/spanien/barcelona/forum/13212.aspx/spanien/barcelona/forum/13212.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Hyder
2011-01-29 16:14
Hetfield- Megan Fox is a dude

Att Javier skulle tro sig kunna bli etta på den defensiva mittfälttspositionen är ingenting som jag tror på. Ren logik säger ju det själv. Yaya lämnade för att han ville vara etta, självklart visste/vet El Jefecito det också. Han har dessutom själv sagt att hans familj inte trivdes i England. Han kanske gjorde det. Därav flyttade han till sydligare breddgrader.

Visst har Inter en fin tradition av spelare från Argentina men det är ytterst tveksamt att Javier skulle lämna på grund av att han är tvåa som Pivote. Han får ändå spela rätt många matcher och med tanke på att han visste det sedan tidigare (till skillnad från exempelvis Yaya) så tror jag inte att han är dum nog att motsäga sig själv.
Barcelona Herbert
2011-01-29 16:13
Delarocha

Ditt lilla troll! Sätter du en ära i att misstolka? En spelare av Torres kaliber är stor. Respekt min herre! Dina inlägg kännetecknas av illvilja, fingerklåda och allmän okunskap.

Torres kan vinna CL ev PL om han ingår i Chelseas spelartrupp men vad som retar mig i dina inlägg är att du tycks njuta av han skadeproblem.
Delarocha
2011-01-29 16:09
NU verkar det som att Torres ska/har dragit tillbaka sin transfer ansökan och istället satsa helhjärtat på LFC.

Det är åtminstone vad som skrivs i Liverpools forum som verkar ha lite koll på engelska källor och media.

Oerhört konstig soppa detta.

Ja! 2-0 till Dortmund.
Barcelona .Sami.
2011-01-29 16:08
addeh
Alonso och Demichelis. Två flugor i en smäll.
Spläsch!!
Delarocha
2011-01-29 16:05
addeh

Alonso. Demichelis skrattar ju folkt samtidigt lite åt.
Atlético addeh
2011-01-29 16:04
"El Máquina"

Gago en ny Alonso? Wow, man blir inte direkt rädd av att höra det där. Xabi Alonso är förmodligen världens mest överskattade mittfältare.

Alonso eller Demichelis, vem är mest överskattad? Jag har svårt att välja...
Delarocha
2011-01-29 16:04
Du är ett troll va?
Barcelona Herbert
2011-01-29 16:02
Delarocha

Ytterbackar är en bristvara i hela världen just för tillfället skrev du 15.21. Vilket är signifikativt för frånvaron av mening i dina inlägg. Vad menar du med "för tillfället"? Är det den närmaste timman, eller gäller det månaden ut? Precisera!
För att kunna bemöta inlägg seriöst är detta av nöden.

Delarocha
2011-01-29 15:51
Herbert

Vart ska Torres vinna en titel på klubbnivå? Är han kvar i Liverpool vinner han väl inget på åtminstone 2-3 år. Han är 27 år och skadebenägen. Är han kvar i Liverpool tvivlar jag starkt på att han tar en titel då Liverpool kommer längre och längre från framgång för varje säsong.

Sen så är dessvärre inte hans avgörande av EM-finalen en klubblagstitel. Det råkar vara landslag och har således ytterst lite att göra med hans nuvarande klubblag. Jag har inte sagt att det definitivt kommer bli så men har svårt att se vart han ska vinna en titel på klubblagsnivå.
Barcelona true_barca_fan
2011-01-29 15:48
"El Máquina"
Det enda Busqets är bättre på är positionspelet och tekniken något som Gago saknar. Annars tycker jag Gago är bättre i allt annat.

När du säger att gago är bra i allt annat vad menar du då?
Vilka kvaliter har han som jag har missat
Barcelona el Maestro!
2011-01-29 15:48
"El Máquina"
Du har rätt för din åsikt som inte är värd så mycket hos mig men Gago har han ens varit ordinarie i sitt klubblag och i landslaget på två år?
Det säger mycket om jämförelsen mellan honom och Busquets.
Delarocha
2011-01-29 15:47
Tycker de flesta här inne saknar argument så det är möjligt att jag missar argumenten då dem verkar vara dolda i illa skrivna texter eller skitsnack.

Sen vet jag inte vad ditt inlägg har att göra med det jag citerade. Jag citerade ett parti från El Manquinas text där han skrev detta. Därmed ställde jag en fråga på tal om det. Har ytterst lite med media att göra.
Barcelona Herbert
2011-01-29 15:45
Delarocha

Tränare, företrädare, spelaragenter, etc är inte under ed när de uttalar sig i pressen. Dessutom är Mou och Guardiola är antagligen de mest felciterade i Spanien genom alla tider.

F.Ö präglas dina inlägg av en ovilja att förstå argument.
Delarocha
2011-01-29 15:43
0/10
"El Máquina"
2011-01-29 15:41
Delarocha

1. Barcelona och Spanien vann dem titlarna och inte Busquets. Behöver inte förklara vad jag menar.

2. Busquets har varit den mest utbytbara/ersättningsbara spelaren när dessa titlar bärgades.

3. Ja, det hade han. Busquets passar inte någon annanstans i Barca. Gago besitter betydligt fler och bättre kvalitéer än Busquets enligt mig. Det enda Busqets är bättre på är positionspelet och tekniken något som Gago saknar. Annars tycker jag Gago är bättre i allt annat. Du behöver inte hålla med mig, men det är min åsikt. 9/10 tränare hade tagit Gago före Busquets i sitt lag sett till högsta nivå, den tionde tränaren är Guardiola.
"El Máquina"
2011-01-29 15:41
dbl
Delarocha
2011-01-29 15:38
Herbert

"Mourinho har sagt att han gillat Gago sedan dag 1, tror inte han skulle säga så om Busquets om han spelade i Real Madrid."

Hur ska jag tolka detta? Och hur ska jag kunna svara på det då?
Barcelona Herbert
2011-01-29 15:36
Delarocha

Du lever som vanligt i din teoretiska overklighet, försök att bemöta "El Maquina" på ett regelrätt sätt. Mou har inte tillgång till till Sergio alltså är din fråga ej relevant!
Delarocha
2011-01-29 15:32
"El Máquina"

Du tror att Mourinho hade bänkat Busquets som vunnit VM, CL, 2x liga titlar, vm för klubblag, spanska cupen, spanska supercupen och europeiska supercupen för Gago?

"El Máquina"
2011-01-29 15:30
L.A.M Nr 10

Helt riktigt. Han har allt han behöver för en Def mittfältare, men inget mer. Khedira har sina styrkor i att han är allround, han behärskar fler roller än Mach. Men jag håller Mach som den bättre defensiva mittfältare, men jag föredrar Khedira.

Det Gago gjorde med Xavi året innan var ännu mer njutbart. Nej Gagos favorit motståndare är inte Barcelona precis, ourtröttlig som han är springer han på allt och det älskar Barcelona spelarna. Men en mycket begåvad fotbollspelare är han även om ni gillar att förneka det.

LaSagradaFamília

Skillnaden är att Gago har presterat, han har varit starkt bidragande faktor till våra liga titlar 2007 och 2008. Säsongen 07-08 var hans spelmässigt absolut bästa då han var riktigt grym som 21-22 åring. Sedan gjorde han en sämre den efter trots 9 assist(se länk). Förra säsongen köptes Alonso in och han fick mindre speltid under hösten, men under våren var han grym och under försäsongen ännu bättre. Sedan missade han oturligt nog hela hösten och återvände Januari och det skulle inte förvåna mig att han tar en ordinarie plats. Han första 6 månader i klubben förpassade han även Emerson på bänken och det säger en del om hans talang då som 20 åring.

Mourinho har sagt att han gillat Gago sedan dag 1, tror inte han skulle säga så om Busquets om han spelade i Real Madrid.

Faktum är bara att Gago alltid har varit att räkna med, Capello, Shuster, Juande Ramo och Pellegrini har alla startat med honom och räknat med honom som en viktig spelare.

Så varför förnekar ni hans storhet? Eller kommer han vara ett evigt missförstått geni likt Guti?

Barcelona Herbert
2011-01-29 15:28
Delarocha

Så du tror att Torres aldrig kommer att ta en klubbtitel i sin karriär, hur fan törs du tro det? Du som inte är hans bror? Kan du se in i framtiden? Vilka är dina argument för att denne begåvade spelare inte skulle kunna vinna klubbtitlar?

Ja, kanske är man för hård i umgänget med ungar som har glömt Torres avgörande insatsar för Spanien i EM 2006.
Delarocha
2011-01-29 15:21
Ytterbackar är en bristvara i hela fotbollsvärlden för tillfället.
Barcelona L.A.M Nr 10
2011-01-29 15:21
Iniest leker med Gago.
Barcelona LaSagradaFamília
2011-01-29 15:20
El Maqo:

Ditt förra inlägg hade jag inga problem med, men Gago... bättre än Xavi? Xavi har varit ordinarie sen han var 21 år gammal...

L.A.M:

Mm. Men vi lyckas inte särskilt bra med att skapa ytterbackar...
Barcelona L.A.M Nr 10
2011-01-29 15:19
Jag fruktar den dagen Gago lämnar Real. När han spelar fullständigt njuter man när han blir bortlurad och ser alltmänt vilsen ut. Kommer aldrig glömma 2-6 matchen. Så borta han såg ut hela tiden när Xavi och Iniesta lekte.
Barcelona L.A.M Nr 10
2011-01-29 15:15
"El Máquina"

Men snälla, att vara grym i närkamper och ha ett bra passningsspel kallar i alla fall inte jag begränsad. Man kan ju knappast förvänta sig att en defensiv mittfältare ska göra 10-15 mål varje säsong, för då är han onormal. Mascerano har gjort det jättebra hittils i Barca. Khedira gillar jag skarpt, och jag tycker han har varit helt okej hittils i Real Madrid. Men i försvarsspelet är Masch bättre, och i passninsspelet är han inte så jättebra enligt mig. Hans löpstyrka är däremot ett stort plus.
Barcelona LaSagradaFamília
2011-01-29 15:14
Gago är Reals version av Bojan, skillnaden är väl att Bojan är yngre och canterano. Potentialen finns... men det saknas något, huvudsakligen självförtroende och speltid. Han verkar vara en bra kille, varför håna honom?
"El Máquina"
2011-01-29 15:11
Kom ihåg att Xavi var en betydligt sämre spelare än Gago när han var 24 år. När han började mata sisdår 1000 passningar så blev han den han är idag.

En sak jag inte förstår är att Bojan får typ 100 chanser i Barca, när andra dyra köp knappt får en halvchans.
Hade Bojan spelat i ett annat lag så hade han rylkt för ett bra tag sedan. Låna ut honom en säsong så kommer ni se att det inte kommer dröja långt innan han rå petas.
Barcelona L.A.M Nr 10
2011-01-29 15:09
LaSagradaFamília

Om Dani Alves inte skriver på ett nytt kontrakt så hade det varit bra att ta tillbaka Cacérés som högerback, som en tillfällig lösning tills en spelare från La Masia kanskeblommar ut.
Delarocha
2011-01-29 15:09
lol Gago.
Annons: