kanske inte drabbade oss så värst illa ekonomiskt trots allt. :P
The Special Five
2011-01-28 01:01
Håller försäljningen av Ronaldo(han utan smink) som det största misslyckandet vi någonsin har gjort
Barcelona el Flaco
2011-01-28 00:52
Det råder nog inga tvivel om att byta bort Eto'o för Zlatan, plus att behöva ge Inter ce 50 miljoner euro, var, är och förblir det största misslyckandet som har skådats detta seklet alla kategorier. George W. Bush satt säkert hemma och tänkte "Damn, inte ens jag är så dum att jag hade gått med på den dealen".
2011-01-28 00:20
Delarocha

Det var snarare Txiki och Laportas oförmåga att köpa en spelare utan att betala för mycket som satt oss i skiten. Jag menar, hur i hela friden kunde Moratti få 50 miljoner + Eto'o från oss?

Antingen så är Txiki en idiot eller så är Moratti rena geniet.
Det hela blir än mer roligare när vi blir av med Zlatan för halva summan.
Delarocha
2011-01-27 23:55
Barcelonistas

Vi är medvetna om att du hatar ledningen vid det här laget och du verkar ju inte tänka speciellt långsiktigt och verkar bara skit på ledningen för du gillar Alves. Har du någon aning om vad som hänt och vad som gäller så vore du nog inte lika säker på att ledningen är skit.

Laporta (förmodligen din favoritpresident) kastade iväg pengar på middagar, juveler, klockor, älskarinnor, lyxresor och annat för hur mycket pengar som helst. Dessutom var klubbens ekonomi betydligt sämre än vad som hävdades. (Om man litar blint på Rosells uttalanden). HUr som haver, efter detta besked att ekonomin behövde saneras kom man fram till en ny lönepolicy med ett antal trappsteg för de olika spelarna. Messi längst upp osv. Ska man nu vid första problemet man möter vid den andra (?) kontraktsförhandlingen som man haft sedan det nya systemet införts bara lägga ner allt och ge exakt det Dani Alves vill ha i lön?

Vad hindrar andra agenter till t.ex Abidal, Pique, Puyol, Villa, vem som helst som ligger i hans lönenivå från att vilja ha samma lön. För rimligen kan väl alla elva startspelare förvänta sig samma lön?

Ska man då ge alla dessa höjd lön också då eller?
Någonstans får man sätta ner foten och säga nej. Detta handlar egentligen inte om pengarna i det kortsiktiga men i det långsiktiga kommer det göra det. Det är en fråga om principer och att en spelare inte är större än klubben.

Samma sak hände med Eto'o som ville ha samma eller likgiltig lön med Messi. Det gick/går emot klubbens policy (oavsett vad vi tycker om det) och således var den lönen inte ens erbjuden till Eto'o.

Dessutom är jag personlingen rätt skeptisk till att ha kvar honom nu när han trots att han vet klubbens ekonomiska situation bara sitter och skriker efter mer pengar.

Och inte verkar nämnvärt intresserad av att närma sig klubbens erbjudande. Om man nu är så jävla girig kan han lika gärna dra till City känner jag. Han har ändå gått ner sig sista säsongen. Jag gillar honom fortfarande mycket och önskar att han stannar men om han bara vill tjäna pengar så kan han göra det på annan ort.
Barcelona 1.70-ligan.
2011-01-27 23:50
Vi har en flaska med olivolja nere i köket med ett träd på, som ser exakt ut som Qatar Foundation-trädet. Vet inte hur många gånger jag har trott att jag har sett deras logga i vårt kök på sistone. Börjar bli irriterande att man inte vänjer sig vid den snart. Trädjäveln dyker liksom upp på näthinnan hela tiden när man är trött. Omedvetet. Som det ibland kan göra med bilder man känner igen men inte kan sätta fingret på vart de hör hemma. Ganska jobbigt... det var dagens onödigt vetande från mig. Godnatt!
Atlético addeh
2011-01-27 23:40
Cataloniaboy

Då har jag tolkat allt precis korrekt. Du vill inte värva en ersättare till Alves om han lämnar i sommar, utan använda Adriano, som egentligen är yttermittfältare, som högerback. Vem ska vara hans backup? Flytta upp Bartra? Använda Puyol emellanåt? Skola om Busquets?

Om Dani försvinner, vilket jag varken tror eller hoppas, så vill jag se ett nyförvärv av klass. Adriano håller som komplementspelare, men han kommer aldrig ta en ordinarie plats i startelvan. Det är i alla fall så jag bedömer honom. Sedan vem det skulle bli som ersatte Alves har jag ingen aning om, förhoppningsvis slipper vi få svar på den frågan.
Barcelona Derrobarca
2011-01-27 23:22
Adebayor HAHAHAHA
Barcelona Gud är störst! - Pep el rei!
2011-01-27 23:05
En sak som Pep har gjort så bra med Messi är att han har gjort det i princip omöjligt för lagen att läsa av hans spel. 08/09 så var Messi i sin vanliga ytterposition, där dominerade han, 09/10 så började han spela mer och mer i forward positionen, där gjorde han succé och tangerade Ronaldo luiz målrekord! Och nu den här säsongen så ser man honom mer och mer som en släpande anfallare, precis framför Iniesta och Xavi och det är bara att titta på hur många assists´s han har hunnit med redan. Han blir mer och mer komplett för varje år! Han får verkligen ut allt av Messi, Pep. Jag tror det kommer hjälpa Messi mycket i framtiden, det kommer inte bli en Ronaldinho av honom inte, det kan ni lita på.
Barcelonistas
2011-01-27 22:50
1.70 ligan

mou kommer inte stanna i real länge, nästa säsong är jag säker på att det är hans sista i klubben.

om alves drar ( gud förbjud det) så är allt enligt mig ledningens fel. hur jävla svårt ska det vara att fixa ett nytt kontrakt till alves? seriöst om alves inte är nöjd med sin lön så ska han ha mer.
Barcelona Barca4eva
2011-01-27 22:50
1.70-ligan.

Håller med. Just nu har vi Adriano och Maxwell som är kapabla till att vikariera där, men ingen av de ser tillräckligt bra ut för en permanent plats där. Att sedan ge den platsen till en talang från La Masia är väl knappast en bra idé. En bra spelare ska starta varje, eller de flesta, match på högerbacksplatsen och om det inte är Dani så ska det vara någon annan som är i alla fall i närheten av Danis klass. Kanske Adriano kan ta den platsen inom en snart framtid men just nu ser det inte så värst bra ut med honom där. Det är OK men inget mer.
Barcelonistas
2011-01-27 22:46
fan va man längtar tills cl drar igång igen för och se Barca igen.

Jag tycker vi är lika bra kanske tom bättre än trippel året. och jag tror att vi har en bra chans att vinna trippeln igen.
Annons: