/spanien/barcelona/forum/13215.aspx/spanien/barcelona/forum/13215.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Atlético addeh
2011-01-30 12:50
Messias_10!!

37 mål har Messi gjort sammanlagt denna säsong. Hans rekord ligger på 47 vilket också är klubbrekord.
Atlético addeh
2011-01-30 12:46
el Flaco

Jag läste också det, tror det var en inflammerad tå Piqué har spelat med. Hur som helst så ser inte jag det som en ursäkt att han slarvar i uppspelen och passningsspelet i allmänhet. Fast jag håller med att det är starkt av honom att bita ihop och spela trots smärtor.

Förresten, Milito och Abidal kommer aldrig bilda mittlås tillsammans, inte om jag känner Pep Guardiola rätt. När han har tillgång till en högerfot väljer alltid det före, även om denne inte håller samma klass. Vi trodde väl alla Milito & Abidal skulle bilda mittlås i första supercup-mötet med Sevilla i höstas, men då valde Pep helt överraskande Sergi Gómez, just för att han var den enda högerfotade mittbacken han då förfogade över. Bartra spelade U19-EM, Piqué & Puyol hade fortfarande semester.
Barcelona Barca4eva
2011-01-30 12:45
Messias_10!!

34 mål tror jag att Messi har gjort.
Barcelona älskabarcelona
2011-01-30 12:31
Pep Guardiola
Jag har däremot slutat kolla på Madrids borta matcher . Oftast så är det hemma laget som förtjänar att vinna men ändå så lyckas Madrid avgöra matchen i sista minuten vilket får det att smaka extra surt varje gång .
Barcelona 1.70-ligan.
2011-01-30 12:16
Lol, Bale pryder framsidan på både mundodeportivo och sport.es
Barcelona Cataloniaboy
2011-01-30 12:10
Var har du hört det? Dessutom har Madrid också spelare borta... Likt deras rival Bilbao, har dom också ett fantastiskt stöd av publiken, som kan bära dom framåt.
Barcelona Pep Guardiola
2011-01-30 12:07
Snälla tro inte på Osasuna ikväll. Jag har slutat tro på laget som möter Real för man blir alltid så sur med deras sena mål och då känns de som vi åkt på förlust när vi egentligen också vann vår match.
Barcelona 1.70-ligan.
2011-01-30 12:00
Cataloniaboy,

Men Osasuna har 5 spelare borta har jag hört...
Barcelona Cataloniaboy
2011-01-30 11:56
Känner ändå en viss optimism om att Madrid kan komma tappa poäng uppe i Pamplona ikväll. Osasuna har endast förlorat 1 match på hemmaplan den här säsongen. Ett mycket starkt facit. Camacho är nog rätt sugen att på att förstöra Madrids titelchanser.

Ska också bli intressant att se om Adebayor gör sin debut ikväll. Han lär väl dock få börja på bänken.

Kommer tyvärr missa drygt en kvart av matchen, då jag ska iväg och se Handbolls-VM. Sverige-Spanien. Det blir något alldeles extra. Många spelare i båda lagen, spelar i FC Barcelona till vardags.
Barcelona Messias_10!!
2011-01-30 11:53
Jag har bara en fråga, Hur många har Messi gjort under hela denna säsong?
Barcelona Cataloniaboy
2011-01-30 11:45
Bästa avslutaren i världen måste ändå vara Luis Fabiano. Hans avslutningar är en mardröm för målvakterna. Han gör lika många mål med huvudet som med fötterna.
Barcelona B-Guden
2011-01-30 11:38
På tal om bästa avslutaren.

Pedro lär ju va den bästa med båda fötterna. Messi var ju kung i början när han gjorde 10al mål från samma ställe, inte lika bra nu,.

Men den sämste då ? Enligt mig Villa, han missar allt.
Barcelona Pep Guardiola
2011-01-30 11:15
Tycker vi ska vila så många vi kan mot Almería. Det är omöjligt att dem vänder och tar sig till final mot våra reserver som alla skulle ta en startplats i Almeria. Jag tror till och med att reserverna skulle göra ett bättre jobb än startelvan för dem vill imponera på Pep. Kolla mot Betis när vi nästan spelade med bästa elvan. Man såg hur omotiverade alla var och det tror jag inte vi skulle sätt med tex Thiago,Fontas,Bartra på plan.
PedroRodriguez
2011-01-30 10:21
Världens bästa avslutare jag sett?

Odiskutabelt David Trezeguet när han lirade i Juventus. Han gjorde ALLTID mål när han var vid straffområdet, aldrig att han missade vid ett friläge eller när bollen rörde vid honom nära mål. Han gjorde mål från omklädningsrummet om så han ville. Världens bästa straffområde-spelare vid Juve-tiden.

Sen så finns: Pippo , Ruud vN mfl.
Barcelona 1.70-ligan.
2011-01-30 10:16
Har kännt ett visst hopp inför Osasuna-Madrid ikväll, trots att laget från Pamplona har haft en dålig säsong hittills. Men efter att ha sett man har 5 (!) spelare borta så var det hoppet som bortblåst...
Barcelona Diar Iniesta Shekha
2011-01-30 10:04
På tal om värlens bästa avslutare, har ni gömt Ronaldo (den riktiga) ?

Jag tycker faktist Pedro är våran bästa avslutare efter Messi. Pedro missar aldrig ett läge där den ska sitta 9 av 10 gånger och det som är imponerande är att han skjuter lika bra med bägge fötterna.
Barcelona FCB_armin
2011-01-30 09:25
Division V nivå på Farinós utvisning... Att han också skriker ut all ilska som finns vet ingen vad den är riktad åt, bara det inte är mot domaren. Idiotiskt..
Barcelona el Flaco
2011-01-30 08:28
Ser att vissa kritiserar Piqué för hans något slarviga spel de senaste matcherna. Läste någon artikel nyligen att han har spelat med en skada i högerfoten de senaste veckorna, men istället för att vila har han valt att bita ihop och kämpa vidare, för lagets bästa. Pep valde ju att bänka honom mot Racing och köra med Puyi-Abi som mittlås, men efter att kaptenen känt av smärta i knäet var Guardiola tvungen att slänga in Piqué.

Även om jag håller med att Piqué inte har varit fullt lika dominerande som man är van att se kan den här känningen i foten ses som en förklaring till det hela. Han ska tydligen ha valt att köra på som vanligt med tanke på att Puyol är nu skadad och Dani Alves var också borta några veckor. Piqué ville då inte lämna laget i sticket. Det ska han ha cred för.

Nu mot Almería kan man nog ändå vila honom och köra med Milito och Abidal som mittbackspar istället. Känns som det mest logiska duon att starta i cupen på onsdag.
Barcelona Gonzalez_Barca
2011-01-30 03:27
Port olimpic

Jag kallar de hellre på sättet dom är utplacerade på planen, VMP = Very Magical Players :)
Barcelonistas
2011-01-30 02:54
delarocha

mm det är kanske därför han presterat under en lång tid just att hans vapen var avsluten.

ja även om han spelat för real så är det en spelare man inte kunde hata.
Barcelonistas
2011-01-30 02:54
delarocha

mm det är kanske därför han presterat under en lång tid just att hans vapen var avsluten.

ja även om han spelat för real så är det en spelare man inte kunde hata.
Delarocha
2011-01-30 02:47
Barcelonistas

Jo absolut. Men hela Ruuds karriär var ju hans främsta egenskap att avsluta, han var aldrig så snabb, så teknisk eller så extremt stark. Men likväl visste man att fick Ruud en chans i straffområdet var det mål.

Men visst fan ahr det funnits massvis med bra avslutare. Men Van Nistelrooy har jag aldrig riktigt kunnat tycka illa om för han var verkligen bra och jag respekterar honom på något sätt. Antagligen med mycket fruktan dock.

"Vad fan har Benzema med Zlatan att göra? Benzema är 100 gånger snabbare än Zlatan, men problemet med Benzema har varit i huvudet.
Att du jämför dessa två är ju pinsamt. Benzema är större talang än vad Zlatan någonsin har varit."

Brukar sällan försvara Zlatan men det här må fan vara det dummaste jag hört i mitt liv.
Barcelona basaric
2011-01-30 02:45
Det har funnits/finns många bra avslutare, men jag tror inte att jag har sett någon avsluta lika bra med båda fötterna som Pedrito gör.
Barcelonistas
2011-01-30 02:43
delarocha

finns många avslutare som var bra, shevchenkos storhetstid i milan, ronaldo de lima, Ruud, Raul,. ( även messi tycker jag har blivit riktigt bra avslutare.
Delarocha
2011-01-30 02:39
Kvaliteten att avsluta sitter nog tills man slutar och jag har i mitt inte sett en bättre avslutare än Van Nistelrooy. Skulle väl vara typ Gerd Muller men honom har jag aldrig sett spela.
Barcelona basaric
2011-01-30 02:15
C Ronaldo #7

Jag vågar påstå att ingen i världen avslutar lika bra med båda fötterna som Pedro gör.
Barcelonistas
2011-01-30 02:12
delarocha

han var snarare. Ja håller messi som den bästa avslutaren, när han är i sin bästa form.
Real Madrid C Ronaldo #7
2011-01-30 02:10
basaric

Ja, det är nog bara du som tycker det :P

Inte för att provocera men det finns ju oändligt många fler som är bättre avslutare. Dock så har Pedro många andra kvaliteter.
Delarocha
2011-01-30 02:05
Världens bästa avslutare är väl dessvärre Ruud Van Nistelrooy.
Barcelona basaric
2011-01-30 02:00
Är det bara jag som tycker att Pedrito är kanske världens bästa avslutare?
Annons: